Kirjoittaja Aihe: Sakramenttioppi  (Luettu 9653 kertaa)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #45 : 09.09.19 - klo:17:32 »
Soltero, kysyn, onko alkupostauksellani jotain epäselvää, mikä estää ymmärtämisen kaikella ymmärryksellä selkeästi? Kannattaisi kysyä yhteisymmärryksen kannalta, mitä tarkoitan alkupostauksella?


Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #46 : 09.09.19 - klo:17:32 »
Jos nyt oletetaan, että kuoltuani Pyhä Pietari taivaanportilla kysyy: Miksi sinun pitäisi päästä tänne?

Vastaus: Jeesus Kristuksen meidän Herramme ja Vapahtajamme ristintyön kautta ja armon (ansaitsematon rakkaus meidän osaksemme) ansiosta .

En sanoisi sanallakaan mistään sakramenteista.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #47 : 09.09.19 - klo:17:34 »
Jos nyt oletetaan, että kuoltuani Pyhä Pietari taivaanportilla kysyy: Miksi sinun pitäisi päästä tänne?

Vastaus: Jeesus Kristuksen meidän Herramme ja Vapahtajamme ristintyön kautta ja armon (ansaitsematon rakkaus meidän osaksemme) ansiosta .

Amen!  :)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #48 : 09.09.19 - klo:17:45 »
Soltero, kysyn, onko alkupostauksellani jotain epäselvää, mikä estää ymmärtämisen kaikella ymmärryksellä selkeästi? Kannattaisi kysyä yhteisymmärryksen kannalta, mitä tarkoitan alkupostauksella?
Tarkoitatko todella, että asia on ymmmärretty oikein vain silloin,
kun se on ymmärretty sinun tavallasi?
Toisten yläpuolelle asettumisella on joskus ikävät seuraukset.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #49 : 09.09.19 - klo:17:47 »

Ei, Soltero. Ihmettelin itse, miksi alkupostaukseni ei avannut ymmärrystä, niin siksi kysyn, onko siinä jotain epäselvää? Siinä käsitellään pelastuskysymyksestä.




Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #50 : 09.09.19 - klo:17:52 »


Anteeksi, Soltero, saisinko kysyä, onko sinulla muistiongelma? En halua loukata ja ihmettelen, ettet muista aiempia kommenttiani, joiden mukaan en asetu kenenkään yläpuolelle.

 

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #51 : 09.09.19 - klo:17:58 »

Ei, Soltero. Ihmettelin itse, miksi alkupostaukseni ei avannut ymmärrystä, niin siksi kysyn, onko siinä jotain epäselvää? Siinä käsitellään pelastuskysymyksestä.
Kaikki eivät yksinkertaisesti koe asiaa samalla tavalla kuin sinä.
Se ei tarkoita, etteikö ymmärrettäisi, mistä on kysymys.

Olen oppinut vähitellen vuosikymmeniä kestäneen uskon tieni aikana,
johon on kuulunut monenlaisia Jumalan sallimia ylä- ja alamäkiä ja mutkia,
että kaikki asiat eivät ole mustavalkoisia.
Jos itse näkee kaiken mustavalkoisena ja ajattelee saaneensa itselleen yksinoikeuden oikeanlaiseen uskoon, joutuu vaikeuksiin ainakin näissä keskustelukerhoissa.


Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #52 : 09.09.19 - klo:18:04 »


Anteeksi, Soltero, saisinko kysyä, onko sinulla muistiongelma? En halua loukata ja ihmettelen, ettet muista aiempia kommenttiani, joiden mukaan en asetu kenenkään yläpuolelle.
Ihminen on aika sokea arvioidessaan itseään silloin,
kun kyseessä ovat omat ominaisuudet -
varsinkin mahdolliset puutteellisuudet.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #53 : 09.09.19 - klo:18:05 »
Soltero, kun tulin tänne, niin aloin oppia tuntemaan sinua tämän foorumin kautta ja luulin, että sinä myös opit tuntemaan minua oikealla tavalla ja oikein silmin nähdäksesi, millainen ihminen olen. Olen luonneltani temperamenttinen uskova, kuten sinäkin. Siksi opin tuntemaan sinun toisen puolesi.  :D

Niin silloin olisi paljon helpompi jutella sillä tavalla, kun me tunnemme toisiamme foorumin kautta. Toivoisin, että sinä pääsisit tuntemaan minun ajatuksiani ja samoin minä sinun ajatuksiasi ollessamme Jumalan perheenä ja jättäisimme ne turhat asiat pois, mikä ei pidä paikkansa meidän kohdalla, koska emme ole sellaisia, mitä emme anna kuvaa itsestämme. Jookos?  :D

No yksi asia kerrallaan, tällä tavalla olisi paljon helpompi päästä yhteisymmärrykseen, kuin paljon asiat, se herättää lisää kysymyksiä ja keskustelu venyy turhaan ja minä helposti väsyn siihen. Ymmärrätkö?

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #54 : 09.09.19 - klo:18:11 »

Soltero, anteeksi, olen hämilläni. Haluaisin jutella kanssasi kaikessa rauhassa hyvät välit kans.


Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6336
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #55 : 09.09.19 - klo:18:21 »


Sandia, minulla ei ole voimia selittämään, mutta sinä käsität minua väärin. En halua, että saisit taas vääränlaista kuvaa minusta. Keskinäisen rauhan kannalta olisi paljon helpompi keskustella kaikessa rauhassa Raamatun asiat kaksistaan. Anteeksi!

Rupattelija, vedät ton "sä ymmärsit väärin" kortin tosi usein.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #56 : 09.09.19 - klo:18:26 »


Sandia, sinun kommenttiesi mukaan ymmärsit minua väärin. Eikö olisi tärkeintä saada yhteisymmärrys, jonka kautta päästäisiin yhteisymmärrykseen, kuin kommentoida vääränlaisen kuvan perusteella, johon minulla ei ole voimia oikaisemaan. Anteeksi puolestani, jos saatoin sinua ymmärtämään väärin.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #57 : 09.09.19 - klo:18:27 »


Toivoisin, että pääsisimme tuntemaan toisiamme tämän foorumin kautta. Mehän olemme Jumalan perhe ja olisi upea saada sinua minun siskokseni.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #58 : 09.09.19 - klo:19:17 »

No yksi asia kerrallaan, tällä tavalla olisi paljon helpompi päästä yhteisymmärrykseen, kuin paljon asiat, se herättää lisää kysymyksiä ja keskustelu venyy turhaan ja minä helposti väsyn siihen. Ymmärrätkö?

Minä olen ollut tällä foorumilla 6 vuotta ja olen tehnyt 70 aloitusta.

Sinä olet ollut foorumilla noin kuukauden ja sinulla on jo 27 aloitusta.
Eipä ihme, että väsyttää vastatessa toisten kirjoittajien kysymyksiin.

Mitäpä jos keskittyisit vain pariin aiheeseen viikon aikana.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Sakramenttioppi
« Vastaus #59 : 09.09.19 - klo:19:21 »

Natanael, tarkoittaako aloitus postausta? Ok, minun täytyy pitää tauon. Entä kommentit, jotka tulevat väärinymmärryksestä, mitä postaus ei anna sellaista kuvaa?