Kirjoittaja Aihe: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen  (Luettu 7008 kertaa)

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« : 05.09.22 - klo:14:44 »
Kuuntelin Pawsonin pitkän puheen uudelleen avioitumisesta. Raamatussa on tiukka linja asiaan tiedän kyllä sen ja nykyään voisi sanoa että on turhia eroja kun löytyy joku muka parempi.
Oudoksun hänen mielipidettään siitä että tämän jo tapahtuneen uudelleen avioituminen saa anteeksi sovittamalla asia niin että lähtee uudesta avioliitosta, se on hänen mielestään anteeksiantoon johtava parannuksen tekeminen.

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #1 : 05.09.22 - klo:15:15 »
Oudolta kuulostaa. Siis toisella hylkäämiskerralla voi sovittaa edellisen mokansa? Ei ole täydellistä opettajaa täällä.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #2 : 05.09.22 - klo:16:15 »
Tulee nyt mieleen Jeesuksen sanat naiselle Sykarin kaivolla, mene äläkä enää syntiä tee, eli menneisyys sovitettiin noissa sanoissa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #3 : 05.09.22 - klo:16:20 »
Tarkoittaako Pawson, että ihminen tajuaa, että uusi avioliitto on haureudessa elämistä koskapa vaimo jo olikin?
Ja että siitä toisesta eroaminen on osoitus katumuksesta? Eli haluaa lopettaa haureudessa elämisen?

Itse näen UTn opetuksesta ja myös VTn opetukset asiasta siitä lähtökohdasta, että Jumala arvostaa kahden ihmisen avioliittoa ja Hänen tahtonsa olisi että aviopari oppisi kunnioittamaan sitä, että on naimisissa ja ojentumaan omassa käyttäytymisessään sen mukaisesti.

Omassa avioliitossani kävin kovat läksyt asiasta.
Herra näytti, että surussani aloin ravota ja kiukuta ja etsiä omaa ratkaisua ja keräsin negatiivisia ajatuksia puolisosta, jolla ruokin siten tuota vihaa, hylkäämistä.
« Viimeksi muokattu: 05.09.22 - klo:16:29 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #4 : 05.09.22 - klo:16:29 »
Joo, parannus haureudesta tarkoittaa että hylkää tämän uuden puolison kun edellinen on elossa. Vain siten selviää kuiville.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #5 : 05.09.22 - klo:16:33 »
Joo, parannus haureudesta tarkoittaa että hylkää tämän uuden puolison kun edellinen on elossa. Vain siten selviää kuiville.

Niin, jos tämä henkilö uskaltaa myöntää itselle, että  uuden puolison ottaminen ei ole millään tavalla oikeutettua ja että oli vain omasta itsekkyydestä kyse ja halua saada onnellisuuden tunteita ottamatta itsestä vastuutä, ja sitten kääntyy siitä suhteensta, näkisin sen melko totuudellisena parannuksen tekemisenä.

Toinen asia on sitten, haluaako hyvätty puoliso tätä henkilöä takaisin.
Jos taas uudet häät pitänyt puoliso pitää sitä ehtona toisesta suhteesta lähtemiseen, niin mä en ainakaan sellaista ihmistä takaisin ottaisi.

En usko että tää ihminen on ottanut itsestään vastuuta.

Nää siis on mun ajatuksia.
En ole opettaja.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #6 : 05.09.22 - klo:16:42 »
Ilmeisesti hän ei sitä korostanut että pitäisi palata alkuperäisen luokse vaan elää kuin se eka liitto olisi voimassa, joten ei sovi olla kahdessa liitossa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #7 : 05.09.22 - klo:16:45 »
Ajattelen, että jos joku ihminen tekee tuon, hän tekee totista työtä omassa elämässään.
Siis juuri omasta itsestä vastuun ottamista.

Tai oletan niin. Ihmisillä on lukuisia eri syitä käyttäytyä jollakin tavalla ja Jeesuksen opetus hedelmistä tuntemisesta on todella hyvä kriteeri arvioida kutakin ihmistä ja varsinkin itseään.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #8 : 05.09.22 - klo:16:59 »
Harva ihminen itse asiassa kunnioittaa omaa avioliittoaan. Moni näkee sen ikäänkuin hyödykeartikkelina. Siksi ei edes mennä naimisiin, koska tämä hyödyke on helpompi heittää, jos sitä ei haluta säilyttää.

Ihminen on melko sokea itsekkyydessään ja sitä kautta ikävä kyllä menee rakkauden ohi.
Tästä on ollut kiistaa foorumeilla, kun olen sanonut että en usko, että on olemassa useampi kuin yksi rakkauden laji.

Minkäänlaista lisänimitystä rakkaudelle ei tarvitse laittaa. Jos niin tekee, niin silloin on jo jostain muusta kyse.
« Viimeksi muokattu: 05.09.22 - klo:17:12 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #9 : 05.09.22 - klo:17:13 »
Minulla tulee hirveän paljon kirjoitusvirheitä, kun yritän mielessäni tavata suomalaisia sanoja. Se ei enää ole täysin automaattista minulla. Tai en tavaa niitä, siinä se ongelma.  Minun pitää olla tietoisempi mitä konsonantteja tulee mihinkin.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #10 : 05.09.22 - klo:17:19 »
Herättää ajatuksia että onko eron jälkeinen avioliitto sellainen synti joka pitää itse sovittaa. Hän sanoi jos olet ollut aviossa ennen uskoontuloa se on edelleen voimassa etkä voi ottaa uskovaa aviopuolisoa. Myös sanoi että kaikki avioliitot on Jumalan asettamia vaikka ihminen ei ole uskossa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #11 : 05.09.22 - klo:17:23 »
Niin, ei kai me kyetä sovittamaan yhden yhtä syntiä, on se mikä tahansa.
Mutta Jeesus teki sen puolestamme. Eli sellaiseen opetukseen en luota missä noin opetetaan. Ajattelen, että eiuskovakin on yhtä paljon vastuussa Jumalan edessä avioliitosta kuin uskova.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #12 : 05.09.22 - klo:18:19 »
Löysin Pawsonin opetusvideo asiasta.
Hän kutsuu uudelleenavioitumisia  moniavioisuudeksi.  Minäkin olen niin ajatellut.
Hän myös otti sen esille, että uskovat puhuvat kovaäänisesti homoseksuaalisuudesta ja abortista ja ovat aivan hiljaa uudelleenavioitumisesta. Sitä minäkin olen ihmetellyt.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #13 : 05.09.22 - klo:18:22 »
Liisi Jokiranta; Avioerosta ja uudelleen avioitumisesta.
Erittäin hyvä puhe.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: David Pawson, ero ja uudelleen avioituminen
« Vastaus #14 : 05.09.22 - klo:19:46 »
Olen kuunnellut tämän Pawsonin pitkän  opetuksen aiheesta. En todellakaan ole löytänyt mitään siihen viittaavaa, että hän opettaisi että jonkun pitäisi sovittaa syntinsä olemalla menemättä uudelleen vaimonsa kanssa naimisiin.
https://youtu.be/Noqlkx4mUFQ

Tuo on eka Pawsonin opetus mitä olen ikinä kuunnellut

Kuuntelin sen kokonaan eikä hän todellakaan opeta että ei saa mennä takaisin uudelleen naimisiin puolisonsa kanssa.
« Viimeksi muokattu: 05.09.22 - klo:19:58 kirjoittanut sandia »