Kirjoittaja Aihe: Jumala välittää  (Luettu 885 kertaa)

Paikalla xyz

  • Viestejä: 220
Jumala välittää
« : 18.04.19 - klo:16:04 »
Satuin menemään Gospel Ridersin sivuille ja näin siellä sanat Jumala välittää jokaisesta ihmisestä. Jumala siis välittää minustakin! Pitkä uskossaolo ei takaa, että olen tuon ymmärtänyt, vaan tarvitsen tietoa siitä itseni ulkopuolelta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumala välittää
« Vastaus #1 : 18.04.19 - klo:18:14 »
Juu minulla oli joku aika sitten samantapaisia ajatuksia. Ne itse asiassa nousivat Raamatusta,mutta en löydä nyt sitä paikkaa. Siinä oli että ihmiset elävät aivan kuin Jumala ei välittäisi ihmisestä.
Eli ajatus, että Jumala ei välitä on itse asiassa valheellinen.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Jumala välittää
« Vastaus #2 : 18.04.19 - klo:22:54 »
Usko tulee kuulemisesta.... tarvitsemme Sanasta vahvistusta uskollemme päivittäin.

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Jumala välittää
« Vastaus #3 : 19.04.19 - klo:00:40 »
Järjenpäätelmäni menevät seuraavasti. Jumala on olemassa. Jos on olemassa Jumala, hänen täytyy olla hyvä Jumala, koska maailmassa on hyvää. Paha Jumala ei voi luoda hyvää. Jumala välittää, koska hän on hyvä. Jos Jumala ei välittäisi, hän ei olisi hyvä. Muunlaista Jumalaa kuin hyvä ei ole olemassa. Niinpä Jumala välittää minusta ja sinusta.

Tässä päättelyssä voi olla ja onkin loogisia aukkoja, mutta mitä sitten. Jumala on hyvä ja hän välittää meistä.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Jumala välittää
« Vastaus #4 : 08.05.19 - klo:11:37 »
Vastakkainen näkemys pyrkii mieleen kun lukee uutisia:
lapsia raiskataan ja poliitikot eivät tee asialle mitään , joten Jumala ei välitä.

Jos pahuus ei vähene ja ihminen ei tee parannusta niin tulee tuomiot ja kaaos, joten Jumala ei välitä.

Toisaalta siihenkin on sanansa Raamatussa:
2. Aikakirja 36
16 Mutta he pilkkasivat Jumalan sanansaattajia ja halveksivat hänen sanaansa ja häpäisivät hänen profeettojansa, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei apua enää ollut.
17 Niin hän toi heidän kimppuunsa kaldealaisten kuninkaan ja surmautti miekalla heidän nuoret miehensä heidän pyhäkössänsä eikä säästänyt nuorukaista eikä neitosta, ei vanhusta eikä harmaapäätä; kaikki hän antoi tämän käsiin.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.