Kirjoittaja Aihe: Positiivista ja meitä jokaista rohkaisevaa ja kannustavaa keskustelua uskosta.  (Luettu 6529 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Jumalan siunaus tulee joskus oudossa puvussa, jonka kaikkein viimeisimmäksi luulisi koituvan siunaukseksi. Eräässä keskusteluryhmässä puhuttiin siitä, että me kaikki olemme jäseniä Kristuksen ruumiissa. Eräs veli ryhtyi ehdottelemaan osanottajille ruumiissa olevia elimiä. Voitteko arvata, minkä elimen hän minulle valitsi? Hän oli sitä mieltä, että se olisi peräsuoli.

Minä olen varmaan monen mielestä se liikavarvas, joka aina vaivaa.

Sinä olet siis tarpeeton. Toisin kuin Minä.

"Liikavarpaat ovat jalkateriin muodostuvia kovettumia, jotka saattavat olla erittäin kivuliaita. Liikavarpaita voidaan hoitaa leikkaus- tai lääkehoidolla. Känsä on samankaltainen ilmiö muualla elimistössä. Nimestään huolimatta liikavarpailla ei ole mitään tekemistä ylimääräisten varpaiden eli polydaktylian kanssa." Wikipedia
« Viimeksi muokattu: 06.06.14 - klo:12:43 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Jumalan siunaus tulee joskus oudossa puvussa, jonka kaikkein viimeisimmäksi luulisi koituvan siunaukseksi. Eräässä keskusteluryhmässä puhuttiin siitä, että me kaikki olemme jäseniä Kristuksen ruumiissa. Eräs veli ryhtyi ehdottelemaan osanottajille ruumiissa olevia elimiä. Voitteko arvata, minkä elimen hän minulle valitsi? Hän oli sitä mieltä, että se olisi peräsuoli.

Minä olen varmaan monen mielestä se liikavarvas, joka aina vaivaa.

Sinä olet siis tarpeeton. Toisin kuin Minä.

"Liikavarpaat ovat jalkateriin muodostuvia kovettumia, jotka saattavat olla erittäin kivuliaita. Liikavarpaita voidaan hoitaa leikkaus- tai lääkehoidolla. Känsä on samankaltainen ilmiö muualla elimistössä. Nimestään huolimatta liikavarpailla ei ole mitään tekemistä ylimääräisten varpaiden eli polydaktylian kanssa." Wikipedia
Ne kuitenkin kuuluvat ruumiiseen ja ovat varoittamassa vääränlaisista elintavoista.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Ne kuitenkin kuuluvat ruumiiseen ja ovat varoittamassa vääränlaisista elintavoista.

Jos seurakunnassa on tällaisia "liikavarvasuskovia", niin helpoin tapa päästä niistä eroon, on leikata ne irti. Ja homma on helppo naamioida näyttämään raamatulliselta.

Positiivista ja kannustavaa tässä on se, että mätänevästä ruumiista irtautuminen mahdollistaa "suolenpätkän" elämän jossain muualla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Taisto

  • Vieras
Jumalan siunaus tulee joskus oudossa puvussa, jonka kaikkein viimeisimmäksi luulisi koituvan siunaukseksi. Eräässä keskusteluryhmässä puhuttiin siitä, että me kaikki olemme jäseniä Kristuksen ruumiissa. Eräs veli ryhtyi ehdottelemaan osanottajille ruumiissa olevia elimiä. Voitteko arvata, minkä elimen hän minulle valitsi? Hän oli sitä mieltä, että se olisi peräsuoli.

Minä olen varmaan monen mielestä se liikavarvas, joka aina vaivaa.
Et sinä liikavarvas ole, vaan läpivalaisija. Kumpikin kyllä saattaa tuntua yhtä epämukavalta.

Arvostan sitä, että läpivalaiset toisten mielipiteitä. Se ottaa kipeää vain silloin kun
on jotakin mitä ei ole vielä tarpeeksi läpivalaistu - mutta sehän on vain hyvää tekevää kipua!

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vaikeiden kysymysten esittäjille annetaan usein jokin mitättömän leima, mutta kysymyksiin ei vastata.
Samaa strategiaa käyttää mm. Dawkins, kun sanoo, että tehokkain keino uskovia vastaan on heidän pilkkaaminen ja nolaaminen.

Eli kysymys unohtuu sen pilkkaamisen alle.
Ihmisroska

tikli

  • Vieras
Näin suuri ja ihmeellinen Jumala meillä on:

2 Piet. 1
2. Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja
meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut
meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan,

hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät
kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4. joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä
suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte
jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte
siitä
turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5. niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella
osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6. ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne
hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7. jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä
rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8. Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne
eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä
meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.


Hän on lahjoittanut meille kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan!!

Otetaan siis uskossa vastaan Hänen lahjansa ja kiitetään meidän Taivaallista Isäämme Hänen hyvyydestään.

Siirretään katseemme pois ihmisten raadollisuudesta Kristuksen täydellisyyteen ja
muistetaan, ettei sillä ole mitään merkitystä, mitä ihmiset meistä sanovat tai ajattelevat, vain sillä on iakaikkisuuden kannalta merkitystä, mitä Jumala meistä ajattelee ja minkä lausunnon Hän meistä antaa, kun olemme kerran Hänen tuomioistuimensa edessä.

Saammeko kuulla nämä ihanat sanat;
"Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti." Matt. 25

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Kuulkaapa veljet ja siskot eikö olekin elämä ihanaa ja onnellista kun tietää olevansa matkalla kohti taivasta. Ei paina matka jalkaa eikä ole koskaan suru puserossa. On niin surullista etteivät ihmiset maailmassa tajua sitä miten koko arkielämäkin voi muuttua kertaheitolla kun tekee selvän ja kertakaikkisen ratkaisun ja totisen parannuksen elämässä. Kun jättää kerralla taakseen entisen syntielämän voi laulaa täysin palkein "vapaana synnistä ja maasta, joukko tää mi taivaltaa" tai "olen onnellinen ylionnellinen, kun Jeesuksen oma mä oon.."Se on niin kummallista että jotkut tahtovat hakea synnistä lyhytaikaista nautintoa eivät tajua kulkevansa kohti helvettiä. Kyllä meidänkin täällä uskovina pitäisi enemmän tuoda esille kiitosmieltä vaikka joskus nurku olisikin puserossa koska kiittäähän pitäisi joka tilassa. Miten ne muuten maailman ihmiset käsittäisivät ja ymmärtäisivät miten uskovan elämä voi olla valtavaa ja siunauksissa ja voitelussa kulkemista kun meitä voittosaatossa kuljetetaan kohti sitä mitä on luvattu.
« Viimeksi muokattu: 07.06.14 - klo:11:47 kirjoittanut KnutL »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Kuulkaapa veljet ja siskot eikö olekin elämä ihanaa ja onnellista kun tietää olevansa matkalla kohti taivasta. Ei paina matka jalkaa eikä ole koskaan suru puserossa. On niin surullista etteivät ihmiset maailmassa tajua sitä miten koko arkielämäkin voi muuttua kertaheitolla kun tekee selvän ja kertakaikkisen ratkaisun ja totisen parannuksen elämässä. Kun jättää kerralla taakseen entisen syntielämän voi laulaa täysin palkein "vapaana synnistä ja maasta, joukko tää mi taivaltaa" tai "olen onnellinen ylionnellinen, kun Jeesuksen oma mä oon.."Se on niin kummallista että jotkut tahtovat hakea synnistä lyhytaikaista nautintoa eivät tajua kulkevansa kohti helvettiä. Kyllä meidänkin täällä uskovina pitäisi enemmän tuoda esille kiitosmieltä vaikka joskus nurku olisikin puserossa koska kiittäähän pitäisi joka tilassa. Miten ne muuten maailman ihmiset käsittäisivät ja ymmärtäisivät miten uskovan elämä voi olla valtavaa ja siunauksissa ja voitelussa kulkemista kun meitä voittosaatossa kuljetetaan kohti sitä mitä on luvattu.

Mutta näkeväthän se sentään, kuinka uskovat rakastavat toisiaan!
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Siirretään katseemme pois ihmisten raadollisuudesta Kristuksen täydellisyyteen ja
muistetaan, ettei sillä ole mitään merkitystä, mitä ihmiset meistä sanovat tai ajattelevat, vain sillä on iakaikkisuuden kannalta merkitystä, mitä Jumala meistä ajattelee ja minkä lausunnon Hän meistä antaa, kun olemme kerran Hänen tuomioistuimensa edessä.

Jos ei piittaa siitä, mitä ihmiset sanovat tai ajattelevat, vaan tuo esille juuri sen, minkä ymmärtää oikeaksi (niinkuin pitäisi aina tehdä), niin onhan siitä seurauksia. Ainakin ajallisesti.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

tikli

  • Vieras
Näinhän se on.

Mutta kun kuljemme Jumalan kanssa, hän on luvannut
pitää meistä huolen jopa ajallisissakin asioissa, eli
niissäkin saamme luottaa ja turvautua Hänen huolenpitoonsa.

Kuten laulu sanoo:
"Luottamuksen Jeesukseen voi asettaa,
koko elämänsä Hälle luovuttaa....."

Parhainkin ystävä voi olle petollinen ihminen,
mutta Jumallan ystävyys on todellista armoa
ja rakkautta, mikä ei koskaan, eikä  missään
kohdin petä, eikä jätä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Mutta kun kuljemme Jumalan kanssa, hän on luvannut
pitää meistä huolen jopa ajallisissakin asioissa, eli
niissäkin saamme luottaa ja turvautua Hänen huolenpitoonsa.

Kuten laulu sanoo:
"Luottamuksen Jeesukseen voi asettaa,
koko elämänsä Hälle luovuttaa....."

Parhainkin ystävä voi olle petollinen ihminen,
mutta Jumallan ystävyys on todellista armoa
ja rakkautta, mikä ei koskaan, eikä  missään
kohdin petä, eikä jätä.
Joskus meitä ehkä täällä koetellaan meidän parhaaksemme, mutta kyllä sen kestää ja voi olla riemumielellä, kun kiiruhdamme kohti voittopalkintoa. Aivan hetkisen kestävän ahdistuksen jälkeen saamme heilutella palmunoksilla siellä lasisella merellä ja käyskennellä kultakaupungin kaduilla.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
"Kun Jeesus oli lopettanut puheensa, kansanjoukot olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan.

Hän opetti niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat."
(Matt. 7: 28-29)

Tämä kohtaa todistaa siitä, miten paljon tärkeämpää on lukea ja kuunnella Jeesuksen opetusta ruokouksessa ja Raamatusta, eikä yrittää omaksua Hänestä kirjoja kirjoittaneiden oppineiden selityksiä.

Uusia näkökulmia ja ajatuksia voi saada kirjanoppineiden opetuksista, mutta niillä ei ole mitään todellista merkitystä Jeesuksen opetuksen rinnalla,
koska Hänelle on annettu kaikki valta Taivaassa ja Maan päällä.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Tässä ajassa totisia kirjanoppineita ovat ne, jotka kertovat silmät loistaen lukevansa vain mitä on kirjoitettu ja tietysti ilman tulkintaa. Sellainen ihminen on kirjan äärellä erehtymätön, eli varmasti kirjanoppinut.
Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Minusta täällä on monta hyvää keskustelua käynnissä. Siitä positiiviset pisteet jokaiselle foorumille kirjoittavalle.
Ihmisroska

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Tässä ajassa totisia kirjanoppineita ovat ne, jotka kertovat silmät loistaen lukevansa vain mitä on kirjoitettu ja tietysti ilman tulkintaa. Sellainen ihminen on kirjan äärellä erehtymätön, eli varmasti kirjanoppinut.

Semmoinen heppu olisi kultaakin arvokkaampi jossakin Raamatun käännöskomiteassa. Ei tarvitsisi turhaan pähkäillä alkukielen merkitysten kanssa.
« Viimeksi muokattu: 07.06.14 - klo:17:39 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell