Puimatanner > Seurakunta

Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa

<< < (2/36) > >>

hanski:
Minulle tuottaa suuria vaikeuksia seurata Tiaisen puhetta, kun keskitttyminen herpaantuu joka kerta, kun hän alkaa huutamaan. Sitten pitää kelata takaisin ja kuunnella kohta  uudestaan. En ole vielä yhdestäkään puheesta saanut niin hyvää kokonaiskuvaa, että osaisin sanoa, mikä oli puheen opetus ja pointti. Häntä sanotaan hyväksi puhujaksi, joten minulta sitten varmaan puuttuu joku osa aivoja.

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: hanski - 18.08.16 - klo:22:13 ---joten minulta sitten varmaan puuttuu joku osa aivoja.
--- Lainaus päättyy ---

Sama vika rahikaisella…  ;)

hanski:
Ei minua sinänsä häiritse puhujat, jotka vaikuttavat jopa yli-innostuneilta. Muistan kerran yhdessä koulutuksessa oli luennoitsija, joka alussa lyhyesti esitteli itsensä ja esittelyn päätteeksi sanoi, että hän sitten ihan oikeasti on tällainen. Oli helppo arvata, että hän oli varmaan monta kertaa saanut palautetta, ettei tarvitsisi olla niin yli-innokas ja tekopirteä. Tuo kyseinen luento alkoi kahdeksalta aamulla ja hän sanoi lähteneensä kotoaan neljän aikaan, joten hän on nyt vähän väsynyt. Jos hän oli silloin väsynyt, niin olisi kyllä mielenkiintoista nähdä hänet pirteänä... Mutta kun häntä oli vähän aikaa kuunnellut, oli kyllä helppo uskoa, että hän todellakin ihan oikeasti oli sellainen. Ja hänen puheensa oli selkeää ja jäsenneltyä. Sitä minä ymmärsin ihan hyvin.

ullamaija:
1Tim.3:13 "Sillä ne,jotka ovat hyvin palvelleet saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman".Ensin palvelu ja sitten vasta kunnioitus ja asema.Liekö kääntynyt takaperin tässä tapauksessa?

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: ullamaija - 22.08.16 - klo:16:26 ---1Tim.3:13 "Sillä ne,jotka ovat hyvin palvelleet saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman".Ensin palvelu ja sitten vasta kunnioitus ja asema.Liekö kääntynyt takaperin tässä tapauksessa?
--- Lainaus päättyy ---

Nykyisin seurakunnan "vanhimmat" ovat melkein poikasia. Silti he vaativat itselleen kunnioitusta. Eräs tällaista kunnioitusta vaativien lempijae on 2. Tim. 5:17: "Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina, varsinkin niitä, jotka sanassa ja opetuksessa työtä tekevät." Tahtoo unohtua, että siellä on tuo sana "hyvin", joka rajaa kunnioitettavista osan pois.

Aikoinaan tulin valituksi varsin nuorena vanhimmistoon, mutta onneksi älysin itse erota tehtävästä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta