Kirjoittaja Aihe: Jumalan läsnäolo  (Luettu 37381 kertaa)

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #120 : 01.05.16 - klo:16:49 »
Olen pitänyt Suontoa yhtenä raittiimmista julistajista ja olen kuvitellut myös hänen järjestönsä noudattavan samaa linjaa. Sitä suurempi yllätys oli se, että markkinoivat kirjallisuutta, jota ei voi sanoa raittiiksi. Sivuilta löytyi myös kirja "Jumala puhuu".

Joskus tuollaisiin epäloogisuuksiin törmää ja jää melkein suu auki tollottamaan, että onko edes mahdollista. Joskus kyseessä on kuitenkin tietämättömyys. Ihan suoraan ei uskalla aina sormeakaan heristää, kun ei voi tietää miten sellaista kirjallisuutta on lipsahtanut markkinoitavien tuotteiden joukkoon.

Itselleni oli aikonaan suuri yllätys ja ihmetyksen aihe, kun huomasin erään suht raittiina pitämäni julistajan tykkäävän Rick Warrenin kirjasta. Se häiritsi lopulta niin paljon, että otin henk.koht. yhteyttä ja ystävällisesti esitin asiani. Ihan hyvä keskustelu siitä syntyi, mutta ehkä ihan yhteistä näkemystä ei löytynyt.

Ihmisroska

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #121 : 01.05.16 - klo:18:09 »
Joskus tuollaisiin epäloogisuuksiin törmää ja jää melkein suu auki tollottamaan, että onko edes mahdollista. Joskus kyseessä on kuitenkin tietämättömyys. Ihan suoraan ei uskalla aina sormeakaan heristää, kun ei voi tietää miten sellaista kirjallisuutta on lipsahtanut markkinoitavien tuotteiden joukkoon.

Tilanne taitaa olla niin surullinen, että lähetysjärjestön toiminnan kasvaessa tarpeeksi isoksi, kukaan ei enää pysty kontrolloimaan sitä, mitä sen nimissä tarjotaan. Erityisesti tämä toteamus liittyy kirjallisuuteen. Tilanne seurakunnissa on tismalleen sama. Suuri osa kirjallisuudesta tuhoaa sitä työtä, mitä seurakunta koettaa tehdä.

Henkilö, joka puuttuu näihin, joutuu astumaan niin isoille varpaille, että siinä käy jotenkin hullusti.

Olen jostain syystä vierastanut John Beveren kirjoja, mutta niitä OM näyttää erityisesti suosivan. Toivotaan, että kyseessä on vain minun ongelmani. Minulla ei ole yhtään Beveren kirjaa, joten en nyt voi yksilöidä mitään harhaoppia niistä. Onko jollakin mahdollisuutta selvittää asiaa, jos hänen kirjaansa olisi hyllyssä?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa hanski

  • Viestejä: 95
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #122 : 01.05.16 - klo:21:47 »
Sitten on tietysti niinkin, että samalta kirjoittajalta voi olla eri aikakausilta hyvin erilaisia kirjoja. Itse esim. luin C. Peter Wagnerin armolahjoja käsittelevän kirjan joskus kauan sitten. Se auttoi näkemään armolahjat paljon monipuolisemmin, kuin mitä olin siihen asti ajatellut. Samoihin aikoihin seurakuntani pappi, jota voisi luonnehtia hengellisesti suorastaan raivoraittiiksi, kertoi että oli kysynyt Jumalalta, miksei meidän seurakunnassa armolahjat toimi. Sitten hän jatkoi, että oli lukenut jonkun kirjan, jonka luettuaan oli tajunnut, että toimiihan meillä monenlaisia armolahjoja. Eli hänkin oli kirjan luettuaan ymmärtänyt, että hän oli ajatellut armolahjoja turhan suppeasti. Hänen kuvauksensa perusteella oletin, että hän oli lukenut saman kirjan. Nykyään C. Peter Wagner on sitten NAR -liikkeen keulahahmoja, eikä tulisi mieleenkään lukea näitä hänen uudempia kirjojaan, ainakaan siinä mielessä, että niistä mitään hengellistä rakennusaineita etsisi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #123 : 01.05.16 - klo:22:21 »
Raittiissa hengessä kirjoitetut kirjat yltävät varsin harvoin bestsellereiksi tekijänsä eläessä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #124 : 02.05.16 - klo:01:11 »
Joskus tuollaisiin epäloogisuuksiin törmää ja jää melkein suu auki tollottamaan, että onko edes mahdollista. Joskus kyseessä on kuitenkin tietämättömyys. Ihan suoraan ei uskalla aina sormeakaan heristää, kun ei voi tietää miten sellaista kirjallisuutta on lipsahtanut markkinoitavien tuotteiden joukkoon.

Tilanne taitaa olla niin surullinen, että lähetysjärjestön toiminnan kasvaessa tarpeeksi isoksi, kukaan ei enää pysty kontrolloimaan sitä, mitä sen nimissä tarjotaan. Erityisesti tämä toteamus liittyy kirjallisuuteen. Tilanne seurakunnissa on tismalleen sama. Suuri osa kirjallisuudesta tuhoaa sitä työtä, mitä seurakunta koettaa tehdä.

Henkilö, joka puuttuu näihin, joutuu astumaan niin isoille varpaille, että siinä käy jotenkin hullusti.

Olen jostain syystä vierastanut John Beveren kirjoja, mutta niitä OM näyttää erityisesti suosivan. Toivotaan, että kyseessä on vain minun ongelmani. Minulla ei ole yhtään Beveren kirjaa, joten en nyt voi yksilöidä mitään harhaoppia niistä. Onko jollakin mahdollisuutta selvittää asiaa, jos hänen kirjaansa olisi hyllyssä?

Helluntailaisuuspalstalta poiminta:

John Bevere - Mikä USKOMATON pastori!!!

NäinSeVaanOn(J.R)

3.10.2006 20:25

En ole koskaan tavannut niin voideltua pastoria kuin hän on! lukekaapa hänen kirjojaan!! sieltä tulee kylmä totuus niille jotka LUULEVAT olevansa uskossa mutta eivät ole!! mies on aivan uskomaton pastori!!!!! siellä myös sanotaan että turha niskoitella pastoria vastaan sillä pastori on se joka määrää seurakunnas!!!!
----------------------------------------------


Että silleen, juu, väkevää sorttia näyttää tämä John Bevere olevan ja kirjat erinomaisia...
O sancta simplicitas

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #125 : 02.05.16 - klo:07:40 »
Että silleen, juu, väkevää sorttia näyttää tämä John Bevere olevan ja kirjat erinomaisia...
O sancta simplicitas

Olemmeko kaikki olleet harhassa? Ja Beverelläkö se sitten on muilta salattu totuus? Siltä näyttää, kun noita mainoksia ihmettelee.

Ja minä poloinen kun olen pitänyt kiinni siitä, että olen syntinen, ja pelastun yksin armosta, yksin uskosta, yksin Jeesuksen tähden. Beverekö tämän kaiken kumoaa? :(
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #126 : 02.05.16 - klo:20:19 »
Oheisessa linkissä on mainittu Lisa ja John Bevere varsin arveluttavassa seurassa. Artikkelin otsikko on jo kannanotto: Väärät profeetat valloittavat Ruotsin – luopumus synkronoituu

http://www.bibelfokus.se/fi/node/207
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #127 : 03.05.16 - klo:03:19 »
Oheisessa linkissä on mainittu Lisa ja John Bevere varsin arveluttavassa seurassa. Artikkelin otsikko on jo kannanotto: Väärät profeetat valloittavat Ruotsin – luopumus synkronoituu

http://www.bibelfokus.se/fi/node/207

Oletteko panneet merkille, että tuossa jutussa on useita linkkejä, joihin pääsy on estetty. Antikristilliset voimat eivät jää toimettomiksi, kun niistä kerrotaan tosiasioita. Tuossa linkissä on paljon varteen otettavaa tietoa päivinämme toimivista eksyttäjistä ja heidän taustavoimistaan -kaiken taakse kätkeytyy valkeuden vaatteisiin verhoutunut paholainen.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #128 : 04.08.16 - klo:09:46 »
Olen pitänyt Suontoa yhtenä raittiimmista julistajista ja olen kuvitellut myös hänen järjestönsä noudattavan samaa linjaa. Sitä suurempi yllätys oli se, että markkinoivat kirjallisuutta, jota ei voi sanoa raittiiksi. Sivuilta löytyi myös kirja "Jumala puhuu".


Tämäkin on yllätys, jos Suonto tätä levittää. Toivon, ettei sieltä tätä löydy. Sittemmin olen saanut tiedon, jonka mukaan Suonto olisi poistanut myynnistä Beveren kirjat (olen sekoittanut aiemmin OW:n OM:ään). Kun kyseessä on järjestö, jolla on mittava määrä tukijoita, niin kirjallisuuden pitäminen puhtaana alkaa olla niin suuri taloudellinen riski, ettei siihen ole varaa lähteä. Pienissä puitteissa tämä saattaa vielä onnistua.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #129 : 06.08.16 - klo:21:41 »
Kävin katsomassa tuota OWM:n kauppaa.
Siellä ei näkynyt Beveren eikä tunnettujen uusapostolien kirjoja.

