Kirjoittaja Aihe: 2. Kuninkaiden kirja luvusta 17 eteenpäin  (Luettu 1175 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
2. Kuninkaiden kirja luvusta 17 eteenpäin
« : 07.02.19 - klo:19:22 »
Luku 17 puhuu karua kieltä valitun kansan kääntymisestä muiden maiden kulttuurien ja uskontojen puoleen yhä enenemässä määrin. Heidän historialliset kohtalonsa olivat seurausta siitä että kääntyivät Herrasta pois.
Tuli vaan mieleen miten voimakas taipumus ihmisellä on kääntyä oman aikansa ajattelumallien, uskomusten, muotivirtausten suuntaan nykyäänkin. Jumalasta luopumiselle lienee aina samat luonnolliset seurauksensa.

Sitten heidänkin aikanaan oli yksi kuningas joka muista selvemmin oli uskollinen Herralle ja hän näki Jumalan avun selvästi elämässään. Hänellä ei ollut "seurakuntaa" mikä olisi tukenut hänen uskoaan, koska jengi oli niin kaukana Jumalasta, joten hän oli yksin uskossaan. Mutta ei se heikentänyt hänen uskoaan. Ja Herralla silti oli profeettoja, tarkemmin Jesaja Hiskian aikoina, jonka kautta Herra kyllä vahvisti Hiskiaa.

Itse en näe nykyaikaa kovin erilaisena. Mulla ainakin usko on alusta lähtien ollut asia mikä on ensisijaisesti minun ja Jumalan välinen asia. Herra ei ilmeisesti koskaan hylkää sitä yhtä joka kääntyy hänen puoleensa. Missä tahansa, milloin tahansa, kuka tahansa on kyseessä.

Tuli mieleen psalmi 1.utuas se mies,
joka ei vaella jumalattomain neuvossa
eikä astu syntisten teitä
eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
vaan rakastaa Herran lakia
ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!