Kirjoittaja Aihe: Teema Ilmestyskirjasta  (Luettu 1034 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Teema Ilmestyskirjasta
« : 07.11.23 - klo:13:56 »
Olen silloin tällöin miettinyt seuraavaa teemaa Ilmestyskirjasta.  Ihmisten viha Jumalaa kohtaa yltyy ja inhimillinen ylpeily yltyy.
Jeesus myös puhui, että ennen hänen takaisin tuloaan, viha Israelia kohtaan, viha kristittyjä kohtaan yltyy. Jeesus jopa sanoi, että jokainen joka tappaa uskovan luulee tekevänsä palvelun Jumalalalle. Ja että uskovia viedään oikeuteen erilaisista asioista syytettyinä.
Luukas 21:7-

Yritän paremmalla ajalla koota tähän Jeesuksen puheet tilanteista ennen hänen takaisin tuloaan ja mitä hän neuvoi.
Jeesus nimittäin selvästi sanoi, että hän edeltäkäsin puhui asioista, etteivät ne liikaa peloita, hämmennytä kun tilanteet lähtevät menemään sinne suuntaan.

En ota ollenkaan kantaa mihinkään aikajanoihin ja olen tietoinen että en tiedä aikoja, mitkä Jumala on säätänyt.
Jeesus neuvoo  meitä olemaan tietoinen, että emme tiedä milloin tapahtuu ja mitä, mutta Jeesus myös selvästi neuvoo valvomaan ja katsomaan mitä ympärillä hengellisesti  tapahtuu.

Ilmestyskirja sekin on Jeesuksen opetusta meille, itse ainakin ymmärrän vain teemat hyvin yleisellä tasolla. Mutta selvästi Hän opettaa meille juuri näistä yleisistä teemoista.

Kun katselen mediaa, huomaan juuri niitä teemoja olevan paljon näkyvillä tällä hetkellä.
Lähinnä siis yltyvä yhä julkisemmaksi tuleva vihamielisyys kristinuskoa kohtaan ja ilmeisesti myös Israelia kohtaan.




« Viimeksi muokattu: 07.11.23 - klo:16:22 kirjoittanut sandia »