Kirjoittaja Aihe: Esirukouspyyntöjä  (Luettu 65946 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #45 : 26.06.16 - klo:05:20 »
Reunahuomautuksia
Ensiksi piti vain sutkauttaa seuraava: Olet aivan ilmetty porvari ja liikemies, koska kutsuit siunauksia bonuksiksi.

Sinulla on ilmeisesti salattua tietoa, en muista asiasta mitään puhuneeni. Olen tosiaan ollut "liikemies" peräti 31 vuoden ajan, jolloin palkka ei ole tullut kuin Manulle illallinen. Työelämä saattaisi saada kokonaan uutta ilmettä, jos jokainen joutuisi vaikkapa 5 vuotta elämään omillaan ilman että joku maksaa palkan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #46 : 26.06.16 - klo:09:21 »
Jumalalle kiitos näistä hyvistä uutisista. Ja vain HÄN saa kiitoksen, kun et kenenkään voideltujen käsien alla ole käynyt.
Meillä on ihmeellinen Herra, jolle vain kuuluu kiitos ja kunnia. Ylistetty olkoon Hänen nimensä.

Autuaita ovat puhdas sydämiset ! :)

Kyllähän minua puoliväkisin on yritetty niiden voideltujenkin käsien alle viedä parantumaan ja lähtipä kerran yksi niistä voidelluista puhujapöntöstä tulemaan minua kohti. Laski joidenkin päälle kätensä ja lähestyi. Tunnustan että pelkäsin tuona hetkenä koska en tahtonut hänen koskevan minuun. Puhuja oli ylistänyt juuri Lakelandin 'herätystä' ja sihisi rukouksiaan. Parin metrin päässä mies pysähtyi ja tuijotti minua jonkin aikaa, kääntyi sitten ja palasi eteen. Ikävä kokemus, mutta iloitsin myöhemmin, että varjelluin hänen noitumisiltaan.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #47 : 26.06.16 - klo:09:23 »
Reunahuomautuksia
Ensiksi piti vain sutkauttaa seuraava: Olet aivan ilmetty porvari ja liikemies, koska kutsuit siunauksia bonuksiksi.

Sinulla on ilmeisesti salattua tietoa, en muista asiasta mitään puhuneeni. Olen tosiaan ollut "liikemies" peräti 31 vuoden ajan, jolloin palkka ei ole tullut kuin Manulle illallinen. Työelämä saattaisi saada kokonaan uutta ilmettä, jos jokainen joutuisi vaikkapa 5 vuotta elämään omillaan ilman että joku maksaa palkan.

 :) no mutta, puhuithan sinä boonuksista ja minä förskoteista. Boonukset ovat "porvarimiehen puhetta" paksu osakesalkku polvillaan  ;)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #48 : 26.06.16 - klo:09:36 »
no mutta, puhuithan sinä boonuksista ja minä förskoteista. Boonukset ovat "porvarimiehen puhetta" paksu osakesalkku polvillaan  ;)

Ja pidit sitä paksua salkkua varmana tuntomerkkinä?? Ehei - veliseni - taisit olla nuhassa, kun et tunnistanut haisevia työvaatteitani ;).
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Rukouspyyntö narkomaaniystäväni puolesta
« Vastaus #49 : 02.07.16 - klo:17:42 »
Jätän tähän rukouspyynnön ystäväni puolesta, jonka elämä on kulkenut sellaisia latuja, että on tänään narkomaani ja alkoholisti. Juttelin juuri äsken hänen kanssaan. Minua kosketti syvästi, kun hän sanoi, että "vain Herra tuntee kuka on oikeasti saanut syntinsä anteeksi". Sitten kertoi tavanneensa kaverin, josta viimeeksi olisi voinut uskoa tämän uskovan Jeesukseen, mutta mies oli sanonut hänelle Jeesuksen kuolleen syntiemme tähden ristillä kauan sitten.

Ystävät. Raamattu sanoo, että ei ole niin kuin ihminen näkee; ihminen näkee ulkomuodon (ulkokuoren), mutta Herra näkee sydämen. Olkaamme varovaisia arvioissamme polulta poikenneiden lähimmäistemme suhteen. Taivas voi antaa heistä aivan erilaisia lausuntoja kuin mitä me annamme.

Laitan tähän (jälleen) näkyville pitkähkön runon joka kertoo ihmisen tiestä, minunkin tiestäni.


1. Olen vankina täällä ja ymmärrän sen,
mitä kuoleman korpea kuljen.
Olen kahleiden kantaja, hoipertelen,
tosi onnelta sieluni suljen,
kun aarteita maan
pyrin kuormaksi matkalla kartuttamaan.

2. Hyvin tunnen jo turhiksi antimet maan
jopa parhaatkin arvottomiksi.
ja kun turhia etsin, niin tuskia saan.
Nekö kelpaavat lohduttajiksi?
Ja viihdynkö näin,
kun on mahdoton kulkea taivasta päin?

3. Miten syntiä suosiva, vilpillinen,
perin uskoton, matkassa pysyn?
Olen kristitty joukossa kristittyjen,
yhä maailman kiitosta kysyn.
Taas kauhistelen
tätä orjuutta luonteeni valheellisen.

4. Yhä, Herrani, synneistä synteihin vie
katu tuttu, kun käyn sitä pitkin.
Se on uusien raskaiden askelten tie,
vaikka juuri sen itkuja itkin.
Näin matkalla maan
ylen työlästä taakkaani raahata saan.

5. Tykö armosi istuimen ääneti käyn
kuten syntinen nainen jo ammoin.
Näet, laupias Herrani, entisen näyn:
polo ihminen, särkevin vammoin,
nyt luoksesi jään
sydän itkien tuskaani nyyhkyttämään.


6. Pysyn luonasi, Laupeus loppumaton,
sinä kurjalle anteeksi annat.
Tämä huolteni keskellä toivoni on:
sinä armahdat, kuormani kannat.
Ja murheellisen
otat luoksesi laaksosta kyynelien.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #50 : 11.07.16 - klo:19:51 »
Haluaisin jakaa erään hyvin vaikean asian kanssanne. Tulin juuri naapurin luota. Olemme tuttuja jo yli puolen vuosisadan takaa. Tunsin hänen vanhempansakin, äitinsä oli uskova.

Juteltiin siinä kuulumisia ja hän kertoi, että olivat vähää ennen juhannusta haudanneet 45-vuotiaan poikansa, joka oli ajautunut syvään masennukseen ja tehnyt itsemurhan. Pojan perheessä oli kolme tytärtä 9-16 v. Tytöt olivat parasta aikaa isovanhempien luona. Tyttöjen mummi ymmärsi, että heitä puhutellaan nyt ylhäältä, kuten hän asian ilmaisi. Vaikka pappa kiroilikin entiseen tapaansa, minulle jäi tunne, että saattaisi tulla veljespiiriin, joka on ensi kuussa.

Toivon kuitenkin, että rukoilemme tämän perheen puolesta, että nämä ystävät saisivat uuden toivon.

"Hätä ja tuska maailman, suurempi on kuin luullahan…"
« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo:21:05 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #51 : 17.08.16 - klo:16:41 »
Kirjoitan edelliseen viestiin jatkoa. Tämä ystävä ja naapuri oli maanantaina veljespiirissämme ekakerran. Hän tunnustaa, ettei hän ole uskovainen, mutta jollain tapaa asia kuitenkin kiinnostaa häntä. Lupasi tulla myös seuraavalla kerralla. Kävi sillä tavalla, että tuon kurssikeskuksen isäntä soitti minulle aamulla ja kyseli, että onko meidän porukasta joltakin kadonnut avaimia. Sieltä oli nimittäin löytynyt seuraavana aamuna lattialta avainnippu, jossa oli viisi avainta. En osannut siihen mitään sanoa, kaikki autot lähtivät eikä ketään jätetty ilman kyytiä. Sitten minulla välähti, että jospa ne avaimet olivat tippuneet juuri tuolta mieheltä, joka oli minun kyydissäni. Soitin hänelle ja erikoista oli se, että hän etsi juuri avaimia, eikä tiennyt, mihin ne olivat joutuneet. Siinä sitten sovittiin, että lähdetään hakemaan ne yhdessä ja niin tehtiin. Ja meille tarjottiin vielä päälle kahvit ja pullat. Meillä oli jälleen hyvä reissu ja pääsimme puhumaan myös tärkeimmistä asioista.

Nyt pyydän, että te ystävät muistaisitte tätä henkilöä rukouksissanne, että Herra avaisi hänen sydämensä Evankeliumille ja että minä en sotkisi asioita. Sovimme, että mennään yhdessä veljespiiriin ainakin syyskuulla. Päivä on 19.9.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #52 : 10.09.16 - klo:11:58 »
Mutta jos mieleen tulee, niin kyllä minunkin puolestani saa huokaista ylöspäin.

On hyvä, jos voimme muistaa toisiamme silloin kun mieleen tulee. Myös minun puolestani saa huokaista, että saisin tuon maku/hajuaistin takaisin. On melkoinen puute, jos ei tunne hajuja ja makuja tai jos ne vääristyvät ihan muuksi (kuten hajuaistin kanssa nyt tuppaa olemaan). Aivotärähdys (ja sisäinen verenvuoto) seurauksineen tapahtui lokakuussa ja aivan pientä paranemista on pikkuhiljaa ollut, se on kiitosaihe.

Makuaistin ja hajuaistin palautuminen on jatkunut edelleen pikkuhiljaa. Siitä on syytä kiittää. Kuinka paljon meillä onkaan kiitosaiheita, jotka yleensä unohdamme hyvinä päivinä.

Kuuloaistin huononeminen ei ole pelkkä negatiivinen asia. Tässä maailmassa on niin paljon tyhjää melua ja tarpeetona ääntä, joita en ole edes tarpeellista kuulla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #53 : 10.09.16 - klo:12:08 »
Mutta jos mieleen tulee, niin kyllä minunkin puolestani saa huokaista ylöspäin.

On hyvä, jos voimme muistaa toisiamme silloin kun mieleen tulee. Myös minun puolestani saa huokaista, että saisin tuon maku/hajuaistin takaisin. On melkoinen puute, jos ei tunne hajuja ja makuja tai jos ne vääristyvät ihan muuksi (kuten hajuaistin kanssa nyt tuppaa olemaan). Aivotärähdys (ja sisäinen verenvuoto) seurauksineen tapahtui lokakuussa ja aivan pientä paranemista on pikkuhiljaa ollut, se on kiitosaihe.

Makuaistin ja hajuaistin palautuminen on jatkunut edelleen pikkuhiljaa. Siitä on syytä kiittää. Kuinka paljon meillä onkaan kiitosaiheita, jotka yleensä unohdamme hyvinä päivinä.

Kuuloaistin huononeminen ei ole pelkkä negatiivinen asia. Tässä maailmassa on niin paljon tyhjää melua ja tarpeetona ääntä, joita en ole edes tarpeellista kuulla.
Ilo kuulla, että aistit palautuvat.

Miten muuten verenvuodon kanssa toimittiin - oliko se siis pään sisällä oleva verenvuoto, ja harkittiinko että leikkauksella voitaisiin tehdä asialle jotakin?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #54 : 10.09.16 - klo:12:29 »
Miten muuten verenvuodon kanssa toimittiin - oliko se siis pään sisällä oleva verenvuoto, ja harkittiinko että leikkauksella voitaisiin tehdä asialle jotakin?

Verenvuoto (kallon sisällä, siis otsalohkossa) näkyi ekaröntgenkuvassa, mutta vähän myöhemmin otetussa kontrollikuvassa tummempi alue oli kadonnut, joten elimistö oli itse korjannut vauriota. Hermoradat saattavat palautua itsekseen noin vuodessa ja vielä on yksi kuukausi aikaa. Joku kertoi, että hänellä meni kasvuun 15 vuotta, joten tapaukset eivät ole samanlaisia.

Tahdistikotrollissa kaikki oli OK, leposykettä laskettiin 60 > 55:een, ettei sydämen pompotus häiritse levolla ollessa. Kyllä tahdistin on erinomainen keksintö.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #55 : 10.09.16 - klo:15:05 »
Miten muuten verenvuodon kanssa toimittiin - oliko se siis pään sisällä oleva verenvuoto, ja harkittiinko että leikkauksella voitaisiin tehdä asialle jotakin?

Verenvuoto (kallon sisällä, siis otsalohkossa) näkyi ekaröntgenkuvassa, mutta vähän myöhemmin otetussa kontrollikuvassa tummempi alue oli kadonnut, joten elimistö oli itse korjannut vauriota. Hermoradat saattavat palautua itsekseen noin vuodessa ja vielä on yksi kuukausi aikaa. Joku kertoi, että hänellä meni kasvuun 15 vuotta, joten tapaukset eivät ole samanlaisia.

Tahdistikotrollissa kaikki oli OK, leposykettä laskettiin 60 > 55:een, ettei sydämen pompotus häiritse levolla ollessa. Kyllä tahdistin on erinomainen keksintö.
Tahdistinta olenkin joskus miettinyt: kuinka paljon se rajoittaa reippaampaa liikuntaa, voiko sen kanssa vaikka kävellä reipasta vauhtia ilman että "happi loppuu"? 

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #56 : 10.09.16 - klo:21:17 »
Tahdistinta olenkin joskus miettinyt: kuinka paljon se rajoittaa reippaampaa liikuntaa, voiko sen kanssa vaikka kävellä reipasta vauhtia ilman että "happi loppuu"?

Tahdistinta ei ilmeisesti laiteta, ennenkuin se on välttämätöntä. En tiedä sitten, jos potilas vaatii sitä. Minulla on semmoinen käsitys, että (ainakin minun tapauksessani) tahdistin määrää vain minimisykkeen, mutta ei maksimia. En ole huomannut, että ainakaan vähäisessä rasituksessa olisi nykyisellään ongelmia. Kovin "piippuun" en ole itseäni sen kanssa vetänyt. Mutta normaalia elämää tahdistin ei tunnut haittaavan. Tämä on kuitenkin vain omakohtaista "mutua". Asiantuntijoilla on varmaan parempaa tietoa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #57 : 15.09.16 - klo:12:35 »
Oloneuvoksen sivuilta allaoleva teksti:

Tuoreimmat päivitykset:

PUHTI ON POISSA !
Keskiviikkona Meilahteen sydänleikkaukseen. Toimenpide tehdään 16.9.
Muutamaan päivään en pääse sivuilleni kirjoittamaan. Jos en päivitä tätä
sivua kahdenkaan viikon päästä niin toimenpide ei mennyt suunnitellulla
ja odotetulla tavalla. Jos sivuille ei lokakuussa pääse niin ilmeisesti en ole
enää päivittämässä sivuja... Jätän itseni ja teidät Jumalan armon haltuun.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #58 : 16.09.16 - klo:21:35 »
Tuoreempi päivitys. Teksti viesti allekirjoitaneelle n. 3 h sitten.
Leikkaus onnistui hyvin ja Oloneuvos on toipumaan päin.
Jos komplikaatioita ei tule, niin alkuviikosta pääsee kotiin. Ja aika pian todennäköisesti kirjoittelee tännekin taas.

Kiitos Herralle ! Rukoillaan yhä, että mitään komplikaatioita tule. Ne ovat vaarallisempia useinmiten kuin itse leikkaus. Nimimerkillä kokemusta on.



Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #59 : 16.09.16 - klo:22:45 »
Tuoreempi päivitys. Teksti viesti allekirjoitaneelle n. 3 h sitten.
Leikkaus onnistui hyvin ja Oloneuvos on toipumaan päin.
Jos komplikaatioita ei tule, niin alkuviikosta pääsee kotiin. Ja aika pian todennäköisesti kirjoittelee tännekin taas.

Kiitos Herralle ! Rukoillaan yhä, että mitään komplikaatioita tule. Ne ovat vaarallisempia useinmiten kuin itse leikkaus. Nimimerkillä kokemusta on.
Kiitos hyvistä tiedoista,
ja kiitos todellakin Herralle.

Tiedätkö, oliko kyseessä avoleikkaus jossa rintakehä avataan? Se on varsin suuri operaatio,
"kova mies" täytyy Oloneuvoksen olla jos sellaisen jälkeen jo viestittelee, näin pian.