Kirjoittaja Aihe: Rakkaat Raamatun jakeet  (Luettu 3295 kertaa)

Poissa jussi83

  • Viestejä: 6
Rakkaat Raamatun jakeet
« : 27.06.16 - klo:22:03 »
Psalmi 23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa en minä pelkäisi mitään pahaa sillä sinä olet minun kanssani. Sinu  vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

Jesaja:1:18 Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat tulevat ne lumivalkeiksi vaikka ne ovat purppuranpunaiset tulevat ne villanvalkoisiksi.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Rakkaat Raamatun jakeet
« Vastaus #1 : 02.07.16 - klo:12:52 »
Psalmi 23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa en minä pelkäisi mitään pahaa sillä sinä olet minun kanssani. Sinu  vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

Luulenpa, että tuo Paimenpsalmiksi nimetty laulu on uskovaisten keskuudessa eräs parhaiten ulkoa opittu värssy. Ja hyvä onkin oppia Jumalan Sanaa; sitä muistella ja päivittäin mietiskellä. Kun sitten vastoinkäymisiä tulee -ja niitä jokaiselle aivan varmasti tulee- joutuvat Jumalan lupaukset koetukselle siellä omassa pimeässä laaksossa. Pimeitä laaksoja pitää tulla jotta Jumalan apu ja lupaukset voitaisiin elää arkisen elämän keskellä tosiksi.

Uskaltaisin sanoa, että ”uskon olemus tai luonne” on sellainen, että se ”vaatii koettelemusten tulessa koettelemisen”. Psalmista sanoo: ”Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu” sekä ”Sinun sanasi on hyvin koeteltu, ja sinun palvelijasi rakastaa sitä” (Ps. 18:30, 119:130). Vielä Pietari kirjoittaa asiaan liittyen: ”että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.” (1.Pt 1:7).

Raamatun lupaukset ja uskomme niihin pitää siis koeteltaman ennen kuin ne muuttuvat meille omakohtaisesti eletyksi todellisuudeksi. On armoa elää todeksi Jumalan lupauksia silloinkin, kun elämän myrskyt ja pimeät laaksot ovat tulleet osaksemme. Siellä ”sinä olet minun kanssani”. Siellä syntyy aitoperäinen Herran kiitos.

Tiesittehän ystävät, että laululinnut oppivat kauniimmat sävelensä pimeään häkkiin peitettyinä. Kun sitten pimeän verho siirretään sivuun niin ne yltävät sellaisiin taivaallisiin sävellajeihin joista eivät itsekään ennen tienneet mitään.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Rakkaat Raamatun jakeet
« Vastaus #2 : 02.07.16 - klo:13:15 »
Minulle yksi tärkeimmistä jakeista on 1. Piet. 1:13:

"Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä."
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa jussi83

  • Viestejä: 6
Vs: Rakkaat Raamatun jakeet
« Vastaus #3 : 30.07.16 - klo:01:01 »
Tämä on minulle rakas raamatunpaikka
Ilm.21:4 Ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä eikä kuolemaa ole enää oleva eikä
Murhetta eikä parkua sillä kaikki entinen on mennyt.

Poissa Daavidin Huone

  • Viestejä: 8
Vs: Rakkaat Raamatun jakeet
« Vastaus #4 : 06.08.16 - klo:12:54 »
   
Jes. 41:14

Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

--

Tämä on jotenkin, mun yksi lempikohta raamatusta: se aina saa, iloiselle mielelle jostain syystä ja nauramaan: madotkin voi olla onnellisia, vain sen takia kun saavat Herralta huomiota. <3

Poissa witness

  • Viestejä: 51
  • shots of faith
Vs: Rakkaat Raamatun jakeet
« Vastaus #5 : 22.09.16 - klo:09:01 »
Psalmi 50:15 on mannaa.
 
"Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." (33/38)

Jostakin syystä engl. (KJV) versio on vieläkin kohtikäyvempi:

"And call upon me in the day of trouble: I will deliver thee, and thou shalt glorify me."

Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon.

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Rakkaat Raamatun jakeet
« Vastaus #6 : 22.09.16 - klo:12:50 »
Aikoinaan tuota kutsuttiin nimellä "Jumalan puhelinnumero".

5015.

Poissa witness

  • Viestejä: 51
  • shots of faith
Vs: Rakkaat Raamatun jakeet
« Vastaus #7 : 22.09.16 - klo:15:37 »
Englantilainen taitaa olla J33-3  :)

http://nuotta.com/helmi/u2-ja-jumalan-puhelinnumero

Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon.

Poissa Jopo

  • Viestejä: 379
Vs: Rakkaat Raamatun jakeet
« Vastaus #8 : 18.12.16 - klo:10:50 »
"Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi"

"Ääretön meri armoa on Kristuksessa, en luule voivani koskaan käsittää sitä. On myös ääretön määrä syntiä sydämessäni. En usko koskaan täydellisesti voivani käsittää sitä"(Antti Achrenius)