Kirjoittaja Aihe: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt  (Luettu 48826 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #30 : 21.11.13 - klo:18:47 »

Mutta Jeesus on taivaassa itse turvassa joten Hänelle ei ole penniäkään pelissä.

Eikö todellakaan ole?
Lainaus
5 Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: "Mustasukkaisen kiihkeästi hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut"?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #31 : 21.11.13 - klo:19:06 »
lopullisessa oikeuden käynnissä Jumala nuhtelee pahoja jotka ovat jo sielunsa myyneet perkeleelle ! tästä en voi olla varma mutta Jumalan tulisi olla.

Miljardeja syntissä kuolleita ei lohduta se että he saavat nuhteita kun heidän takiaan itse joutuvat ikuiseen helvettiin, mikä lie.

Minulla on sellainen käsitys, että ensin pitää olla syyte, joka nostetaan rikoksesta epäiltyä vastaan. Kuka sen nostaa ja ketä vastaan? Sitten pitää näyttää toteen, että rikos on tapahtunut ja, että on olemassa laki, jota vastaan rikos on tehty. Puolustuksellakin on vuoronsa. Ketkä ovat syytettyjen todistajia? Entäpä puolustuksen? Aivan lopuksi on tuomio. En ole kuullut sellaisesta oikeudenkäynnistä, että syyllisen puheenvuoron perusteella ketään suoraan tuomittaisiin. Sen perusteella voidaan nostaa korkeintaan uusi syyte. Millon ylittyy syyttämiskynnys?

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #32 : 21.11.13 - klo:19:07 »
Lainaus
...Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.

Normaalistihan suurin kunnia annetaan hyväosasaisille, joko hengellisesti tai maallisesti
ansioituneille-
mieluiten tietysti molemmilla aloilla pitkälle edistyneille.

Mitättömäksi katsottuja ihmisiä, joilla ei ole mitään annettavaa seurakunnalle,
ei tietenkään arvosteta.
Vähäosaisia ja köyhiä siedetään säälien.
Kuka antaa kunnian ja kenelle? Ketä ei arvosteta? Kenen arvostuksella on lopulta merkitystä.
Käsitän tuossa kohdassa puhuttavan seurakuntalaisista ja siitä, miten heidän tulisi antaa
suurin kunnia halpa-arvoisille ihmisille.

Se on eri asia, haluavatko halpa-arvoiset kunnioitusta. 
Sitä paitsi, jos heille annettaisiin arvoa, he eivät enää olisikaan halpa-arvoisia, vaan arvokkaita.  Siitähän ne eivät pitäisi, jotka ovat oikeasti
arvokkaita ihmisiä varallisuutensa tai korkea-asteisen pyhittyneisyytensä vuoksi.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #33 : 21.11.13 - klo:19:11 »
Onko oikeudenistunnon päivä määrätty? Ovatko asianosaiset saaneet jo kutsun? Milloin ja kenen päätöksellä kutsut lähetetään? Iltapäivälehtienkö? Vai vastiksen?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #34 : 21.11.13 - klo:19:16 »
Lainaus
...Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.

Normaalistihan suurin kunnia annetaan hyväosasaisille, joko hengellisesti tai maallisesti
ansioituneille-
mieluiten tietysti molemmilla aloilla pitkälle edistyneille.

Mitättömäksi katsottuja ihmisiä, joilla ei ole mitään annettavaa seurakunnalle,
ei tietenkään arvosteta.
Vähäosaisia ja köyhiä siedetään säälien.
Kuka antaa kunnian ja kenelle? Ketä ei arvosteta? Kenen arvostuksella on lopulta merkitystä.
Käsitän tuossa kohdassa puhuttavan seurakuntalaisista ja siitä, miten heidän tulisi antaa
suurin kunnia halpa-arvoisille ihmisille.

Se on eri asia, haluavatko halpa-arvoiset kunnioitusta. 
Sitä paitsi, jos heille annettaisiin arvoa, he eivät enää olisikaan halpa-arvoisia, vaan arvokkaita.  Siitähän ne eivät pitäisi, jotka ovat oikeasti
arvokkaita ihmisiä varallisuutensa tai korkea-asteisen pyhittyneisyytensä vuoksi.
Siinä kuitenkin sanotaan, että Jumala antoi kunnian. Silloin näin tapahtuu riippumatta seurakuntalaisten mielipiteistä ja reaktioista.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #35 : 21.11.13 - klo:19:24 »

En lähde liikkeelle ennenkuin Jumala on puhunut ja auttanut minua !
Liikkeelle minne?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #36 : 21.11.13 - klo:20:36 »
Ei kai Jumalan työt ole häntä itseään tärkeämpiä. Aivan kuin sanoisit hänelle 'koska et anna hommia, et ole Jumala'. Jos tarvittaessa kivetkin huutavat ja aasi puhuu, ei meidän kannata ottaa ressiä Jumalan suunnitelmien toteutumisesta.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #37 : 22.11.13 - klo:12:37 »
Pamahti päähäni, että tämä kohta on aika outo:

"Silloin Hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
 Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."" (Matt. 9:37-38)

Eikös tuota pidetä evankeliointi- ja lähetyskehotuksena?
Miksi siinä siis puhutaan kypsän viljan korjaamisesta eikä
siementen kylvämisestä?

KTS

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #38 : 22.11.13 - klo:14:44 »
Tarkoittaa enkeleitä:

Matteuksen evankeliumi:
13:30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

13:41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
13:42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
13:43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

Lydia

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #39 : 22.11.13 - klo:20:29 »
Pamahti päähäni, että tämä kohta on aika outo:

"Silloin Hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
 Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."" (Matt. 9:37-38)

Eikös tuota pidetä evankeliointi- ja lähetyskehotuksena?
Miksi siinä siis puhutaan kypsän viljan korjaamisesta eikä
siementen kylvämisestä?

Eikö Raamattu puhu siitä että yksi kylvää ja toinen leikkaa.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #40 : 22.11.13 - klo:20:36 »
Pamahti päähäni, että tämä kohta on aika outo:

"Silloin Hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
 Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."" (Matt. 9:37-38)

Eikös tuota pidetä evankeliointi- ja lähetyskehotuksena?
Miksi siinä siis puhutaan kypsän viljan korjaamisesta eikä
siementen kylvämisestä?

Eikö Raamattu puhu siitä että yksi kylvää ja toinen leikkaa.
Juu, Johannes 4:35-38
Siltikin ihmettelen, että tuossa kohdassa ei puhuta kylvämisestä, vaan sadonkorjuusta.
Mutta se on siis ennakoituna sama asia.

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #41 : 22.11.13 - klo:20:59 »
Ensin kohta, 1. korinttolaiskirje, luku 12.

18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".
22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.



Tummensin tuon kohdan mikä alkoi mietityttämään. Miten tuo näkyy käytännössä seurakuntaelämässä vai näkyykö mitenkään, onko kyseessä ns. uskon asia?

minusta näyttää siltä että Jumala on antanut "voitelun" tai jonin tärkeän armolahjan sellaiselle vähäarvoiselle uskovalle jota ei edes haluta seurakuntaan. Kun tämä henkilö hylätään seurakunnasta se kostautuu siten että srk eksyy ja menettää siunauksia joita se olisi saanut jos " jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan."

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #42 : 22.11.13 - klo:21:28 »
Kurjenmiekan näkemys on huomion arvoinen.
Jotakin samanlaista olen ajatellut.

Charlotte

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #43 : 22.11.13 - klo:21:48 »
Tuo seuraus kyllä varmasti pitää paikkansa, että seurakunta menettää siunauksia ylenkatsoessaan osaa seurakuntalaisista, joiden kautta Jumala on tarkoittanut myös vaikuttaa seurakunnassa.

Ja jos ylenkatsotuilla on esim. henkien erottamisen armolahja tai lahjoja yleensäkin arvoida seurakunnalle haitallisia asioita, niin voi tulla pahimmillaan myös tuo eksyminen.

Lydia

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #44 : 23.11.13 - klo:12:10 »
Kiitos Lydia tällaista paikkaa etsinkin :)

Kysymys;

Room.10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

Tätä paikkaa olen mietiskellyt kun on erilaisia häpeätiloja ihmisillä, niin mitä mahdetaan tuossa jakeessa häpeällä tarkoittaa?

Tuli äsken mieleeni tämä viestisi kun mietin miten saatana yrittää syyllistää ihmistä, uskovaa siis eri tavoin, omilla valheillaan ja uskovan ihmisyydellä, tavoitteena saattaa häpeään suoranaisesti. Jumala astuu väliin ja sanoo viimeisen sanansa. Kaikki on maksettu.