Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 86315 kertaa)

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #45 : 04.04.14 - klo:17:01 »

Ei ollut sama "siunaus". Punk-konsertissa ihminen itse siinä vääntelee ja joskus myös pahuuden voimat saa heissä aikaan tiesmitä.

Mutta jos hengellisessä tilaisuudessa ihminen vääntelehtii ja ääntelee, niin tässäkin on usein toimijana pahuuden voimat, jotka poistuessaan ihmisestä esittävät joskus rajuakin protestia. Pahuuden voimat kun eivät oikein tykkää Jeesuksen voimasta.

Myös ihmisen oma psyyke voi siinä reagoida, kun esim. lapsuudessa tehnyt insestit ja verillehakkaamisten traumat purkautuu vähän samaan tapaan kuin psyykkisessä terapiassa. Meillä ei ole lupaa tuomita näitä ihmisiä, joiden sielu on lapsuudessa taikka nuoruudessta täysin tuhottu, vaan meidän kristittyjen tehtävä on siinä tilanteessa rukoilla heidän puolestaan, että vihdoinkin saavat rauhat ja vapautuksen niistä hirmuteoista joita heille on joskus tehty.

Vähän armahtavaisuutta nyt tässä pyytäisin henkilöiltä, jotka mieluusti haluavat itseään kristityiksi kutsuttaman. Lähimmäisviha ei ole Jeesuksen tarkoitus, vaan se, että rakastamme KAIKKIA lähimmäisiämme - myös niitä eniten kärsineitä.

En oikein tätä sääliselitystä usko. On jokseenkin katalaa kääntää tarkoitushakuisesti sätkijät uhreiksi ja sätkimistä vastustavat verihaavailijoiksi ja insestoiviksi julmureiksi.

Hieman hiomista kaipaisin tässä viestinnässä.

Nämä sätkijät kun olivat ylistysvoitelun huipulla mielestään, ja kovasti katsoivat voiteluksen ulkopuolelle jääviä karsaasti. Kyse ei ollut mistään riivajien ulosajamisesta vaan muka Pyhän Hengen siunatusta 'more, more!' -tilasta.

Minä ainakin ensihämmästyksen jälkeen säälin kovasti tuommoiseen epähengelliseen manifestaatioon sekaantuneiden sielua ja niveliä.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Taisto

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #46 : 04.04.14 - klo:17:01 »
Mutta jos hengellisessä tilaisuudessa ihminen vääntelehtii ja ääntelee, niin tässäkin on usein toimijana pahuuden voimat, jotka poistuessaan ihmisestä esittävät joskus rajuakin protestia. Pahuuden voimat kun eivät oikein tykkää Jeesuksen voimasta.

Myös ihmisen oma psyyke voi siinä reagoida, kun esim. lapsuudessa tehnyt insestit ja verillehakkaamisten traumat purkautuu vähän samaan tapaan kuin psyykkisessä terapiassa. Meillä ei ole lupaa tuomita näitä ihmisiä, joiden sielu on lapsuudessa taikka nuoruudessta täysin tuhottu
Nyt taidat puhua asioita joita et tiedä. Ethän sinä noita kaikkia ihmisiä ja heidän taustojaan tunne.

Ei kannata leikkiä kaikkitietävää...

Tämäntapaisella omahyväisellä mestaroinnilla on myös aiheutettu pahaa, apua etsiville ihmisille.
On esimerkiksi väitetty, että he ovat tehneet abortin nuorempana, kun ei ongelmat tunnu nopealla
pikasielunhoidolla ratkeavan. Ja kun apua etsivä ihminen ei ole mitään aborttia tehnyt eikä siis
voi myöntää tehneensä, niin "sielunhoitaja" on lopuksi sanonut: jää saatanan haltuun.
Seurauksena vakavia mielenterveyden ongelmia avun etsijälle. Karmeaa... ja tätä tehdään
Jeesuksen nimessä.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #47 : 04.04.14 - klo:17:01 »
Jeesus nyt ainakin puhui ryhmittymille eli viestin saaminen perille on se tärkein asia. Motiivina on se, että se toinen ottaa viestin vastaan ja menee itseensä. Hyvä on aina tiedostaa se oma hengellinen tila, koska ihminen EI KOSKAAN itse sitä havaitse.
Sinä et siis ole selvillä omasta hengellisestä tilastasi??

En aina! Oikeassa olet!

Ja siksi jokapäiväinen tuskainen rukoukseni onkin Jumalalle, että Jeesuksen nimessä pidä Sinä minut oikealla tiellä. Älä anna minun eksyä! Amen

Ja uskoni Jeesukseen on niin vankka, että tiedän että Jeesus pitää lupauksensa ja huolehtii minusta täysin. Eli pelätä ei tarvi mitään.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #48 : 04.04.14 - klo:17:03 »
Onkos kristinuskossa tapana sitten esittää julkisia vihjailuja toisista kirjoittajista, joita on täällä aika pieni piiri? Mikä mahtaa olla motiivi?

Jeesus nyt ainakin puhui ryhmittymille eli viestin saaminen perille on se tärkein asia. Motiivina on se, että se toinen ottaa viestin vastaan ja menee itseensä. Hyvä on aina tiedostaa se oma hengellinen tila, koska ihminen EI KOSKAAN itse sitä havaitse.
Olen ketjuja luettuani oppinut, että uuskarismaattisten harhaoppien levittäjiä pitää nuhdella kahden kesken ja että heidän sanomisistaan pitää vain itse heittää huonot osat pois ja pitää loput, mutta heitä ei saa julkisesti leimata eikä heidän oppejaan kyseenalaistaa. Sen sijaan mennarin metsästäjillä ja jahtimiehillä on erilaisia patoumia, kieroumia ja katkeruutta, joista on syytäkin julkisesti vihjailla, että he tekisivat parannuksen.

Sinäpä sen itse sanoit, mutta ....

Osimoilleen näin :) 
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Taisto

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #49 : 04.04.14 - klo:17:05 »

Tämän foorumin luonteen nyt tietäen en anna edes vihjeitä keitä he ovat ja missä toimivat. En halua saattaa heidän henkeään vaaraan.
Arvelinkin, että liioittelet etkä tiedä yhtään konkreettista esimerkkiä...? Kirjoitelmasi eivät taida kestää päivänvaloa?

Lydia

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #50 : 04.04.14 - klo:17:06 »
Olen kyllä tosi pahoillani wakanin kokemusten vuoksi ja miten ne sinuun vaikuttivat. Toivon että Jumalan rakkaus hoitaa sinut muistoistakin vapaaksi ja ehjäksi.

Samoin minä!

Ihmisen ei pitäisi tuijottaa noihin ulkoisiin asioihin, vaan siihen mitä työtä Jumala tekee tämän "vatkaavan" ihmisen sisimmässä. Lihallisena ihmisenä minäkin kauhistelen näitä tilanteita, mutta hengessä tunnen, että Jumala tekee siinä tosi suurta työtä tämän ihmisraunion sisimmässä ja olen nähnyt kuinka he oikein virkoavat takaisin elämään, kun Jeesus saa heitä hoitaa.

Tai sielunvoimat tai jopa pimeyden voimat vaikuttavat.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #51 : 04.04.14 - klo:17:08 »
Mutta jos hengellisessä tilaisuudessa ihminen vääntelehtii ja ääntelee, niin tässäkin on usein toimijana pahuuden voimat, jotka poistuessaan ihmisestä esittävät joskus rajuakin protestia. Pahuuden voimat kun eivät oikein tykkää Jeesuksen voimasta.

Myös ihmisen oma psyyke voi siinä reagoida, kun esim. lapsuudessa tehnyt insestit ja verillehakkaamisten traumat purkautuu vähän samaan tapaan kuin psyykkisessä terapiassa. Meillä ei ole lupaa tuomita näitä ihmisiä, joiden sielu on lapsuudessa taikka nuoruudessta täysin tuhottu
Nyt taidat puhua asioita joita et tiedä. Ethän sinä noita kaikkia ihmisiä ja heidän taustojaan tunne.

Ei kannata leikkiä kaikkitietävää...

Tämäntapaisella omahyväisellä mestaroinnilla on myös aiheutettu pahaa, apua etsiville ihmisille.
On esimerkiksi väitetty, että he ovat tehneet abortin nuorempana, kun ei ongelmat tunnu nopealla
pikasielunhoidolla ratkeavan. Ja kun apua etsivä ihminen ei ole mitään aborttia tehnyt eikä siis
voi myöntää tehneensä, niin "sielunhoitaja" on lopuksi sanonut: jää saatanan haltuun.
Seurauksena vakavia mielenterveyden ongelmia avun etsijälle. Karmeaa... ja tätä tehdään
Jeesuksen nimessä.

En tiedä taustoja, mutta olen kuunnellut heidät todistuksiaan sitten. Ja luotan etteivät valehtele elämänkokemuksistaan.

Sielunhoito tilanteet ovat rippisalaisuuden piirissä eli ei kannata luottaa alkuunkaan näihin ihmisten kertomuksiin, joissa puhutaan henkilökohtaisista asioista. Kyllä näitä "varoittavia" kertomuksia kierrätetään vähän muunnellen samaa tarinaa aina kuulee. Mutta kun sielunhoitoa harjoitetaan, niin se on hyvää kristillistä työtä ja jos sitten kierrätystarkoituksiin joku kehittää jostain pienestä vihjeestä kokonaisia kertomuksia niin näihin ei tule tuijottaa, vaan siihen mitä hyvää Jeesus tekee.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #52 : 04.04.14 - klo:17:09 »

Tämän foorumin luonteen nyt tietäen en anna edes vihjeitä keitä he ovat ja missä toimivat. En halua saattaa heidän henkeään vaaraan.
Arvelinkin, että liioittelet etkä tiedä yhtään konkreettista esimerkkiä...? Kirjoitelmasi eivät taida kestää päivänvaloa?

Oikein arvelit, että en halua vaarantaa näiden ihmisten elämää.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #53 : 04.04.14 - klo:17:11 »
Olen kyllä tosi pahoillani wakanin kokemusten vuoksi ja miten ne sinuun vaikuttivat. Toivon että Jumalan rakkaus hoitaa sinut muistoistakin vapaaksi ja ehjäksi.

Samoin minä!

Ihmisen ei pitäisi tuijottaa noihin ulkoisiin asioihin, vaan siihen mitä työtä Jumala tekee tämän "vatkaavan" ihmisen sisimmässä. Lihallisena ihmisenä minäkin kauhistelen näitä tilanteita, mutta hengessä tunnen, että Jumala tekee siinä tosi suurta työtä tämän ihmisraunion sisimmässä ja olen nähnyt kuinka he oikein virkoavat takaisin elämään, kun Jeesus saa heitä hoitaa.

Tai sielunvoimat tai jopa pimeyden voimat vaikuttavat.

Mutta se on aina tärkeää, että Jeesus on voittanut sekä sielunvoimat että pimeyden voimat. Amen

On totta että psyyke purkautuu näissä tilanteissa ja joskus myös ihmisessä olevat pahan voimat ovat raivon vallassa kun pitää Jeesuksen nimessä poistua tästä henkilöstä.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #54 : 04.04.14 - klo:17:12 »
Avartavaa.

Olen aina ihmetellyt miksi yhä penätään julkista irtisanoutumista ja anteeksipyyntöä näistä vanhoista juopumisista, viineistä ja mekkaloista.

Olen pitänyt sitä jonain oikeassaolemisen tarpeena ja hengellisenä lukkiintumisena.

Mutta jos asenne siellä toisella puolella on tämä, mitä petrus tässä artikuloi, niin olen todella kauhistunut ja järkyttynyt. Ihmisiä tuhotaan psyykkisesti ja hengellisesti ja sitten vielä armottomasti lyödään jokaista joka yrittää koota sirpaleitansa ja nousta ymmärtämään 'mitä minulle oikein tapahtui?'

Tässä valossa on todella aiheellista vaatia selkeää irtisanoutumista ja anteeksipyyntöä.

Tämä on todella karmeaa ja julmaa ja sitä edelleen jatketaan.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #55 : 04.04.14 - klo:17:12 »
Mutta nyt kävelyllä aivan ihanaan ilta-auringon paisteeseen. Jatketaan taas kunhan ehdin tänne poikkeamaan :)
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Taisto

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #56 : 04.04.14 - klo:17:14 »
... ja jos sitten kierrätystarkoituksiin joku kehittää jostain pienestä vihjeestä kokonaisia kertomuksia niin näihin ei tule tuijottaa, vaan siihen mitä hyvää Jeesus tekee.
"kierrätystarkoituksiin joku kehittää"... Kiitos tästä piikittelystä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #57 : 04.04.14 - klo:17:21 »
Avartavaa.

Olen aina ihmetellyt miksi yhä penätään julkista irtisanoutumista ja anteeksipyyntöä näistä vanhoista juopumisista, viineistä ja mekkaloista.

Olen pitänyt sitä jonain oikeassaolemisen tarpeena ja hengellisenä lukkiintumisena.

Mutta jos asenne siellä toisella puolella on tämä, mitä petrus tässä artikuloi, niin olen todella kauhistunut ja järkyttynyt. Ihmisiä tuhotaan psyykkisesti ja hengellisesti ja sitten vielä armottomasti lyödään jokaista joka yrittää koota sirpaleitansa ja nousta ymmärtämään 'mitä minulle oikein tapahtui?'

Tässä valossa on todella aiheellista vaatia selkeää irtisanoutumista ja anteeksipyyntöä.

Tämä on todella karmeaa ja julmaa ja sitä edelleen jatketaan.
Onko Jeesukseen uskovien seurakunnissa tosiaan tuhottu ihmisiä psyykkisesti ja hengellisesti?

Olen kyllä kuullut lestadiolaisista puhuttavan tällaista, mutta tässä ketjussa kerrottu on minulle uutta.
Tietenkin yksittäisiä mielenyterveysongelmaisia on aina hengellisissä ympyröissä, jotka kokevat seurakunnan tai Jumalan aiheuttaneen heille ongelmat.

Onneksi on esim. Uskontojen uhrit- järjestö
Siellä on näistä keskusteluista päätellen tungokseen asti Toronton siunauksen uhreja?
Tekeeköhän kukaan uskova mitään näiden murskautuneiden hyväksi esim. jossakin seurakunnassa?

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #58 : 04.04.14 - klo:17:36 »
Itse olen itse nykinyt ja vatkannut ja kramppaillut irvokkaasti torontonkirouskokouksissa ja vähän muuallakin. Sittemmin olen lopettanut sellaisen.

Et tosiaankaan ole ainoa joka jostain syystä on hyljännyt Jumalan tavan toimia Pyhän hengen kautta. Tunnen tällaisia tapauksia paljon ja olen kauhistellut heidän kohtaloaan. Katkeruuden määrä on aivan hirveä ja se tuskainen viha mitä he tuntevat uskovia kohtaan on niin surullista.

Joo, on kyllä hirveä katkeruuden määrä, joka epäsuorasti purkautuu myös epäsuorina psykosomaattisina oireina kuten kiukutteluna. :)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #59 : 04.04.14 - klo:17:40 »
Avartavaa.

Olen aina ihmetellyt miksi yhä penätään julkista irtisanoutumista ja anteeksipyyntöä näistä vanhoista juopumisista, viineistä ja mekkaloista.

Olen pitänyt sitä jonain oikeassaolemisen tarpeena ja hengellisenä lukkiintumisena.

Mutta jos asenne siellä toisella puolella on tämä, mitä petrus tässä artikuloi, niin olen todella kauhistunut ja järkyttynyt. Ihmisiä tuhotaan psyykkisesti ja hengellisesti ja sitten vielä armottomasti lyödään jokaista joka yrittää koota sirpaleitansa ja nousta ymmärtämään 'mitä minulle oikein tapahtui?'

Tässä valossa on todella aiheellista vaatia selkeää irtisanoutumista ja anteeksipyyntöä.

Tämä on todella karmeaa ja julmaa ja sitä edelleen jatketaan.
Tässä on kyse samantapaisista asioista kuin sotarikoksissa. Vasta sitten kun se osapuoli, joka on ollut tuhoamassa ihmisten elämiä, pyytää anteeksi, voidaan alkaa tehdä sovintoa. On aivan turha kuvitella, että luottamus palautuisi ennen sitä. Yksilötasolla, koska on todennäköistä, ettei mitään anteeksipyyntöjä tule, asiat joutuu käsitellemään jotenkin muuten.