Kirjoittaja Aihe: Moderointiin liittyvät kysymykset  (Luettu 8406 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #15 : 12.12.21 - klo:20:40 »
Heippa!

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #16 : 12.12.21 - klo:21:22 »
Pyydän ylläpitoa poistamaan tunnukseni.

Toivon, että tulet (heti) katumukseen tässä asiassa.   :( :( :(
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #17 : 27.08.22 - klo:09:37 »
Ok. Linkkejä-ketjussa on poistettu viestini, jossa komppasin Paxin viestiä uskoontulosta. Se on mielestäni suuri ihme, kun ihminen tulee uskoon, ja se myös innostaa. "Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa." Mutta kertokaa, miten osaisin olla sääntöjen mukaisesti vastaisuudessa, ettei tarvitsisi viestejäni poistaa.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #18 : 27.08.22 - klo:10:35 »
En ole poistanut viestiä. En tiedä ko. viestistä mitään.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #19 : 27.08.22 - klo:11:45 »
En ole poistanut minäkään yhtään viestiä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #20 : 27.08.22 - klo:11:49 »
Ok. Linkkejä-ketjussa on poistettu viestini, jossa komppasin Paxin viestiä uskoontulosta. Se on mielestäni suuri ihme, kun ihminen tulee uskoon, ja se myös innostaa. "Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa." Mutta kertokaa, miten osaisin olla sääntöjen mukaisesti vastaisuudessa, ettei tarvitsisi viestejäni poistaa.

Minä näen kaikki ne viestit siellä mitkä näin eilenkin.  Tosin en lukenut huolella sitä ketjua eilen illalla. Eli en voi olla asiasta varma. Oliko siellä vielä toinenkin kommentti sinulta. Saattoi olla. En todellakaan edes ajatellut vastata siihen ketjuun töiden jälkeen. Saati tehdä jotain muuta ketjulle. Pikaisesti vain lukaisin.

Olen pahoillani asiasta, mutta en todellakaan tiedä mistä on kysymys.
« Viimeksi muokattu: 27.08.22 - klo:12:05 kirjoittanut sandia »

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #21 : 27.08.22 - klo:12:26 »
Ok. Linkkejä-ketjussa on poistettu viestini, jossa komppasin Paxin viestiä uskoontulosta. Se on mielestäni suuri ihme, kun ihminen tulee uskoon, ja se myös innostaa. "Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa." Mutta kertokaa, miten osaisin olla sääntöjen mukaisesti vastaisuudessa, ettei tarvitsisi viestejäni poistaa.

Varmistan.

Näitkö kirjoittamasi viestin ketjussa JULKAISTUNA ?

Olisko mahdollista ajatuskatkos, että olisit katsonut omaa viestiäsi moderointivaiheessa, esikatseluna, etkä olisi lähettänyt sitä ketjuun, ja viestisi olisi tuolloin jäänyt "bittiavaruuteen", julkaisemattomana ?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #22 : 27.08.22 - klo:12:45 »
En usko. Koska en vastannut siihen ketjuun töiden jälkeen ollenkaan. En edes ajatellut vastata, eli en aloittanut viestiä ja sitten poistanut....

Teoreettisesti tuo Malakian kuvaama tilanne olisi ainoa mahdollinen selitys,ja todella mokasin eilen Malakin viestin kohdalla. Ja korjasin sen.

Mutta en edes lukenut mitään viestiä niin yksityiskohtaisesti, että olisi ollut jotain mitä kirjoittaa........Linkkejä ketjussa.

Mutta voimme tulla johtopäätökseen, että kukaan ei ole edes aikonut poistaa Helenan viestiä.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #23 : 27.08.22 - klo:12:54 »
Ok. Linkkejä-ketjussa on poistettu viestini, jossa komppasin Paxin viestiä uskoontulosta. Se on mielestäni suuri ihme, kun ihminen tulee uskoon, ja se myös innostaa. "Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa." Mutta kertokaa, miten osaisin olla sääntöjen mukaisesti vastaisuudessa, ettei tarvitsisi viestejäni poistaa.
Erikoista tämä! Nimittäin minä luin viestisi Paxille!
Siksi minäkin ihmettelen että se on hävinnyt ties minne.

Moderaattorit eivät ole poistaneet, joten onko tällaisia tilanteita, jossa joku on viestin kirjoittanut, jonka toiset voivat lukea, ja se on sitten poistunut/poistettu? Onko ennen näin käynyt?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #24 : 27.08.22 - klo:12:57 »
En oleta, että se olisi mahdollista.
Moderointitarkoituksessa en poista tekstejä. Eli moderoinnista ei ollut kyse vastauksena Helenan kommenttiin moderoinnista. JOS olisin moderoinut, olisi siirtänyt ne ylläpidon puolelle ja jaannut asian Natanaelin kanssa.

Pahoittelen tapahtunutta. Siis mitään moderointia ei tapahtunut tässä tilanteessa.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #25 : 27.08.22 - klo:13:09 »
Ok. Linkkejä-ketjussa on poistettu viestini, jossa komppasin Paxin viestiä uskoontulosta. Se on mielestäni suuri ihme, kun ihminen tulee uskoon, ja se myös innostaa. "Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa." Mutta kertokaa, miten osaisin olla sääntöjen mukaisesti vastaisuudessa, ettei tarvitsisi viestejäni poistaa.
Erikoista tämä! Nimittäin minä luin viestisi Paxille!
Siksi minäkin ihmettelen että se on hävinnyt ties minne.

Moderaattorit eivät ole poistaneet, joten onko tällaisia tilanteita, jossa joku on viestin kirjoittanut, jonka toiset voivat lukea, ja se on sitten poistunut/poistettu? Onko ennen näin käynyt?

Vaihtoehto B.

Kun sinä olet nähnyt nyt kadonneen viestin KETJUSSA, niin onko vistitn kirjoittaja itse käynyt joko vahingossa tai tarkoituksella "muokkaamassa/korjaamassa" viestiään, ja sen seurauksena se olisi kadonnut ?

Yritän tässä vain ymmärtää miten tuon julkaistun viestin saa "kadotetuksi".....ellei......ellei sitten kyseessä ollut TEMPAUS,  pre-raptue event...

.....voiko, voiko olla totta,....silloinhan,... silloinhan meidät olisi.....JÄTETTY tänne !

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #26 : 27.08.22 - klo:13:31 »
Asiaan: niin minun, joka hirveästi olen tänne kirjoittanut vuoden aikana, niin noin joka kymmenes viestini on hävinnyt "tempaukseen"  ;). Joskus voin epäillä, että olen sössinyt itse, mutta en läheskään aina. Mahdollisuuksia katoamiseen on tällaisilla ei "varjelluilla" foorumeilla monia. Jopa pankkien sivuja ja toimintoja katoaa yms. Siksi, jos tärkeää, pitäisi olla varmuuskopio -järjestelmä.
Kestän tämän nykyisin hyvin, koska asialla, josta kirjoitin sydämellä, on taipumus tulla asiana uudestaan esille myöhemmin ja monista ei ole niin väliä. Aikaa kun kuluu, niin millään ei ole enää väliä. Uutta mahtuu tilalle, eikä muista vanhaa enää. Nämä foorumit eivät ole mitenkään turvallisia siis. Ihme että näinkin hyvin pyörivät. Yst.  :)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #27 : 27.08.22 - klo:13:57 »
Ok. Linkkejä-ketjussa on poistettu viestini, jossa komppasin Paxin viestiä uskoontulosta. Se on mielestäni suuri ihme, kun ihminen tulee uskoon, ja se myös innostaa. "Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa." Mutta kertokaa, miten osaisin olla sääntöjen mukaisesti vastaisuudessa, ettei tarvitsisi viestejäni poistaa.
Erikoista tämä! Nimittäin minä luin viestisi Paxille!
Siksi minäkin ihmettelen että se on hävinnyt ties minne.

Moderaattorit eivät ole poistaneet, joten onko tällaisia tilanteita, jossa joku on viestin kirjoittanut, jonka toiset voivat lukea, ja se on sitten poistunut/poistettu? Onko ennen näin käynyt?

Vaihtoehto B.

Kun sinä olet nähnyt nyt kadonneen viestin KETJUSSA, niin onko vistitn kirjoittaja itse käynyt joko vahingossa tai tarkoituksella "muokkaamassa/korjaamassa" viestiään, ja sen seurauksena se olisi kadonnut ?

Yritän tässä vain ymmärtää miten tuon julkaistun viestin saa "kadotetuksi".....ellei......ellei sitten kyseessä ollut TEMPAUS,  pre-raptue event...

.....voiko, voiko olla totta,....silloinhan,... silloinhan meidät olisi.....JÄTETTY tänne !


Siis ainoa teoreettinen oletukseni tapahtuneelle on, että ketjua todella epähuomiossa "moderoitiin". Mutta oman muistini mukaan luin ketjua jonkin aikaa ja siirryin muualle. Tiedän että siellä ei ollut mitään, mitä olin ajatellut kommentoida, enkä todella yrittänyt edes etsiä mitään sellaista.

Mutta ehkä ikä alkaa painaa ja tein jotain mitä en muista. ;D

« Viimeksi muokattu: 27.08.22 - klo:14:03 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #28 : 27.08.22 - klo:14:00 »
Joskus olen mokannut moderointia yleensä siitä syystä, että en ollut oikein selvillä sen teknisestä toteutuksesta ja kauhistun silloin ja sanon itselleni: "voi kauhee mitä mä oon tehnyt :-[  !!

Joskus olen alkanut vastata jollekin ja sattumalta olin painanut muokkaa nappulaa toisen vistin kohdalla, enkä vastaa nappulaa.
Silloin myös kauhistun, kun olen saanut itseni kiinni siitä.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Moderointiin liittyvät kysymykset
« Vastaus #29 : 27.08.22 - klo:14:03 »
Mut okei, voin jatkaa täällä olemista. Sanokaa, jos olen asiaton tai ärsyttävä tms.