Kirjoittaja Aihe: Jumalan läsnäolo  (Luettu 37349 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #105 : 23.02.15 - klo:16:48 »
Perussyy PJ:n toiminnassa, jonka vuoksi hän on kartettava, on hänen koko toimintatapansa. UT:n ohjeistuksissa srk:lle ei ole kiertäviä matkalaukkusaarnaajia ja - rukoilijoita. Ei siellä missään esitetä mitään tehtävää, joka vastaisi noita nykyajan oman ministryn yksityisyrittäjiä.

Sittemmin esille noussut syy, miksi PJ kuuluu kartettaviin, on PJ:n rahan himo. Uskovien pitäisi nähdä tämä jo paljon ennen kuin niitä viranomaiset ryhtyvät tutkimaan. On pöyristyttävää, että vähäosaisten auttamisen varjolla kerätään valtaisat omaisuudet. Kovasti tätä henkilöä on pidetty hengellisenä "esikuvana".
« Viimeksi muokattu: 23.02.15 - klo:19:41 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #106 : 24.02.15 - klo:17:12 »
Perussyy PJ:n toiminnassa, jonka vuoksi hän on kartettava, on hänen koko toimintatapansa. UT:n ohjeistuksissa srk:lle ei ole kiertäviä matkalaukkusaarnaajia ja - rukoilijoita. Ei siellä missään esitetä mitään tehtävää, joka vastaisi noita nykyajan oman ministryn yksityisyrittäjiä.

Sittemmin esille noussut syy, miksi PJ kuuluu kartettaviin, on PJ:n rahan himo. Uskovien pitäisi nähdä tämä jo paljon ennen kuin niitä viranomaiset ryhtyvät tutkimaan. On pöyristyttävää, että vähäosaisten auttamisen varjolla kerätään valtaisat omaisuudet. Kovasti tätä henkilöä on pidetty hengellisenä "esikuvana".
Niinpä niin. Hyvä näyttelijä pystyy kauankin viilaamaan uskovia linssiin.

Poissa sininen

  • Viestejä: 13
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #107 : 04.03.15 - klo:16:58 »
Jumalan asuu meissä uskovissa. Jeesus asuu meissä uskovissa. Ja Pyhä Henki asuu meissä uskovissa.
Koska Hän asuu minussa ja meissä, niin "läsnäolo" on siinä! Miksi uskovia kutsutaan Jumalan läsnäoloon? Johonkin tunnekokemuksiinko?
Seurakunnan kokoontuessa yhteen ei tarvitse pyydellä Jeesusta tai Pyhää Henkeä tervetulleeksi. Kokoontuessamme Jeesus on  kanssamme Henkensä kautta. Jeesuksen nimeenhän kokoonnumme.
Läsnäolo näyttää olevan sidottu  johonkin "pumppaamisen" yhteydessä saatuun kokemukseen?
Tämä on hyvä muistaa. Joskus (oman kokemukseni mukaan) kirkossa erikseen kutsutaan että Pyhä Henki olisi läsnä, ei sitä tarvitse erikseen tehdä, yrittää väkisin jotain tunnekuohua tai tunnekokemusta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #108 : 04.03.15 - klo:17:15 »
Jumalan asuu meissä uskovissa. Jeesus asuu meissä uskovissa. Ja Pyhä Henki asuu meissä uskovissa.
Koska Hän asuu minussa ja meissä, niin "läsnäolo" on siinä! Miksi uskovia kutsutaan Jumalan läsnäoloon? Johonkin tunnekokemuksiinko?
Seurakunnan kokoontuessa yhteen ei tarvitse pyydellä Jeesusta tai Pyhää Henkeä tervetulleeksi. Kokoontuessamme Jeesus on  kanssamme Henkensä kautta. Jeesuksen nimeenhän kokoonnumme.
Läsnäolo näyttää olevan sidottu  johonkin "pumppaamisen" yhteydessä saatuun kokemukseen?
Tämä on hyvä muistaa. Joskus (oman kokemukseni mukaan) kirkossa erikseen kutsutaan että Pyhä Henki olisi läsnä, ei sitä tarvitse erikseen tehdä, yrittää väkisin jotain tunnekuohua tai tunnekokemusta.

En joudu nykyisin tuollaisiin tilaisuuksiin, koska jokin sisällä sanoo, ettei sellainen ole tervettä. Uskonelämässä on jotain pahasti vinksallaan, jos ajatellaan, että Pyhä Henki tulee ja menee miten sattuu. Epäraamatullista se on selkeästi.

"Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne."
(Joh. 14:16-18)
« Viimeksi muokattu: 17.05.15 - klo:20:58 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #109 : 13.06.15 - klo:10:33 »
Kokemuksemme ja tunteemme tästä vaihtelevat laidasta laitaan. Jos kehitetään erilaisia menetelmiä kokemusten saamiseksi, niin ollaan vaarassa joutua väärien henkien vaikutuspiiriin, sillä ne mieluusti käyttävät tilaisuutta hyväkseen. Esimerkkejä lähimenneisyydestä tuskin tarvitsee kovinkaan kaukaa hakea.

Lainaan tähän Michael Howardin tekstiä kirjasta, Ylistä ja Palvo - Avaimesi valtaistuinsaliin:

"… olen esimerkiksi pyytänyt rumpalia lyömään rumpuja erittäin radikaalilla tavalla. Pyhän Hengen voitelu (läsnäolo?) tuli niin väkevänä, että olen monta kertaa rohkaissut koko seurakuntaa kokoontumaan korokkeen ympärille tekemättä muuta kuin että antavat rummunlyöntien hoitaa heidän sieluaan ja henkeään."

Laitan tämän kertaukseksi siitä syystä, että tämä Howard liehuu nytkin ympäri Suomea, ja on kuulema muuttanut Suomeen. On hyvä tietää, mitä hän on kirjoittanut. Suomeksikin on ilmestynyt muutama kirja. Howardin ilmoitukset ovat lehdissä värillä ja kahdella palstalla. Vakiintuneiden seurakuntien ilmoitukset loistavat poissaolollaan tai ovat niin pieniä, ettei pienempiä voi enää olla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #110 : 20.01.16 - klo:16:51 »
Pirkon kirjan viimeistä edellisellä sivulla on mielenkiintoinen yksityiskohta. Se liittyy erääseen rukoustapahtumaan Alppilan kirkossa, jossa häntä on yllättäen noyryytetty. Kun hän palaa väsyneenä kotiin, niin alkaa tapahtua:

"Otan taas kynän ja paperia ja Jumala selittää niin rakkaasti: 'Minä Jeesus en koskaan hylkää sinua, en kierrä kaukaa silloin kun näen sinut. Sinua minä rakastan ja ikävöitsen. Älä pelkää hylkäämistä, sillä se ei kuulu siihen suureen rakkauteen, joka minulla on sinua kohtaan. Autan sinua eteenpäin'."

Tuo lihavoitu tarkoittaa käsittääkseni automaattikirjoitusta. Jumala ei tietääkseni käytä sitä tekniikkaa, ei edes Raamattua ole kirjoitettu automaattikirjoituksella.

Tähän aiheeseen liittyen tein tänään mielenkiintoisen havainnon. Selasin Pekka Reinikaisen kirjoittamaa kirjaa Noituuden paluu lääketieteeseen (Kuva ja Sana 1989). Siinä Reinikainen mainitsee kirjasta Jumala Puhuu (Kuva ja sana), että viimeksimainittu on saatu okkultisesti automaattikirjoituksella. Jumala Puhuu-kirjasta on otettu ainakin 19 painosta suomeksi (minulla oleva on 5. painos). Koska tuo automaattikirjoitus-tieto on ollut jo ainakin v. 89 Kuvan ja Sanan tiedossa, niin se ei ole estänyt uusintapainosten ottamista, tuottaahan tämä kirja edelleen rahaa kassaan.

Kiinnostavaa tietoa ko. kirjasta on seuraavassa linkissä:
http://nokialainen.blogspot.fi/2014/06/jumala-puhuu-hartauskirja-okkultismia.html

Kuvan ja Sanan sivuilla on toinenkin kirja, jonka synty perustuu ilmeisesti samaan tekniikkaan. Laitan senkin tähän:
« Viimeksi muokattu: 20.01.16 - klo:20:35 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #111 : 20.01.16 - klo:22:21 »
Vakava juttu, että tuollaista eksytystä levitetään...
Eivätköhän suomentajat tai kustantajat todella näe mistä on kysymys?
Vai onko rahantulo niin tärkeää, että kirjojen oppi ei haittaa...

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #112 : 21.01.16 - klo:02:10 »
Vakava juttu, että tuollaista eksytystä levitetään...
Eivätköhän suomentajat tai kustantajat todella näe mistä on kysymys?
Vai onko rahantulo niin tärkeää, että kirjojen oppi ei haittaa...

Melleriä ei ilmeisesti haittaa. Eikä ole haitannut kääntäjääkään, Tapani Kärnää.

Jokunen lainaus kirjasta on paikallaan. Huomaamme, ettei tämä ylistysoppi ole aivan viime vuosien keksintöä:

"VAADI ENEMMÄN

Kun jatkvasti vaadit Sanani toteutumista, olet pian näkevä tuloksia. Sinun ei tarvitse jatkaa näin kovinkaan pitkään, ennenkuin Sana alkaa toteutua aineellisissa. Tämä on kuolematon laki."

"KUOLINISKU VIHOLLISELLE

Herramme, me ylistämme Sinua.

Ylistys on kuolinisku viholliselle. Pelkkä alistuminen Jumalan tahtoon, pelkkä kuuliaisuus Sanalle ei kykene kaatamaan vihollista niin kuin ylistys tekee."

"YLISTYKSEN TIE

Opetan sinulle tavan, jolla siirrät vuoria. Siirrät vuoria ylistyksen tiellä. Kun vaikeudet tulevat, ajattele kaikkea, mistä saat olla kiitollinen. Ylistä, ylistä, ylistä.

Sano 'kiitos' kaiken aikaa. Tämä siirtää vuoria – ylistävä sydämesi."

"MENESTYKSEN SALAISUUS

Jos vaara uhkaa, katso Minuun. Jos haluat tai tarvitset jotain itsellesi tai toisille, katso Minuun. Vaadi omaasi varastohuoneestani. Vaadi, vaadi."


Eräs mielenkiintoinen huomio omasta kirjastani, jonka olen ilmeisesti joskus kirpparilta ostanut. Kirjan entisen omistajat ovat yllätyksekseni minulle tuttu pariskunta vuosien takaa. He ovat kulkeneet ympäri maakuntaa puhujina eri seurakunnissa. Katselin merkintöjä kirjassa, joita ilmeisesti juuri he ovat tehneet. Mutta hälytyskellot eivät heilläkään ole olleet ajan tasalla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1717
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #113 : 21.01.16 - klo:13:58 »
Huh, yllättävää että Jumala puhuu-kirja on tuollaista alkuperää. Olen sitä lukenut joskus paljonkin.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #114 : 21.01.16 - klo:14:59 »
Huh, yllättävää että Jumala puhuu-kirja on tuollaista alkuperää. Olen sitä lukenut joskus paljonkin.

Näitä samantapaisia asioita tulee vastaan useinkin, mutta monet kieltäytyvät niitä huomioimasta. Ja usein suuttuvat, jos niistä huomauttaa. Lisäksi saa kuulla, että "oletkos sinä aina oikeassa", ikäänkuin oma erehtyväisyys olisi jokin este väärän paljastamiselle.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #115 : 21.01.16 - klo:15:11 »
Huh, yllättävää että Jumala puhuu-kirja on tuollaista alkuperää. Olen sitä lukenut joskus paljonkin.

Näitä samantapaisia asioita tulee vastaan useinkin, mutta monet kieltäytyvät niitä huomioimasta. Ja usein suuttuvat, jos niistä huomauttaa. Lisäksi saa kuulla, että "oletkos sinä aina oikeassa", ikäänkuin oma erehtyväisyys olisi jokin este väärän paljastamiselle.

Erittäin hyvin kiteytetty. Se on just noin. Kun viestintuoja itsekin on vajavainen ihminen, niin mitä sitä muiden erheistä mainitsemaan...

Tuolla logiikalla lopulta kaikki opit ja asiat menisivät läpi seurakunnissa.

Tuubilinkki liittyy: https://www.youtube.com/watch?v=IUWPwP0EJbc
Ihmisroska

Poissa pax

  • Viestejä: 1717
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #116 : 21.01.16 - klo:15:15 »
Täytyy kyllä myöntää että aikoinaan kun kirjaa luin päivänsanan tyyppisesti kummastelin miten muka kaksi naista sai sellaisia juttuja Herralta, mutta kait luotin enkä olisi voinut kuvitella alkulähdettä.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #117 : 21.01.16 - klo:20:22 »
Huh, yllättävää että Jumala puhuu-kirja on tuollaista alkuperää. Olen sitä lukenut joskus paljonkin.

Näitä samantapaisia asioita tulee vastaan useinkin, mutta monet kieltäytyvät niitä huomioimasta. Ja usein suuttuvat, jos niistä huomauttaa. Lisäksi saa kuulla, että "oletkos sinä aina oikeassa", ikäänkuin oma erehtyväisyys olisi jokin este väärän paljastamiselle.

Erittäin hyvin kiteytetty. Se on just noin. Kun viestintuoja itsekin on vajavainen ihminen, niin mitä sitä muiden erheistä mainitsemaan...

Tuolla logiikalla lopulta kaikki opit ja asiat menisivät läpi seurakunnissa.

Tuubilinkki liittyy: https://www.youtube.com/watch?v=IUWPwP0EJbc
Eerittäin hyvin sanottu. Tuo alleviivattu lauseesi on hyvä painaa mieleen,
jos tuollaiseen arvostelun torjuvaan tilanteeseen joskus joutuu.

Ja miksipäs ei joutuisi, jos sen sanoo mitä sisällään oikeaksi kokee.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #118 : 20.02.16 - klo:17:04 »
Huh, yllättävää että Jumala puhuu-kirja on tuollaista alkuperää. Olen sitä lukenut joskus paljonkin.

Näitä samantapaisia asioita tulee vastaan useinkin, mutta monet kieltäytyvät niitä huomioimasta. Ja usein suuttuvat, jos niistä huomauttaa. Lisäksi saa kuulla, että "oletkos sinä aina oikeassa", ikäänkuin oma erehtyväisyys olisi jokin este väärän paljastamiselle.

Kirja on erittäin suosittu. Allaolevassa linkissä on lähes 6000 tykkäystä. Tuttuja nimiäkin näkyy:

https://fi-fi.facebook.com/Jumala-puhuu-107358492658838/
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #119 : 01.05.16 - klo:14:10 »
Olen pitänyt Suontoa yhtenä raittiimmista julistajista ja olen kuvitellut myös hänen järjestönsä noudattavan samaa linjaa. Sitä suurempi yllätys oli se, että markkinoivat kirjallisuutta, jota ei voi sanoa raittiiksi. Sivuilta löytyi myös kirja "Jumala puhuu".
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell