Kirjoittaja Aihe: Kuri vai väkivalta  (Luettu 16946 kertaa)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #135 : 16.11.18 - klo:21:56 »
Miksi jumalaton menestyy?

Aasaf tuskailee tämän asian kanssa, psalmissa 73:

73:1   Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän.
73:2   Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa.
73:3   Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
73:4   Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
73:5   Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.
73:6   Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.
73:7   Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan, heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.
73:8   He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.
73:9   Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.
73:10 Sentähden heidän kansansa liittyy heihin ja särpii vettä kyllälti.
73:11 Ja he sanovat: "Kuinka Jumala sen tietäisi, onko tietoa Korkeimmalla?"
73:12 Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti.
73:13 Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa:
73:14 minua vaivataan joka aika, ja minä saan joka aamu kuritusta.
73:15 Jos olisin sanonut: "Noin minäkin puhun", katso, niin minä olisin ollut petollinen koko sinun lastesi sukua kohtaan.
73:16 Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata,
73:17 kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva.
73:18 Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset.
73:19 Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon! He hukkuvat, heidän loppunsa on kauhistava.
73:20 Niinkuin unen käy herätessä, niin sinä, Herra, kun heräjät, heidän valhekuvansa hylkäät.
73:21 Kun minun sydämeni katkeroitui ja minun munaskuihini pisti,
73:22 silloin minä olin järjetön enkä mitään älynnyt, olin sinun edessäsi kuin nauta.
73:23 Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni.
73:24 Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan.
73:25 Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli.
73:26 Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
73:27 Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat.
73:28 Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.

"...käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva."
« Viimeksi muokattu: 16.11.18 - klo:22:06 kirjoittanut Taisto »

Ifa

  • Vieras
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #136 : 16.11.18 - klo:22:18 »
Taiston laittaman Psalmin luettuani alkoi mielessä soida "Vain yksin Jeesus, hän mulle riittävi". Uskon, että tuo laulu pysyy kestoläksynä mulla. Lohtuna se, että Herra jaksaa opettaa.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #137 : 17.11.18 - klo:02:31 »
Taiston laittaman Psalmin luettuani alkoi mielessä soida "Vain yksin Jeesus, hän mulle riittävi". Uskon, että tuo laulu pysyy kestoläksynä mulla. Lohtuna se, että Herra jaksaa opettaa.

Tuo on koskettava laulu ja siinä on syvällinen opetus ja lohdutus.

Vain yksin Jeesus, hän mulle riittävi.
Vain hänen luonaan tyyntyy syömmeni.
Vain luon ristin hiljaa vartoen,
saan kaiken hältä, mä mitä tarvitsen.

 Kuin virvatulten tuo liekki häilyvä,
on täällä onnekkainkin elämä.
Pois rientää hetket onnen päivien.
Vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.

Vain Jeesus riittää kun kaiken peittää yö
ja sydän tuskan täyttämän lyö.
Kun kuljen kautta korven pimennon.
Vain Jeesus riittää, hän yksin luonain on.

Vain Jeesus riittää, kun myrsky raivoaa
ja aallot uhkaa purren upottaa.
Oi auta Herra, huudan tuskassain.
Hän tyyntää myrskyn, kun on mun purressain.

On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu
ja päälyportit mulle avautuu.
On luonain hän, kun jätän tämän maan
ja Isän kotiin mä muutan ihanaan.

Minä lupasin vastata Lemmikille voimieni vähän kohennuttua, mutta yrityksistäni huolimatta en saa vastausta aikaiseksi. Hyvä, että muutamat ovat jaksaneet ja osanneet hänelle vastatakin. Ehkä myös tuon laulun sanat voisivat joltain osin olla Lemmikille vastausta.

En oikein tiedä ovatko nämä viime päivien keskustelut liittyneet aloituksen varsinaiseen aiheeseen kuri vai väkivalta. Ymmärsin aloituksen pyrkivän nostamaan esille kasvatuksen ja siihen liittyvän kurinpidon. Raamatun opetus kurinpidosta, myös ruumiillisesta, on ollut uskovaisten kesken hyväksyttyä läpi vuosituhansien. Tämä tällainen kurinpidon vastustaminen ja kieltäminen -vastoin selkeää Jumalan sanan opetusta- on uusi ilmiö kuten monet muutkin humpuukit ilmiöt ja lait. Nämä kaikki liittyvät lopunajan vaikeisiin päiviin, joista Raamatussa on useita ennustuksia.

Raamatun opetuksessa kurinpito on paljon muutakin kun vain fyysistä kurittamista. Kreikan kielessä sana kuri (subs. paideia, verb. paideuo) sisältää monia kasvatuksen puolia; lapsen opettamista, suojelemista, neuvomista ja rohkaisemista. Tarvittaessa nuhdetta ja rangaistus. Uusi kirkkoraamattumme opastaakin näin: "Älä jätä poikaa kurituksetta -- ei hän kuole, jos saa keppiä" (San. 23:13). KR33/38:ssa kohta on käännetty: "Älä kiellä poikaselta kuritusta, sillä jos lyöt häntä vitsalla, säästyy hän kuolemasta." Raamatussa useammassa kohdassa kurinpidon (siis opetuksen, neuvomisen, rankaisemisen) yhteydessä viitataan lapsen välittämiseen ja rakastamiseen, jotka vaikuttavatkin kurinpidon taustalla.



Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #138 : 17.11.18 - klo:09:20 »
Se että Jeesus yksin riittää on juuri se rankka koulu koska uskovainenkin luulee että uskovien yhteys toisi apua ja lohtua mutta ei.

Joskus mietin miten Jumala sallii jopa  meidän uskovien olla niin julmia toisillemme. Kun joku tulee puhumaan hädästä tai tuskasta tänne tai seurakuntaan niin lopputulos on ettei saa uhriutua. Mutta jokaisessa tilanteessa missä puhutaan ulkomaalaisten pahuudesta tullessaan Suomeen niin muistavat jopa ministeritason uskovat Alfa-TVllä muistuttaa uskovien VELVOLLISUUDESTA auttaa lähimmäisiään.
Se tässä on outoa ettei tuota lausetta koskaan kuule jos hädässä on suomalainen uskovainen.

Mutta kuten sanoitte, vain Jeesus riittää ja sen oppii väkisin tällä kovalla tiellä.

Eihän Jeesuskaan koskaan puhunut köyhien puolesta, mutta Hän paransi heitä jotta voivat ottaa vastuuta omasta elämästään.
Joten kai se on ihan oikea asenne ettei köyhiä suomalaisia rakasteta mutta ulkomaalaisia terroristeja rakastetaan.

Tämä ei ole paasaamista vain totean että olette oikeassa kun sanotte kantanne koska se on myös käytäntö kaikkialla uskovienkin seassa.

Ymmärrän kyllä asioita kun kuuntelen puheita ja katselen toimintatapoja ja oikeastaan hävettää että kuvittelin teidätkin jälleen vastuullisiksi lähimmäisestään välittäviksi uskoviksi. Kun ei siihen kukaan kykene niin on väärin että VAADIN sitä teiltäkään.

Kysyin teiltä miksi puheet ovat järkyttävämpiä kuin teot mutta lopputulost vain oli että te totesitte puheet järkyttävämmiksi kuin teot.

Se että uhri uhriutuu on myös ikuinen vastaus siihen jos joku kertoo kärsimyksistään ja haluaa oikeutta ja pahuuden poistamista. Enhän minä tässä ole itseeni keskittynyt vaan halunnut lasten raiskaajaterroristien poistoa maasta. Mutta te vastaatte samalla tavalle kuin yleensäkin somessa että "älä uhriudu koska se on kamalaa".

äh turha tästä on enempää keskustella , te olette kantanne esittäneet ja uhrin uhriutujaksi todenneet ja terroristien maassaolon hyväksyneet, joten se siitä.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #139 : 17.11.18 - klo:09:27 »
Lapset ja aikuiset joutuvat kärsimään väkivallan teoista. Olipa hallinnossa ketä tahansa, pahuus pysyy. Siksi sanoin Lemmikille että lopettaisit katkeran paasauksesi, se on minusta ihan järkyttävää. Tässä kohtaa päätin puhua suoraan. Tykkäisin siitä, jos oltaisiin toinen toisellemme rohkaisuksi hyviin tekoihin.

Tästä voisin kysyä , miksi minun tulisi välittää mikä sinun mielestäsi on järkyttävää kun sinäkään etä välitä mikä minun mielestäni on järkyttävää. Toki jos teille on tärkeää vain foorumin linja ja siisteys kuten seurakunnissakin on tärkeää vain kulissit niin voin kyllä kiltisti alistua ulkokultaiseen käytökseen.

Foomumilla vain näyttää olevan aika hiljaista noiden muidan puheenaiheiden taholla. Voittehan te lopettaa tähän ketjuun kommentoinnin tai vaihtaa puheenaihetta jos se on niin järkyttävää.
Minä puolestani kyllä olen jo saanut selville teidän kantanne joten siitä on turha enää vääntää.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #140 : 17.11.18 - klo:09:31 »
Miksi jumalaton menestyy?

Aasaf tuskailee tämän asian kanssa, psalmissa 73:

73:1   Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän.
73:2   Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa.
73:3   Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
73:4   Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
73:5   Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.
73:6   Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.
73:7   Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan, heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.
73:8   He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.
73:9   Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.
73:10 Sentähden heidän kansansa liittyy heihin ja särpii vettä kyllälti.
73:11 Ja he sanovat: "Kuinka Jumala sen tietäisi, onko tietoa Korkeimmalla?"
73:12 Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti.
73:13 Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa:
73:14 minua vaivataan joka aika, ja minä saan joka aamu kuritusta.
73:15 Jos olisin sanonut: "Noin minäkin puhun", katso, niin minä olisin ollut petollinen koko sinun lastesi sukua kohtaan.
73:16 Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata,
73:17 kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva.
73:18 Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset.
73:19 Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon! He hukkuvat, heidän loppunsa on kauhistava.
73:20 Niinkuin unen käy herätessä, niin sinä, Herra, kun heräjät, heidän valhekuvansa hylkäät.
73:21 Kun minun sydämeni katkeroitui ja minun munaskuihini pisti,
73:22 silloin minä olin järjetön enkä mitään älynnyt, olin sinun edessäsi kuin nauta.
73:23 Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni.
73:24 Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan.
73:25 Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli.
73:26 Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
73:27 Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat.
73:28 Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.

"...käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva."

Tämä Psalmi on ollut minun saamani vastaus jo vuosia , kiitos siitä. Kyllä se varmaan joku päivä toteutuu vaikka sitä on 3000  vuotta odotettu. Toki jokaiselle yksilölle se toteutuu viimeistään 120 vuoden sisällä.   :-\

Toki uskon ja tiedän että Jumala on uskollinen mutta ulkopuoliset pilkkaavat meitä kun tietävät että olemme 3000 vuotta odottaneet noiden asioiden toteutumista.   
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #141 : 17.11.18 - klo:10:56 »
Lainaus käyttäjältä: Lemmikki
Tästä voisin kysyä , miksi minun tulisi välittää mikä sinun mielestäsi on järkyttävää kun sinäkään etä välitä mikä minun mielestäni on järkyttävää. Toki jos teille on tärkeää vain foorumin linja ja siisteys kuten seurakunnissakin on tärkeää vain kulissit niin voin kyllä kiltisti alistua ulkokultaiseen käytökseen.

Väittäisin, että tällä foorumilla on voinut aika vapaasti kirjoitella.


Lainaus
Minä puolestani kyllä olen jo saanut selville teidän kantanne joten siitä on turha enää vääntää
Tällä foorumilla ei ole mitään yhtenäistä ryhmään 'te'
Miksi niputat ihmisiä aivan kuin olisi tilanne sinä vastaan muut?

Joissakin asioissa olen samaa mieltä kuin sinä, toisissa en.
Sama pätee ainakin minun osaltani kaikkiin muihinkin foorumilla kirjoitteleviin eli että kukaan ei ajattele kaikessa samoin kuin minä.


Poissa Andromeda

  • Viestejä: 33
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #142 : 17.11.18 - klo:12:52 »
Lemmikki: minulle on tehty muiden ihmisten toimesta raakaa pahuutta lapsuudesta asti aikuisuuteen saakka. Yksikään minua julmasti kohdelleista ei ollut ulkomaalainen. Jokaisessa kansassa on sekä hyviä että pahoja ihmisiä, ja niin on meissä suomalaisissakin. Yleistäminen on siis mielestäni vääryyden tekoa sekin.

Pitkälle elämässäni olen ollut katkera minulle tapahtuneista asioista. Katkeruus myös näkyi minusta ulospäin, sillä suhtauduin kaikkeen negatiivisesti, ja muut kyllä kuulivat sen, sillä joka asiasta toin esiin oman mielipiteeni ja pidin kyllä huolta että jokainen huomasi asioista kurjan puolen. Mitään positiivista en löytänyt mistään.

Asia muuttui kun tulin uskoon. Tuntuu vieläkin ihan käsittämättömältä, mutta Jumala teki työtään minussa ja paransi minua niin, että pystyin antamaan kaikki pahat teot anteeksi. Enää en kanna kaunaa enkä ole katkera. Kun Jumala paransi haavani niin tuntui kuin satoja kiloja olisi painoa otettu pois päältäni. Tunne on sanoinkuvaamaton, ja olen onnellinen siitä hyvyydestä ja rakkaudesta jota Jumala minua kohtaan tuntee. Rukoilen Sinullekin Jumalan rakkautta ja parantavaa hyvyyttä sydämesi täydeltä  :).
Jumalan armo on sillan ja veden välissä
-Augustinus

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #143 : 17.11.18 - klo:20:42 »
Kiitos Andromeda.
Jos mietin vain omaa elämääni niin voin olla tällä hetkellä kiitollinen ja lähes onnellinen. Minulla on asiat hyvin ja ehkä minun kuuluisikin miettiä ja katsoa vain omaa elämääni koska en oikeasti kestä sitä saastaa mitä näen ympärilläni.

Joskus vain kun mietin vastuita ympärillä olevasta maailmasta ja kaikkea sitä tekemistä missä vaaditaan "poistu mukavuusvyöhykkeeltäsi" niin sitä rupeaa "taistelemaan" sitä saastaa vastaan.

Mutta oikeasti nyt aion yrittää unohtaa ympärillä olevan maailman jottei tarvitse puhua siitä ja sen pahuudesta.

Kiitos rukouksista.

Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #144 : 17.11.18 - klo:22:33 »
Kiitos Andromeda

Koko ihmiskunta on pahan vallassa. Olemme syntiinlangennut suku. Jokainen uskovaiseksikin tunnustautuva kuuluu tähän sukuun.

Miksi uskovaisissa näkyy, niin vähän hyvää hedelmää ?
Sydämen pellon muokkaamisessa menee paljon aikaa, jotta se saadaan kylvökyntöön hyvälle siemenelle.
Siemenen pitää myös vielä kuolla tuolla mustan mullan pimeydessä.
Vasta sen jälkeen se alkaa itää tuottaen korren ja lopulta tähkän. Se vie kauan aikaa Jeesuksen seurassa useimmilla, ennenkuin hyvää hedelmää alkaa ilmaantua.
Ja vielä silloinkin on ihminen syntinen Herransa edessä.

Siihen hyväksi mullaksi muokkaamisessa kuuluu myös vihan ja katkeruuden pois kitkeminen.
Ei Jeesus sitä väkivalloin tee. Siihen menee usein pitkä aika, ennen kuin Jeesus saa suostuteltua katkeruuden juurien pois kitkentään.
Hienoa andromeda, kun olet sallinut Jeesuksen sen tehdä.
Monelta uskovalta tuo lupa on vielä saamatta, ja se näkyy ulospäin.

Olemme omavoimiaisia ja ylpeitä. Ja kuinka turhaan.
Andromeda kertoo siitä muutoksesta , kun Jeesus saa sydäntämme hoitaa.

Hoitakoon Jeesus myös Oloneuvoksen fyysistä vointia. Kallis Veli. Sinua vielä tarvitaan ajassamme.


Poissa Andromeda

  • Viestejä: 33
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #145 : 18.11.18 - klo:12:53 »
Kiitos Lemmikki ja Pökkelö! Kauan yritin yksikseni antaa pahuutta tehneille anteeksi. Koskaan en onnistunut. Pystyin aina joskus sanomaan mielessäni että annan heille kaikille kaiken anteeksi, mutta koskaan se ei ollut täysin totta. Ikinä anteeksianto ei lähtenyt sydämestä asti, vaan kannoin kaunaa ja vihaa edelleen. Herra näki tilanteen ja antoi sydämeen ajatuksen siitä, etten jaksa tätä kaunaista ja katkeraa elämää vaan haluaisin joskus olla onnellinen. Herra sitten johti ajatuksiani eteenpäin, ja kerran sanoin hänelle että tarvitsen Sinun apuasi. Yksin en tähän pysty, mutta jos Sinä haluat minua auttaa niin tee tahtosi mukaan. Siitä lähti muutos ja se kesti pitkään, mutta nyt voin sydämestäni sanoa "annan anteeksi". Enää en ole kaunan, vihan ja katkeruuden orja, vaan olen vapaa. Taakkaa ei enää ole :).
Jumalan armo on sillan ja veden välissä
-Augustinus

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #146 : 18.11.18 - klo:16:44 »
Jokaisessa ihmisessä on pahuutta. Siksi Jumalan vinkkelistä olemme väärämielisiä, jos näemme itsemme ainoastaan uhreina. Jeesus puhui hyvin voimakkaasti tästä teemasta.

25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi. 26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'. 27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi. 28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'. 29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'. 30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.

Tuo Matteus 18n kohta on opettanut minulle siitä paljon. Ihminen siis kiitollisena ottaa anteeksiannon itselleen, mutta vastaavassa tilanteessa repii kaiken irti toisesta.

Huomaan itsessäni kyvyn juuri tuohon.
« Viimeksi muokattu: 18.11.18 - klo:17:10 kirjoittanut sandia »

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #147 : 11.12.18 - klo:01:52 »
Jaaha, palataanpas nyt veljet ja siskot hempeistä haavekuvista Raamatun opetukseen kasvatuksesta ja kurinpidosta. Jumalan Sana kehottaa pitämään kuria ja myös rankaisemaan piiskalla (jos puhe ei tehoa). Tätä Raamatun opettamaa kurinpitoa ei voida selittää pois paitsi hylkäämällä Jumalan sanan. Ja se onkin ainakin tässä maassa hylätty. Ja seuraukset ovat kaikkien nähtävillä.

Ihmiskunta on kirjoittanut historiaansa yli 5600 vuotta ja nyt homo sabiens, viisas ihminen, on viisastunut niin ylenpalttisesti viimeisen 50 vuoden aikana, että perinteinen kurinpito on kielletty. Euroopassa vielä Ranskassa 80 prosenttia vastustaa lakia joka kieltää ruumiillisen kurittamisen. Luin juuri lehdestä.

(sivu- eli syrjähuomautus: Katsoin aivan kauhean videon karhuemosta ja sen kahdesta poikasesta. Ne olivat korkealla mäellä jonka toinen puoli oli vaarallinen jyrkänne. Karhuemo työnsikin pentujaan turvallisemmalle rinteelle, mutta toinen pennusta yritti jyrkänteelle. Kahdesti emo työnsi sitä kohti turvallisempaa rinnettä, mutta pentu yritti jyrkänteelle vielä kolmannen kerran ja sitten tapahtui niin, että emo läimäisi poikastaan ja se lensi kerien parin metrin matkan, Sen jälkeen kelpasi pennulle se turvallisempikin rinne. Naapurin rouva on tosi vihainen ja sitä mieltä, että karhuemo pitäisi tuomita Haagin rikostuomioistuimessa ja pennut otettava huostaan. Voi voi, ei ole vielä eläinkunta oppinut näitä viisaan ihmisen kasvatustapoja).

