Kirjoittaja Aihe: Kuoleman lähestyessä !  (Luettu 2821 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #15 : 09.06.20 - klo:20:31 »
Kaikki maallinen haihtuu savuna ilmaan silloin, kun kun kuolinhetki koittaa.
Jää vain muistoja ja ehkä rahaa perillisille.

Katselen tätä asiaa vähän toisesta näkökulmasta, sillä itse olen saanut elämääni varsin arvokkaita rakennustarpeita monilta kauan ennen minua eläneiltä uskovilta ihmisiltä. He ovat jättäneet jälkeensä erittäin arvokkaan perinnön, jota ei voi rahassa arvioida. Saattaapa olla niinkin, että he eivät ole jättäneet lainkaan maallista perintöä.

« Viimeksi muokattu: 09.06.20 - klo:20:37 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #16 : 09.06.20 - klo:22:15 »
Suhtaudun hyvin epäluuloisesti yleiseen ajatukseen,
että joku yksittäinen henkilö olisi luonut jotakin pysyvästi uutta ja ihmeellistä.
Siksi minulla ei ole sankareita.

Taiteiden alueella saattaa olla erikoislaatuisia yksilöitä,
kuten Rembrandt ja Elvis Presley.
Mutta maailma olisi aivan yhtä hyvä tai huono ilman heitäkin.
Jotkut toiset henkilöt olisivat heidän tilallaan.

Samoin suuret tiedemiehet toimivat henkilöinä,
joissa vain personoituu jonkin tieteenalan
hetkellinen huipputuote.
Luovat ja keksivät ihmiset eivät voi aikaansaada mitään,
mitä ei olisi ennenkin ollut hiukan toisessa muodossaan.

Jumalan luomia ilmiöitä ja maailmankaikkeuden lakeja voidaan havainnoida, järjestellä ja nimetä yhä uudelleen.
Sitähän tiedemiehet tekevät ja ottavat siitä kunnian itselleen.
Kuitenkin he vain paljastavat pikkuriikkisiä osia Kaikkivaltiaan tekemästä todellisuudesta.

"Missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää."
(Saarn. 1:18)



Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6329
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #17 : 10.06.20 - klo:17:14 »
Niin eihän meidän tulekaan yrittää hypätä ihmiselämän rajoittuneiseen ulkopuolelle etsimään tämän elämän merkitystä.
Minusta Jumala osoittaa huolenpitoa ja rakkauttaa ihmiselle aivan tämän yhden henkilön elämän puitteissa, on sitten tiedemies, taiteilija tai ihan vaan tavis. Ja se juuri mielestäni osoittaa tämän(kin) Jumalan luoman ja ylläpitämän maailman ja ihmiselämän arvon. Ihmisen kuolemakin on Jumalaa koskettava asia eikä hän jätä omaansa yksin siinä.

Toisin sanoen ihmisen elämä tässä maailmassakin saa arvonsa Jumalasta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #18 : 10.06.20 - klo:17:59 »
Mielestäni luovuus on yksi Jumalan lahja, eikä suinkaan mikään vähäpätöinen. Parhaimmillaan se on silloin, kun se koituu tavalla tai toisella ihmisten parhaaksi.

Luovuus voi jopa tehostaa evankeliumin julistusta esim. painetun sanan välityksellä. Myös sähköinen media voi palvella samaa asiaa.

On toki myönnettävä, että samat aseet luovuus antaa myös vastapuolelle. Siksi olisi tärkeää, että uskovat ihmiset olisivat erityisen aktiivisia luovuuden antamien mahdollisuuksien hyödyntämisessä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #19 : 10.06.20 - klo:18:27 »
Kirjapainotaidossakin on pitkälti kysymys luovuudesta. Raamattujakin alkoi syntyä tämän taidon kehittymisen myötä.

Wikipediassa kerrotaan tästä näin:
Kirjapainotaidon keksijänä pidetään saksalaista Johannes Gutenbergiä, joka eli 1400-luvulla. Hän ei varsinaisesti keksinyt mitään sellaista, mitä ei jo olisi ollut olemassa, mutta hän yhdisti kaikki elementit toimivaksi tekniseksi ratkaisuksi. Jo ennen Gutenbergiä Euroopassa oli jo painettu puuleimasimilla ja puulaatoilla kankaalle kuvia ja kuvioita sekä paperille esimerkiksi pelikortteja ja pyhimystenkuvia. Myös metallileimasimia oli käytetty esimerkiksi rahan lyömisessä. Gutenbergillä oli kultasepän tausta, ja hän keksi 1430-luvulla ryhtyä valamaan erillisiä kirjakkeita metallista. Irtokirjasimet nopeuttivat sivun tekemistä olennaisesti verrattuna siihen, että jokainen sivu olisi kaiverrettu erilliseksi puu- tai metallilevyksi. Seuraavien vuosien aikana Gutenberg valmisti saksan kielessä tarvittavat kirjakkeet sekä kehitti muun muassa painimen, latomistekniikan ja oikeanlaisen painovärin.[7]

Gutenbergin kirjapainotaidon mestarinäytteenä pidetään Raamattua, jonka parissa hän työskenteli vuosina 1452–1455. Kun Gutenbergillä ei ollut rahaa maksaa velkojaan, hänen työtään jatkoivat hänen liikekumppaninsa Johannes Fust ja tämän vävy Peter Schöffer. Kirjapainotaito levisi nopeasti muualle Saksaan, ja kohta muuallakin Euroopassa työskenteli saksalaisia painajia.[8]

Kirjapainotaito teki tiedon monistamisesta nopeaa ja ennen kaikkea halpaa. Kirjapainotaitoa on sanottu yhdeksi maailman suurimmista keksinnöistä. Kirjapainotaito mahdollisti ihmisen käsityksen muokkaamisen itsestään ja maailmasta ympärillään. Lukutaito ja kirjapainotaito kehittyivät yhdessä. Ilman kirjapainotaitoa eivät yliopistotkaan olisi kehittyneet. Niinpä kirjapainoja nousi sinne missä oli yliopistoja.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #20 : 10.06.20 - klo:20:27 »
Tässä elämäni vaiheessa on vähän, jos ollenkaan, luovuutta. Kasvain painaa kurkkua, hengitys käy vaikeammaksi, nieleminen mahdottomaksi, voimat loppumassa. Tuntuu kuin olisin joidenkin uskovaisten kanssa kuin eri "planeetalle" - ja varmasti pian olenkin.

Kuolemankin lähestyessä koen tämän syntisyyteni ja kurjuuteni samoin kuin joku virrentekijä, joka tuskaili näin:

Hyvin tunnen jo turhiksi antimet maan,
jopa parhaatkin arvottomiksi.
Ja kun turhia etsin, niin tuskia saan.
Nekö kelpaavat lohduttajiksi?
Ja viihdynkö näin,
kun on mahdoton kulkea taivasta päin?

Miten syntiä suosiva, vilpillinen,
perin uskoton matkassa pysyn?
Olen kristitty joukossa kristittyjen,
yhä maailman kiitosta kysyn.
Taas kauhistelen
tätä kurjuutta luontoni valheellisen.

Yhä, Herrani, synneistä synteihin vie
katu tuttu, kun käyn sitä pitkin.
Se on uusien raskaiden askelten tie,
vaikka juuri sen itkuja itkin.
Näin matkalla maan
kovin työlästä taakkaani raahata saan.

Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #21 : 10.06.20 - klo:21:08 »
Taiteellisuus, tieteellisyys ja muu inhimillinen taitavuus on hienoa,
varsinkin jos sillä korotetaan Jumalaa.
Mutta kaikkein ansioituneimmatkaan yksilöt,
joiden persoonan kautta jotakin erinomaista  saavutetaan,
eivät ole minulle suuria ihmisiä, sankareita.

Raamatussakaan ei nimetä ei muistella henkilöitä,
jotka olisivat saaneet joitakin maallisia ihmeellisyyksiä aikaan-
paitsi jos he toimivat suoraan Jumalan ja
Hänen kansansa hyväksi.
Siksi Jumalan Sana sanoo ihmisen elämänaikaisia saavutuksia turhuudeksi.

Poissa lukija

  • Viestejä: 95
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #22 : 11.06.20 - klo:14:33 »
ikävää, että sinulle on näin käynyt. Onneksi on Jumala joka on meille kaikille armollinen, kun vain pyydämme.

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #23 : 15.06.20 - klo:22:55 »
Minulle kaikkiaan kuolema on ollut tabu. Niin kykenemätön olen sen käsittelemiseen itsessäni.
Kuolema lähestyy, se on varma, eikä kukaan tiedä omalla tai läheistenkään kohdalla millä vauhdilla se lähestyy.
Kuolema on monille tabu, jota ei ajatella eikä siitä mielellään puhuta, koska kuoleman jälkeinen olemassaolo on täysin tuntematon asia.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6329
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #24 : 16.06.20 - klo:01:57 »
Juu siitä on vaikea puhua, kun siitä ei tiedä mitään.

Mutta luin Ilmestyskirjasta tosi ihanan ja rohkaisevan kohdan kuolemasta: "ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

Uudessa käännöksessä oli, että ole uskollinen kuolemaan asti niin minä anna sinulle voitonseppeleeksi ELÄMÄN! :)

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #25 : 16.06.20 - klo:14:03 »
Juu siitä on vaikea puhua, kun siitä ei tiedä mitään.

Mutta luin Ilmestyskirjasta tosi ihanan ja rohkaisevan kohdan kuolemasta: "ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

Uudessa käännöksessä oli, että ole uskollinen kuolemaan asti niin minä anna sinulle voitonseppeleeksi ELÄMÄN! :)
Kuoleman jälkeinen olemassaolo on mahdollista vain siinä tapauksessa, jos on olemassa sellainen Jumala kuin kristinusko opettaa. Kristinuskon käsitykseen kuolemasta sisältyy aina toivo. Siksi kuollut ihminen voidaan jättää turvallisin mielin Jumalan käsiin ja Hänen armonsa varaan. Kirkossa puhutaankin paljon jälleennäkemisen toivosta.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #26 : 26.06.20 - klo:13:04 »
Kuoleman jälkeinen olemassaolo on mahdollista vain siinä tapauksessa, jos on olemassa sellainen Jumala kuin kristinusko opettaa. Kristinuskon käsitykseen kuolemasta sisältyy aina toivo. Siksi kuollut ihminen voidaan jättää turvallisin mielin Jumalan käsiin ja Hänen armonsa varaan. Kirkossa puhutaankin paljon jälleennäkemisen toivosta.

Jumala on ilmoittanut ihmiskunnalle, että "jokaisen on kerran kuoltava, mutta sen jälkeen tulee tuomio"(Hebr. 9:27, 28). Toivo iankaikkisesta elämästä kuuluu niille, jotka ovat uskossa omistaneet Jeesuksen sovitustyön omalle kohdalleen. Tämä on niin suuri asia, että suhdetta Jumalaan kehotetaan tutkimaan ja koettelemaan (2.Kor. 13:5) sekä valmistautumaan Jumalan kohtaamiseen (Aam. 4:12).

Eilen tuli yksi merkittävä virstanpylväs vastaan, kun lääkäri ilmoitti, että kohdallani kuratiivisesta hoidosta siirrytään palliatiiviseen hoitoon. Suomeksi tuo merkitsee, että lääkärit ovat luopuneet tavoitteistaan antaa minulle parantavaa hoitoa ja keskittyvät oireiden mukaiseen hoitoon ja oloni helpottamiseen kuoleman lähestyessä.

Ystävät ja muut lukijat. Kaikki hyvä ja paras on edessäpäin, jo aika lähellä. Maan ääristä minä kuulen tuon ylistyslaulun: "Autuas on vanhurskasten osa!"

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #27 : 26.06.20 - klo:15:28 »
Jeesuksen hoitoon,henkesi ,sielusi ja ruumiisi !

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #28 : 26.06.20 - klo:15:43 »
Juu siitä on vaikea puhua, kun siitä ei tiedä mitään.

Mutta luin Ilmestyskirjasta tosi ihanan ja rohkaisevan kohdan kuolemasta: "ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

Uudessa käännöksessä oli, että ole uskollinen kuolemaan asti niin minä anna sinulle voitonseppeleeksi ELÄMÄN! :)
Kuoleman jälkeinen olemassaolo on mahdollista vain siinä tapauksessa, jos on olemassa sellainen Jumala kuin kristinusko opettaa. Kristinuskon käsitykseen kuolemasta sisältyy aina toivo. Siksi kuollut ihminen voidaan jättää turvallisin mielin Jumalan käsiin ja Hänen armonsa varaan. Kirkossa puhutaankin paljon jälleennäkemisen toivosta.
Monet uskonnot opettavat, että yksilön elämä jatkuu kuoleman jälkeen.
Vain Raamattu kertoo tästä asiasta totuuden,
koska siinä itse Kaikkivaltias Jumala puhuu.
Pakanuskonnoissa on vain ihmisten kuvitelmia näkymättömistä voimista ja kuoleman jälkeisestä olemassaolosta.

Jumala opettaa Sanassaan selkeästi, millainen tulevaisuus on Jeesus-uskossa
kuolevalla, ja mitä taas tapahtuu aikanaan sille, joka ei ole elämänsä aikana
uudestisyntynyt.
Siksi hurskaat siunauspuheet ei-uskovan arkun äärellä ovat satua.
Uskosta osattoman kuolemaa ei Raamatun mukaan seuraa ikuinen lepo ja rauha,
vaan loputon kärsimys.
Jumalan tuomio on oikeudenmukainen, mutta lopullinen:

Jeesus opettaa:
"Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat:
”Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta.”
Hän vastasi:
”Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.  Pelto on maailma.
Hyvä siemen on valtakunnan lapset, mutta rikkavilja on Pahan lapset. 
Vihamies, joka sen kylvi, on Paholainen, sadonkorjuun aika on maailmanajan loppu, ja leikkuuväki on enkelit. 
Niin kuin rikkavilja kootaan ja poltetaan tulessa,
niin tapahtuu maailmanajan lopussa. 
Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat viettelykseksi, ja kaikki,
jotka harjoittavat vääryyttä,  ja heittävät heidät tuliseen pätsiin.
Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. 
Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko.
Jolla on korvat, se kuulkoon!”
(Matt. 13: 36-43)

"Isä on antanut Pojalle myös vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. 
Älkää ihmetelkö tätä, sillä tulee hetki, jolloin
kaikki, jotka ovat haudoissa, kuulevat hänen äänensä  ja tulevat esiin:
hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen mutta
pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen."
(Joh. 5: 27-29)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6329
Vs: Kuoleman lähestyessä !
« Vastaus #29 : 26.06.20 - klo:17:41 »
Niin, Raamattu on realistinen kuoleman suhteen samalla. Siksi Jumalan sana tulee niin lähelle ihmistä kuolemassakin.
Eikä se jäänyt edes siihen. Jumala itse samastui meihin rakkaudessaan ja kävi saman läpi!
« Viimeksi muokattu: 26.06.20 - klo:17:56 kirjoittanut sandia »