Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 86852 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #405 : 09.06.18 - klo:19:55 »
Toinen kohta joka jäi mieleen.

Nimrodin perustamasta baabelin uskonnosta kehittyi roomalaiskatolinen kirkko.


Raamatussa kulkee alusta lähtien Baabel/Babylon hengellisen Jerusalemin vastakohtana.
Nimrod on ollut siinä yhtenä tekijänä, samoin katolinen kirkko.
Kyseessä ovat siis kaikki ne tahot vuosituhansien aikana, jotka vastustavat Jumalaa eli siis saatanan salaliitto Jumalaa vastaan.

Voihan tuo olla yksi selitysmalli "salaliitto".

Tuo Baabel-juttu löytyy Raamatusta, mutta oikeastaan on kyse avoimesta kapinasta eikä salaliitosta.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #406 : 09.06.18 - klo:19:55 »
AlQuida on yhdysvaltojen kouluttama ja rahoittama (edellisenä vuonna oli isku wtc torniin muistakseni)


Nykyäänkin jotkut henkilöt pitävät kaikkia lähi-idän terroristijärjestöjä israelin tai usan luomina. Väitteen todenperäisyydestä voi olla monta mieltä.

Oliko tuo 'jotkut' sama kuin Aitomaa?

Ei, kuten olen kertonut en ole kuullut häntä kuin kerran ja en tiedä mitä mieltä hän on asiasta. Väitehän on sinänsä yleinen kun mietitään vaikka hamasia tai isistä.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #407 : 09.06.18 - klo:20:01 »
Ja sitten ajatus, en tiedä ymmärsinkö oikein.

Globalisaatio on paha asia koska nimrodin jälkeen ensimmäinen kerta maailma yhdentyy.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #408 : 09.06.18 - klo:20:07 »
Ja vielä yksi ajatus, jos ette halua lisää kuulla?

On paha kertoa kuinka paljon on tullut herätykseen ja uskoon, koska oikeasti uskovat luopuvat ja kaikki seurakunnat luopuvat oikeastaopista(tm) viimeisinä aikoina. Jäljelle jää pieni lauma, oikeaoppiset.


Toivottavasti kukaan ei pahastu, jatkoin tätä vain ylläpidon toivomuksesta.


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #409 : 09.06.18 - klo:20:14 »
Ja sitten ajatus, en tiedä ymmärsinkö oikein.

Globalisaatio on paha asia koska nimrodin jälkeen ensimmäinen kerta maailma yhdentyy.

Ihminen pyrkii jumalaksi ja hallitsemaan kaikkea. Globalisaatio on yksi sen väline.
Itse en usko salaseuroihin tms. johon kenties viittaat, sellaisiin, joilla on suunnitelma maailman alistamiseksi.



Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #410 : 09.06.18 - klo:20:17 »
Ja vielä yksi ajatus, jos ette halua lisää kuulla?

On paha kertoa kuinka paljon on tullut herätykseen ja uskoon, koska oikeasti uskovat luopuvat ja kaikki seurakunnat luopuvat oikeastaopista(tm) viimeisinä aikoina. Jäljelle jää pieni lauma, oikeaoppiset.


Ymmärtääkseni tuo on aivan Raamatun mukaista, paitsi, että tuo sana 'oikeaoppiset' on liikaa.

23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
« Viimeksi muokattu: 09.06.18 - klo:21:30 kirjoittanut Natanael »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #411 : 09.06.18 - klo:20:19 »
Odotan jännityksellä milloin paljastat sen Aitomaan lanseeraaman salaliittoteorian.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #412 : 09.06.18 - klo:21:48 »
Odotan jännityksellä milloin paljastat sen Aitomaan lanseeraaman salaliittoteorian.

Eikös tuossa jo ollutkin muutama.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #413 : 09.06.18 - klo:21:55 »
Odotan jännityksellä milloin paljastat sen Aitomaan lanseeraaman salaliittoteorian.


Eikös tuossa jo ollutkin muutama.

Ei.
Eikös nuo ole ainakin otsikkotasolla ihan tosia AlQaida mukaan luettuna.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Al-Qaida

En siis tiedä mitä Aitomaa on aiheista puhunut, olen kertomasi varassa.
« Viimeksi muokattu: 09.06.18 - klo:22:03 kirjoittanut Natanael »

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #414 : 09.06.18 - klo:22:17 »
Odotan jännityksellä milloin paljastat sen Aitomaan lanseeraaman salaliittoteorian.


Eikös tuossa jo ollutkin muutama.

Ei.
Eikös nuo ole ainakin otsikkotasolla ihan tosia AlQaida mukaan luettuna.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Al-Qaida

En siis tiedä mitä Aitomaa on aiheista puhunut, olen kertomasi varassa.

Juu, minulla on ystäviä jotka uskoo jokaisen salaliiton tai vastaavan jutun mitä lukee. Esimerkiksi vainoharhaisesti pelkää että siru istutetaan kun käy lääkärissä tai saa rokotuksen. En tiedä mitä mieltä aitomaa on rokotuksista tai siruista saati pedon merkeistä. Ja ns. vaihtoehtomedia kertoo kuinka usa on koko lähi-idän kriisin takana, kuinka se on isisin luonut samalla tavalla kuin Israel luonut Hamasin, mutta tuo olikin sartolan kirjassa.


Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #415 : 09.06.18 - klo:22:21 »
Ja sitten ajatus, en tiedä ymmärsinkö oikein.

Globalisaatio on paha asia koska nimrodin jälkeen ensimmäinen kerta maailma yhdentyy.

Ihminen pyrkii jumalaksi ja hallitsemaan kaikkea. Globalisaatio on yksi sen väline.
Itse en usko salaseuroihin tms. johon kenties viittaat, sellaisiin, joilla on suunnitelma maailman alistamiseksi.

En tiedä miten aitomaa sen oli ajatellut, mutta sehän on salaliittoihin uskovien vakiokamaa. nwo jotakin sellaista nettisivu, jota uskovatkin jakaa sivuillaan.

Ja jos aihe kiinnostaa, niin puheen löytää kasetilta hemohes eiku henotes seurakunnasta.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #416 : 09.06.18 - klo:22:33 »
Ok.
Olen erikoistunut pöllyttämään siru-uskovaisia ja muita vastaavia. Sitä tuli tehtyä Netmissionissa ja livenäkin olen jotain pastoria oikonut.
Tosin aina ei jaksa tai viitti.


Näen noilla salaliitoilla, siruilla, kadonneilla sukukunnilla yms. tietynlaisen yhteyden torontoihin ja muihin vastaaviin.
Yhteistä on aivojen heittäminen narikkaan ja kohujen nostatus.
Jostain syystä halutaan löytää jotain ekstraa tavanomaiseen uskonelämään.

Olen törmännyt useammassakin seurakunnassa siihen, että jos karismaattisuudessa lipsutaan epäterveelle puolelle, siellä jyllää myös erilaiset uskomukset, joissa tavanomaiset asiat saavat aivan kummia merkityksiä. Useimmiten ne liittyvät tavalla tai toisella lopun aikoihin.
« Viimeksi muokattu: 09.06.18 - klo:22:44 kirjoittanut Natanael »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #417 : 09.06.18 - klo:23:01 »
Olen törmännyt useammassakin seurakunnassa siihen, että jos karismaattisuudessa lipsutaan epäterveelle puolelle, siellä jyllää myös erilaiset uskomukset, joissa tavanomaiset asiat saavat aivan kummia merkityksiä. Useimmiten ne liittyvät tavalla tai toisella lopun aikoihin.

Yksi tällainen uskomus liittyy salaliittoteoriaan, että maa onkin pannukakku. Näyttää siltä, että karismaattisuuteen pettyneet voivat helpostikin hurahtaa toiseen harhaan.
http://puimatanner.net/index.php?topic=845.msg32558#msg32558
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #418 : 10.06.18 - klo:09:17 »
Edelliseen pitää kommentoida sen verran kun juuri luin perustelun miksi maa ei voi olla plätty: https://www.boredpanda.com/lake-michigan-curvature-flat-earth-gregpagel/

Jos ymmärtää englantia vähän ja vaikka ei ymmärtäisikään kaikkea niin kuvista saa aika hyvän käsityksen mitä tarkoitetaan. Eli maan kaarevuudesta on kyse.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #419 : 23.06.18 - klo:20:22 »
Eipä ole mitään entisestä opittu.

Summerfestiin Seinäjoelle tulee Daniel Kolenda, Bonnken työn jatkaja.
http://www.seinajoenhelluntaiseurakunta.fi/summerfest/

Bonnke itse saapuu Helsinkiin syksyllä, kertoi mainosläpyskä.

He kuuluvat tällaiseen "herätyksen" levittäjäporukkaan.
https://vimeo.com/ondemand/lightthefireagain