Kirjoittaja Aihe: Miten Herra ilmestyy?  (Luettu 4596 kertaa)

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Miten Herra ilmestyy?
« Vastaus #15 : 27.01.14 - klo:01:04 »
1. Joh.3

    Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

    Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia.


Lainaus
Lupaus on, että Jumalasta syntyneessä pysyy Jumalan siemen.
Tuo on jatko on tosi vaikea ymmärtää: Miten Jumalasta syntynyt ei voi tehdä syntiä? Oma elämä osoittaa ihan muuta.

Olen kuullut / lukenut, että noissa kohdissa on kreikassa kestopreesens, kuten engl. -ing-muoto. Saarisalo kääntää "harjoita syntiä":

Kukaan joka Hänessä pysyy, ei harjoita syntiä; kukaan joka harjoittaa syntiä ei ole Häntä nähnyt eikä tuntenut.....Joka vanhurskautta harjoittaa on vanhurskas...Joka syntiä harjoittaa on p:stä, sillä p. harjoittaa syntiä alusta asti...Eikä yksikään Jlasta syntynyt harjoita syntiä, koska Jlan siemen pysyy hänessä, eikä hän voi syntiä harjoittaa, koska on...Kukaan, joka ei harjoita vanhurskautta.......Tiedämme, ettei kukaan Jlasta syntynyt harjoita syntiä, vaan hän pitää itsestään vaarin eikä paholainen pääse hänen kimppuunsa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten Herra ilmestyy?
« Vastaus #16 : 27.01.14 - klo:08:07 »
Olen kuullut / lukenut, että noissa kohdissa on kreikassa kestopreesens, kuten engl. -ing-muoto. Saarisalo kääntää "harjoita syntiä":

Samoin selittää Uuras Saarnivaara. Toisaalta tämä on linjassa sen kanssa, mitä Paavali kirjoittaa Room. 7. luvussa jakeissa 14-25. Jos olen väärin ymmärtänyt, niin oikaiskaa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Miten Herra ilmestyy?
« Vastaus #17 : 17.02.14 - klo:12:57 »
1 Joh.3:9 - 10 The Amp.Bible:

"No one born of God habitually practices sin, for God`s nature abides in him, and he cannot practice sinning because he is born of God."

"...no one who does not practice righteousness is of God..."

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Miten Herra ilmestyy?
« Vastaus #18 : 17.02.14 - klo:13:23 »
Ilm. 1:17
Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen.

- kun Jumala ilmestyy ei se ole pelkästään kirkkautta (valoa) vaan siinä kokee selkeästi että tässä on Pyhä Persoona paikalla

1. Moos. 17:3
Ja Abram lankesi kasvoilleen, ja Jumala puhui hänelle sanoen.....

Mark. 5:22
Niin tuli muuan synagoogan esimies, nimeltä Jairus, ja lankesi hänet nähdessään hänen jalkojensa juureen,

Mark. 5:33
Niin nainen pelkäsi ja vapisi, koska hän tiesi, mitä hänelle oli tapahtunut, ja tuli ja lankesi maahan hänen eteensä ja sanoi hänelle koko totuuden.

Mark. 7:25
vaan heti kun eräs vaimo, jonka pienessä tyttäressä oli saastainen henki, kuuli hänestä, tuli hän ja lankesi hänen jalkojensa juureen.

Luuk. 5:8
Kun Simon Pietari sen näki, lankesi hän Jeesuksen polvien eteen ja sanoi: "Mene pois minun tyköäni, Herra, sillä minä olen syntinen ihminen".