Kirjoittaja Aihe: Kuinka vanha maapallo ja ihminen on raamatun mukaan?  (Luettu 11983 kertaa)

Poissa Jopo

  • Viestejä: 379
Vs: Kuinka vanha maapallo ja ihminen on raamatun mukaan?
« Vastaus #45 : 12.02.16 - klo:07:09 »
Farisealaisuus esiintyy mitä kavalimmissa muodoissa, niin ettemme sitä edes itse useinkaan huomaa. "Kiitos ettemme ole niin kuin ne jotka.."

Kukaan emme taida olla siitä vapaita. Asuuhan jokaisen paidan alla luonto, joka on vahvasti taipuvainen farisealaisuuteen. Esittämään mitä heinovaraisimmilla tavoilla, kuinka tosiasiallisesti evankelisempiin, hengellisempiin tai paremmin oleellisempiin keskittyviin itse kuulutaan. Niin hienovaraisesti vihjaillen, ettemme sitä edes huomaa.

Mitä 1.Moos.1 ja 2 lukuihin tulee, mielestäni siinä ei noin luomisen järjestyksen kannalta ole ristiriitaa. 1. luku kertoo luomisesta järjestyksessä, päivä päivältä. 2. luvussa kuvaillaan mitä kaikkea Jumala on tehnyt, puuttumatta tarkoin päiviin ja järjestykseen.

Itse maapallon ikäkysymyksiin, minun tietoni taitoni, kokemukseni, ymmärrykseni ei pitkälle kanna. Ns. tieteellisetkin teoriat koettavat kurottaa alueelle, josta ei voi olla varsinaista kokeellista tutkimusta. Silloin ainakin kun aletaan puhua miljardeista vuosista.

Jossakin uskontunnustuksessa sanotaan:"ennen aikojen alkua..". Joskus olen pohtinut sitä, että jos aikakin on luotu, niin milloin Jumala olisi mahdollisesti 'käynnistänyt' kellon? Ja miten voitaisiin ihmisten mittareilla mitata jaksoa ennen kuin aikaa olikaan? Mutta tuo vain sellaisena ajatuksena ja spekulaationa, jota en lähde sen enempää puolustelemaan.
« Viimeksi muokattu: 13.02.16 - klo:13:25 kirjoittanut Jopo »
"Ääretön meri armoa on Kristuksessa, en luule voivani koskaan käsittää sitä. On myös ääretön määrä syntiä sydämessäni. En usko koskaan täydellisesti voivani käsittää sitä"(Antti Achrenius)

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Kuinka vanha maapallo ja ihminen on raamatun mukaan?
« Vastaus #46 : 13.02.16 - klo:13:59 »
Oikeassa olet Jopo. Kaikissa meissä asuu fariseus. Sen vain huomaa naapurissa, niin paljon helpommin, kun se hirsi on omassa silmässä. :)

Ei meistä kukaan ymmärrä luomisen asioita. Saa niitä tutkia ja keskustella ihan vapaasti.
Maailman kaikkeuden luominen on niin valtava asia , ettemme sitä voi pienellä langenneella aivoillamme täysin käsittää.
Itseäni on aina mietityttänyt miten "tutkijat" heittävät arvioita / lukuja milloin minkäkin asian kehityksestä
Mistä hatusta he ne vetävät ?  Tiedettä kirjoitetaan koko ajan uusiksi uuden tutkimuksen myötä. Uusi kumoaa vanhat uskomukset / teoriat.
Jostain luin geeniteknologian avulla on saatu selville meidän kaikkien olevan yhden ihmisparin jälkeläisistä. Kanta isä ja kanta äiti on kaikilla sama.
Ajasamme on taas valtava propagandan vyöry. Milloin mitäkin yhtä totuutta, kuin myös pakolais ja seksuaalivähemmistö asioiden vyörytystä.
Evoluutiota kaupataan joka tuutista ehdottomana totuutena.
Jumala halutaan kieltää "mahdottomana " ajatuksena.

Kuten Jopo jo mainitsikin. Jumala elää ajan ulkopuolella. Vain me elämme ajassa ja katoavaisuudessa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuinka vanha maapallo ja ihminen on raamatun mukaan?
« Vastaus #47 : 13.02.16 - klo:14:07 »
Jumala elää ajan ulkopuolella. Vain me elämme ajassa ja katoavaisuudessa.

Juuri näin. Ihmisiä olemme tässä olomuodossa ajan, välimatkojen ja materian vankeina. Emme voi ymmärtää muita olomuotoja. Joskus niitä hieman raotetaan meille.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa kalamos

  • Viestejä: 491
  • Kάλαμος
    • kalamos.keskustelu.info
Vs: Kuinka vanha maapallo ja ihminen on raamatun mukaan?
« Vastaus #48 : 27.02.16 - klo:16:07 »
En minä sitä ajatellutkaan miten Jumala ennättää kaiken tehdä, vaan miten Aatami ennätti.
Esimerkiksi kaikkien eläimien nimeämisen ennen torkkuja ja Eevan luomista.

Voihan tuon asian ajatella tietysti suurpiirteisesti siten, että Aatami nimesi vain muutaman eläimen ja jatkoi sitten niiden nimeämistä yhdessä Eevan kanssa.
Toisaalta lause "Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.", antaisi ymmärtää, että elukoitten joukosta ei löytynyt sopivaa apua ja se tarkoittaisi aikamoista stressiä sille yhdelle päivälle.


Ensinnäkin Jumala toi luomansa eläimet Aadamin luo.
Aadamin tarvitsi vain huutaa nimet kullekin.
Ei yhden nimen huutaminen sekuntia tai paria kauemmin kestä.
Eikä eläinlajeja ollut niin kovin montaa -
syystä, jonka edellisessä viestissäni totesin.

Nukuttaminen ei ihmislääkäriltäkään kauaa kestä.
Jumalalta ei senkään vertaa - samoinkuin itse kirurginen operaatiokaan.

Minä en näe mitään syytä olla uskomatta aivan kirjaimellisesti sitä,
minkä voimme lukea Genesiksen alkuluvuista.

Eevakin näki päivänvalon kuudentena päivänä.
Kάλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.