Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 87797 kertaa)

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #255 : 06.04.14 - klo:11:31 »
Kun kerran täällä on kovasti kaitsemisesta kiinnostuneita uskovia läsnä niin voisinpa muistuttaa eräästä tapahtumasta.

Lainaus
Kun he olivat einehtineet sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas."

Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani."

Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas."

Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani."

Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas."

Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani".

Pelkällä kaitsemisella saadaan heikko, arka ja pelkäävä lauma aikaan, joka pysyy kiltisti sauvanmitan päässä eikä touhuile mitä sattuu.

Mutta se ei mene minnekään, sillä ei ole voimaa, sillä ei ole rohkeutta, sillä ei ole luottamusta paimeneen, sillä jatkuva ja kova kaitseminen tekee epävarmaksi ja pelokkaaksi.

Hyvät herrat. Tarjotkaa jotain syötävää ja tuokaa turvallisuus ja luottamus lampaiden elämään.

Tuommoinen panikoiva suuvaahtoinen harhojen pelko on pimeydestä. Ja se antaa surkean kuvan Herrasta. Mikä herra se sellainen on jolta joka pellen ilmestyessä lauma hajoaa ja katoaa ikuiseen tuskaan ja hämärään. Näin saadaan suuri saatana ja pieni heikko pelastaja.

Mitään tällaista vaikutelmaa ei saa mistään Raamatun kohdasta.  Minä näen Jeesuksen jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Miehen jonka voima on rajoittamaton. Kunnia suunnaton. Hänellä on kaikki avaimet. Hän tahtoo, pystyy ja voi johdattaa, pelastaa, nostaa, parantaa, täyttää ilolla, rohkeudella, voimalla jne... ad infinitum...

Todellakin toteutuu tämä:

Lainaus
Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

Ja hänen sieltä lähtiessään kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat kovasti ahdistamaan häntä ja urkkimaan häneltä moninaisia, väijyen, miten saisivat hänet hänen sanoistaan ansaan.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #256 : 06.04.14 - klo:11:43 »
Kannatatko sinäkin tuollaista epätervettä touhua?
Kyllä Jeesus varjelee monesta, mutta eihän siinä ole mitään järkeä, että asetutaan alttiiksi vaaralle.

Olen varma, että apostolien kokoukset eivät olleet tällaisia.
http://www.youtube.com/watch?v=DmkpkktiEpA

Minulle riitti yksi minuutti. Kyseessä on pimeyden voimien invaasio siksi, että mahdollisimman moni hylkäisi kaiken, mikä liittyy kristinuskoon. Tuon takana on pirullinen suunnitelma, jonka perimmäinen tarkoitus on tuhota siinä samalla myös totuudessa pysyvä usko. Tämä on päivänselvä asia, väittäkööt kuka tahansa mitä tahansa.

Olen siitä onnellinen, että olen saanut luontovarustuksen, joka on estänyt minua lähtemästä mukaan mihinkään, hyvään tai pahaan, ilman omaa motiivia. Torontolaisuuteenkin suhtauduin ensin neutraalisti tarkkaillen. Arvostelin myös itseäni koska pidin mahdollisena myös omaa erehtymistäni. Kuitenkin oli monia asioita, joiden kohdalla sisälläni "soivat hälytyskellot", vaikka en vielä tiennytkään, mistä on kysymys. Hälytysjärjestelmäni on sittemmin osoittautunut luotettavaksi.

Kaiken kaikkiaan koko prosessia omalla kohdallani on sanottava niin mullistavaksi asiaksi myönteisessä mielessä, että muutos on parasta elämässäni sitten uskoontulon. Olen erittäin kiitollinen kokemuksistani, jotka ovat merkinneet silmien avautumista ja samalla paljon rikkaampaa elämää, josta en luopuisi mistään hinnasta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #257 : 06.04.14 - klo:11:45 »
Hyvät herrat. Tarjotkaa jotain syötävää ja tuokaa turvallisuus ja luottamus lampaiden elämään.


Käy kertomassa tuo seurakuntajohtajille.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #258 : 06.04.14 - klo:11:50 »
Ja joidenkin leimailu on mennyt jopa niinkin pitkälle, että kun jotkut ovat Pyhän Hengen nimissä tehneet mitä hullunkurisimpia juttuja, halutaan sen vuoksi tehdä Pyhästä Hengestä toimimaton tekijä.

Näissä ollaan jo hyvin lähellä Pyhän Hengen pilkkaa. Kukaan terveellä pohjalla oleva ei sotke toisiinsa näitä sekoiluja ja tervettä Pyhän Hengen toimintaa. Asia on äärimmäisen vakava.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

tikli

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #259 : 06.04.14 - klo:11:56 »
Kun kerran täällä on kovasti kaitsemisesta kiinnostuneita uskovia läsnä niin voisinpa muistuttaa eräästä tapahtumasta.

Lainaus
Kun he olivat einehtineet sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas."

Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani."

Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas."

Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani."

Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas."

Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani".

Pelkällä kaitsemisella saadaan heikko, arka ja pelkäävä lauma aikaan, joka pysyy kiltisti sauvanmitan päässä eikä touhuile mitä sattuu.

Mutta se ei mene minnekään, sillä ei ole voimaa, sillä ei ole rohkeutta, sillä ei ole luottamusta paimeneen, sillä jatkuva ja kova kaitseminen tekee epävarmaksi ja pelokkaaksi.

Hyvät herrat. Tarjotkaa jotain syötävää ja tuokaa turvallisuus ja luottamus lampaiden elämään.

Tuommoinen panikoiva suuvaahtoinen harhojen pelko on pimeydestä. Ja se antaa surkean kuvan Herrasta. Mikä herra se sellainen on jolta joka pellen ilmestyessä lauma hajoaa ja katoaa ikuiseen tuskaan ja hämärään. Näin saadaan suuri saatana ja pieni heikko pelastaja.

Mitään tällaista vaikutelmaa ei saa mistään Raamatun kohdasta.  Minä näen Jeesuksen jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Miehen jonka voima on rajoittamaton. Kunnia suunnaton. Hänellä on kaikki avaimet. Hän tahtoo, pystyy ja voi johdattaa, pelastaa, nostaa, parantaa, täyttää ilolla, rohkeudella, voimalla jne... ad infinitum...

Todellakin toteutuu tämä:

Lainaus
Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

Ja hänen sieltä lähtiessään kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat kovasti ahdistamaan häntä ja urkkimaan häneltä moninaisia, väijyen, miten saisivat hänet hänen sanoistaan ansaan.

"Mikä herra se sellainen on jolta joka pellen ilmestyessä lauma hajoaa ja katoaa ikuiseen tuskaan ja hämärään. Näin saadaan suuri saatana ja pieni heikko pelastaja."

Aamenet tälle, sillä meillä on todellakin Suuri ja Voimalline Jumala!
Läpi taivasten kulkenut Jeesus Kristus!



Hebr. 4
12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika , niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.

15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

tikli

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #260 : 06.04.14 - klo:11:58 »
Ja joidenkin leimailu on mennyt jopa niinkin pitkälle, että kun jotkut ovat Pyhän Hengen nimissä tehneet mitä hullunkurisimpia juttuja, halutaan sen vuoksi tehdä Pyhästä Hengestä toimimaton tekijä.

Näissä ollaan jo hyvin lähellä Pyhän Hengen pilkkaa. Kukaan terveellä pohjalla oleva ei sotke toisiinsa näitä sekoiluja ja tervettä Pyhän Hengen toimintaa. Asia on äärimmäisen vakava.

Kyllä, kyllä ja siksi niiden pohjalta meidän uskovien ei tulisikaan tehdä Pyhästä Hengestä syyllistä ja alkaa epäilemään noiden pilkkaajien vuoksi  Hänen voimaansa ja mahdollisuuksiaan.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #261 : 06.04.14 - klo:11:59 »
Minä olin paikan päällä messukeskuksessa, jonne kanadalaiset tulivat "siunausta" tuomaan.

Se oli hyvin monien uskovien mielestä hyvin, hyvin epätavallista. Se oli jotain hyvin epätavallista ja todella järisyttävää.

Sitä on hieman vaikea selittää sellaiselle, joka ei ollut mukana. Ei ole mitään, johon voisin sitä verrata.

Olimme ehkä samassa tapahtumassa. Muistan kanadalaisnaisen, nimeltään Linda Bolton, joka taittuili puhujanpöntössä kuin linkkuveitsi. Hänen kertomuksestaan jäi mieleen, että Jumala johdatti hänen elämäänsä niin, että hän sai kolmanneksi miehekseen saarnaajan…

Kun sieltä lähdimme, sanoin vaimolleni, että jos tuo nainen olisi suomalainen,  hänellä ei olisi enää asiaa puhujanpönttöön.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #262 : 06.04.14 - klo:12:04 »
Tehdäänkö Suomessa (ja Kanadassa?) tosiaan jopa itsemurhia siksi, että Jumalan kutsumat,
Jeesusta elämäänsä etsivät, raahattiin 20 v. sitten joihinkin saatanallisiksi epäiltäviin tilaisuuksiin, joissa heidät eksytettiin?

20 vuotta sitten sielunvihollisen pauloihin kristillisissä tilaisuuksissa joutuneet eivät siis vieläkään ole vapautuneet pahuuden voimista,
vaan ovat mieleltään järkkyneet.

Onko liikehdintä edelleen voimissaan, koska se aiheuttaa näin valtavaa keskustelua?
Missä määrin viranomaiset ja media ovat puuttuneet ilmiöön?





Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #263 : 06.04.14 - klo:12:05 »
Mikä herra se sellainen on jolta joka pellen ilmestyessä lauma hajoaa ja katoaa ikuiseen tuskaan ja hämärään. Näin saadaan suuri saatana ja pieni heikko pelastaja.

Mitään tällaista vaikutelmaa ei saa mistään Raamatun kohdasta.  Minä näen Jeesuksen jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Miehen jonka voima on rajoittamaton. Kunnia suunnaton. Hänellä on kaikki avaimet. Hän tahtoo, pystyy ja voi johdattaa, pelastaa, nostaa, parantaa, täyttää ilolla, rohkeudella, voimalla jne... ad infinitum...

Mikä Herra se on, joka lähettää väkevän eksytyksen niille, joilla ei ole rakkautta totuuteen?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #264 : 06.04.14 - klo:12:05 »
Ja joidenkin leimailu on mennyt jopa niinkin pitkälle, että kun jotkut ovat Pyhän Hengen nimissä tehneet mitä hullunkurisimpia juttuja, halutaan sen vuoksi tehdä Pyhästä Hengestä toimimaton tekijä.

Näissä ollaan jo hyvin lähellä Pyhän Hengen pilkkaa. Kukaan terveellä pohjalla oleva ei sotke toisiinsa näitä sekoiluja ja tervettä Pyhän Hengen toimintaa. Asia on äärimmäisen vakava.

Kyllä, kyllä ja siksi niiden pohjalta meidän uskovien ei tulisikaan tehdä Pyhästä Hengestä syyllistä ja alkaa epäilemään noiden pilkkaajien vuoksi  Hänen voimaansa ja mahdollisuuksiaan.

Kuka on tehnyt Pyhästä Hengestä syyllisen?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #265 : 06.04.14 - klo:12:09 »
Tehdäänkö Suomessa (ja Kanadassa?) tosiaan jopa itsemurhia siksi, että Jumalan kutsumat,
Jeesusta elämäänsä etsivät, raahattiin 20 v. sitten joihinkin saatanallisiksi epäiltäviin tilaisuuksiin, joissa heidät eksytettiin?

20 vuotta sitten sielunvihollisen pauloihin kristillisissä tilaisuuksissa joutuneet eivät siis vieläkään ole vapautuneet pahuuden voimista,
vaan ovat mieleltään järkkyneet.

Onko liikehdintä edelleen voimissaan, koska se aiheuttaa näin valtavaa keskustelua?
Missä määrin viranomaiset ja media ovat puuttuneet ilmiöön?

Suomessa on uskonnon vapaus ja se estää puuttumasta myös kielteisiin ilmiöihin. Eräs torontolaisuudesta kovin innostunut minullekin tuttu ihminen meni sittemmin junan alle. Arvelen, että tämäkin surullinen tapaus on selitetty aivan muista asioista johtuvaksi. Samoin ne monet avioerot, joita tapahtui niissä jälkimainingeissa. Eihän "siunaus" voi tällaista vaikuttaa?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #266 : 06.04.14 - klo:12:11 »
En millään viitsisi sekaantua tällaiseen toinen toistensa syyttelyyn ja leimailemiseen,
mutta tässä kohdin olin kyllä aivan äimän käkenä, sillä eihän PetrusK puhunut mitään
mistään kokoontumispaikasta, rakennuksesta tai uuskarismaattisesta kokouksesta,

No, minulle on tämän keskusteluketjun aikana muodostunut se käsitys,
että Petruksen käyttämä ilmaisu "uskoa elävään eli tänäänkin toimivaan Jeesukseen"
tarkoittaa tietynlaista hengellistä liikettä.

Tuo "tänäänkin toimivaan" tuo minulle väistämättä mieleen tietynlaiset kokoukset
ja niiden oudot ilmiöt. Siksi tein juuri tuollaisen tulkinnan Petruksen puheesta.

(edit:) ja huomasitko, ei Petrus ollut mitenkään äimän käkenä, vaan hän
ilmeisesti ymmärsi mitä tarkoitin ;)


En tosiaankaan ymmärtänyt mitä tarkoitit enkä nytkään ota kantaa näihin mielipiteisiisi. Ne saat ihan hyvin pitää ominasi.

Mutta se on totta että siellä missä Jeesuksen nimessä ollaan kokoonnutta, niin siellä on itse Jeesus Kristus.

Ja siellä missä Jeesus on niin siellä on myös Totuus.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #267 : 06.04.14 - klo:12:14 »
Tehdäänkö Suomessa (ja Kanadassa?) tosiaan jopa itsemurhia siksi, että Jumalan kutsumat,
Jeesusta elämäänsä etsivät, raahattiin 20 v. sitten joihinkin saatanallisiksi epäiltäviin tilaisuuksiin, joissa heidät eksytettiin?
Kyllä.

Lainaus
20 vuotta sitten sielunvihollisen pauloihin kristillisissä tilaisuuksissa joutuneet eivät siis vieläkään ole vapautuneet pahuuden voimista,
vaan ovat mieleltään järkkyneet.
Eivät kaikki ja niin kuin on jo useasti ollut esillä tässä ketjussa, ei ne eksytykset loppuneet 20v. sitten.

Lainaus
Onko liikehdintä edelleen voimissaan, koska se aiheuttaa näin valtavaa keskustelua?
Missä määrin viranomaiset ja media ovat puuttuneet ilmiöön?
Onhan tälläkin foorumilla ollut puhetta mm. Herzogista, joka kävi äskettäin Suomessa.

Tuo edellä mainittu Lakelandin tyyppi kävi Suomessa 2012
http://www.youtube.com/watch?v=KYD7gNkcefM


Benny Hinn kävi Suomessa 2011, Iso-Britanniaan hänen pääsynsä estettiin.


Toisenlaisia eksyttäjiä, jotka eivät ole tuollaisia naurajakaatajia, löytyy monta.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #268 : 06.04.14 - klo:12:15 »
Kannatatko sinäkin tuollaista epätervettä touhua?
Kyllä Jeesus varjelee monesta, mutta eihän siinä ole mitään järkeä, että asetutaan alttiiksi vaaralle.

Olen varma, että apostolien kokoukset eivät olleet tällaisia.
http://www.youtube.com/watch?v=DmkpkktiEpA

Minulle riitti yksi minuutti. Kyseessä on pimeyden voimien invaasio siksi, että mahdollisimman moni hylkäisi kaiken, mikä liittyy kristinuskoon. Tuon takana on pirullinen suunnitelma, jonka perimmäinen tarkoitus on tuhota siinä samalla myös totuudessa pysyvä usko. Tämä on päivänselvä asia, väittäkööt kuka tahansa mitä tahansa.

Olen siitä onnellinen, että olen saanut luontovarustuksen, joka on estänyt minua lähtemästä mukaan mihinkään, hyvään tai pahaan, ilman omaa motiivia. Torontolaisuuteenkin suhtauduin ensin neutraalisti tarkkaillen. Arvostelin myös itseäni koska pidin mahdollisena myös omaa erehtymistäni. Kuitenkin oli monia asioita, joiden kohdalla sisälläni "soivat hälytyskellot", vaikka en vielä tiennytkään, mistä on kysymys. Hälytysjärjestelmäni on sittemmin osoittautunut luotettavaksi.

Kaiken kaikkiaan koko prosessia omalla kohdallani on sanottava niin mullistavaksi asiaksi myönteisessä mielessä, että muutos on parasta elämässäni sitten uskoontulon. Olen erittäin kiitollinen kokemuksistani, jotka ovat merkinneet silmien avautumista ja samalla paljon rikkaampaa elämää, josta en luopuisi mistään hinnasta.


No sitten vaan piehtaroit tuossa itsetyytyväisyydessäsi, mutta anna Herramme evankelistojen tehdä työtään, koska karismaattiset evankelistat ovat nykyään ainoita jotka massiivisesti evankelioivat myös käytännössä ihan kaikkea maailmaan. Menevät jopa sellaisiin muslimaihin missä on luvattu tappaa kaikki kristityt julistavat. Kukaan ei näihin maihin uskalla mennä.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #269 : 06.04.14 - klo:12:16 »
Kannatatko sinäkin tuollaista epätervettä touhua?
Kyllä Jeesus varjelee monesta, mutta eihän siinä ole mitään järkeä, että asetutaan alttiiksi vaaralle.

Olen varma, että apostolien kokoukset eivät olleet tällaisia.
http://www.youtube.com/watch?v=DmkpkktiEpA

Minulle riitti yksi minuutti. Kyseessä on pimeyden voimien invaasio siksi, että mahdollisimman moni hylkäisi kaiken, mikä liittyy kristinuskoon. Tuon takana on pirullinen suunnitelma, jonka perimmäinen tarkoitus on tuhota siinä samalla myös totuudessa pysyvä usko. Tämä on päivänselvä asia, väittäkööt kuka tahansa mitä tahansa.

Olen siitä onnellinen, että olen saanut luontovarustuksen, joka on estänyt minua lähtemästä mukaan mihinkään, hyvään tai pahaan, ilman omaa motiivia. Torontolaisuuteenkin suhtauduin ensin neutraalisti tarkkaillen. Arvostelin myös itseäni koska pidin mahdollisena myös omaa erehtymistäni. Kuitenkin oli monia asioita, joiden kohdalla sisälläni "soivat hälytyskellot", vaikka en vielä tiennytkään, mistä on kysymys. Hälytysjärjestelmäni on sittemmin osoittautunut luotettavaksi.

Kaiken kaikkiaan koko prosessia omalla kohdallani on sanottava niin mullistavaksi asiaksi myönteisessä mielessä, että muutos on parasta elämässäni sitten uskoontulon. Olen erittäin kiitollinen kokemuksistani, jotka ovat merkinneet silmien avautumista ja samalla paljon rikkaampaa elämää, josta en luopuisi mistään hinnasta.


No sitten vaan piehtaroit tuossa itsetyytyväisyydessäsi, mutta anna Herramme evankelistojen tehdä työtään, koska karismaattiset evankelistat ovat nykyään ainoita jotka massiivisesti evankelioivat myös käytännössä ihan kaikkea maailmaan. Menevät jopa sellaisiin muslimaihin missä on luvattu tappaa kaikki kristityt julistavat. Kukaan ei näihin maihin uskalla mennä.
Muslimimaissa tehdään paljon työtä salaisesti ja siinä ohessa yritetään korjata niitä vahinkoja, mitä nämä megasaarnaajat saavat aikaan.