Kirjoittaja Aihe: Armolahjat  (Luettu 27190 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Vs: Armolahjat
« Vastaus #30 : 08.01.14 - klo:21:51 »
On ihmisiä jotka ovat laittaneet vakan alle armolahjansa jostakin syystä.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Armolahjat
« Vastaus #31 : 08.01.14 - klo:21:52 »
Voiko itse olla tietoinen armolahjoistaan ja miten ne viritetään palaviksi?
Kielilläpuhuminen viritetään varmaankin rukoilemalla.

Oletan että voi olla tietämätön itse lahjastaan, ainakin jonkin aikaa alkuun kunnes alkaa tulla palutetta muilta.
Varmaan se virittäminen liittyy henkilökohtaiseen Jumala suhteen vaalimiseen, rukoukseen esimerkiksi.

Noin minäkin sitä olen ajatellut, rukouksessahan sitä vahvistuu :)
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Armolahjat
« Vastaus #32 : 08.01.14 - klo:22:00 »
Armolahjat saadaan lahjaksi.
Niitä saa ja pitää anoa itselleen.
Varsinkin profetoimistahan kehotetaan pyytämään.

Mutta erityinen Pyhän Hengen toiminnan virittämien kuulostaa hiukan omavoimaisuudelta.

Mie muistelin tätä Sanankohtaa, ehkei se välttämättä käy kaikkiin armolahjoihin sitten;

2. Tim. 1:6
   
Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.
Ymmärrän tuon virittämisen tarkoittavan, että ko. armolahjaa tulee käyttää usein.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Armolahjat
« Vastaus #33 : 10.01.14 - klo:15:06 »
Voiko sellainen olla armolahja että joku puhuu tulevista asioista ja ne sitten tapahtuu juuri niin kuin hän on puhunut?
Ihan normaalissa keskustelussa ihmisten kesken..

Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

Saako tämän aikaan,

Henki on sama;
Herra on sama;
Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

??

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Armolahjat
« Vastaus #34 : 10.01.14 - klo:15:09 »
Armolahjat saadaan lahjaksi.
Niitä saa ja pitää anoa itselleen.
Varsinkin profetoimistahan kehotetaan pyytämään.

Mutta erityinen Pyhän Hengen toiminnan virittämien kuulostaa hiukan omavoimaisuudelta.

1. Kor. 12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
1. Kor. 14:1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.


2. Piet. 1:10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

Itse kenties olen pyytänyt liikaa.  :-X

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Armolahjat
« Vastaus #35 : 10.01.14 - klo:15:22 »
Armolahjat saadaan lahjaksi.
Niitä saa ja pitää anoa itselleen.
Varsinkin profetoimistahan kehotetaan pyytämään.

Mutta erityinen Pyhän Hengen toiminnan virittämien kuulostaa hiukan omavoimaisuudelta.

Mie muistelin tätä Sanankohtaa, ehkei se välttämättä käy kaikkiin armolahjoihin sitten;

2. Tim. 1:6
   
Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.
Ymmärrän tuon virittämisen tarkoittavan, että ko. armolahjaa tulee käyttää usein.

Ja ikinä tahi missään ei katsota hyvällä jos joku näyttää ihmisen synnit ja oman lihan todeksi, Jumalan voimalla ja vallalla.

Joten tarvitaan kainalosauvoja/kävelykeppi/sauva tueksi, ja kun ei enää tarvitse, koko maailma vihaa.
ja sitten taas saa itkeä.

Joh 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.

joten onko profeetan armolahja, kirous, vai siunaus, käyttäjän tahi kantajan kohdalla.

tietyn näkökannan tahi katselu suunnan kohdalla, Jeremian virka ja sitten koko elämä oli turha !
no sama se.

Kuka nainen, Morsian tykkää jos haukkuu vaatteita tahi nuhtelee meikeistä.
tahi kehottaa pesulle, "haiset pahalle, menen pesulle"  :-X

___________________
12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.


Onko Morsian nyt valmis kantamaan sen mitä ei silloin ollut?
___________________

Mut hei, nykyajan opetus on ettei ENÄÄ tule mitään uutta vaan KAIKKI on jo kerrottu.
jompi kunpi on väärässä, Jumalan Poika, joka SAI KAIKKI SANAT ISÄLTÄ, tahi sitten nykyajan opit.

itse olen Jumalan puolella.
« Viimeksi muokattu: 10.01.14 - klo:15:26 kirjoittanut Vastavoima »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Armolahjat
« Vastaus #36 : 27.03.14 - klo:18:12 »
Voiko itse olla tietoinen armolahjoistaan ja miten ne viritetään palaviksi?
Kielilläpuhuminen viritetään varmaankin rukoilemalla.

Onko kukaan kuullut, että joku olisi rukoillut itselleen antamisen armolahjaa, jonka Paavali mainitsee  Room. 12. luvussa (jakeet 6-8).
« Viimeksi muokattu: 28.03.14 - klo:07:38 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Armolahjat
« Vastaus #37 : 27.03.14 - klo:18:27 »
Voiko itse olla tietoinen armolahjoistaan ja miten ne viritetään palaviksi?
Kielilläpuhuminen viritetään varmaankin rukoilemalla.

Onko kukaan kuullut, että joku olisi rukoillut itselleen antamisen armolahjaa, jonka Paavali mainitsee  12. luvussa (jakeet 6-8).

En ole kuullut, antaminenhan voi sisältää muutakin kuin rahaa..mm. aikaa ??? Varmaan tosi hyödyllinen armolahja uskovien keskuuteen :)
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Armolahjat
« Vastaus #38 : 27.03.14 - klo:18:33 »
Voiko itse olla tietoinen armolahjoistaan ja miten ne viritetään palaviksi?
Kielilläpuhuminen viritetään varmaankin rukoilemalla.

Onko kukaan kuullut, että joku olisi rukoillut itselleen antamisen armolahjaa, jonka Paavali mainitsee  12. luvussa (jakeet 6-8).
1. Korinttolaiskirjeessäkö?

Taisto

  • Vieras
Vs: Armolahjat
« Vastaus #39 : 27.03.14 - klo:22:01 »
Voiko itse olla tietoinen armolahjoistaan ja miten ne viritetään palaviksi?
Kielilläpuhuminen viritetään varmaankin rukoilemalla.

Onko kukaan kuullut, että joku olisi rukoillut itselleen antamisen armolahjaa, jonka Paavali mainitsee  12. luvussa (jakeet 6-8).
Pitääkö armolahjoja rukoilla, ja kuinka "kiivaasti"? Vai antaako Jumala niitä meille aivan
lepotilassa ollessamme, lähes huomaamatta? Tai niin, että armolahjan käyttö vain
pikku hiljaa kasvaa meissä, tulee esiin elämässämme ilman sen kummempia ponnisteluja...

Lydia

  • Vieras
Vs: Armolahjat
« Vastaus #40 : 27.03.14 - klo:22:06 »
Yleensä armolahja annetaan ja sen huomaa jossakin vaiheessa tai sitten ei edes itse huomaa vaikka se olisi koko ajan käytössä. On ihmisiä jotka antavat ajastaan ja varoistaan ja sydämestään, tuskin miettivät edes että tämä on armolahja.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Armolahjat
« Vastaus #41 : 27.03.14 - klo:22:15 »
Voiko armolahjoja omistaa vai onko Raamatussamme taas käännösvirhe? Käytännössä kukaan ei voi omalla päätöksellään parantaa ketään tai tehdä voimatekoja. Ajattelen niin, että jokainen kerta armolahjojen ilmetessä on erillinen, mutta samoin kuin sateen jälkeen vesi virtaa entisiä uria, puroja tai jokia, Pyhä Henki toimii usein käyttäen entisiä uomia. Vesi virtaa parhaiten matalimmasta kohtaa. Voidaanko siitä oppia jotain?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Armolahjat
« Vastaus #42 : 28.03.14 - klo:10:44 »
Voiko itse olla tietoinen armolahjoistaan ja miten ne viritetään palaviksi?
Kielilläpuhuminen viritetään varmaankin rukoilemalla.

Onko kukaan kuullut, että joku olisi rukoillut itselleen antamisen armolahjaa, jonka Paavali mainitsee  12. luvussa (jakeet 6-8).
1. Korinttolaiskirjeessäkö?

Sori. Roomalaiskirjeessä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

tikli

  • Vieras
Vs: Armolahjat
« Vastaus #43 : 03.04.14 - klo:08:47 »
Voiko armolahjoja omistaa vai onko Raamatussamme taas käännösvirhe? Käytännössä kukaan ei voi omalla päätöksellään parantaa ketään tai tehdä voimatekoja. Ajattelen niin, että jokainen kerta armolahjojen ilmetessä on erillinen, mutta samoin kuin sateen jälkeen vesi virtaa entisiä uria, puroja tai jokia, Pyhä Henki toimii usein käyttäen entisiä uomia. Vesi virtaa parhaiten matalimmasta kohtaa. Voidaanko siitä oppia jotain?

Muistaakseni Raamattu puhuu jossain,
ettei Jumala kadu antamiaan armolahjoja?

Tarkoittaisiko tuo omistaminen sitä?

tikli

  • Vieras
Vs: Armolahjat
« Vastaus #44 : 03.04.14 - klo:08:55 »
Voiko itse olla tietoinen armolahjoistaan ja miten ne viritetään palaviksi?
Kielilläpuhuminen viritetään varmaankin rukoilemalla.

Onko kukaan kuullut, että joku olisi rukoillut itselleen antamisen armolahjaa, jonka Paavali mainitsee  Room. 12. luvussa (jakeet 6-8).

Olen kuulut aika useinkin, että on rukoiltu halua luovuttaa itsensä ehdoitta Jumalalle ja eikö tuo tarkoittane antamisen armolahjaa.

Tätä rukousta oli paljon viimeisessä Tellus konferenssissa Joensuussa, jossa helluntaiherätyksen nuoret kyselivät Jumalan tahtoa tulevaisuutensa suhteen ja olivat valmiita antamaan itsensä Jumalan käyttöön.