Sandialle vastaan; että opetus uskovien tempauksesta Karitsan hää aterialle; jonka jälkeen juutalaiset vievät evankeliumia 144 000 voimin on ainakin Syväntöjen perheiden kautta hyvin tuttu ja tietyllä tapaa yleinen.
Juutalaiset on kerätty ympäri maailmaa takaisin Pyhään maahan Raamatun lupauksen mukaan ja osaavat lukuisia kieliä näin ollen.
He vievät vielä antikristuksen aikanakin Evankeliumia eteenpäin.
Kaarlo Syväntö perheineen lähti Herralta saamansa näyn ja kutsun mukaan juuri itsenäistyneen Israeliin Raamattutyöhön, jota nyt vanhuuden kynnyksellä olevat lapset perheineen jatkavat.
Natanaelille. Sartolan opetuksessa on paljon sellaista välillä paksulla pensselilläkin väritettyä; minkä vuoksi jätin kirjat lukematta.
Yhden eli ensimäisen olen tainnut lukea ilmestyessään kauan sitten; sekä puheita kuuntelematta.
Perusopetus on mielestäni ok. Väritykset eivät.
Raamatun mukaan ei ole ketään kenelle juutalaiset voisivat viedä evankeliumia.
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
Tuon jakeen perusteella pakanain luku tulee täyteen. Se luku on täysi silloin, kun Jeesus saapuu. Sen jälkeen on ihan turha saarnata kenellekään.
Toiseksi: tuossa jakeessa todetaan, että Israelia on kohdannut osaksi paatumus.
Se tarkoittaa sitä, että eivät kaikki juutalaiset ole paatuneita, vaan ovat osa seurakuntaa.
Osan paatumus ja toisen osan paatumattomuus kestää loppuun asti. Siihen hetkeen asti kunnes pakanain luku on täysi. Sen jälkeen ei ole kenenkään mahdollista pelastua.
Vihan maljat kaadetaan ja tämä aikakausi on loppu.
Oksastamiseen liittyen kannattaa lukea jae tarkasti:
Mutta nuo toisetkin,
jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
Eivät kaikki juutalaiset pelastu. Vain ne pelastuvat, jotka eivät jää epäuskoonsa
Aiemmassa jakeessa sanotaakin
"Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan."
Jäännös, ei kaikki.