 

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #148 : 11.12.18 - klo:02:43 »
Jaaha, palataanpas nyt veljet ja siskot hempeistä haavekuvista Raamatun opetukseen kasvatuksesta ja kurinpidosta. Jumalan Sana kehottaa pitämään kuria ja myös rankaisemaan piiskalla (jos puhe ei tehoa). Tätä Raamatun opettamaa kurinpitoa ei voida selittää pois paitsi hylkäämällä Jumalan sanan. Ja se onkin ainakin tässä maassa hylätty. Ja seuraukset ovat kaikkien nähtävillä.

Ihmiskunta on kirjoittanut historiaansa yli 5600 vuotta ja nyt homo sabiens, viisas ihminen, on viisastunut niin ylenpalttisesti viimeisen 50 vuoden aikana, että perinteinen kurinpito on kielletty. Euroopassa vielä Ranskassa 80 prosenttia vastustaa lakia joka kieltää ruumiillisen kurittamisen. Luin juuri lehdestä.

(sivu- eli syrjähuomautus: Katsoin aivan kauhean videon karhuemosta ja sen kahdesta poikasesta. Ne olivat korkealla mäellä jonka toinen puoli oli vaarallinen jyrkänne. Karhuemo työnsikin pentujaan turvallisemmalle rinteelle, mutta toinen pennusta yritti jyrkänteelle. Kahdesti emo työnsi sitä kohti turvallisempaa rinnettä, mutta pentu yritti jyrkänteelle vielä kolmannen kerran ja sitten tapahtui niin, että emo läimäisi poikastaan ja se lensi kerien parin metrin matkan, Sen jälkeen kelpasi pennulle se turvallisempikin rinne. Naapurin rouva on tosi vihainen ja sitä mieltä, että karhuemo pitäisi tuomita Haagin rikostuomioistuimessa ja pennut otettava huostaan. Voi voi, ei ole vielä eläinkunta oppinut näitä viisaan ihmisen kasvatustapoja).

Veli Yökyöpeli kirjoittaa täyttä asiaa… (kuten tavallisesti)  ;)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Kuri vai väkivalta
« Vastaus #149 : 11.12.18 - klo:02:54 »
Jaaha, palataanpas nyt veljet ja siskot hempeistä haavekuvista Raamatun opetukseen kasvatuksesta ja kurinpidosta. Jumalan Sana kehottaa pitämään kuria ja myös rankaisemaan piiskalla (jos puhe ei tehoa). Tätä Raamatun opettamaa kurinpitoa ei voida selittää pois paitsi hylkäämällä Jumalan sanan. Ja se onkin ainakin tässä maassa hylätty. Ja seuraukset ovat kaikkien nähtävillä.

Ihmiskunta on kirjoittanut historiaansa yli 5600 vuotta ja nyt homo sabiens, viisas ihminen, on viisastunut niin ylenpalttisesti viimeisen 50 vuoden aikana, että perinteinen kurinpito on kielletty. Euroopassa vielä Ranskassa 80 prosenttia vastustaa lakia joka kieltää ruumiillisen kurittamisen. Luin juuri lehdestä.

(sivu- eli syrjähuomautus: Katsoin aivan kauhean videon karhuemosta ja sen kahdesta poikasesta. Ne olivat korkealla mäellä jonka toinen puoli oli vaarallinen jyrkänne. Karhuemo työnsikin pentujaan turvallisemmalle rinteelle, mutta toinen pennusta yritti jyrkänteelle. Kahdesti emo työnsi sitä kohti turvallisempaa rinnettä, mutta pentu yritti jyrkänteelle vielä kolmannen kerran ja sitten tapahtui niin, että emo läimäisi poikastaan ja se lensi kerien parin metrin matkan, Sen jälkeen kelpasi pennulle se turvallisempikin rinne. Naapurin rouva on tosi vihainen ja sitä mieltä, että karhuemo pitäisi tuomita Haagin rikostuomioistuimessa ja pennut otettava huostaan. Voi voi, ei ole vielä eläinkunta oppinut näitä viisaan ihmisen kasvatustapoja).

Entä onko sinusta se kurinpitoa vai väkivaltaa kun iskä ottaa poikaa kurkusta kiinni ja roikuttaa seinää vasten kaulasta?

Tai kun äiskä käyttää lihanpehmennysnuijan piikkipuolta lapsen selän pehmennykseen?
https://bestreviews.com/best-meat-tenderizers