Kirjoittaja Aihe: Raamatunlauseita  (Luettu 4460 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #45 : 13.07.22 - klo:14:05 »
 :) "Lapsenkin siis pitää ottaa se vastaan lapsentavalla, eli itse asiaan mitenkään vaikuttamatta."    (Edesmennyt Voitto Ramu)


Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #46 : 18.07.22 - klo:16:26 »
Johannes 10
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yhtä."

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #47 : 19.07.22 - klo:22:22 »
1. Piet. 1
14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamatunlauseita
« Vastaus #48 : 23.07.22 - klo:22:26 »
Kyllä näitä täytyy voida laittaa tänne opetukseksi ja uskottavaksi!   :)

"Hän lunasti minut, en joutunut hautaan, minä saan yhä kulkea valossa.
Job 33:28

Jeesus, ostit orjan vapaaksi, lunastit omaksesi. Se vaati sinun henkesi, pyhän ja puhtaan kuoleman. Ilman verta ei ole lunastusta. Nyt kun veresi on vuotanut puolestamme, ei ole enää tuomiota. Loputtoman suuri velkamme Jumalalle on pyyhitty pois kokonaan, ja kaikki meihin kohdistuvat syyttävät vaatimukset ovat rauenneet. Mikään ei enää sido minua, vaan olen vapaa Jumalan lapsi. Kuolema ilman lunastustasi olisi ollut kuolemista ilman Jumalaa. Kenenkään ei enää tarvitse sitä pimeyden tietä kulkea. Sovinnon valo loistaa maailmaan, ja sen alta löytyy turva kaikille halukkaille. En pysty elämään ilman syntiä, mutta pystyn elämään valossa tuomalla syntini lunastusveresi puhdistettavaksi. Saan kulkea näin armon tietä. Se vie minut kotiin.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy"