Kirjoittaja Aihe: Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä  (Luettu 456 kertaa)

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä
« : 27.10.23 - klo:18:41 »
Olen pitkään suhtautunut epäluuloisesti TV7:ään ja epäluuloon on varmaan aihettakin. Tänään löysin sieltä kuitenkin ihanan ohjelmasarjan nimeltä Uskosta totta. Siinä esiintyy pariskunta nimeltä Ari-Pekka ja Erika Niemelä. Kahdessa uusimmassa jaksossa ovat aiheina pelot ja raha, ja ne olivat oikein antoisia.

Olen arvostanut TV7:ssä myös Paavo Järvisen keskusteluohjelmia, Cafe Raamattua sekä Marttyyrien Äänen ja Open Doorsin ohjelmia.

Onko teillä TV7:ssä suosikkiohjelmia?

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä
« Vastaus #1 : 27.10.23 - klo:18:53 »
Olen pitkään suhtautunut epäluuloisesti TV7:ään ja epäluuloon on varmaan aihettakin.

Minulla tulee ensimmäiseksi usein mieleen Mauno Mattilan video ja sen otsikko "TV7 - Suomen suurin eksyttäjä".

Jatko-osa on myös: "TV7 - Totuutta & Eksytystä."

Onko teillä TV7:ssä suosikkiohjelmia?

Olen osunut joskus kanavalle, kun nuo Niemelät olivat ruudussa, enkä nähnyt mitään hälyttävää. Olen myös seurannut Cafe Raamattua, hyviä vieraita ja aiheita.

Lisäksi olen joskus aiemmin katsellut paljon David Pawsonin ohjelmia "Uusi testamentti avautuu" ja "Vanha testamentti avautuu", jotka löytyvät myös netistä katsottavina. Kuten myös monet muut sarjat.

Satunnaisesti katselen myös muuta lyhyitä pätkiä kanavasurffaillessa, eikä varmastikaan kaikkea tullut nyt mieleen. Joskus olen bengaillut asioita, joista olen eri mieltä ja vähän epäilyttäviäkin kohtia, kuten uskova ei voi tehdä syntiä -opetusta.
« Viimeksi muokattu: 27.10.23 - klo:18:59 kirjoittanut Korpima »

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä
« Vastaus #2 : 27.10.23 - klo:19:04 »
Olen joskus lueskellut Mauno Mattilan tekstejä enkä halua häntä opettajakseni.

Monet tykkäävät David Pawsonin ohjelmista eikä minullakaan ole mitään niitä vastaan. Kuitenkin suomalaiset opettajat ja mielellään vielä elävät vetävät minua enemmän puoleensa.

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä
« Vastaus #3 : 27.10.23 - klo:19:45 »
Olen pitkään suhtautunut epäluuloisesti TV7:ään ja epäluuloon on varmaan aihettakin. Tänään löysin sieltä kuitenkin ihanan ohjelmasarjan nimeltä Uskosta totta. Siinä esiintyy pariskunta nimeltä Ari-Pekka ja Erika Niemelä. Kahdessa uusimmassa jaksossa ovat aiheina pelot ja raha, ja ne olivat oikein antoisia.

Olen arvostanut TV7:ssä myös Paavo Järvisen keskusteluohjelmia, Cafe Raamattua sekä Marttyyrien Äänen ja Open Doorsin ohjelmia.

Onko teillä TV7:ssä suosikkiohjelmia?


Olen myös näitä mainitsemiasi ohjelmia katsonut ja ihan hyviä ovat.

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä
« Vastaus #4 : 27.10.23 - klo:20:18 »
Yksi tie- ohjelmassa on ollut hyviä uskoontulokertomuksia.

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä
« Vastaus #5 : 27.10.23 - klo:22:50 »
Tänään näin pätkän "Valdolaiset - suuri sankaritarina" -ohjelmasta, kun käänsin sinne. Näin jonkin edellisen jakson kokonaan, siinä oli mielenkiintoista historiaa ja kuvia. En nyt osaa suositella vielä tämän perusteella, mutta mielenkiintoiselta vaikutti.

Veikkaan että TV7:lta tosiaan tulee kaikenlaista, laidasta laitaan. Vaatii siis melkoista asiantuntemusta, jotta tietää harhat ja ongelmat ja löytää helmet ja hyvät ohjelmat. Pitäisikö olla jokin testi tai vuosia uskossa -määrä ennen kuin uskaltaa katsoa tai suositella ko. kanavaa?

Noin periaatteessa kuitenkin kanava on hyvä idea ja varmasti hyvääkin tarjontaa on.

Hyvä ketju siis, kiitos aloittajalle!

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä
« Vastaus #6 : 28.10.23 - klo:08:37 »
Toivottavasti ne, jotka osaavat, jaksavat antaa asiallista palautetta TV7:lle. Ja onneksi itsekin voi rukoilla.

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä
« Vastaus #7 : 28.10.23 - klo:12:02 »
Tein täällä haun TV7-hakusanalla ja löytyihän mainintoja kolmen sivun verran erilaisista keskusteluista. Esim. harhaopit-keskustelusta pari viestiä (#3 ja #4): http://puimatanner.net/index.php?topic=343.msg10770#msg10770

Yksi juuri nimenomaisesti kanavalle omistettu ketjukin näköjään on: "TV7", http://puimatanner.net/index.php?topic=675.msg25690#msg25690 . Aika vähän tosin puidaan ohjelmia ja niiden sisältöä tuossa ketjussa, joten tälle uudelle on selvästi tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 28.10.23 - klo:12:21 kirjoittanut Korpima »

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Hyvä ohjelmasarja TV7:ssä
« Vastaus #8 : 28.10.23 - klo:22:06 »
Tänään katsoin Ilpoistenpiirin ohjelmasta loppuosan, jossa oli mielestäni aivan asiallista, luontevaa puhetta. Aihepiirinä taisi olla arki ja puhujana maanviljelijä. (Lisäys: jakso "Jumala on arjen Jumala".)

Sandia kirjoitteli jossain (http://puimatanner.net/index.php?topic=1461.0) tästä Ilpoistenpiiri-ohjelmasta myös, se löytyy Youtubestakin.
« Viimeksi muokattu: 29.10.23 - klo:11:16 kirjoittanut Korpima »