Kirjoittaja Aihe: Pyysin takalasia, sain auton  (Luettu 1957 kertaa)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Pyysin takalasia, sain auton
« : 14.12.18 - klo:07:43 »
Minulta meni 3 viikkoa sitten rakkaasta vanhasta Opel Astrasta takaikkuna. Se "räjähti" pieniksi palasiksi ja lensi takapenkille ja lattialle. Istuin tapahtumahetkellä autossa keskustelemassa erään ystäväni kanssa. Moottori ei ollut käynnissä ja sen lasin pamahtamisen jälkeen nipin napin oli sydämenikään käynnissä. Voi mahdotonta kuinka pelästyin.

No joo, kysymyksessä oli liimalasi ja ilmeisesti se hajosi siihen syntyneen jännitteen seurauksena. Tilasin seuraavana päivänä netistä autoon sopivan lasin ja rupesin rukoilemaan remonttiin tarvittavaa 300-400 euron rahamäärää. Viikon päästä sain lasiliikkeestä ilmoituksen, ettei sopivaa lasia löytynyt koko maasta. Rupesin siis rahan lisäksi rukoilemaan myös lasia.

Kolme viikkoa kului eikä tullut rukousvastausta kumpaankaan tarpeeseeni (rahaan ja varaosaan). Eilen minulle soitettiin ja kyseltiin olisiko minulla käyttöä alle 10 vuotta käytössä olleelle Chrysler-merkkiselle autolle, jolla edesmennyt eläkeläinen oli ajanut muutaman tuhat kilometriä (auto on siis kuin uusi). Sanoin heti, ettei minulle ole säästössä rahaa sellaisen ostamiseen. Silloin kävi selväksi, että edesmenneen lääkärin tytär oli saanut auton ja tahtoi lahjoittaa sen minulle. Olin aivan sanaton - kirjaimellisesti. Soittaja jatkoi sitten, että tämä perillinen haluaa maksaa myös koko ensi vuoden vakuutuksen ja kulut autosta. Auto tuodaan ensi maanantaina minulle kello 10 maissa.

Näin kävi; pyysin takalasia, mutta sain koko auton.

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Pyysin takalasia, sain auton
« Vastaus #1 : 14.12.18 - klo:10:09 »
Kiitos, Oloneuvos, jakamisesta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pyysin takalasia, sain auton
« Vastaus #2 : 14.12.18 - klo:11:50 »
Olipa ihmeellinen tapaus. Ihmeitten aika ei ole ohi.

Oltiin vaimon kanssa eilen päiväkävelyllä. Vastaan tuli lähellä asuva rouva pienen koiransa kanssa. En tiedä hänestä paljoakaan. Hänen kotinsa on ilmeisesti yksi alueen komeimmista. Olemme joskus vaihtaneet muutamia ajatuksia, enemmän hän on keskustellut vaimoni kanssa. Nyt tuli puhetta terveydestä. Kerroin hänelle omasta ihmeparantumisestani vuosia sitten (olen kaiketi kertonut siitä täällä). Jotenkin sain ikäänkuin kehotuksen puhua siitä. Hän oli hyvin vaikuttunut asiasta. Saa nähdä, tuleeko asiaan mitään jatkoa.

Tarkistin tuon kertomuksen ihmeparantumisestani, josta on kulunut n. 7-8 vuotta. Kertomus löytyy täältä: http://puimatanner.net/index.php?topic=127.msg11129#msg11129
Vaiva ei ole uusinut.  :D
« Viimeksi muokattu: 14.12.18 - klo:11:59 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Pyysin takalasia, sain auton
« Vastaus #3 : 14.12.18 - klo:13:49 »
Upea asia, Oloneuvos!
Ihmisroska

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Pyysin takalasia, sain auton
« Vastaus #4 : 14.12.18 - klo:22:54 »
 Hieno juttu oloneuvos ! Täytyy kyllä muistaa, et kaikista autoista tulee vanhimmiten ooppeleita. ;)

Poissa junnu77

  • Viestejä: 35
Vs: Pyysin takalasia, sain auton
« Vastaus #5 : 15.12.18 - klo:21:47 »
Opel= Oitis Poistettava Euroopan Liikenteestä  ;D

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Pyysin takalasia, sain auton
« Vastaus #6 : 15.12.18 - klo:22:03 »
Oppi pojan ensimmäinen lelu.

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Pyysin takalasia, sain auton
« Vastaus #7 : 16.12.18 - klo:08:56 »
Onnea uuden auton johdosta- melkoinen rukousvastaus!
Varmaan hätkähdytti tuo takalasin rikkoutuminen, itsekin olen kokenut sen kun vanha juomalasi hajoaa yhtäkkiä itsekseen pieniksi siruiksi kuivauskaapissa. Hetken kuluttua rikkoutuu toinen samaa sarjaa oleva lasi.

Jumala antaa joskus enemmän kuin pyytää, niinkuin Salomolle; oikean asenteen/viisaan pyynnön johdosta sai enemmän kuin toivoi. "Pyydä, niin paljon saat"...