Kirjoittaja Aihe: Jeesuksen toinen tulemus  (Luettu 8701 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Jeesuksen toinen tulemus
« : 21.02.14 - klo:09:27 »
Kyllä morsiamelta on unohtunut yljän odottaminen luulisin kun niin vähän enää asiasta puhutaan. :-\
On totta että lopunajan tapahtumiin liittyy paljon ahdistusta ja tuskaa, no läheisiä jotka eivät ole uskossa, mutta juuri siksi uskovien tulisi olla hereillä ja voittaa ihmisiä Jumalan valtakuntaan mahdolisimman paljon. Jotakin on vialla kun suuri osa on horroksessa.


Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #1 : 21.02.14 - klo:10:02 »
Matt.25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.

6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'



Samaa olen ajatellut, mietin tässä myös sitä lampuissa olevaa öljyä kun toisilla neitsyillä  ei sitä ollut..
Kun katsoo maailman tapahtumia kuinka joka puolella jyllää, ei voi mennä enää kauaa tällaisena.
Pitäisi varmaan rukoillen kulkea että osaisi läheisilleen oikealla tavalla kertoa, kun se puhuminen
menee yleensä kaikkeen muuhun yleismaalliseen, hyvä Lydia kun herättelet :)

Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Marjatta

  • Vieras
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #2 : 21.02.14 - klo:10:09 »
Kyllä morsiamelta on unohtunut yljän odottaminen luulisin kun niin vähän enää asiasta puhutaan. :-\
On totta että lopunajan tapahtumiin liittyy paljon ahdistusta ja tuskaa, no läheisiä jotka eivät ole uskossa, mutta juuri siksi uskovien tulisi olla hereillä ja voittaa ihmisiä Jumalan valtakuntaan mahdolisimman paljon. Jotakin on vialla kun suuri osa on horroksessa.
Puhutaanko vai ei, mutta minä odotan Jeesuksen tuloa. Se on rinnakkain palvelutyöni ohessa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #3 : 21.02.14 - klo:10:35 »
Matt.25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.

6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'



Samaa olen ajatellut, mietin tässä myös sitä lampuissa olevaa öljyä kun toisilla neitsyillä  ei sitä ollut..

Tätä on paljon spekuloitu ja erilaisia olettamuksia olen kuullut lapsuudesta lähtien. Mielestäni kaikki neitsyet ovat seurakuntaväkeä, koska olivat lähteneet ylkää vastaan. Mutta kaikki nukkuivat. Mikä voisi olla se öljy, josta tässä puhutaan? Olen tullut siihen käsitykseen, että se on rakkaus totuuteen.

Jos meillä on rakkaus totuuteen, niin pelastus on varma riippumatta siitä, nukummeko tai valvommeko. Kun se on varma, niin pääsemme perille, vaikka lähtö tulisi tänään tai että Jeesus tulee mikä hetki hyvänsä. Valitettavan monelta puuttuu rakkaus totuuteen ja luotetaan sokeasti vain siihen, mitä on totuttu kuulemaan.

Muistuu mieleen eräs tilanne, kun sain kutsun erääseen baptistiseurakuntaan puhumaan. Puhuin lain ja evankeliumin erottamisen tärkeydestä (siis valvomisesta). Tilaisuuden päätyttyä tuli luokseni vanha tuttu, kirkassilmäinen mummo, joka sanoi minulle: "En ymmärtänyt mitään siitä, mitä sinä puhuit".
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #4 : 21.02.14 - klo:12:44 »
Jos meillä on rakkaus totuuteen, niin pelastus on varma riippumatta siitä, nukummeko tai valvommeko. Kun se on varma, niin pääsemme perille, vaikka lähtö tulisi tänään tai että Jeesus tulee mikä hetki hyvänsä. Valitettavan monelta puuttuu rakkaus totuuteen ja luotetaan sokeasti vain siihen, mitä on totuttu kuulemaan.

Muistuu mieleen eräs tilanne, kun sain kutsun erääseen baptistiseurakuntaan puhumaan. Puhuin lain ja evankeliumin erottamisen tärkeydestä (siis valvomisesta). Tilaisuuden päätyttyä tuli luokseni vanha tuttu, kirkassilmäinen mummo, joka sanoi minulle: "En ymmärtänyt mitään siitä, mitä sinä puhuit".

Venäläinen fysiologi Ivan Pavlov on tullut kuuluisaksi koirilla tekemillään kokeilla, joissa todettiin koirien ehdollistuminen. Koirille soitettiin kelloa ennen ruuan antamista. Aikansa tätä toistettuaan koirat alkoivat kuolaamaan jo äänen kuultuaan, vaikka ruokaa ei ollutkaan tarjolla.

"Kuinka usein kristittyjen väliset erimielisyydet johtuvat eräänlaisesta tutusta kellonsoitosta. Heidän omatuntonsa saattaa olla niin väärin valaistu, ettei evankeliumikaan pysty sitä enää vapauttamaan. Uskovien lauma kulkee kuten ennen karja yhteisillä laitumilla vain oman kellokkaansa äänen kuuluvilla."

William Uotinen, Sinäkin olet perillinen, Karas-Sana 1974
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #5 : 21.02.14 - klo:13:06 »
En ymmärrä mitä tarkoitat että jos meillä on rakkaus totuuteen ei haittaa nukkuuko vai onko hereillä?

Mikä on öljy, eikö se kuvaa Pyhää Henkeä vai olenko ihan metsässä?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #6 : 21.02.14 - klo:13:24 »
En ymmärrä mitä tarkoitat että jos meillä on rakkaus totuuteen ei haittaa nukkuuko vai onko hereillä?

Mikä on öljy, eikö se kuvaa Pyhää Henkeä vai olenko ihan metsässä?

Raamattu sanoo, että kaikki nukkuivat. Jotain eroa nukkuvissa siis täytyy olla. Jos kysymys on Pyhästä Hengestä, niin täytyy olla kahden tason "uskovia". Mielestäni ne eivät ole lainkaan uskovia, joilla ei ole Pyhää Henkeä (Room. 8:9). Mutta tosiasia näyttää olevan, että kaikilla ns. uskovilla ei ole rakkautta totuuteen. Ja näille Jumala lähettää väkevän eksytyksen (2. Tess. 2. luku).

Ongelmamme on siinä, että saatamme kuvitella olevamme viisaita neitsyitä, vaikka emme olekaan.

Kieltämättä minulla ei ole tähän valmista vastausta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #7 : 21.02.14 - klo:13:31 »
Tuli mieleeni Johanneksen kirjeet Vähä-Aasian seurakunnille kuinka kovasti varoitettiin eri asioista jos eivät tee parannusta. Olisiko mahdollista että ne jotka luulevat olevansa mukana Jumalan todellisessa seurakunnassa ovat tipahtaneet kelkasta huomaamattaan, tieto heillä on vaan ei enää elämää. Sinulla on se nimi että elät, mutta sinä olet KUOLLUT.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #8 : 21.02.14 - klo:14:11 »
Minulla on toinenkin ajatus niistä tyhmistä neitsyistä. Heille sanottiin, että menkää myyjäin luo ostamaan öljyä. Voisiko olla niin, että uskovissa on mukana aina niitä, jotka ostavat jollakin sitä, mikä on ilmaista? Ts. niitä, jotka ajattelevat pelastuvansa siksi, että tekevät yhtä ja toista, mutta eivät elä armosta?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #9 : 21.02.14 - klo:14:19 »
Minulle ei tuo kyllä tulisi mieleen ihan äkkiä, vaan jotakin mikä on saanut ihmisen luopumaan sydämessään uskosta.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #10 : 21.02.14 - klo:14:26 »
Matt.25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.

6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'



Samaa olen ajatellut, mietin tässä myös sitä lampuissa olevaa öljyä kun toisilla neitsyillä  ei sitä ollut..

Tätä on paljon spekuloitu ja erilaisia olettamuksia olen kuullut lapsuudesta lähtien. Mielestäni kaikki neitsyet ovat seurakuntaväkeä, koska olivat lähteneet ylkää vastaan. Mutta kaikki nukkuivat. Mikä voisi olla se öljy, josta tässä puhutaan? Olen tullut siihen käsitykseen, että se on rakkaus totuuteen.

Jos meillä on rakkaus totuuteen, niin pelastus on varma riippumatta siitä, nukummeko tai valvommeko. Kun se on varma, niin pääsemme perille, vaikka lähtö tulisi tänään tai että Jeesus tulee mikä hetki hyvänsä. Valitettavan monelta puuttuu rakkaus totuuteen ja luotetaan sokeasti vain siihen, mitä on totuttu kuulemaan.

Muistuu mieleen eräs tilanne, kun sain kutsun erääseen baptistiseurakuntaan puhumaan. Puhuin lain ja evankeliumin erottamisen tärkeydestä (siis valvomisesta). Tilaisuuden päätyttyä tuli luokseni vanha tuttu, kirkassilmäinen mummo, joka sanoi minulle: "En ymmärtänyt mitään siitä, mitä sinä puhuit".

Mielenkiintoinen tuo "rakkaus totuuteen" päätelmä. Luen täällä nyt vain kun aivot eivät raksuta oikein flunssassa. (täällä on hyvää pohdintaa)
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #11 : 21.02.14 - klo:15:52 »
Kyllä morsiamelta on unohtunut yljän odottaminen luulisin kun niin vähän enää asiasta puhutaan. :-\

Taitaa olla syynä se että 70 -  80 luvun profetiat näyttävät olleetkin ihmismielen tuotosta. Harvoilla puhujilla riittää pokkaa jatkaa samojen tarinoiden kertomista, mutta onhan niitäkin.

Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #12 : 21.02.14 - klo:16:00 »
Kyllä morsiamelta on unohtunut yljän odottaminen luulisin kun niin vähän enää asiasta puhutaan. :-\

Taitaa olla syynä se että 70 -  80 luvun profetiat näyttävät olleetkin ihmismielen tuotosta. Harvoilla puhujilla riittää pokkaa jatkaa samojen tarinoiden kertomista, mutta onhan niitäkin.

Väärät profetiat voi unohtaa ja laittaa omaan arvoonsa. Raamatun lehdiltä voi lukea tervettä tietoa tulevista tapahtumista.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #13 : 21.02.14 - klo:16:02 »
Minulle ei tuo kyllä tulisi mieleen ihan äkkiä, vaan jotakin mikä on saanut ihmisen luopumaan sydämessään uskosta.

Kirjoitit edellä:
"Mikä on öljy, eikö se kuvaa Pyhää Henkeä vai olenko ihan metsässä?"

Tuo on se tavanomainen tulkinta. Enkä tiedä, onko se oikea vai väärä. Siinä tulee se ongelma, että uskovia voisi olla kahdenlaisia, niitä, joilla on Pyhä Henki ja sitten niitä, joilla ei ole. Toinen ongelma on se, että jos tyhmillä ei olisi yhtään ollut öljyä, heidän lamppunsa eivät olisi lainkaan palaneet.

Mutta voisiko noin huomattava, Jeesusta vastaan lähtenyt joukko olla kokonaan luopunut uskosta?
« Viimeksi muokattu: 21.02.14 - klo:16:04 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #14 : 21.02.14 - klo:16:14 »
Väärät profetiat voi unohtaa ja laittaa omaan arvoonsa. Raamatun lehdiltä voi lukea tervettä tietoa tulevista tapahtumista.

Raamattu ei nähdäkseni ole sitä varten, että saisimme uteliaisuutemme tyydytetyksi. Ja silti monien uskonelämän ytimeksi tahtoo muodostua tulevien asioiden "ennaltatietäminen" ja niiden pohdinta. Siinä on sitten  "tuhannen taalan paikka" harhaopettajille ja väärille profeetoillekin.

Pääasia tässäkin lienee se, että valvoisimme omaa tilaamme ja auttaisimme muitakin valvomaan. Valvominen on mielestäni sitä, että keskitymme siihen, mikä on keskeisintä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell