Kirjoittaja Aihe: Karismaattisuuden arviontia  (Luettu 15811 kertaa)

Poissa Mice

Vs: Karismaattisuuden arviontia
« Vastaus #75 : 13.07.17 - klo:12:52 »
Pidän vähemmän mieltä sekoittavina maailmallisia biletyksiä/teknobailuja, kuin noita uuskarismaattisia "kemmakoita" mihin liitetään Jeesus-nimi. Parempi selkeästi maailmallinen, kuin sieltä ulkoisesti kopioitu ja sisällöltään mukahenngellinen.

Tämä on oma mielipiteeni ja perustuu omaan kokemukseen. Jotkut kokevat eri tavalla ja saa ollakin niin.
Ihmisroska

Poissa Taisto

« Vastaus #76 : 13.07.17 - klo:15:21 »
Nuo pökkelön viittaamat aamubileet, iltabileet ja teknobileet ovat minulle luokkaa e.v.v.k.
= ei voisi vähempää kiinnostaa. Olisikohan olemassa jotakin, johon vielä vastenmielisemmin
osallistuisin? Ehkä jotakin löytyy, mutta en kovin montaa pysty keksimään.

Poissa Lemmikki

« Vastaus #77 : 30.09.18 - klo:09:04 »
One Way Mission otti muuten julkisesti kantaa esim. David Herzogiin. He varoittivat omilla nettisivuillaan ihan julkisesti.
Toissa kesänä mainitsin asiasta, kun Juhani kysyi, että onko mikään seurakunta tai yhteisö julkisesti ottanut kantaa Herzogiin ja varoittanut asiasta. Minusta siihen mainitsemaani asiaan suhtautuminen oli vähättelevä. Itselleni se oli merkittävä asia, että joku oli ottanut kantaa ja sen halusin mainita. Aina asiat eivät mene eteenpäin sillä, että ei huomata mitään hyvää, vaan pelkkää luopumusta. Tosi asia siis oli, että jokin yhteisö oli ottanut kantaa.

Itse en jaksa uskoa, että ns. isot seurakunnat tulevat koskaan jatkossakaan ottamaan julkisesti kantaa harhoihin. Mielestäni ei pitäisi liikaa vastakkain asetella tässä asiassa, vaan olla iloinen siitä, että jotkut ottavat vielä kantaa.

Lisäys: tämä kirjoitus ei ole kuitenkaan piirunkaan vertaan epäluottamuslause Juhanin pointeille tai itse asialle. Paljon olen oppinut hänen opetuksistaan ja työstään. Saatoin olla liian herkkä, koska aika harvoin itse julkisesti avaan tilaisuuksissa suutani. En kuitenkaan toivo, että "mitäs me sanottiin"  -henki alkaa repimään rivejä.

Kovasti kuulemma otettiin kantaa kun One Way alkoi perustaa seurakuntia ympäri Suomea. Se vain paljastaa (jälleen) että seurakuntien vaikuttajat ovat huolissaan vain vallastaan eivät lampaistaan.
Siis täysin sama asenne kuin maallisilla vallanpitäjillä.

Mutta se on surullista että kaikella on seurauksensa. Kirkkoa pilkataan koska sen valtuustovaaleissa on Porissa ehdolla ulkomaalainen joka teurasti naisen "käännyttyään" kristinuskoon. Kaikki seurakuntien sokea suvaitsevaisuus saattaa johtaa vainoihin Suomessa. Mutta se ei suinkaan synny siitä että "todistetaan Jeesuksesta" vaan siitä että tykätään teurastajista ja hyljätään omat köyhät.
"onneksi meille kaikille käy lopulta hyvin"