Puimatanner > Seurakunta

Palvelutehtävä

(1/5) > >>

Ifa:
Miten olet käytännön työssä mukana seurakunnassasi? Tai haluaisit olla ja ehkä etsit rukoillen, miten voisit osallistua ja tehdä kutsumuksesi mukaista työtä.

Itse olen mukana vapaaehtois-diakoniatyössä (vierailemme laitoksissa) ja haluaisin osallistua siihen vielä nykyistä laajemminkin. Diakonia-työ on laaja-alaista ja on hyvin ihmisläheistä ja sydämellä tehtävää työtä. Pelkästään yksinäisiä on paljon ja muita tarpeita on myös laajasti. Ihmisiä kohdattaessa voi viedä evankeliumia samalla kun auttaa muissa asioissa. Aitous auttamishalussa ja lähimmäisen huomioimisessa ovat jo itsessään Kristuksen kirjeenä olemista.

pax:
Olen mukana parissakin käytännän työssä seurakunnassa, toisesta päävastuu.
Kaikki mitä tehdään, tehdään se kuin Jeesukselle.

Natanael:
Tällä videolla hieman erilainen näkemys palvelutehtävistä seurakunnassa:

Kutsuni seurakunnassa 1/2
https://youtu.be/hoG0L6m6PPw

Suosittelen saarnan kuuntelemista erityisesti sellaiselle, joka etsii paikkaansa. Ei kannata lopettaa kuuntelemista vielä siihen, kun on nähnyt ensimmäisen fläppisivun.

sandia:
Kuuntelen tuota puhetta. Itse olen huomannut että siellä karismaattisessa katolisessa rukouspiirissä Herra käytti minua siten että sain ikään kuin llmestyksen tai mielikuvan jostain Raamatusta ja sen kohdan opetus ikään kuin laskettiin minulle syliin ja kerroin sen kuvan toisille. Ne olivat itsellekin hyvin rakentavia ja yhä ne ovat niin kuin opetuspaketteja mielessäni.

Tässä seurakunnassa juuri olen ihmetellyt miten minun tulisi siellä palvella. Siellä on tupsahtanut tilanteita missä näen että hei mä voin jelpata tässä. Autoin yhtä perhettä saattamaan autistisen adoptiopoikansa työkuntoutukseen ja hän on nyt sijoitettu työhön missä saa palkkaa ja missä kokee olevansa itsenäinen. Samalla tavalla tupsahti syliin toinen tilanne missä kanssa olin ikään kuin resurssi erään perheen nuorelle. En kerro sen tarkemmin. Sitten tapahtui kummallinen juttu.  Pastori oli päättänyt palkata erään henkilön apupastorikseen ja nuorisuotyön tekijäksi ja kysyi julkisesti onko jollain jokin syy miksi tää ei ole hyvä idea. Olin ihan uusi silloin siinä seurakunnassa. Olin sivusilmällä tytärtä tuodessani nuortenryhmään tehnyt havainnon että se kaveri oli jotenkin hiukan huolestuttavan "fyysinen" toiminnoissaan ja näin vihaa hänen silmissään.

Kerroin tuon pastorille ja hän otti sen vastaan ihan okei, mutta silti palkkasi tän henkilön.
Noin reilu vuosi sen jälkeen tää kaveri oli ilman mitään syystä mennyt pastorin toimistoon ja fyysisesti hyökkäsi pastorin kimppuun.  Pastori on hyvin kiltti ja armahtava ihminen, mutta kertoi joutuneensa puolustaneensa itseään tosi paljon ettei siinä olisi käynyt tosi pahasti.

Tää mies sitten joutui sairaalaan ja sitä kautta viralta. Eikä ole enää tässä osavaltiossa.

Opettelen antamaan omastani sieltä.

Noi tilanteet ovat tupsahtaneet eteeni, mutta ne on niinkuin Herralta.

Ai joo sitt tapahtui jännä juttu eräs nuori henkilö otti sunnuntaiaamuna yhteyttä minuun Arizonasta, ja halusi että jaan FBssä Jeesuksen sanat: Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

Sinä aamuna pastori piti pienen kokouksen evankelioimisesta näillä kotinurkilla.
Koin että tuo sana oli pastorille vahvistaa hänen ajatuksiaan.

Eli vähäistä mun palveluni on. En ole sen seurakunnan virallinen jäsen. En ole koskaan eronnut ev. lut. kirkosta enkä ole koskaan liittynyt mihinkään muuhun seurakuntaan.

 

sandia:
Juttelin pastorin kanssa aiheesta itse asiassa kerran, ja hän sanoi että täällä on toinenkin joka tekee ihmisen parissa töitä koko viikon. Pastori sanoi tää henkilö on seurakunnassa vaan vahvistumassa palvellessaan ihmisiä koko viikon. Hän ikäänkui ajatteli mun rooliani tuosta samasta vinkkelistä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta