Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 87751 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #375 : 06.06.18 - klo:19:53 »
Olisikohan se tuo. On, jos tuossa puhutaan äärikarismaattisuudestakin.
Yritän tsekata myöhemmin.
https://uusitie.com/mika-kalvinismissa-kiehtoo/

Syy miksi minusta on tärkeää ottaa kalvinismi esille juuri äärikarismaattisuuden kohdalla, on se että juuri äärikarismaattisuuteen pettyminen AJAA ihmisiä ilmeisesti kalvnismiin.

Surullinen yhtälö mieletäni.

Mutta jatkan kalvinismista siellä kalvinismiketjussa. Nyt kirkkoon.

Luin sen leisolan kääntämä vierasta tulta kirjan. Välillä piti tarkistaa että onko tarinat Seiskä päivää lehdestä, mutta yhtään viitettä en lehteen löytänyt. Jaksaako joku vielä jauhaa niitä vanhoja möläytyksiä, joita kristitynfoorumi jakoi vuosisadan alussa.

En tiennytkään, että MacArthur lukee kristitynfoorumia.

Mutta varmaankin seiskan sisarlehtiä jenkkilässä.  :)

En ymmärrä mitä tarkoitat?
Mitä ihmeen möläytyksiä kirjassa oli?
Olen lukenut sen.

Oliko uusia tarinat mennareiden seikkailuista? Ei ollut, vanhoja kuin Tauskin ryyppyreissut.
Olikohan kirjan alkuperäinen kirjoitusvuosi jostakin 2000 luvun alussa.

Yhden äärilaidan kirja. Ja olen myös lukenut sen.

Vuosi sitten Suomessa vieraili pari hämmentäjää.
Baker ja Maldonado.
Kotoperäisiä ihmemiehiä liikkuu edelleenkin esim. täällä päin.

Minun mielestäni kirjan tarkoitus on auttaa ymmärtämään millaisia vääristymiä äärikarismaattisissa piireissä on liikkeellä. Samat ilmiöt toistuvat vuosikymmenestä toiseen, vain huijarit vaihtuvat.

Kirja on siis edelleen hyvin ajankohtainen.
« Viimeksi muokattu: 06.06.18 - klo:20:28 kirjoittanut Natanael »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #376 : 06.06.18 - klo:20:58 »
Tuon kirjan, Vierasta tulta, alaotsikko on

"The Danger of Offending the Holy Spirit with Counterfeit Worship."

https://www.amazon.com/Strange-Fire-Offending-Counterfeit-Worship/dp/1400205174

Eiköhän tuossa kerrota kirjan yksi pääteemoista, sen asemesta, että siinä kerrottaisiin mehevimmät juorut.

Joku minua parempi enkun taitaja voisi kääntää tuon suomeksi.

Google-kääntäjä kääntää sen näin:

"Vaarana on loukata Pyhää Henkeä väärennetyllä ylistyksellä"

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #377 : 06.06.18 - klo:21:48 »
Kristityn foorumi on dokumentoinut "möläytykset" tarkasti. Joten aika kaukana seiskasta.

Siis lähellä yhtä hyödyllinen kuin se painettu lehti.

Tämä Pökkelö on todella kiitollinen Kristityn Foorumille, sekä Jyväskyläläiselle Paavo Lievoselle, joka julkaisi "Pieni lauma " lehteä.
Monet pitkään uskossa olleet tuttuni tyrkyttivät karismaattisuutta kirjoin, ja kasetein. Ja vei tilaisuuksiin. Jokin niissä kaihersi vastaan nuorta uskovaa.
                                                                                                                                                                   
Samaan aikaan sain painettunakin jaettua Kristityn foorumia ja myöhemmin pieni lauma lehteä.
Luin ja vertasin. Ja tulin tulokseen KF ja PL olivat Raamatun kanssa yhden mukaiset.
Ja sitä kautta ohjauduin terveen uskon pariin.

Ja nämä karismaattisuudessa parikymmentä vuotta pyörineet tututkin löysivät onneksi lopulta loppuun palaneina Armon Evankeliumin.

KF tänäänkin varoittaa tarkoin dokumentoiden eksytyksistä. Kiitos Herralle, kun on antanut Aitomaalle tällaisen  viisauden ja rohkeuden varoittaa helposti hairahtuvaa Herran laumaa.
Todella vakavasta asiasta kyse, vaikka kritiikin kohde on paikoin hyvinkin irvokasta.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #378 : 07.06.18 - klo:20:00 »
Aitomaata kerran kuuntelemassa ja tarinat olivat täynnä salaliittoteorioita.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #379 : 07.06.18 - klo:20:09 »
Voisitko mainita pari kolme?

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #380 : 07.06.18 - klo:20:26 »
Voisitko mainita pari kolme?

Voin muistella ja palata asiaan, jos muistan, saati ehdin. Tapahtumasta on varmaankin n. 15 vuotta aikaa ja muistiinpanoni eivät ole siirtyneet digitaaliseen muotoon. Voi olla että aitomaa on kääntyntyt sen jälkeen takkia, en tiedä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #381 : 07.06.18 - klo:20:34 »
Voisitko mainita pari kolme?

Voin muistella ja palata asiaan, jos muistan, saati ehdin. Tapahtumasta on varmaankin n. 15 vuotta aikaa ja muistiinpanoni eivät ole siirtyneet digitaaliseen muotoon. Voi olla että aitomaa on kääntyntyt sen jälkeen takkia, en tiedä.

Olisi syytä löytyä jotain perustetta lausumallesi. Jos et löydä, poista viestisi.




Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #382 : 07.06.18 - klo:22:11 »
Aitomaata kerran kuuntelemassa ja tarinat olivat täynnä salaliittoteorioita.

Olen tuntenut Aitomaan yli 20 vuotta. Pidän häntä yhtenä raittiimmista julistajista. Sen verran on yhteistyötäkin tehty, että luotan häneen myös raha-asioissa. Mielestäni hän on mies, joka ennemmin kärsii itse taloudellista vaihinkoa, kuin aiheuttaa sitä muille.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #383 : 07.06.18 - klo:22:44 »
Aitomaa on poikkeuksellisen  suoraselkäinen kristitty. Hengellinen kenttämme olisi aivan toisenlainen jos hänen kaltaisiaan opettajia olisi Suomen maassa useita.

Opetus on ollut selkeätä Raamatun Sanaan sidottua. Uskaltanut sanoa eksytykset eksytyksiksi ja seissyt sanojensa takana.
Takki ei käänny, vaan on seissyt ryhdikkäästi ajan hengen vastatuulen puhaltaessa välillä myrskyisästikin.

Tosikko. Heität "epäilyksen siemeniä" mutuna ilman mitään faktaa.
Se on seiska lehteä jos mikä.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #384 : 07.06.18 - klo:22:46 »
En osaa yhdistää salaliittoteorioita ja Aitomaata. Olen kuullut livenä hänen puheitaan vaikka kuinka monta kertaa.



Ihmisroska

Poissa crystalvoice

  • Viestejä: 494
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #385 : 08.06.18 - klo:00:12 »
En osaa yhdistää salaliittoteorioita ja Aitomaata. Olen kuullut livenä hänen puheitaan vaikka kuinka monta kertaa.

Sama täällä. Olen kuunnellut aikoinaan useamman kerran. Yli kymmenen vuotta sitten lyhyesti keskustelinkin kanssaan, enkä saanut lainkaan vaikutelmaa, joka tukisi väitettä. Olen myös aikoinaan lukenut foorumiansa ja kirjansa Uusi viini juovuttaa. (En tosin ole aivan varma, että kirja on hänen kirjoittamansa, mutta muistini on yleensä luotettava.)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #386 : 08.06.18 - klo:19:26 »
Olen myös aikoinaan lukenut foorumiansa ja kirjansa Uusi viini juovuttaa. (En tosin ole aivan varma, että kirja on hänen kirjoittamansa, mutta muistini on yleensä luotettava.)

Minulla on Uusi viini juovuttaa -kirja. Kirjoittaja on Juhani Aitomaa. Kirjan lopussa on laaja lähdeaineistoluettelo. Toinen mainitsemisen arvoinen kirja on Kulissien takana, jonka kirjoittaja on Yves Brault, suomennos Juhani Aitomaa. Kirjat ovat ilmestyneet vuonna 2001. Lukemisen arvoisia vieläkin.

LISÄYS:
Uusi viini juovuttaa on luettavissa netissä:
http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf
« Viimeksi muokattu: 08.06.18 - klo:19:32 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #387 : 08.06.18 - klo:20:10 »
Kalenterini mukaan olen käynyt kuuntelemassa aitomaata 17.2.2002 klo 14.30-

Ylläpidolta saamani uhkauksen takia, tästä ei liene turvallista jatkaa, koska se aiheuttanut monella tunnereaktioita. Vastavalla tavalla ei ole järkevää karismaattisilla foorumeilla esittää näkemyksiää, vaan jatkaa toistamalla ylistäviä fraaseja. Minulla ei sinänsä ole mitään kf vastaan, olen aikanaan lukenut sen kirjat ja sivut, mutta aikansa kutakin.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #388 : 08.06.18 - klo:20:46 »
Pyysin sinua esittämään perusteluja ja todisteita Aitomaan salaliittoteorioista.
Jos niitä on, voit ne esittää.

Täytyyhän väittämäsi taustalla olla jotain faktaa, muuten juttusi ovat tuuleen huutelua ja väärän todistuksen antamista tyyliin "Tosikko potkii mummoja ehtoollisjonossa"
Tuo oli siis vain keksitty esimerkki.


Tässä Tosikolle kirjoittamani yv, että tulee selväksi kaikille minkälaisesta uhkauksesta on kyse:


Laitahan tuohon Aitomaa-keskusteluun todisteita tai pyydä anteeksi.
En pidä väittämistä ilman todellisuuspohjaa.
Tällä foorumilla saa esittää kritiikkiä, mutta jos henkilöitä mainitaan nimeltä, väittämille pitää olla todisteet.

Olisiko mielestäsi oikein sanoa, että Tosikko kiertää veroja, potkii mummoja ehtoollisjonossa ja myy karismaattisissa kokouksissa keräämiään kultahippuja kultasepille ja on ostanut niillä rahoilla uuden Mersun?


Terv. Natanael




« Viimeksi muokattu: 08.06.18 - klo:20:58 kirjoittanut Natanael »

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #389 : 08.06.18 - klo:22:40 »
Kiitos ylläpidolle.

Tosikolle. Tunteita herätti vain perättömät heittosi. Jos heittelet seiska lehti tyyliin "tietoja"; niin varmasti on aiheellista oikaista ne.

Elämme aikaa, jolloin laittomuus kasvaa kaiken aikaa 2.tess.2:9-12. Ajassa josta Jeesus varoitti voimakkaasti; Matt.24: 3,4 ja MK.. 13:37
esimerkiksi.
Aitomaa on uskaltanut asiallisesti omalla nimellään esittää aikamme epäraittista ilmiöistä näkemyksensä. Perustanut esityksensä hyvällä lähde luettelolla, josta asiat voi tarkistaa.

Voit kritisoida vapaasti. Esitä kuitenkin jotain faktaa väitteesi tueksi. Tai sitten on syytä esittää anteeksipyyntö. Eikö vain ?

Täältä voit päivittää tietojasi ja kuunnella Aitomaan lisäksi paljon muutakin hyvää opetusta; https://www.evankeliumikoulu.fi/luentosali/