Puimatanner > Laki ja evankeliumi

Usko ja tieto

<< < (5/5)

peneriktus16:
Mulla oli vain tulevaisuuden visio, jos olisi robotti, joka pystyisi ohjelmallisesti kehittymään ja myös itsestään kopioitumaan, niin jossain kohtaa olisi hankala määritellä asia.

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: Paulus - 06.02.20 - klo:18:38 ---Olen joskus kertonut siitä, mitä tavallinen herneenpalko on minulle "puhunut". Miten nämä "viisaat" selittävät ne kaikki ihmeellisyydet, mitä näihin hedelmiin kätkeytyy? Esimerkiksi elämä, joka voi jatkua tietyissä olosuhteissa siemenen kautta.
--- Lainaus päättyy ---

Söin eilen illalla mandariinin. Jälleen kerran ihmettelin sitä nerokkuutta mitä siinä(kin) hedelmässä havaitsin. Kun se on tarpeeksi kypsä, niin kuori lähtee hyvin helposti irti ja juuri sopivan kokoiset suupalat irtautuvat kevyesti toisistaan.

Minulle tällainenkin hedelmä kertoo Luojan nerokkaista töistä ja luomakunnan ihmeellisyyksistä.

Jos tällainen ajattelu on tyhmyyttä, niin siinä tapauksessa en edes halua tulla viisaaksi. Mielestäni suurinta tolloutta tässäkin ihmeessä on ryhtyä puhumaan miljoonien vuosien kehityksestä. Sama havainto pätee kaikkeen muuhunkin elolliseen niin kasvikunnassa kuin eläinkunnassakin.

Paulus:
Katsoin juuri puolet Pekka Reinikaisen luennosta tästä osoitteesta:
https://www.youtube.com/watch?v=lnoFkn48o2Q

Suosittelen.

sandia:
Juu tykkään kuunnella Reinikaista. Häneltä opin lähestystapani korona virukseen.

Juu ei näytä Jumalan olevan huolissaan siitä, että ei olisi jättänyt todisteita viisaudestaan luontoon.
Ei sitä voi kuin ihmetellä.

Stiina:
Laitan tähän ketjuun asiani pelastusvarmuudesta (saa siirtää).

Kristittyjen kesken on erimielisyyttä sanasta pelastusvarmuus vai varma pelastuksen toivo. Minusta jälkimmäinen on körttitaustaisena raamatullisempi ja nöyrempi, koska se pelastusvarmuus ei ole meissä, vaan Kristuksessa emmekä vielä elä näkemisessä. Edellisestä puhuminen saattaa johtaa väärään varmuuteen ja jäkimmäinen taas epävarmuuteen omasta tilastaan, mutta emme myöskään voi ensimmäisinä itse kiiruhtaa ensimmäisille sijoille (taivaspaikkaa) "pyytäessämme". Ei Paavalikaan ollut itsestään varma, muta tiesi pelastajansa elävän jne. Olemme itsessämme loppuun saakka vain syntisiä ja armosta, Toisen ansiosta pelastuvia. Itsensä tunteminen tarvitaan, mutta sen pitäisi viedä meidät armoa tarvitseviksi syntisiksi, totuudessa...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta