Kirjoittaja Aihe: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.  (Luettu 61398 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #300 : 28.12.22 - klo:23:53 »
En tiedä voiko sinun ja minun tilannetta verrata. Minulla oli aika isot panokset pelissä, eli oli kriisitilanne, ja väärä valinta olisi tuottanut pitkälle meneviä negatiivisia seurauksia. Olen todella kiitollinen, että Herra armahti ja piti huolen että varjeli minut.

Isä meidän rukous "äläkä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidät pahasta" sai aivan uuden tarkoituksen elämässäni.

Olen miettinyt sen jälkeen, että Jeesus neuvoo meitä rukoilemaan tuon rukouksen! Ilmeisesti siihen on syynsä.

Tavoista ainakin minun on tosi vaikea päästä eroon, ja ajattelen että suurin syy on se, että vain osa meistä haluaa vapautua siitä. Puhun omasta puolesta tosin vain.
Kyllä varmaan Herra voi auttaa, mutta vasta sitten kun itse olen rehellinen asian suhteen.Itselleni ja Jumalalle.

Poissa wiivi

  • Viestejä: 74
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #301 : 29.12.22 - klo:06:35 »
Ei varmaan tilanteitamme voikaan suoraan verrata - niin ajattelin itsekin, mutta kiinnosti kuitenkin tuo, miten
Jeesus sinulle ilmestyi, kun olit vaikeuksissa. Saman olen myös huomannut, että itselleen ja Jumalalle on usein
todella vaikea olla rehellinen ns. "salatuimpaan saakka". Omalla kohdallani tiedän, että lihani ei halua tuota tapaa edes lopettaa, mutta olen rukoillut, että saisin siihen asiaan apua, kun itse olen voimaton sen suhteen.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #302 : 29.12.22 - klo:13:57 »
Se tilanne yksinkertaisuudessaan oli niin, että ajaessani illalla pimeässä töistä kotiin, koin vain omassa kokemusmaailmassani, että Herra ikäänkuin seisoi tien pientareella, vaikka en nähnyt häntä, tiedostin vain hänen olemuksensa mikä oli täynnä armoa ja totuutta, hiljaisuutta, rauhallisuutta, vakavuutta, kunniaa..
Hän sanoi hiljaisella vakavalla "äänellä", "sandia, se on synti"

Siitä ei jäänyt epäilystä.
Omassa mielessä olin vatvonut sen kanssa, että minulla on muka oikeus siihen ja taas toisaalta jopa pelkäsin, että Herra oli jo nyt hylännyt minut eikä antaisi anteeksi. Se oli hyvin sekava olotila. Toisaalta yritys oikeuttaa synti, toisaalta kokea Jumalan tuomio ja pelkä että Hän on jo hylännyt minut!!!

Tuo kaikki hävisi siinä hetkessä kun Jeesus täynnä ARMOA ja TOTUUTTA ilmaisi sen yksinkertaisesti: "sandia, se on synti"

Poissa Opo

  • Viestejä: 371
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #303 : 29.12.22 - klo:16:43 »
Ei varmaan tilanteitamme voikaan suoraan verrata - niin ajattelin itsekin, mutta kiinnosti kuitenkin tuo, miten
Jeesus sinulle ilmestyi, kun olit vaikeuksissa. Saman olen myös huomannut, että itselleen ja Jumalalle on usein
todella vaikea olla rehellinen ns. "salatuimpaan saakka". Omalla kohdallani tiedän, että lihani ei halua tuota tapaa edes lopettaa, mutta olen rukoillut, että saisin siihen asiaan apua, kun itse olen voimaton sen suhteen.
Jos et itsekään halua eroon pahasta tavasta, kuka sitten voisi sinua auttaa? Jeesus kysyi parannettavilta:"Tahdotko tulla terveeksi?"
Monesti on niin, että sitten vasta kun on joutunut todella alas itse aiheutettujen ongelmien vuoksi, alkaa haluta muutosta. Muutos tulee, kun on sen aika. Ehkä sinulla vielä matkaa jäljellä ihan pohjalle asti. Ehkä sinun kannattaisi hakeutua ammattiauttajan pakeille saadaksesi helpotusta asiaan. Henki sinussa kärsii, kun kuljet kahtaalle ontuen. Rukoilemme täällä kaikki varmasti, että pääsisit tavasta eroon.

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #304 : 29.12.22 - klo:17:03 »
Venäjä, terroristivaltio pitäisi eroittaa YK:sta. Miksi ei herätä tähän.

Poissa wiivi

  • Viestejä: 74
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #305 : 29.12.22 - klo:17:27 »
Ei varmaan tilanteitamme voikaan suoraan verrata - niin ajattelin itsekin, mutta kiinnosti kuitenkin tuo, miten
Jeesus sinulle ilmestyi, kun olit vaikeuksissa. Saman olen myös huomannut, että itselleen ja Jumalalle on usein
todella vaikea olla rehellinen ns. "salatuimpaan saakka". Omalla kohdallani tiedän, että lihani ei halua tuota tapaa edes lopettaa, mutta olen rukoillut, että saisin siihen asiaan apua, kun itse olen voimaton sen suhteen.
Jos et itsekään halua eroon pahasta tavasta, kuka sitten voisi sinua auttaa? Jeesus kysyi parannettavilta:"Tahdotko tulla terveeksi?"
Monesti on niin, että sitten vasta kun on joutunut todella alas itse aiheutettujen ongelmien vuoksi, alkaa haluta muutosta. Muutos tulee, kun on sen aika. Ehkä sinulla vielä matkaa jäljellä ihan pohjalle asti. Ehkä sinun kannattaisi hakeutua ammattiauttajan pakeille saadaksesi helpotusta asiaan. Henki sinussa kärsii, kun kuljet kahtaalle ontuen. Rukoilemme täällä kaikki varmasti, että pääsisit tavasta eroon.

Kyse on tupakanpoltosta ja siinä ei oikein ammattiauttajat (lääkärit?) osaa auttaa. Olen kahteen kertaan yrittänyt kalliilla tupakasta vieroittamislääkkeellä ja monella muulla keinolla päästä  tavasta eroon. Kyse on pahasta riippuvuudesta, josta en omin voimin pääse. Tarvitsen siihen Jeesuksen apua, mutta ehkä en tosiaan ole vielä valmis sitä apua saamaan/vastaanottamaan. Tai sitten on olemassa jokin muu syy, miksi en apua ole saanut. Ehkä ylpistyisin, jos vapautuisin tupakasta tai jopa ottaisin siitä kunnian itselleni. Kiitos rukousavusta!

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #306 : 29.12.22 - klo:17:32 »
Eräs ystäväni aikoinaan oli tupakassa kiinni uskoontuloon jälkeen ja meni seurakunnassa rukouspalveluun ja pyysi rukousta asian puolesta ja siihen jäi tupakka.

Poissa wiivi

  • Viestejä: 74
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #307 : 29.12.22 - klo:17:35 »
Tiedän, että puolestani on rukoiltu, kun olen sitä pyytänyt. Ehkä Jumalalla on omat aikansa ja suunnitelmansa...

Poissa Opo

  • Viestejä: 371
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #308 : 30.12.22 - klo:12:06 »
Mielikuvaharjoittelua voisi kokeilla. Näe mielessäsi tilanne, miten keuhkojen vajaatoiminta tai keuhkoahtauma runtelee terveyttäsi. Toisaalta kuvittele itsesi pirteänä ja iloisena, raikkaan tuoksuisena, vapaana riippuvuudesta. Jaksat pitää huolta terveydestäsi ja aikaa ei kulu turhaan sauhutteluun.
Sanoit, että kokeilit kalliilla lääkkeellä. Tupakkaan sinulla kuitenkin on varaa. Monet kehuvat suihketta, purukumi ei kuulemma ole yhtä hyvä. Kirjastosta lainaa kirja ” Stumppaa tähän”. Kärsivällisyyttä tarvitaan. Ja se kääntymys, ei ole paluuta menneeseen. Laita säästöön aina mieliteon hetkellä tupakin hinta, niin lopulta voit toteuttaa jonkun tärkeän haaveesi niillä säästöillä!
Se on tupakin henki, joka sinua komentaa, että muka ylpistyisit. Kyllä siitä ylpeäkin voi olla, kun riippuvaisuuden hengen karistaa kannoiltaan. Jumalan avullahan selviät ja sitä ei voi edes pitää omana tekona.
Tukkimiehen kirjanpidolla pidät kirjaa savuttomista päivistäsi! Onnistut kyllä.

Poissa wiivi

  • Viestejä: 74
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #309 : 30.12.22 - klo:12:49 »
Ehkä kokeilen tuota suihketta, kun sitä en ole vielä käyttänyt. Kiitos vihjeestä! :)

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #310 : 30.12.22 - klo:17:55 »
Tunnen ihmisen joka on vuosikaudet möykännyt nikotiinipastilleita, kokouksessakin suu käy.
« Viimeksi muokattu: 30.12.22 - klo:18:04 kirjoittanut pax »

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #311 : 30.12.22 - klo:19:17 »
Toivottavasti ongelmaan löytyy apu.

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #312 : 04.01.23 - klo:21:38 »
Mielenkiintoinen joskus lukemani ajatus on että raamatullisesta perspektiivistä lähituotannon ja muun kotimaisen suosiminen olisi oikein (ei siis Baabelin tornin globaaleja tuotoksia).

Käytännössä tämä tuli mieleen nyt katsellessani TV:tä: käänsinkin Hollywood-tuotannon sijaan kotimaiseen Yle-draamaan (TV2, Pintaa syvemmältä -sarja). Lisäksi voisi suosia kotimaisia liikkeitä esim. Amazonin sijaan.

Poissa pax

  • Viestejä: 1718
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #313 : 05.01.23 - klo:21:43 »
Tuli mieleen vanha juttu.😁
Työkaveri joskus kertoi kun oli mennyt kirkkoon punaisilla kengillä ja yhtäkkiä hoksasi asian, sanoi että työnsi jalkojaan penkin alle sillä punaiset kengät oli syntiä.
Toinen työkaveri sanoi kun söin marjapuuroa ja leipää että se on syntiä syödä samaan aikaan puuroa ja leipää.
Kolmas työkaveri kertoi että heillä pohjoisessa pidettiin kastamattoman vauvan pään takana virsikirjaan.

Poissa wiivi

  • Viestejä: 74
Vs: Mitä nyt puitaisiin? Tällaista nyt.
« Vastaus #314 : 05.01.23 - klo:22:19 »
Tänään viimeksi olin kirkossa rukousillassa punaiset kengät jalassa, tosin en kirkkaan punaisissa
vaan sellaisissa tumman, murretun punaisissa kengissä. :D
Marjapuron kanssa sopiikin leipä oikein hyvin, tumma leipä ehkä mieluimmin.
Tuota, että virsikirjaa pidetään kastamattoman vauvan pään takana, en ole kuullut koskaan.
Vaikuttaa minun mielestäni jokseenkin taikauskolta.