Kirjoittaja Aihe: Evankeliuminjulistusketju  (Luettu 5716 kertaa)

Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Evankeliuminjulistusketju
« : 12.04.14 - klo:20:32 »
Tässä ketjussa julistetaan evankeliumia!
Raamatunlauseet ovat sallittuja ja peräti suotaviakin.

Johannes 3:16   
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


« Viimeksi muokattu: 12.04.14 - klo:21:40 kirjoittanut Tarck Aili J.A. »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #1 : 12.04.14 - klo:20:36 »
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille,
jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."  (Room. 8:1-2)

Taisto

  • Vieras
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #2 : 12.04.14 - klo:21:23 »
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille,
jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."  (Room. 8:1-2)
Nämä kaksi jaetta ovat ensimmäiset, jotka olen itse oma-alotteisesti lukenut Raamatusta. Ne oli kirjoitettu
rippikoulusta saamani UT:n ensimmäisille sivuille kohtaan "muistolause elämäsi varrelle". Näiden lukemisen
jälkeen aloin enemmänkin lukea UT:tä ja sitten vuoden kuluttua tulin uskoon.

Tämä kirjoitettu "evankeliumin saarna" siis kantoi hedelmää!

Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #3 : 12.04.14 - klo:21:35 »
Lainaus
Johannes 3:16   
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


Tuo sana "yksikään" on tässä tärkeä. Jos sanottaisiin, että "kaikki, jotka häneen uskovat" sen voisi tulkita niin, että "kaikki muut paitsi minä". Mutta kun siinä sanotaan, ettei "yksikään", sen täytyy tarkoittaa ihan jokaista.

Entä lukeeko siinä "...ettei yksikään, paitsi Möttösen Matti, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen?" Siinä ei ole sanaa "paitsi". Siinä tarkoitetaan ihan jokaista.
« Viimeksi muokattu: 12.04.14 - klo:21:41 kirjoittanut Tarck Aili J.A. »

Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #4 : 12.04.14 - klo:21:40 »
Johannes 12:46   
Minä [Jeesus] olen tullut valkeudeksi maailmaan,
ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.


Pimeyteen ei tarvitse jäädä. Sieltä pääsee pois.


Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #5 : 12.04.14 - klo:21:52 »
Roomalaiskirje 10:9-11
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi
ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
niin sinä pelastut
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."


Häpeään voi tosin ehkä joskus joutua uskonsa vuoksi täällä maan päällä, mutta ajan rajan toisella puolen ei joudu häpeän paikkaan vaan sinne paremmalle puolelle.

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #6 : 12.04.14 - klo:22:08 »
kolmantena päivänä Hän nousi ylös.

Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #7 : 12.04.14 - klo:22:09 »
Luukkaan evankeliumi 17: 12-19
Ja hänen [Jeesuksen] mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi, ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!" Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille." Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.
   
Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat? Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?" Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut."


Olin yhdessä elämänvaiheessa etääntynyt uskonasioista niin, etten oikeastaan enää ollut uskossa. Kuitenkin eräässä hätätilanteeksi kokemassani tilanteessa rukoilin apua. Kun vastaus sitten tuli ja ongelma selvisi, tuli mieleeni tämä kertomus. Vaikken ollut ihan varma onko Jumalaa edes olemassa, päätin kuitenkin varmuuden vuoksi kiittää avusta. Tuo tilanne pisti vähän miettimään asioita. Että minä, joka tyytyväisenä kyllä otan avun vastaan, heti sen jälkeen taas käännän selkäni ja lähden omille teilleni.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #8 : 19.07.14 - klo:12:32 »
Lainaus
Johannes 3:16   
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


Tuo sana "yksikään" on tässä tärkeä. Jos sanottaisiin, että "kaikki, jotka häneen uskovat" sen voisi tulkita niin, että "kaikki muut paitsi minä". Mutta kun siinä sanotaan, ettei "yksikään", sen täytyy tarkoittaa ihan jokaista.

Entä lukeeko siinä "...ettei yksikään, paitsi Möttösen Matti, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen?" Siinä ei ole sanaa "paitsi". Siinä tarkoitetaan ihan jokaista.

Tästä muistuu mieleen hauska kertomus, kuinka Jumala saattaa käyttää painovirhettäkin hyödyksi pelastaessaan ihmisen. Taisin kuulla sen radiosta. En ole varma kertoiko Yrjö-niminen pappi itsestään vai jostakin toisesta Yrjöstä, joka oli saanut käteensä lehtolehtisen, jossa oli juuri tuo Joh. 3:16. Sanasta "yksikään" oli pudonnut pois  s-kirjain, jolloin siitä tuli ykikään. Tätä Yrjöä kutsuttiin lempinimellä "Yki" ja tämä sana kolahti niin, että hän tajusi pelastuksen kuuluvat juuri hänelle.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #9 : 07.08.14 - klo:13:34 »
Tässä videossa on evankeliumia. Älkää katsoko ihmisiin. Älkää katsoko opillisiin vajavaisuuksiin. Kuunnelkaa kaiken sen inhimillisyyden läpi ja nähkää Jumalan armo ja Jumalan hyvyys.

Tiedän varmaksi, että tapahtumassa tuli ihmisiä uskoon. Ystäväni oli siellä paikan päällä Jumalan armosta nuoren naisen ja äitinsä johdattamassa Jeesukselle.

https://www.youtube.com/watch?v=QTzz2AiGJXY

Jumala käyttää meitä vajavaisia ihmisiä.
Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #10 : 07.08.14 - klo:13:45 »
Video on pitkä, mutta katsomisen arvoinen.

Itku multa pääsee, kun näissä tajuaa Jumalan armon suuruuden. Itselläni on kokemusta noista alamaailman ihmisistä. Siellä kuolema on koko ajan läsnä.

Me ei tarvita Herzogeja ja muita ihmemiehiä. Meillä on omasta takaa Jeesuksen edessä vapisevia tyyppejä, jotka tietävät olevansa syntisiä.
« Viimeksi muokattu: 07.08.14 - klo:14:30 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #11 : 06.11.15 - klo:12:35 »
Monesti me uskovat touhuamme seurakunnassa monenlaista, tulee mieleen lähinnä
marttakerho. Tarvittaisiin Marioita jotka istuvat Jeesuksen jalkain juuressa kuuntelemassa,
mitä Hänellä on sanottavaa.
Nyt on aika rukouksen että Herra pääsisi uudistamaan seurakuntia ja omiaan.
Tälläinen tuli mieleen käydessämme naapuriseurakunnassa.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #12 : 06.11.15 - klo:12:45 »
Hienoa, Adina, että olet jälleen mukana. Toivottavasti jaksat "kärsiä" meitä jatkossakin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #13 : 06.11.15 - klo:13:10 »
Hienoa, Adina, että olet jälleen mukana. Toivottavasti jaksat "kärsiä" meitä jatkossakin.

 :D Teillä on ollut täällä hyviä kirjoituksia ja olen pääsääntöisesti käynyt vaan lukemassa.
Olen liittynyt mieheni kanssa pieneen seurakuntaan ja kirjoittaminen on puhumisen sijaan jäänyt vähemmälle.
Seurakunnassa tulee vatvottua uskovien kesken monenlaisia asioita :)
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Evankeliuminjulistusketju
« Vastaus #14 : 06.11.15 - klo:14:32 »
Olen liittynyt mieheni kanssa pieneen seurakuntaan ja kirjoittaminen on puhumisen sijaan jäänyt vähemmälle.
Seurakunnassa tulee vatvottua uskovien kesken monenlaisia asioita :)

Onnittelen, että olet löytänyt paikan, jossa on keskustelua ja vuorovaikutusta. Aina se ei ole niin itsestään selvää, että voidaan avoimesti puhua ja käsitellä eri asioita. Joissakin seurakunnissa on asioita, joista ei puhuta ja sen tiedostaminen vie oman aikansa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell