Kirjoittaja Aihe: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?  (Luettu 10217 kertaa)

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?
« Vastaus #45 : 20.02.14 - klo:16:00 »
Toki kun katselee uutisia ja huomaa että lähi-itä ja kauempanakin elävät erämaassa, niin lienee jo tämä aika sitä mistä ilmestyskirjassa sanotaan "kaikki vihanta ruoho paloi". Jos tällaiset ajatukset on Jumalasta ja olisin uskonkuuliainen niin en odottaisi itselleni mitään parempaa elämää.

Jer. 45

1 Sana, jonka profeetta Jeremia puhui Baarukille, Neerian pojalle, kun tämä kirjoitti nämä sanat kirjaan Jeremian suusta Juudan kuninkaan Joojakimin, Joosian pojan, neljäntenä hallitusvuotena; se kuului:
2 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala, sinusta, Baaruk:
3 Sinä sanot: 'Voi minua! Sillä Herra on antanut minulle murhetta kipuni lisäksi; minä olen uupunut huokaamisestani enkä lepoa löydä'.
4 Sano hänelle näin: Näin sanoo Herra: Katso, minkä olen rakentanut, sen minä hajotan, ja minkä olen istuttanut, sen minä revin irti; ja tämä kohtaa koko maata.
5 Sinä pyydät itsellesi suuria! Älä pyydä; sillä katso, minä tuotan onnettomuuden kaikelle lihalle, sanoo Herra. Mutta sinulle minä annan henkesi saaliiksi, mihin paikkaan sinä menetkin."


Mutta sitten luen UTstä : kaikki jotka tuotiin Jeesuksen luo paranivat, Jeesus siis paransi kaikki

tämä elää edessäni kun luen tuota kohtaa ja punnitsen mielessäni "mitä nyt olisi uskon kuuliaisuus?".

siis mitä ? mitä minun tulee tehdä että pelastuisin, mitä minun tulee tehdä että paranisin koska Jeesus paransi kaikki !

Uskonkuuliaisuus !?

Kumman Sanan otan todesta ja miten toimin ??? siinä sitä on kysymystä :(

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6784
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?
« Vastaus #46 : 20.02.14 - klo:19:44 »
Mutta sitten luen UTstä : kaikki jotka tuotiin Jeesuksen luo paranivat, Jeesus siis paransi kaikki

tämä elää edessäni kun luen tuota kohtaa ja punnitsen mielessäni "mitä nyt olisi uskon kuuliaisuus?".

En ole löytänyt Raamatusta sellaista kohtaa, jonka mukaan kaikki sairaat tai edes uskovat paranisivat täällä ajassa. Kyllähän jotkut sellaistakin julistavat. Ja apostolit tiettävästi yhtä lukuunottamatta joutuivat luopumaan maallisesta elämästään marttyyrikuolemassa. Ja Herran omat ovat kärsineet sanomattomia vaikeuksia ja kipuja kautta aikojen. Hepr. 11. luku puhuu tästä.

Mitä olisi uskon kuuliaisuus? Eikö sitä, että käännän katseeni pois itsestäni ja tekemisistäni Kristukseen, joka on pettämätön elämässä ja kuolemassa? "Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä" (1. Piet. 1:13).
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?
« Vastaus #47 : 21.02.14 - klo:10:05 »
Mutta sitten luen UTstä : kaikki jotka tuotiin Jeesuksen luo paranivat, Jeesus siis paransi kaikki

tämä elää edessäni kun luen tuota kohtaa ja punnitsen mielessäni "mitä nyt olisi uskon kuuliaisuus?".

En ole löytänyt Raamatusta sellaista kohtaa, jonka mukaan kaikki sairaat tai edes uskovat paranisivat täällä ajassa. Kyllähän jotkut sellaistakin julistavat. Ja apostolit tiettävästi yhtä lukuunottamatta joutuivat luopumaan maallisesta elämästään marttyyrikuolemassa. Ja Herran omat ovat kärsineet sanomattomia vaikeuksia ja kipuja kautta aikojen. Hepr. 11. luku puhuu tästä.

Mitä olisi uskon kuuliaisuus? Eikö sitä, että käännän katseeni pois itsestäni ja tekemisistäni Kristukseen, joka on pettämätön elämässä ja kuolemassa? "Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä" (1. Piet. 1:13).

kyllä ymmärrän ettei kaikki parane , sanoohan niin Raamattukin. Mutta se sanoo myös
"kaikki jotka tuotiin Jeesuksen luo parani"  !!

Sain tuon myös mieleeni eilen että jos luotan kaiken täysin Jeesuksen käteen ja valtaan niin se juuri on sitä
uskokuuliaisuutta eli uskoa Häneen ja luottamista Häneen.

Lisäksi katselin eilen suoraa rukousiltaa TV7:lta ja sain paljon vastauksia ja siunausta

Lydia

  • Vieras
Vs: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?
« Vastaus #48 : 28.02.14 - klo:20:15 »
Onko lähimmäistään vaikea tai mahdoton rakastaa ja mitä siihen rakastamiseen sisältyy? Ainakin sen pitäisi olla helppoa ettei tee toiselle mitään sellaista mitä ei itse tahtoisi kokea kohdalleen. Antaa toisesta ihmisestä kaiken tuomiovallan Jumalalle, silläkin pääsee aika pitkälle.

Lydia

  • Vieras
Vs: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?
« Vastaus #49 : 01.03.14 - klo:22:41 »
Olen miettinyt psalmia yksi kun siinä sanotaan ;

Psalmi 1

    Kaksi tietä
    1 Hyvä on sen osa,
    joka ei vaella jumalattomien tavoin,
    ei astu syntisten teille,
    ei istu pilkkaajien parissa
    2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
Vanha käännös sanoo että rakastaa Herran lakia.

Jos rakastaa Herran lakia, eikö silloin olisi sydämen halu ja asenne sitä noudattaa. Ihmisyyteen kyllä kuuluu halu hyvään mutta teot ovat muuta liian usein.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6784
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?
« Vastaus #50 : 15.04.14 - klo:07:53 »
Tässä näyttää olevan kaksi ketjua samasta asiasta. Kannattaa lukea tämä(kin) uudestaan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6784
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?
« Vastaus #51 : 15.04.14 - klo:08:00 »
Raamatun linja ei ole mitään mössöilyä, eikä uskovan elämää luvata helpoksi.

"Tulkaa minun työni, te työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon." Lepo saattaa olla jollekin ylivoimaista, kun on tottunut itse huolehtimaan kaikesta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

tikli

  • Vieras
Vs: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?
« Vastaus #52 : 15.04.14 - klo:09:38 »
Olen miettinyt psalmia yksi kun siinä sanotaan ;

Psalmi 1

    Kaksi tietä
    1 Hyvä on sen osa,
    joka ei vaella jumalattomien tavoin,
    ei astu syntisten teille,
    ei istu pilkkaajien parissa
    2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
Vanha käännös sanoo että rakastaa Herran lakia.

Jos rakastaa Herran lakia, eikö silloin olisi sydämen halu ja asenne sitä noudattaa. Ihmisyyteen kyllä kuuluu halu hyvään mutta teot ovat muuta liian usein.

Aamen!

Eli se on rakkaus, joka vaatii ja antaa ja kun se on rakkauden lakia, silloin vain rakastamme ja näin laki täyttyy ilman ponnisteluja ja kilparadalla juokseminen on
juoksemista rakkauden tahdissa, sillä onko se ponnistelua tai toivotonta puurtamista,
kun rakastamme sitä, joka meidän mielestämme ansaitsee ja on oikeutettu saamaan
kaiken rakkautemme.


tikli

  • Vieras
Vs: Täytyykö lakia ihan oikeasti noudattaa?
« Vastaus #53 : 16.04.14 - klo:08:36 »

Tuli  myöhemmin mieleen että lain noudattaminen ja kuuliaisuus eivät ole sama asia !

Minä puhun jälkimmäisestä ja sinä tuosta ensimmäisestä. :(

siis esimerkki :

Jeesus käytti vertausta isästä ja pojista. Isä sanoi heille "menkää töihin pellolle" toinen vastasi"joo" ja toinen "en". Myöhemmin se joka vastasi kieltävästi meni kuitenkin ja se joka vastasi myöntävästi ei mennytkään.

Sinä ehkä puhut "vain" tuosta joojottelijasta. Mutta vertauksessa toinen kuitenkin teki mitä pyydettiin.
Jos hän kykeni tekemään mitä pyydettiin niin kyseessä ei ollut laki!

Vaan pyynnön täyttäminen eli kuuliaisuus.

Jos sanot lapsellesi "tiskaa" ja hän sitten tiskaa niin toimiiko hän lain mukaan ?  ei mielestäni, hän on vain kuuliainen.

Laki ei siis käske kaikkea , ei käske tiskaamaan mutta kieltää murhaamasta.

Sinun mieliaiheesi on todeta ettemme täytä lakia, kuten emme tee sitä Jeesuksenkaan mielestä.

Mutta pointtini on : tuleeko meidän hylätä kaikki Jeesuksen kehoitukset ja pyynnöt, eli kuuliaisuus, vain sen takia ettemme täytyä lakia ?

Minä edelleen olen sitä mieltä että Jeesus vaatii kuuliaisuutta mutta ei laintäyttämistä !


Tämä oli niin hyvä vertaus tähän tilanteeseen, että halusin sen nostaa tuolta esille.

Mieleeni tuli tämä Raam.kohta:
"Sillä paatunut on tämän kansan sydän..........että he eivät näkisi silmillään,
eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja
etten minä heitä  parantaisi."