Kirjoittaja Aihe: Kahden Jeesuksen "loukussa"  (Luettu 5009 kertaa)

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #15 : 25.11.17 - klo:22:49 »
https://bambuser.com/v/3530590

Linkki Jukkavirtanen.com sivulta. Jouko Nieminen muutaman vuoden takaa. Painavaa tekstiä eksytyksistä.

Mietiskelijä

  • Vieras
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #16 : 19.12.17 - klo:22:49 »
https://bambuser.com/v/3530590

Linkki Jukkavirtanen.com sivulta. Jouko Nieminen muutaman vuoden takaa. Painavaa tekstiä eksytyksistä.

Oli todella hyvä luento. Harvinaista kuultavaa nykyisin, kun kaikki julistus on pääosin kovin pinnallista. Sivulta löytyy muidenkin julistajien saarnoja.

www.jukkavirtanen.com


Poissa Jt

  • Viestejä: 7
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #17 : 25.12.17 - klo:19:15 »
Moi. Kyllä vilpitön kristitty tietää mikä on lähtösin jumalasta ja mikä ei. Ja kyllä noi eksytys jutut on kuin yö ja päivä verrannollisia. Oon monissa kirkoissa käyny ja kyllä se eksytys on totisinta totta, päällisin puolin seurakunta näyttää hyvältä, mutta hetken tarkkailtua ja kuunneltua tulee olo ettei toi mun tuntemasta jumalasta ole lähtösin mitä saarnaaja saarnaa. Välillä tuntuu, ettei ne saarnaajakkaan tiä mitä ne tekee.

Vilpittömät jumalan ihmiset on kyllä parasta. Niitten seurassa on rauhaisa ja hyvä olla eikä tarvi jännittää mitään turhuuksia.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #18 : 25.12.17 - klo:20:01 »
Moi. Kyllä vilpitön kristitty tietää mikä on lähtösin jumalasta ja mikä ei. Ja kyllä noi eksytys jutut on kuin yö ja päivä verrannollisia. Oon monissa kirkoissa käyny ja kyllä se eksytys on totisinta totta, päällisin puolin seurakunta näyttää hyvältä, mutta hetken tarkkailtua ja kuunneltua tulee olo ettei toi mun tuntemasta jumalasta ole lähtösin mitä saarnaaja saarnaa. Välillä tuntuu, ettei ne saarnaajakkaan tiä mitä ne tekee.

Vilpittömät jumalan ihmiset on kyllä parasta. Niitten seurassa on rauhaisa ja hyvä olla eikä tarvi jännittää mitään turhuuksia.

Minusta näyttää siltä, että monet ovat "vilpittömästi" harhassa. Eivät voi tai eivät tahdo koetella ja arvioida esim. seurakuntansa opetusta. Tietenkin helpointa on mennä virran mukana.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Magda-sisko

  • Viestejä: 120
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #19 : 26.12.17 - klo:08:17 »
Joku sanoi tässä ketjussa, että rakennuksen on oltava rakennettu kalliolle. Minusta tämä tarkoittaa, että Jumala tahtoo jokaisen omansa tutkivan ja oppivan itsenäisesti sanaa. Raamatun sanan pitää olla ainoa opas matkalla. Ei pidä seurata ketään ihmistä perustaen kaiken uskonsa ja oppinsa häneen. Monen usko on kariutunut, kun on seurannut väärää paimenta.

Tarvitsemme silti toinen toistamme, Jumala ripottelee viisauttaan jotain yhdelle, toista toiselle. Minäkin olen oivaltanut paljon toisilta kristityiltä, mutta en ole vaihtanut ketään heistä jumalakseni.

Kasvanut kristitty osaa suunnistaa ja luovia. Ei voi tuudittautua, sillä se todella ovela eksytys ei ole vielä ilmaantunut. Mennään eteenpäin toisessa kädessä Jumalan Sana, toisessa miekka, jolla emme sohi ihmisiä - meillä on taistelu henkivaltoja vastaan.

« Viimeksi muokattu: 26.12.17 - klo:08:24 kirjoittanut Magda-sisko »
Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee. - Paavali

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #20 : 26.12.17 - klo:09:57 »
Ei pidä seurata ketään ihmistä perustaen kaiken uskonsa ja oppinsa häneen. Monen usko on kariutunut, kun on seurannut väärää paimenta.

Tarvitsemme silti toinen toistamme, Jumala ripottelee viisauttaan jotain yhdelle, toista toiselle. Minäkin olen oivaltanut paljon toisilta kristityiltä, mutta en ole vaihtanut ketään heistä jumalakseni.

Puhut viisauden sanoja. Herramme lisäksi ei ole ollut ketään erehtymätöntä. Jaakobkin oli tämän tiedostanut, kun hän kirjoitti, että monessa kohtaa me kaikki hairahdumme. Tässä asiassa on jokin jumalallinen viisaus, ettemme kiinnittyisi väärällä tavalla kehenkään ihmiseen.

On surullista havaita, että kunnioitettukin Jumalan palvelija voi tuoda jossain vaiheessa esille asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Berean juutalaiset tutkivat joka päivä kirjoituksia että oliko asia niin. Tämä asenne meilläkin tulisi olla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #21 : 26.12.17 - klo:10:35 »
Kasvanut kristitty osaa suunnistaa ja luovia.
Hyvin osaat sanoa tämän oleellisen asian. Sana on varmaankin se kartta, jonka avulla suunnistetaan. Ja Jumalan henki on apuna suunnistamisessa - ehkä voisi sanoa että henki on kompassi?

Lainaus
Ei voi tuudittautua, sillä se todella ovela eksytys ei ole vielä ilmaantunut.
Entäpä jos onkin jo ilmaantunut, siellä ja täällä, eri muodoissaan. Vai voitko sanoa, että lähes kaikki kristityt etsivät nöyrästi totuutta eivätkä ole missään kohden eksyneet?

Poissa Magda-sisko

  • Viestejä: 120
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #22 : 26.12.17 - klo:10:53 »
Taisto: "Entäpä jos onkin jo ilmaantunut, siellä ja täällä, eri muodoissaan. Vai voitko sanoa, että lähes kaikki kristityt etsivät nöyrästi totuutta eivätkä ole missään kohden eksyneet?"

Olet niin oikeassa. Me eletään kaikin tavoin petosten seassa tässä valheen maailmassa ja meillä on jokaisella sokea pisteemme. On vaikea päästää irti siitä minkä olemme omaksuneet totena. Jaakob ei turhaan sano, että jokainen meistä erehtyy jossakin.

On myös suuria valheita, jotka opitaan tarhassa, koulussa ja opistoissa. Jos niitä alkaa paljastella, on vaikeuksissa elää, jotkut uskalikot on jopa suljettu sairaaloihin.

Tiedän asioita, joita en julista. Minulle on paras elää pienesti, sanaa seuraten, luulematta että olen kaikessa oikeassa. Ehkä saan silti jonkun mukaan taivaan tielle, sehän on uskossaolon tavoite.




« Viimeksi muokattu: 26.12.17 - klo:11:02 kirjoittanut Magda-sisko »
Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee. - Paavali

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #23 : 26.12.17 - klo:12:09 »
Itseäni on paljon askarruttanut Matt. 25. luvussa kuvattu vertaus kymmenenestä neitsyestä. He olivat niin samankaltaisia, ettei heitä voinut ihmissilmin erottaa toisistaan. Ja kuitenkin toiset tunnettiin taivasten valtakunnassa ja toisia ei. Oikein hätkähdin hetki sitten, kun luin 2. Tess. lukua 2, jossa puhutaan myös kahdesta eri joukosta. Vaikuttaa siltä, että kummassakin tapauksessa puhutaan seurakuntaväestä. Ja vakavinta siinä on se, että mukana on kahta eri joukkoa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa KeNi

  • Viestejä: 45
Vs: Kahden Jeesuksen "loukussa"
« Vastaus #24 : 26.12.17 - klo:21:30 »
Mielenkiintoista keskustelua. Paljon olen itsekin tullut miettineeksi kysymystä, eksymisestä ja harhaan joutumisesta. Ajattelen, että  on hyvä jos saa säilyttää aran tunnon Jumalan sanan äärellä ja sen sisäisen valvovan mielen mitä sävyttää mm. se Paavalin lause: "se joka luulee seisovansa, katsokoon, että ei lankea". Ja samaan aikaan kuitenkin olla vakuuttunut myös siitä, että Hän joka on aloittanut meissä hyvän työn vie sen päätökseen. Tämä tietty jännite, mikä muodostuu tuosta samanaikaisuudesta..Edellämainittu "pakottaa" tutkimaan, näkemään vaivaa, huutamaan avuksi Herraa, koettelemaan jne..Ja tähän tulee ikäänkuin vastauksena Jumalan lohdullinen Sana, kuten murheellisille miehille Emmauksen tiellä, jossa Jeesus tuli ja alkoi selittää heille kirjoituksia (sanaa)..Ja tapahtui huikeaa ymmärryksen kautta tapahtuvaa oivallusta, mikä oletettavasti kosketteli tunteidenkin kieliä ("eikö sydämemme ollut palava kun hän selitti meille kirjoituksia?")..Mikä armo! Itselleni varsin puhutteleva ja lohdullinen kohta, jota olen paljon miettinyt..Kuinka avuton todella olenkin, olkookin että osaisin Raamatun/kirjoitukset (oletan että noi emmakusen miehet varmaan osasivat paljon ulkoa kirjoiutuksia) , vaikka ulkoa, niin harhaan voin mennä..Eli apu tulee lopultakin aina minun ulkopuoleltani..