Kirjoittaja Aihe: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt  (Luettu 49269 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #75 : 14.12.13 - klo:14:47 »
20. Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.
21. Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'

Saattaa tuntua oudolta, mutta näen tässäkin lain ja evankeliumin. Lain alla on vain vaatimusta, pakkoa ja vihaa. Elämän hengen laki sensijaan tuottaa hyvää hedelmää, koska siinä ei ole pakkoa - ihminen voi olla oma itsensä ja käyttää niitä lahjoja, joita juuri hänelle on annettu.

"Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä ei lakia ole, siellä ei ole rikkomustakaan…" (Room. 4:15).

Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2482
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #76 : 14.12.13 - klo:15:12 »
Jeesus puhuu tuossa vertauksessa kuninkaasta ja 10 palvelijasta käsittääkseni juutalaisista.

Hänhän on juuri lähdössä Jerusalemiin, jossa uskovat kutsuvat Häntä kuninkaaksi, mutta
fariseukset haluavat tappaa hänet.

Hopea, jonka tuleva kuningas antoi palvelijoilleen, on se perintö, joka aikanaan annettiin juutalaisille, Herran omaisuuskansalle.
Osa käytti hopean oikealla tavalla korkoa tuottamaan,
mutta osa kätki sen omahyväisesti itselleen.

Nuo kätkijät olivat fariseuksia, siis niitä palvelijoita, jotka eivät tahtoneet herraansa kuninkaaksi.
Heiltä Jeesus sanoo otettavan kaikki pois, ja heidän hopeansa annetaan viisaammille palvelijoille.
Nämä hyvät palvelijat ovat niitä juutalaisia, jotka ovat uskoneet kirjoituksiin,
joissa Messiaasta ennustetaan, ja tunnustavat siis Jeesuksen herruuden.
« Viimeksi muokattu: 14.12.13 - klo:15:14 kirjoittanut Soltero »

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #77 : 14.12.13 - klo:15:13 »
Tässä yksi selitys Lydian laittamaan Sanan paikkaan;


 Matt.25:14Sillä tapahtuu, niinkuin tapahtui, kun mies matkusti muille maille: hän kutsui palvelijansa ja uskoi heille omaisuutensa

- Luetaan vertaus leivisköistä Luukkaan evankeliumista. Luuk 19:11.-26.- Tässä siis kymmenelle palvelijalle annettiin jokaiselle yksi leiviskä- Mikä on se yksi asia, joka on annettu meille joikaiselle. Se on pelastus.

- Tässä puhutaan sielujen voittamisesta.- Raamattu opettaa, että me olemme pappeja.- Ainoastaan peittämällä ja kieltämällä uskomme me voimme olla hedelmättömiä-
Matt 5:14.-16- Vaikka kolmannen palvelijan osa voi tuntua kohtuuttomalta niin totuus on, että meitä ei ole pelastettu vain itseämme varten vaan sitä varten, että me levittäisimme Jumalan valoa tähän pimeään maailmaan-
On hyvä ymmärtää, että me kaikki emme ole saaneet evankelistan armoitusta (voitelua). Mutta meidät kaikki on kutsuttu kylvämään. Se, mitä kylvämme, kantaa joskus hedelmää. Jos kylvämme paljon, tulee paljon hedelmää.

- Ennen tätä leiviskäkertomusta Matt 25 luvussa Jeesus kertoi kertomuksen kymmenestä neityestä, joista viisi oli tyhmää ja viisi viisasta- Kun olin nuori uskossa en ymmärtänyt tätä vertausta. Ihmettelin, miksi kaikki nukkuivat ja kuitenkin Jeesus sanoi kertomuksen lopussa
Matt 25:13.
Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

 Me olemme menossa kohti vaikeita aikoja, mutta myös kohti leikkuun aikaa- Kuitenkaan minua ei pelota tulevaisuus, vaan ymmärrän, että kun tajuamme oikein tämän ajanarvon, jolloin voimme julistaa evankeliumia vapaasti, meidän tulisi tehdä sitä sitäkin koko sydämisemmin. (opetuslapseuskoulu; Esa Juutilainen)
« Viimeksi muokattu: 14.12.13 - klo:15:41 kirjoittanut Adina »
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Taisto

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #78 : 14.12.13 - klo:15:35 »
Saattaa tuntua oudolta, mutta näen tässäkin lain ja evankeliumin. Lain alla on vain vaatimusta, pakkoa ja vihaa. Elämän hengen laki sensijaan tuottaa hyvää hedelmää, koska siinä ei ole pakkoa - ihminen voi olla oma itsensä ja käyttää niitä lahjoja, joita juuri hänelle on annettu.
Hmmm... nytkö ihminen saakin olla oma itsensä ja käyttää lahjojaan?
Ja minä kun sain juuri vähän aikaa sitten käsityksen, että olet vahvasti
sitä mieltä että ihmisen pitää olla kuollut itselleen ja teoistaan ei saa
olla tietoinen, jotta ne kelpaisivat Jumalalle.

Nyt meitä kyllä jallitetaan pahemman kerran. Tuntuu kuin yrittäisin pelata
takapihallani jalkapalloa Zlatan Ibrahimovićia vastaan - toivoton tehtävä  :-\

Toivoisin keskustelukumppanilta sen verran suoraselkäisyyttä, että
seistään sanojen takana eikä muuteta näkemystä "tuosta vaan".

Lydia

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #79 : 14.12.13 - klo:15:52 »
Kiitos vastauksistanne. :)


Tuo kohta askarruttanut erityisesti, että ottakaa siltä pois jolla on yksi ja antakaa sille jolla on kymmenen. Yleensä sitä ajattelee toisin päin elämässä.
« Viimeksi muokattu: 14.12.13 - klo:16:03 kirjoittanut Lydia »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #80 : 14.12.13 - klo:17:07 »

kun miettii näitä nykyajan kuuluisuuksia ja idoleja, ja sitä mitä tuo herzokin sanoi "ei tarvii rukoilla Pyhää Henkeä joka on ylhäällä vaan uskoo että Jumala on sinussa". eli "olet jumala et tarvitse ylhäällä olevaa jumalaa".


Tuohon voisi vastata Raamatun sanoin:

Lainaus käyttäjältä: 2.Kor.4:
7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #81 : 14.12.13 - klo:17:35 »
Kiitos vastauksistanne. :)


Tuo kohta askarruttanut erityisesti, että ottakaa siltä pois jolla on yksi ja antakaa sille jolla on kymmenen. Yleensä sitä ajattelee toisin päin elämässä.

Minun ymmärtääkseni tuo tarkoittaakin joko taivasta tai 1000-vuotista valtakuntaa tuo aika jolloin "annetaan sille jolla oli 10".


Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #82 : 14.12.13 - klo:17:55 »
Kuten Salomon temppeli, vain kiviä mutta Jumalan Kirkkaus, ja Jumala halusi asua pimeässä.

kivet valmistettiin kaukana ihmiskorvan kuulumattomissa, kenties autiossa erämaassa missä kivien äänet eivät kuuluneet mihinkään.
vain tyhjyys otti ne vastaan, ne huudot ja itkut.

sama se.
vielä täytyy jaksaa valvoa muutama tunti ja pääsen nukkumaan, vain seuraavana päivänä uudelleen odottaen iltaa ja aamua.
kunnes aamut ovat loppu.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #83 : 20.12.13 - klo:22:22 »
Lainaus neuvostoliiton perustuslaki vuodelta 36

 kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #84 : 20.12.13 - klo:22:25 »
Totta, hyvä on työtä tehdä, ja kenelle sitten työtä tekee, niin saa sitten palkan työnantajalta.

Ps. 127:2 Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.

Israelin Pyhä, on voimallinen antamaan Mannaa kuten antoi Pyhälle Kansalle.
Ylistys Israelille ja Jumalalle.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #85 : 20.12.13 - klo:22:34 »
Totta, hyvä on työtä tehdä, ja kenelle sitten työtä tekee, niin saa sitten palkan työnantajalta.

Ps. 127:2 Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.

Israelin Pyhä, on voimallinen antamaan Mannaa kuten antoi Pyhälle Kansalle.
Ylistys Israelille ja Jumalalle.

samoin jumala antaa hyville ja pahoille tasapuolisesti.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #86 : 20.12.13 - klo:22:40 »
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."


Eli jos paha rakastaa Pyhää Israelin kansaa, Jumala antaa myös pahoille auringon paistaa.
Tämä on ehdollinen ei ehdoton.
kuten Pyhän Kansan siunaus ja kirous.
jos siunaa on siunattu, kuten Pyhä Israel.
ellei ei saa siunausta.

ehdoton kuten usein Jumalan Pyhälle Kansalle annetut lupaukset.
 

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #87 : 20.12.13 - klo:23:03 »
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."


Eli jos paha rakastaa Pyhää Israelin kansaa, Jumala antaa myös pahoille auringon paistaa.
Tämä on ehdollinen ei ehdoton.
kuten Pyhän Kansan siunaus ja kirous.
jos siunaa on siunattu, kuten Pyhä Israel.
ellei ei saa siunausta.

ehdoton kuten usein Jumalan Pyhälle Kansalle annetut lupaukset.

Aivan, jeesus sanoi tuon juutalaisille, jotka ovat matkalla, miljoonat ovat jo perillä, kadotuksessa, kun eivät ole ottaneet jeesusta vastaan.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #88 : 20.12.13 - klo:23:13 »
1 Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
tässä ei sanota kuka oli kansan joukossa.

Ap.t 2:5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.

9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

HE ovat Profeettaa Aabrahamin helmassa !
ja vielä ei ole viimeisen tuomion aika !

saattaa olla että Profeetan helmaa pääsee vain Elävän Jumalan lapset ja Aabrahamin oikea siemen eli jälkeläiset.
« Viimeksi muokattu: 20.12.13 - klo:23:16 kirjoittanut Vastavoima »

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #89 : 20.12.13 - klo:23:16 »

saattaa olla että Profeetan helmaa pääsee vain Elävän Jumalan lapset ja Aabrahamin oikea siemen eli jälkeläiset.

saattaa olla että he ovat koksivarastossa kun ovat jo pari tuhatta vuotta kääntäneet selkänsä jumalalle, vai oletko sinä kahden(tai useamman) liiton kannattaja, jossa jokainen tulee uskollaan autuaaksi.