Kirjoittaja Aihe: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.  (Luettu 52656 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #225 : 08.02.20 - klo:19:44 »
Mitä tai mikä on rutinoitu uskova?
Rutinoituneella uskovalla voidaan tarkoittaa esim. henkilöä,
joka haluaa toteuttaa tätä Pietarin välittämää ohjetta:

"Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea."
(2. Piet. 1:10)

Lankeaminen tarkoittanee tuossa yhteydessä uskosta luopumista
eli pois lankeamista.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #226 : 08.02.20 - klo:20:12 »
Mitä tai mikä on rutinoitu uskova?

Minulla tuli mieleeni, monessa liemessä kovaksi keitetty uskova.

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #227 : 08.02.20 - klo:20:48 »
Minulla tulee Karina-lilen viestin asiayhteydessä "rutinoidusta" mieleen jonkinlainen kaavoihin kangistuneisuus.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #228 : 08.02.20 - klo:20:59 »
Mitä tai mikä on rutinoitu uskova?

Minulla tuli mieleeni, monessa liemessä kovaksi keitetty uskova.

Tai oikeastaan sekoitin ehkä sanaan marinoitu.

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #229 : 09.02.20 - klo:03:22 »
Minulla tulee Karina-lilen viestin asiayhteydessä "rutinoidusta" mieleen jonkinlainen kaavoihin kangistuneisuus.
   

Hyvä ~xyz~ plus + kaikki toiset Ystävät...💖

lähinnä tarkoitin RUTINOITUNEESTA uskovasta sitä,
miten helposti ajatellaan,
että vuosikaudet, jopa vuosikymmenet, uskossa olleena kaikki menee omalla painollaan.

Tuudittaudutaan siihen,
että kerran pelastuksen, uudestisyntymisen kokeneena,
ovat jalat tukevasti maassa,
ja Kristuksen risti ja Hänen hankkimansa pelastustyö vie perille asti.

Onhan se perusta justiinsa tuo,

mutta niinkuin aiemmin kirjoitin,
on joka päivä tarkistettava suhteensa Jeesukseen, Herraamme, Iankaikkiseen Isäämme,

jotta uskossa olemisen TUOREUS  olisi kantava voima,
Kristuksen rakkaus olisi se,
joka meistä uskovista näkyisi ja tuoksuisi tämän saastuneen, pimeän ajan keskellä.

☆ KATSOKAA, KUINKA HE RAKASTAVAT TOISIAAN ☆
kiteytti Jeesus suurimmasta käskystä.

💖

Sinä Ystäväni ~ xyz~ sanoit kyllä totuuden,
että kaavoihin kangistuminen olisi osin myös rutinoitumista.

* Kun ollaan näin tehty ja toimittu ennenkin,
tehdään se edelleen * --periaattella

Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan.
Mun suomenkieli voi olla vähän vaikiaa käsittää...

🤗😍 hehe..

joku sanoikin miulle joskus,
että miun  kielimuotono on jämähtänyt 70-luvun
 suomenkieleen.

😋😋😋😋😋😋

 Mitä sitten tulee lankeemuksiin, on sekin vaara olemassa,
jos emme valvo vaellustamme.

Sanon tämän nöyrällä mielellä,
en korosteta omaa uskossaolemistani.

Parhaimmat vuoteni olen saanut vaeltaa Herran seurassa jo 7vuotiaasta
~ SE ON SUURTA ARMOA !!

 Kunnia rakkaalle Vapahtajalleni.

Suuri kiitollisuus täyttää sydämeni
että nyt vabhuudessani minulla on vielä mahdollisuus taistella Herran sotilaana riveissä
~ esirukoilijana.

SIUNAUSTA YSTÄVÄT

♡~lämmöllä
*lile
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #230 : 09.02.20 - klo:07:20 »
Mitä tai mikä on rutinoitu uskova?

Jaaha, se olikin siis rutinoitunut eikä rusinoitunut.. Minulla on tätä lukihäiriötä. Rusinoitunut -niin kuin alussa luin-  olisi tarkoittanut tämmöistä rypistynyttä vanhaa käppänää joka hädin tuskin muistaa aikaa, jolloin oli vielä sileä viinirypäle  ;)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #231 : 09.02.20 - klo:07:36 »

Tuon mainitun OULUN PROFETIAN, HEINOSEN SISARUSTEN,
muistan erittäin hyvin.

Olin nuori silloin ja asuin kotona Oulusa.

Muistan,
 kunka lähellä olevaan Karjasillan ev.lut srk:n srk - kotiin oli valtavan pitkä jono sielunhädässä..

...mitä sittemmin tapahtui ko. sisaruksille, en tässä käy kommentoimaan.

Mutta Jumala kutsui silloin  vakavasti Suomen kansaa.

Vai oli se traktaatin sanoma Oulun profeetoilta? Jos nyt oikein muistan, niin juttu lähti heiltä lapasesta, mutta se traktaatin otsikon sanoma oli totta silloin ja on totta tänään. Suomi, sinun pelastuksesi on Minun Poikani sovintoveressä. En jaksa nyt googlettaa noiden Heinosten tapausta, mutta niin se on, että monet heitä ennen ja heidän jälkeensä ovat aloittaneet Hengessä mutta lopettaneet lihassa. "Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen, kuka taitaa sen tuntea?" Jumala vastaa kysymykseen heti seuraavassa jakeessa: "Minä Herra!" Hän tuntee sydämemme.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #232 : 05.04.20 - klo:12:02 »
Hyvä juttu Ylellä. Joskus vaikuttaa siltä, että uskovaiset ovat kaikkein pahimpia salaliittoteorioiden välittäjiä ja helpoimmin uskovat kaikenlaiset muutkin huijaukset.

https://yle.fi/uutiset/3-11285790?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=coronavirus&utm_content=2020-04-05

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #233 : 21.06.20 - klo:16:43 »
Kyllähän noita vilahtelee, mutta en ole itse nähnyt niitä keskeisinä. Pidän kai itsestäänselvyytenä, että niitä on. Tai siis olen jo huomannut sen.
Tuo deep state käsite, on kyllä sellainen, että itsekin olen hieman niellyt sitä.
Mutta ymmärrän sillä valtapeliä ja korruptiota. Ja oletan että kauan poliitikassa olleilla on myös rahallisia intressejä pysyä vallassa. Lieneekö sekin salaliitto, en tiedä.

Mutta tuntuu loogiselta ihmisen käyttäytymiseltä, kun sitä tapahtuu pienemmissäkin ympyröissä.

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #234 : 05.09.20 - klo:22:45 »
Kyllähän noita vilahtelee, mutta en ole itse nähnyt niitä keskeisinä. Pidän kai itsestäänselvyytenä, että niitä on. Tai siis olen jo huomannut sen.
Tuo deep state käsite, on kyllä sellainen, että itsekin olen hieman niellyt sitä.
Mutta ymmärrän sillä valtapeliä ja korruptiota. Ja oletan että kauan poliitikassa olleilla on myös rahallisia intressejä pysyä vallassa. Lieneekö sekin salaliitto, en tiedä.

Mutta tuntuu loogiselta ihmisen käyttäytymiseltä, kun sitä tapahtuu pienemmissäkin ympyröissä.
Deep state-käsitteen porukkaa on myös Suomessa.

"QAnon on Yhdysvalloista liikkeelle lähtenyt salaliittoteoria, jonka ytimessä on ajatus siitä, että pienen porukan rikollinen, paha ja kaikin puolin ikävä valtaeliitti hallitsee maailmaa. Deep state, syvävaltio. Kuka on Q? Koronaviruspandemia on nostattanut QAnon-liikkeen maailmanlaajuiseksi ilmiöksi. Salaliittoteoriaan uskovat myös tuhannet suomalaiset."

https://www.vice.com/en_uk/article/pkym3k/qanon-conspiracy-has-gone-global

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f9873714-7102-4dac-88e3-5d89d82500ad
« Viimeksi muokattu: 05.09.20 - klo:23:06 kirjoittanut TJ »

Paikalla pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #235 : 18.07.22 - klo:10:44 »
Olen miettinyt niitä lukemattomia profetioita Suomen miehityksestä ja kaikesta pelottavasta mitä on julkituotu. Ihmiset ovat pelänneet aivan turhaan näitä asioita.
Olen tainnut aiemminkin tästä kirjoittaa mutta ärsyttää valhe-ennustukset.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #236 : 18.07.22 - klo:14:08 »
Toisaalta kyllä suomalaisten pelon itse asiassa ymmärtää hyvin. Elossa on vieläkin sukupolvea, joka koki NLn hyökkäyksen ja sodan.
Kun sitten minun ikäiseni synnyimme, synnyimme sukupolvelle, joista osa oli sodan traumauttamia ja koko vanhempiemme sukupolven ajattelu olleen värittynyt sillä tietoisuudella, että nippa nappa selvisimmin sodasta, kun taas osa läheisiä kuoli.

Ja lienee NATOon liittyminen myös jonkinlainen pelon tai ainakin huolen osoitus.

Ehkä ne profetiatkin tai "profetiat"olivat usein tämän saman pelon tuottamia?

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #237 : 05.08.22 - klo:00:31 »
Miksi kirjoitan tätä viestiä täällä?

Koska mieleeni juolahti tämä foorumi vanhoja kirjamerkkejä siivotessani, kun hävitin erään toisen kirjamerkin.

Olin unohtanut koko puimatantereen enkä itse asiassa taida omata  täällä kummoistakaan viestihistoriaa.

Niinpä kokeilin onko vielä olemassa ja kun kerran oli, kokeilin muistanko tunnuksen ja salasanan. Muistin.

Sitten muistelin että miksi jäin tauolle, enkä muista siihen syytä.

Ehkä jokin ylevä ja  jalo motiivi.

Ehkä huono muisti tai  turhautuminen johonkin turhaan.

Oli miten oli. Tänä vuonna olen käyttänyt paljon aikaa Ukrainan sodan seuraamiseen. Tietoa haalin twitteristä ja eräältä maanpuolustusfoorumilta.

Ja nyt olis tavoitteena seurailla tapahtumia puimatantereellakin.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #238 : 05.08.22 - klo:10:00 »
Miksi kirjoitan tätä viestiä täällä?

Koska mieleeni juolahti tämä foorumi vanhoja kirjamerkkejä siivotessani, kun hävitin erään toisen kirjamerkin.

Olin unohtanut koko puimatantereen enkä itse asiassa taida omata  täällä kummoistakaan viestihistoriaa.

Niinpä kokeilin onko vielä olemassa ja kun kerran oli, kokeilin muistanko tunnuksen ja salasanan. Muistin.

Sitten muistelin että miksi jäin tauolle, enkä muista siihen syytä.

Ehkä jokin ylevä ja jalo motiivi.

Ehkä huono muisti tai  turhautuminen johonkin turhaan.

Oli miten oli. Tänä vuonna olen käyttänyt paljon aikaa Ukrainan sodan seuraamiseen. Tietoa haalin twitteristä ja eräältä maanpuolustusfoorumilta.

Ja nyt olis tavoitteena seurailla tapahtumia puimatantereellakin.

Toivon, että jaksat olla aktiiivinen täällä vajavaisten joukossa. Olen ollut eri foorumeilla lähes koko niiden eliniän (synty.net, netmission ja muutamia muita, joiden nimiä en edes muista) Kahdella ensiksi mainitulla taisin olla koko niiden elinajan. Puimatanner on ollut paras, vaikka täälläkin on ollut provokaatioita, jolloin tämä on yritetty kaataa. Siltä osin tämä on muistuttanut ihan oikeaa seurakuntaa…  :( :( :(

Netmissionista tehtiin aikoinaan pari kirjaakin (Pyhä ja syntinen ja Vapaus vai ehdonalainen?) ja kyllä täältäkin kirjaan aineksia olisi, kun joku vain jaksaisi ne koota.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #239 : 05.08.22 - klo:13:50 »
Jaksanko olla ja onko rakentavaa annettavaa, sen aika näyttää.

Keskustelufoorumihistoriaani eri foorumeilla tutkiessa luulen että jossain on saattanut olla hyötyä läsnäolostani ja joissain taas ei.

Eipä sitä etukäteen tiedä jos Jumala ei sitä ilmoita.

Jos edes saa kirjoitettua nimen Jeesus, mahdollisimman usein internettiin, niin eiköhän se hieman evankeliointiin päin kallistu. Ainakin jos ei omalla sikamaisella käytöksellä sitä sitten sotke.

Ahtaalla on uskovat tässä ajassa ja eiköhän sietokyky toisenlaisen kristillisen taustan omaavia kohtaan, olosuhteiden pakosta, nouse.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'