Kirjoittaja Aihe: Jeesuksen toinen tulemus  (Luettu 8704 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #15 : 21.02.14 - klo:16:37 »
Väärät profetiat voi unohtaa ja laittaa omaan arvoonsa. Raamatun lehdiltä voi lukea tervettä tietoa tulevista tapahtumista.

Raamattu ei nähdäkseni ole sitä varten, että saisimme uteliaisuutemme tyydytetyksi. Ja silti monien uskonelämän ytimeksi tahtoo muodostua tulevien asioiden "ennaltatietäminen" ja niiden pohdinta. Siinä on sitten  "tuhannen taalan paikka" harhaopettajille ja väärille profeetoillekin.

Pääasia tässäkin lienee se, että valvoisimme omaa tilaamme ja auttaisimme muitakin valvomaan. Valvominen on mielestäni sitä, että keskitymme siihen, mikä on keskeisintä.


Eikö juuri Raamatussa annetun tiedon pohjalta käsketä seurata ajan merkkejä?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #16 : 21.02.14 - klo:17:34 »
Eikö juuri Raamatussa annetun tiedon pohjalta käsketä seurata ajan merkkejä?

Tietenkin. On myös huomioitava tässä niinkuin kaikessa muussakin, että voidaan olla raittiilla tai epäraittiilla linjoilla. Ja jälkimmäinen vaikuttaa sen, että koko kristinusko nähdään vain höyrähtäneitten ihmisten mielipuolisena puuhasteluna.

Minulla on tässä kirja, joka on syntynyt juuri siksi, että on unohtunut tyystin raittius. Kirjan kirjoittaja sanoo että "Jumala käski tämän kirjoittaa." Kirjoittaja on Leo Lundén Mellilästä. Kirjan nimi on "Jeesuksen kanssa ristillä". Kirjan painovuosi on 1992.

Lunden kirjoittaa kirjan lopussa:
"Kysy Jumalalta ja lue Raamatusta niin Hän vastaa sinulle, ettei tämä ole mitään harhaoppia. VAAN JUMALAN OMIEN SANOJEN MUKAAN TÄMÄ TULEE VALMISTAMAAN SINUT YLÖSOTTOON! Kunnia Jumalalle!

Älä usko tämän maailman EY vouhotuksiin. Ihmiset eivät saa rauhaa maanpäälle. Sen tekee ainoastaan Jeesus Kristus.

Muutokset ovat jo alkaneet, josta edellä puhuin, pohjoisen pata kiehuu, josta Jeremia puhuu: Se kaatuu ensin Suomen päälle, sitten Itä sulkee ovensa ja vie palan Suomesta ja se tapahtuu ennen vuotta 1995, minkä yhteydessä alkaa myös Pyhän Hengen vuodatus. Valmistaudu siis tähän kaikkeen…"


Alkoiko mitään merkittävää vuonna 1995? Alkoi. Nauruherätys, torontolaisuus. Minkä hengen vallassa tämä Leo Lundén oli? Ei ainakaan Jumalan Hengen. Jos oikeasti seurataan aikain merkkejä, niin voidaan erottaa myös eksyttäjät, jotka esiintyvät valkeuden enkeleinä.
« Viimeksi muokattu: 21.02.14 - klo:17:39 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #17 : 21.02.14 - klo:18:36 »
Kyllä morsiamelta on unohtunut yljän odottaminen luulisin kun niin vähän enää asiasta puhutaan. :-\

Taitaa olla syynä se että 70 -  80 luvun profetiat näyttävät olleetkin ihmismielen tuotosta. Harvoilla puhujilla riittää pokkaa jatkaa samojen tarinoiden kertomista, mutta onhan niitäkin.

Väärät profetiat voi unohtaa ja laittaa omaan arvoonsa. Raamatun lehdiltä voi lukea tervettä tietoa tulevista tapahtumista.
Se ei siis voi olla noita Hartosen yms oppien uudelleen lämmittelyä, koska nuo vanha profetiat juuri kumpusi tästä teoksesta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #18 : 21.02.14 - klo:19:19 »
Eikö juuri Raamatussa annetun tiedon pohjalta käsketä seurata ajan merkkejä?

Tässä yksi ajan merkki ihan näiltä päiviltä:

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1392605157558
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #19 : 21.02.14 - klo:19:46 »
Olen tätä vertausta kovasti miettinyt ja äskettäin kuulin siitä hyvän saarnan mutta en muista varmasti kenen saarna se oli  :-\

(pitäisi ostaa muistikapseleita eli fosfoseriiniä :) )

noh, kuitenkin johdatuin seuraavanlaiseen päätelmään :

lamppu on se että seuraa sanaa ja uskonnollisuutta tai yleensä etsii totuutta ja tutkii Raamattua. mutta voidaan ihan nykypäivästä todeta että näin tekevät lukemattomattomat ihmiset. jehovalaiset, adventisti, katoliset, jopa nuo käärmepastorit.

eli lampun omistaminen ei vielä kerro että olet uudesti syntynyt uskova vaan se että sinulla on astiassa öljyä-
toisethan eivät ottaneet öljyä ollenkaan mukaansa.

mehän monet nukumme ja se ei vertauksessa näytä olevan se suurin ongelma vaan tuon öljyn puuttuminen.
se valinta tehtiin jo taipaleen alussa että ottaako öljyä mukaan vai ei.

kuinka siis olet lähtenyt tälle matkalle , mitä tapahtui alussa ? sammuuko lamppusi nyt jos on taakkaa ja vaikeuksia ?

näitä miettiessä kuvaus saa hieman selkeämmän muodon. :)

lyhyesti siis sanoisin että tyhmät ovat uskonnollisia ja viisaat uskovia.

Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #20 : 21.02.14 - klo:20:57 »
Uskonnollinen ihmnen ei ole koskaan lähtenyt seuraamaan Jeesusta, illuusio että kuuluu siitä huolimatta Jeesuksen perheväkeen..eli ei halua mennä ovesta sisään ja muualta kun sisään ei pääse.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #21 : 21.02.14 - klo:21:25 »
Ihmettelin erään naisen sanomaa..hän väitti olevansa uskova, muttei ottavansa Raamattua kirjaimellisesti.
Antoi ymmärtää että uskovat jotka eivät voi hyväksyä sukupuolineutraalia avioliittoa, tekevät hänet ja muutkin
idiooteiksi toisten silmissä :o Mihin hän oikein loppupelissä uskookaan ???

Tämä on vain ääriesimerkki nykyajan todellisuudesta joidenkin kohdalla.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #22 : 21.02.14 - klo:21:59 »
No kyllä aika pimeäksi tämä homma on mennyt. :-\

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #23 : 22.02.14 - klo:16:26 »
Ihmettelin erään naisen sanomaa..hän väitti olevansa uskova, muttei ottavansa Raamattua kirjaimellisesti.
Antoi ymmärtää että uskovat jotka eivät voi hyväksyä sukupuolineutraalia avioliittoa, tekevät hänet ja muutkin
idiooteiksi toisten silmissä :o Mihin hän oikein loppupelissä uskookaan ???

Tämä on vain ääriesimerkki nykyajan todellisuudesta joidenkin kohdalla.

Itse olen törmännyt sellaiseen että jos et tuomitse homoliittoja syvimpään helvettiin, niin et ole oikeasti uskossa, vaan matkalla sinne myös.

Omituista teologiaa.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #24 : 22.02.14 - klo:17:51 »
Ihmettelin erään naisen sanomaa..hän väitti olevansa uskova, muttei ottavansa Raamattua kirjaimellisesti.
Antoi ymmärtää että uskovat jotka eivät voi hyväksyä sukupuolineutraalia avioliittoa, tekevät hänet ja muutkin
idiooteiksi toisten silmissä :o Mihin hän oikein loppupelissä uskookaan ???

Tämä on vain ääriesimerkki nykyajan todellisuudesta joidenkin kohdalla.

Itse olen törmännyt sellaiseen että jos et tuomitse homoliittoja syvimpään helvettiin, niin et ole oikeasti uskossa, vaan matkalla sinne myös.

Omituista teologiaa.

Jaa ???
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #25 : 22.02.14 - klo:17:57 »
Neitsyt vertausta ajatellen meidän tulisi tuntea henkilökohtaisesti Jeesus ystävänämme;

Joh.15:14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.

15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.


Koska tyhmille neitsyillehän Jeesus sanoi:

Matt.25:12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #26 : 05.06.17 - klo:22:12 »
Alkoiko mitään merkittävää vuonna 1995? Alkoi. Nauruherätys, torontolaisuus. Minkä hengen vallassa tämä Leo Lundén oli? Ei ainakaan Jumalan Hengen. Jos oikeasti seurataan aikain merkkejä, niin voidaan erottaa myös eksyttäjät, jotka esiintyvät valkeuden enkeleinä.

Silmäilen tässä erästä kirjaa, jonka painovuosi on 1990.

Kirja on Vapaakirkon julkaisu "Näky 2000 - seurakunta elää." Kirjan ulkoasu on näyttävä ja 4-värinen. Sisältö koostuu erinäisistä suunnitelmista ja tavoitteista tuleville vuosille. Kun ekakerran näin tuon kirjan, niin mieleen tuli eräänlainen yritystoiminnan kehittäminen ja siihen liittyvät tavoitteet. Mutta voidaanko niitä soveltaa seurakuntaan, on eri asia.

Otsikot kirjan alussa ovat lupaavia:
Vapaakirkon näky
Toiminta-ajatus
Vapaakirkon tulevaisuuden kasvot
Yhdessä muutostyöhön
Muutoksen tarkoitus.

Kirjan lopussa on aikataulu, jossa on määritelty erilaisi välietappeja sille, mitä tavoitellaan. Kaikkein puhuttelevin oli viimeinen etappi, numero 25, jossa sanotaan seuraavasti:

Näyn toteuttamiseen tarvittavat rakenteet ja voimavarat käytössä 1995.

No, tapahtuiko 1995 sitten jotakin merkittävää? Tapahtui. Silloin torontoherätys saapui ja se otettiin avosylin vastaan erityisesti Vapaakirkossa. Miten sattuikaan, että se sopi hyvin myös tuohon Leo Lundenin "profetiaan"? Mielestäni Lundenilla ei ollut mitään tekemistä tuon Vapaakirkon jutun kanssa, tai en sitten tiedä…
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #27 : 07.06.17 - klo:22:29 »
Neitsyet vertauksessa ei varmaan kannata vetää mitään hirveän yksityiskohtaista analyysiä. Kaikkihan olisivat olleet valmiit kun ylkä ei olisi viipynyt. Lamppu kait palaa itsessään hetken mutta pian pitää tankata. Tyhmät neitsyet eivät enää olleetkaan valmiit koska ylkä viipyi ja jäivät matkasta. He eivät olleet varustautuneet kunnolla. Jeesus tulee oletko valmis?

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #28 : 08.06.17 - klo:11:02 »
Selailin kevyesti ketjua. Minäkin olen miettinyt tuota että "kaikki nukkuivat". Yön pimeys käy vaan niin raskaaksi ja ihminen väsyy. Aika hämärää tai pimeää aikaa on tämä nykyinen, luulen että se vielä pimenee. Mutta siihen nukkumiseen ei katsota kun ylkä tulee, silloin kaikki heräävät. Vaan siihen onko usko kuollutta vai elävää, syttyykö lamppu, onko öljyä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jeesuksen toinen tulemus
« Vastaus #29 : 08.06.17 - klo:12:59 »
Selailin kevyesti ketjua. Minäkin olen miettinyt tuota että "kaikki nukkuivat". Yön pimeys käy vaan niin raskaaksi ja ihminen väsyy. Aika hämärää tai pimeää aikaa on tämä nykyinen, luulen että se vielä pimenee. Mutta siihen nukkumiseen ei katsota kun ylkä tulee, silloin kaikki heräävät. Vaan siihen onko usko kuollutta vai elävää, syttyykö lamppu, onko öljyä.

Tuossa kertomuksessa kymmenestä neitsyestä on eräs mieltä askarruttava kohta. Ja se on siinä, mitä viisaat sanoivat tyhmille. Hehän kehoittivat tyhmiä ostamaan itselleen öljyä. Olisiko niin, että seurakuntaväen keskuudessa on ollut kaiken aikaa niitä, jotka eivät turvaa kaikessa armoon, vaan koettavat omilla ansioilla kelvata, ts. he "ostavat" kaikkea sitä, mikä on ilmaista ja mikä ei ole kaupan. Viisaat sanovat "ironisesti", että menkää ja ostakaa tuo öljykin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell