Kirjoittaja Aihe: Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?  (Luettu 3026 kertaa)

Poissa kristitty_matkaaja

  • Viestejä: 1
Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?
« : 01.01.16 - klo:20:42 »
Olen tästä asiasta etsinyt tietoa Raamatusta, rukoillen. Sekä lukenut ja kuunnellut saarnoja ja kirjoituksia, ja löytänyt ainakin tiettyjä piirteitä, jotka löytyvät aidolta palvelijalta.

Mielestäni erittäin tärkeä ja ajankohtainen asia, koska paljon on väärää opetusta liikkeellä.

Kirjoitin blogiini asiasta, miten olen asiaan saanut ymmärrystä: https://kristitynmatkaa.wordpress.com/


Kertokaa, jos koette, oletteko samaa/ eri mieltä asiasta?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?
« Vastaus #1 : 02.01.16 - klo:14:29 »
Pietari vastaa tuohon kysymykseen meielestäni aika yksiselitteisesti:

"Vyöttäkää siis mielenne kupeet ja olkaa raittiit ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä" (1. Piet. 1:13).

Tuskin tuon varmempaa tuntomerkkiä on edes olemassa, kuin tuo lihavoitu.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?
« Vastaus #2 : 03.01.16 - klo:12:09 »
Olen tästä asiasta etsinyt tietoa Raamatusta, rukoillen. Sekä lukenut ja kuunnellut saarnoja ja kirjoituksia, ja löytänyt ainakin tiettyjä piirteitä, jotka löytyvät aidolta palvelijalta.

Mielestäni erittäin tärkeä ja ajankohtainen asia, koska paljon on väärää opetusta liikkeellä.

Kirjoitin blogiini asiasta, miten olen asiaan saanut ymmärrystä: https://kristitynmatkaa.wordpress.com/


Kertokaa, jos koette, oletteko samaa/ eri mieltä asiasta?
Koen, että monet kirjat ja saarnat asettavat jostakin syystä meille ehtoja, millaista uskovan
elämän pitää olla. Määräyksiä siitä, kuinka paljon kannattaa (pitää) lukea Sanaa, rukoilla,
ja millä tavalla on pidettävä ajatuksensa kurissa jne.

Toisin sanoen: meidän harteillemme koetetaan asettaa vaikeasti kannettavia kuormia.
Tästä Jeesus sanoi oman näkemyksensä, Matt 23:4.

Eikö evankeliumi riitäkään, vaan lisäksi on tehtävä monia asioita joita
sananjulistajat meiltä vaativat? Itse olen jo sen verran nähnyt tätä,
että käytännössä "annan kenkää" tuollaisille turhille vaatimuksille,
joista tehdään melkeinpä pelastuksen ehtoja. Motiivi noiden vaatimusten
julistamiselle saattaa olla oman hengellisen liikkeen etujen ajaminen
(sidotaan ihmiset kokousrulettiin syyllistämällä heitä sopivasti),
tai mikälie muu motiivi, mutta ei se motiivi Jumalan mielen mukainen taida olla.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?
« Vastaus #3 : 03.01.16 - klo:12:16 »
Samaa mieltä Taiston kanssa. Kokemustakin on.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Jopo

  • Viestejä: 379
Vs: Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?
« Vastaus #4 : 03.01.16 - klo:14:22 »
Koetin linkkiä. Tuli vastaus:"
Mitään ei löytynyt

Emme valitettavasti löytäneet etsimääsi. Ehkä hakutoiminnosta on apua"

Muuten myötäilen Taiston ja Pauluken ajatuksia.

Tuohon itse otsikon kysymykseen vielä. Jeesus itse antoi tuntomerkin: Hedelmät
"Ääretön meri armoa on Kristuksessa, en luule voivani koskaan käsittää sitä. On myös ääretön määrä syntiä sydämessäni. En usko koskaan täydellisesti voivani käsittää sitä"(Antti Achrenius)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?
« Vastaus #5 : 03.01.16 - klo:14:31 »
Paavali ainakin oli aito Jumalan palvelija. Mutta mikä oli hänen tuntomerkkinsä? Paavali itse vastaa, vaikkakaan ei siinä tarkoituksessa: "Kaikki ovat minut jättäneet." Taitaa olla niin, että aidon Jumalan palvelijan tunnistaa vasta kymmenien tai satojen vuosien päästä siitä, mitä hän on jälkeensä jättänyt. Lavaleijonat ja muut suosikit ja rahankerääjät eivät siihen kategoriaan ilmeisesti kuulu.

Lisään tähän vielä sen, että hän ei ole omana aikanaan saavuttanut suosiota, mutta hänen kirjeistään miljoonat ihmiset ovat tulleet ravituiksi.
« Viimeksi muokattu: 03.01.16 - klo:17:47 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?
« Vastaus #6 : 12.01.16 - klo:12:20 »
Itse olen kokenut aidoiksi kristityiksi sellaiset henkilöt, jotka eivät ole jumittuneet oman taustayhteisönsä oppeihin, vaan ovat tajunneet evankeliumista elävien ihmisten olevan veljiä ja sisaria. Suhtautuminen ristiin ratkaisee. Osalle se on vain alku, mutta joillekin se on kaikki.

Minua ei kiinnosta se mitä "teillä helluntaissa" on tehty tai mitä "meillä lutkuissa" on ollut tapana...
Ihmisroska

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?
« Vastaus #7 : 12.01.16 - klo:21:12 »
Usein Herran oma ei tee numeroa itsestään ja uskostaan, vaan on riippuvainen Armosta oman vajaavaisuuden ja kelvottommuutensa tähden.
"Aidot jumalanpalvelijat" askartelevat oman tekemisensä ja erinomaisuutensa kanssa, eikä muusta puhuisikaan kuin teoista(an).

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten tunnistan aidon Jumalan palvelijan?
« Vastaus #8 : 19.01.16 - klo:18:51 »
Olen aiemmin kertonut täällä tädistäni, joka ihan nuorena oli tullut uskoon. Ei puhunut siitä juuri kenellekään, mutta eli kristityn elämää ja sai myös halveksuntaa osakseen. Sain kuitenkin jo sieltä lapsuudesta "tartunnan" ainakin osittain tämän tädin kautta. Ja moni muu sai samoin. Ilman tätä tätiä en ehkä kirjoittelisi tässä. Hänessä toteutui se, mistä Hebr. 11:33 sanoo "…pitivät vanhurskautta voimassa…".
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell