Kirjoittaja Aihe: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !  (Luettu 4176 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #30 : 05.05.20 - klo:16:44 »
Uskon kautta tulee ihmiselle oikeus siihen vanhurskauteen, jonka Jeesus on ansainnut ristinkuolemallaan.
Yksin uskosta, yksin armosta.

Omaa uskonelämää tulee hoitaa ja vaeltamistaan arvioida Jumalan Sanan valossa.

"Tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä."
(1. Tim. 6: 11-12)

Kiusauksia, lankeemuksia ja koettelemuksia tulee jokaisen uskovan kohdalle.
Niistä ei pääse eroon, vaikka olisi kuinka hurskas,
mutta ne eivät johda tuhoon Jeesuksen veren armon perusteella.

Oma osuus on jokaisen silti tehtävä, jotta Herran työ saa kunnian.

"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille:
'Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa'.
Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia.
Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?"
(Hepr. 12: 4-7)



Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #31 : 10.05.20 - klo:21:31 »
Olen sivusta seurannut tämän aloitukseni alle kirjoitettuja viestejä ja muitakin viestejä. Olen ymmärtänyt, että kirjoitukseni eivät aina ole olleet tervetulleita foorumille moderaattorien puolelta ja siksi en ole enää juuri kantaa keskusteluihin ottanut. Minua ei ole kuitenkaan poistettu jäsenyydestä. Ilmeisesti tämä tilanne syntyi moderaattorin todettua, että pyrin tuomaan "koko internetin" tietoon sairauteeni liittyvät asiat, joista ei foorumin lukijat ole kiinnostuneita. Taisit siihen todeta Soltero, että Sinua sairauteni, sen eteneminen ja hoito kiinnostivat. Olet ehkä se laupias samarialainen, joka kantaa huolta tiepuoleen jääneistä sairauden ja synnin repimistä ihmisistä.

Olen pohtinut minkä sosiaalisen median kautta voisin kertoa syöpäsairauteni hoidosta ja etenemisestä internetissä. Tarkoitukseni on muutaman päivän välein laittaa videota lukijoiden nähtäväksi ja liittää niihin myös syöpäklinikan lääkäreiden haastatteluja sekä sairaskertomuksiani. Tahdon, että kaikki esitetään julkisesti. Miksi näin? Ajattelen, että sairaudesta kertominen ja sen kokemuksista puhuminen voi rohkaista asiaa seuraavia ja varsinkin syöpää sairastavia. Tarkoitukseni on kuvata tapahtumia loppuun asti ja jos uskoni kestää kuoleman edessä, niin kertoa siitäkin; mutta kertoa rehellisesti senkin, jos koen pelkoja ja uskoni horjuu uskovaiseksi itseäni nimiteltyäni. 

Jätän tämän asian veljieni ja sisarieni rukousaiheeksi. Teen päätöksen pe 15.05 kolmen eri vaihtoehdon välillä.
Ensimmäisessä on, etten ota mitään hoitoa vastaan ja elinaikani arvio 0n 5-8 kuukautta.
Toinen on, että minut leikataan tässä kuussa ja elinaikaennusteeni  arvio on 10-18 kuukautta
Kolmas on, että hyväksyn säde- ja sytostaattihoidon jolloin elinaikaennusteeni  on 18-48 kuukautta.

Tällä foorumilla en ehkä voi kertoa tarkemmin hoidoistani, mutta minulla on täällä useita ystäviä, jotka kirjoittavat, ja he voivat kertoa missä tulevaisuudessa kirjoitan. Mahdollista on sekin, että avaan vielä oman kotisivuni (jonka suljin reilut kuukausi sitten), mutta katsotaan nyt miten asiat kehittyvät. Olen saanut jo tietokoneeseen kytkettävän kameran, jonka kautta on helppo kuvata jutusteluani nojatuolissa ja vuoteessa, mutta kahden tai kolmen keskeiseen haastatteluun tarvitsisin jotain parempaa tekniikkaa ja tietysti kuvaajan. 15.05.2020 eteenpäin minulla on 2-3 kertaa viikossa käynnit syöpäklinikalla  ja lisäksi kuukausittain käyntejä / hoitoja Lohjan sairaalassa....

Sitten vielä muutama sana veli Solteron viittauksesta taistelusta syntiä vastaan. Itse olen ymmärtänyt kyseisen kohdan viittaavan siihen, että hebrealaiset eivät ole vielä kärsineet marttyyrikuolemaa -vuodattaneet vertansa- todistaessaan syntiä vastaan. Oma näkemykseni on se, että me emme omilla voimillamme kykene taistelemaan (voitokkaasti) syntiä vastaan emmekä näin voi hankkia mitään Jeesuksen lunastuksen lisäksi pelastuksemme perustaksi. Älkää sitä veljet ja sisaret edes yrittäkö. Jeesuksen Golgatalla hankkima lunastus- ja sovitustyö riittää. Ei siihen voi eikä saa mitään lisätä. Se on täytetty. Syntimme rangaistus ja tuomio on täydellisesti kärsitty ja maksettu ristinpuulla Golgatalla. Kuka tämän uskossa vastaanottaa hänellä -suurimmallakin syntisellä- on rauha Jumalan kanssa. Tässä uskossa käyn kohti kuoleman virtaa Jeesuksen lahjoittama rauha sydämessäni. Toivottavasti se ei horju sen virran rannallakaan. Eikö tästä ole loppupeleissä kysymys?




Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #32 : 10.05.20 - klo:22:22 »
Jätän tämän asian veljieni ja sisarieni rukousaiheeksi. Teen päätöksen pe 15.05 kolmen eri vaihtoehdon välillä.
Ensimmäisessä on, etten ota mitään hoitoa vastaan ja elinaikani arvio 0n 5-8 kuukautta.
Toinen on, että minut leikataan tässä kuussa ja elinaikaennusteeni  arvio on 10-18 kuukautta
Kolmas on, että hyväksyn säde- ja sytostaattihoidon jolloin elinaikaennusteeni  on 18-48 kuukautta.

Haluaisin ottaa tähän vielä neljännen vaihtoehdon. On olemassa Jumala, joka vieläkin parantaa sairaita ja toivottomiakin tapauksia. Ja vaikka ei parantaisikaan, niin uskovan tulevaisuus on loistava.

Billy Graham sanoi aikoinaan, että kun saatte tiedon hänen kuolemastaan, niin älkää uskoko sanaakaan, sillä hän on silloin elävämpi kuin milloinkaan aikaisemmin.

Paavali kirjoitti 2. Kor. 12 luvussa miehestä (=itsestään), joka temmattiin paratiisiin ja koki siellä valtavia asioita, joista ei ollut edes lupa puhua. Uskon, että kaikki Jumalan lapset saavat kokea vielä jotain samaa.

Toivon, että kaikki uskovat täälläkin jaksavat kantaa Oloneuvosta rukouksin kaikkivaltiaan Jumalan eteen, että Hänen tahtonsa saisi tapahtua ja se, mikä Oloneuvokselle on parasta. Tietenkin on hyväksi pyytää tätä samaa myös omalle kohdallemme. 
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #33 : 10.05.20 - klo:22:40 »
Se on täytetty. Syntimme rangaistus ja tuomio on täydellisesti kärsitty ja maksettu ristinpuulla Golgatalla. Kuka tämän uskossa vastaanottaa hänellä -suurimmallakin syntisellä- on rauha Jumalan kanssa. Tässä uskossa käyn kohti kuoleman virtaa Jeesuksen lahjoittama rauha sydämessäni. Toivottavasti se ei horju sen virran rannallakaan. Eikö tästä ole loppupeleissä kysymys?
Rukoilen, että uskosi ydin saa olla tämä: "se on täytetty". Se riittää. En ole pitkään aikaan muistanut ollenkaan tuota mainitsemaasi käsitettä "kuoleman virta". Pidän enemmän Paavalin sanoista: elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

Yksi uskova vanhus sanoi, että loppua kohti tärkeitä asioita ei ole monta. Hänen mielestään oli vain kaksi merkittävää asiaa: nyt-hetki ja Jeesus.

Rukoilen myös, että Jeesus parantaisi sairautesi. Hän voi sen tehdä.

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #34 : 11.05.20 - klo:18:44 »
Rukoilen.Itsekin paljon sairastelen,mutta en toki noin vakavaa tautia.Jeesus nostaa,kantaa ja pelastaa.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #35 : 11.05.20 - klo:21:34 »
Oloneuvosta siunaten ja puolestasi rukoillen.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #36 : 12.05.20 - klo:16:23 »
Rukoilen myös Oloneuvoksen tilanteen puolesta. Herran hyvä suunnitelma tapahtukoon. Jeesuksen läheisyttää jokaiselle päivälle.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #37 : 12.05.20 - klo:22:05 »
Saakoon pyhän Jumalan suunnitelma toteutua kohdallasi Oloneuvos.
Rukoilen että Jumalan voima, Kristus, saa Sinussa toimia Jumalan säädettyjen elinpäiviesi ajan.

Tahdomme uskonystävinä rukoilla puolestasi kaikessa heikkoudessamme. "Riiputaan" Kristuksessa Jeesuksessa.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #38 : 12.05.20 - klo:22:30 »
Kiitos teistä jotka olette rohkaisseet ja siunanneet minua; siellä on Paulus, Ullamaija, taisto, sandi ja muitakin. Harmittaa kun en jaksa kaikille vastata. Voi tosin johtua enemmän laiskuudesta kuin jaksamisesta / sairaudesta.


Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #39 : 12.05.20 - klo:22:39 »
Saakoon pyhän Jumalan suunnitelma toteutua kohdallasi Oloneuvos.
Rukoilen että Jumalan voima, Kristus, saa Sinussa toimia Jumalan säädettyjen elinpäiviesi ajan.

Tahdomme uskonystävinä rukoilla puolestasi kaikessa heikkoudessamme. "Riiputaan" Kristuksessa Jeesuksessa.

Kiitos Marjatta. Jeesus minua syntistä armahtakoon.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #40 : 13.05.20 - klo:07:16 »
Kiitos teistä jotka olette rohkaisseet ja siunanneet minua; siellä on Paulus, Ullamaija, taisto, sandi ja muitakin. Harmittaa kun en jaksa kaikille vastata. Voi tosin johtua enemmän laiskuudesta kuin jaksamisesta / sairaudesta.

Älä turhaan murehdi sitä, ettet jaksa vastata. Ymmärrämme kyllä. Koetan muistaa Sinua (ja muita foorumilaisia) joka päivä rukouksissani, vaikka tosi huono rukoilija olenkin. Tärkeintä ei kuitenkaan ole se, kuka rukoilee, vaan ketä rukoillaan.

Minä puolestani lähden hetken kuluttua terveyskeskukseen tutkimuksiin, kestänee pari tuntia. Mitään kovin vakavaa ei ole tiedossa, mutta minunkin puolestani saa rukoilla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #41 : 13.05.20 - klo:13:25 »
"Häntä haavoitettiin meidän rikkomustemme tähden, runneltiin meidän pahojen tekojemme tähden.
Rangaistus oli hänen päällään, että meillä olisi rauha,
ja hänen haavojensa kautta meidät on parannettu."
(Jes. 53:5)

Tuo on mielestäni hyvin avartava ja lohduttava jae.
Siinä sanotaan, että Jumala ei haavoita, runtele eikä rankaise meitä uskovia,
koska Hän on runnellut oman Poikansa meidän sijastamme.

Vaikka uskova haavoittuu, sairastuu ja aikanaan kuolee,
se on osa ihmiselämää,
mutta ei Jumalan vihan osoitusta.
Hän ei kiusaa ketään, vaan antaa kärsivälle rauhan.

Jeesus on asetettu kertakaikkiseksi sovitusuhriksi.
Siksi ihmisen kärsimykset, taudit, parannuksen teot ja epäonnistumiset
eivät ole kidutusta eivätkä uhreja Jumalan suosion saamiseksi.
Mehän olemme jo oikeutettuja jumalalliseen rauhaan.

Parantuminen ei tarkoita läheskään aina ruumiin tai mielen tautien peruuntumista, vaan lupaa ja voimaa luottaa lopulliseen
koko ihmisen paranemiseen,
siis Jeesuksen lahjoittamaan pelastukseen.

Sairastava uskova ei ole pelkkien ihmistietojen varassa
eikä sattuman tai kohtalon armoilla.
Jumala teki ratkaisevan teon antamalla Poikansa saada
kuolemaan johtavat haavat.
Mutta Jeesus nousi kuolleista Taivaaseen asti.
Häneen uskovakaan ei sairasta eikä kuole pysyvästi,
vaan nousee aikanaan ylös ja on silloin ensimmäisen kerran täysin terve.
Tulevaisuutemme on ihmeellinen.



Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #42 : 13.05.20 - klo:17:26 »
Olen sivusta seurannut tämän aloitukseni alle kirjoitettuja viestejä ja muitakin viestejä. Olen ymmärtänyt, että kirjoitukseni eivät aina ole olleet tervetulleita foorumille moderaattorien puolelta ja siksi en ole enää juuri kantaa keskusteluihin ottanut.
Minua ei ole kuitenkaan poistettu jäsenyydestä.

Tältä foorumilta ei poisteta ketään ihan helposti. Trollit ja mainostajat ja kyseenalaisten linkkien levittäjät lentää nopeasti pihalle, muut ei.
(aika ajoin tänne onnistuu pääsemään esim. seksin tarjoajia ulkomailta)


En ole ottanut mitään yleistä kantaa kirjoittelusi suhteen.

Lainaus
Ilmeisesti tämä tilanne syntyi moderaattorin todettua, että pyrin tuomaan "koko internetin" tietoon sairauteeni liittyvät asiat, joista ei foorumin lukijat ole kiinnostuneita.


Niin, laitoin tällaisen ihmettelyn: "Sitä hieman ihmettelen, miksi haluat kertoa asioistasi koko internet-maailmalle julkisesti. "
Tuo ei ollut kielto, vaan ihmettely.


Nyt vasta vastasit siihen:

Lainaus
Olen pohtinut minkä sosiaalisen median kautta voisin kertoa syöpäsairauteni hoidosta ja etenemisestä internetissä. Tarkoitukseni on muutaman päivän välein laittaa videota lukijoiden nähtäväksi ja liittää niihin myös syöpäklinikan lääkäreiden haastatteluja sekä sairaskertomuksiani. Tahdon, että kaikki esitetään julkisesti. Miksi näin? Ajattelen, että sairaudesta kertominen ja sen kokemuksista puhuminen voi rohkaista asiaa seuraavia ja varsinkin syöpää sairastavia. Tarkoitukseni on kuvata tapahtumia loppuun asti ja jos uskoni kestää kuoleman edessä, niin kertoa siitäkin; mutta kertoa rehellisesti senkin, jos koen pelkoja ja uskoni horjuu uskovaiseksi itseäni nimiteltyäni. 
Tällä foorumilla en ehkä voi kertoa tarkemmin hoidoistani


Tällä foorumilla voit kirjoitella omista asioistasi, mutta et toisten.
En halua joutua oikeuteen siitä, että täällä mainitaan esim. lääkäreiden nimiä tai muuta sellaista, jossa jonkun toisen yksityisyyden suoja rikkoontuu tai
muuten saattaa tulla sanomista.


Avaa halutessasi ketju tuonne Yleisen keskustelun puolelle.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: One Wayn seurakuntatoimintaa Lohjalla !
« Vastaus #43 : 18.05.20 - klo:20:12 »
Olen sivusta seurannut tämän aloitukseni alle kirjoitettuja viestejä ja muitakin viestejä. Olen ymmärtänyt, että kirjoitukseni eivät aina ole olleet tervetulleita foorumille moderaattorien puolelta ja siksi en ole enää juuri kantaa keskusteluihin ottanut.
Minua ei ole kuitenkaan poistettu jäsenyydestä.

Tältä foorumilta ei poisteta ketään ihan helposti. Trollit ja mainostajat ja kyseenalaisten linkkien levittäjät lentää nopeasti pihalle, muut ei.
(aika ajoin tänne onnistuu pääsemään esim. seksin tarjoajia ulkomailta)


En ole ottanut mitään yleistä kantaa kirjoittelusi suhteen.

Lainaus
Ilmeisesti tämä tilanne syntyi moderaattorin todettua, että pyrin tuomaan "koko internetin" tietoon sairauteeni liittyvät asiat, joista ei foorumin lukijat ole kiinnostuneita.


Niin, laitoin tällaisen ihmettelyn: "Sitä hieman ihmettelen, miksi haluat kertoa asioistasi koko internet-maailmalle julkisesti. "
Tuo ei ollut kielto, vaan ihmettely.


Nyt vasta vastasit siihen:

Lainaus

Olen pohtinut minkä sosiaalisen median kautta voisin kertoa syöpäsairauteni hoidosta ja etenemisestä internetissä. Tarkoitukseni on muutaman päivän välein laittaa videota lukijoiden nähtäväksi ja liittää niihin myös syöpäklinikan lääkäreiden haastatteluja sekä sairaskertomuksiani. Tahdon, että kaikki esitetään julkisesti. Miksi näin? Ajattelen, että sairaudesta kertominen ja sen kokemuksista puhuminen voi rohkaista asiaa seuraavia ja varsinkin syöpää sairastavia. Tarkoitukseni on kuvata tapahtumia loppuun asti ja jos uskoni kestää kuoleman edessä, niin kertoa siitäkin; mutta kertoa rehellisesti senkin, jos koen pelkoja ja uskoni horjuu uskovaiseksi itseäni nimiteltyäni. 
Tällä foorumilla en ehkä voi kertoa tarkemmin hoidoistani


Tällä foorumilla voit kirjoitella omista asioistasi, mutta et toisten.
En halua joutua oikeuteen siitä, että täällä mainitaan esim. lääkäreiden nimiä tai muuta sellaista, jossa jonkun toisen yksityisyyden suoja rikkoontuu tai
muuten saattaa tulla sanomista.


Avaa halutessasi ketju tuonne Yleisen keskustelun puolelle.

Kiitos vastauksesta Natanael. Näin jälkikäteen juttua tarkastellessa on ilmeistä, että ymmärsin Sinun ja eräiden muidenkin kirjoituksia väärin. Jos on töppäillyt niin parasta lienee vaan pyytää anteeksi ilman selityksiä, mutta vähän selitän kumminkin - en puolustellakseni selvästi aggressiivista käytöstäni tai itsesäälissä piehtarointia. Kumpaistakin on kirjoituksissani mukana.

Minulla on tällä hetkellä kaksi sekä fyysistä että psyykkistä elämääni merkittävästi rajoittavaa sairautta; ensimmäinen on vaikeasti hallittava insuliinihoitoinen diabetes ja toinen on voimakkaat kipulääkkeet (7 leikkausta ja nyt lisäksi pitkälle edennyt syöpä).

Sokeriarvot vaihtelevat nopeasti, toisinaan ja pahimmillaan 3 mmol/l - 32 mmol/l välillä vuorokaudessa. Sairaalaolosuhteissakaan tuota aaltoliikettä ei ole saatu asettumaan.

Varsinkin verensokerin painuessa alas pitäisi olla malttia, ettei kirjoittaisi ollenkaan, mutta sitä minulla ei tunnu olevan. Siitä seuraa minulla sitten väärinkäsityksiä ja syyttelyä - ja merkillistä kyllä pääasiassa niitä kohtaan, jotka ovat minulle läheisiä ja rakkaita. Näitä asioita en voi ohittaa vain kevyesti anteeksi pyytämällä sillä minä (kuten jokainen meistä) on vastuullinen sanoistaan ja teoistaan. Sairauteni ei ole laadultaan sellaista, että sen varjoon voisi lymytä. No joo, joka tapauksessa pyydän, että "selittelyni" tulkitaan tässä anteeksipyyntönä.

Mietin tuota Natanaelin ehdotusta. Niin voisin tehdäkin tämän syöpäasian suhteen.

Lainaus käyttäjältä: Natanael
Avaa halutessasi ketju tuonne Yleisen keskustelun puolelle
 

(Voi olla, että kirjoitukseni on vähän sekalaisen tuntuinen, mutta en jaksa korjailla sitä).