Joitakin kirjoja kuitenkin jättäisin hankkimatta ja kirjoittajan nimen perusteella arvelen joissakin olevan erilaisia opillisia näkemyksiä kuin itselläni.
Siellä on myös aika monta kirjailijaa, joita en tunne.


http://onewaykauppa.mycashflow.fi/category/16/muut-kirjat
Kiinnostaisi tietää mitä Nousiainen Joosuasta kirjoittaa.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #130 : 07.10.16 - klo:03:03 »
Kävin katsomassa tuota OWM:n kauppaa.
Siellä ei näkynyt Beveren eikä tunnettujen uusapostolien kirjoja.

Joitakin kirjoja kuitenkin jättäisin hankkimatta ja kirjoittajan nimen perusteella arvelen joissakin olevan erilaisia opillisia näkemyksiä kuin itselläni.
Siellä on myös aika monta kirjailijaa, joita en tunne.


http://onewaykauppa.mycashflow.fi/category/16/muut-kirjat
Kiinnostaisi tietää mitä Nousiainen Joosuasta kirjoittaa.

Tapio Nousiainen kirjoitti "yhtä ja toista". En ole jaksanut hänen tuotantoonsa paneutua sen jälkeen, kun hän kirjoitti, ettei ihminen voi päästä kuuhun ja jos pääsisi niin Raamattu raukeaisi tyhjiin. Noh, poikkeuksen tekee kyllä se runokirja Leipää ja suolaa. Siinä on hauskoja oivalluksia ja itseironiaa -uskonnollisuuden lisukkeena.

Kävin tuolla OWM:n sivulla ja kyllä siellä (ikävä kyllä) yhä on kaupan kirja Jumala puhuu (toimittaja A.RUSSEL). Kirja on syntynyt 1932 kahden hurskaan naisen kautta, joille Jumala rupesi puhumaan suoraan ja he kirjoittivat tekstit automaattikirjoituksella. Toimittaja Russel ei koskaan paljastanut naisten nimiä koska he vaatimattomina tahtoivat pysytellä tuntemattomina. He tosin olivat ilmaisseet säälinsä niitä kohtaan, jotka joutuivat yhä tutkimaan Herran tahtoa Raamatusta, kun heille Jumala puhui suoraan ilman Raamattua välikätenä.

- - - - - - - - - -

Ja sitten tiedoksi: läppärini toimii jälleen, mutta maatilalle yhteydet ovat yhä katki eikä puhelutkaan tule perille tai ne katkevat heti alkuunsa (en siis lyö luuria soittajien korvaan, toistaiseksi ainakaan  ;) )

Poissa witness

  • Viestejä: 51
  • shots of faith
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #131 : 18.10.16 - klo:10:54 »
Minuun vaikutti käänteentekevästi joitakin vuosia sitten ilmestyneet D. Herzogin kirjat (suomennetut). Niistä välittyi Pyhän läsnäolo, vaikkakin minua kehotettiin heittämään ne lähimpään paperikoriin. Yritettiinpä kirjojen sisältö oikolukea sana sanalta kuin alakoululaiselle konsanaan.

Ihminen voi ajatella Jumalan läsnäolosta ja Sanan aarteista eri tavoin.
Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #132 : 18.10.16 - klo:11:51 »
Minuun vaikutti käänteentekevästi joitakin vuosia sitten ilmestyneet D. Herzogin kirjat (suomennetut). Niistä välittyi Pyhän läsnäolo, vaikkakin minua kehotettiin heittämään ne lähimpään paperikoriin. Yritettiinpä kirjojen sisältö oikolukea sana sanalta kuin alakoululaiselle konsanaan.

Ihminen voi ajatella Jumalan läsnäolosta ja Sanan aarteista eri tavoin.

Eksytysten suhteen on hyvä ymmärtää se, että niissä on mukana paljon oikeitakin asioita, muutenhan niistä ei olisi mitään vaaraa. Olisi hyväksi täysi-ikäistyä heprealaiskirjeen mukaisesti erottamaan hyvä pahasta. Semmoinen erotuskyky on ilmeisesti myös eräänlainen "armolahja", jota voi pyytää itselleen.

Olin aikoinaan hyvin arka tässä kysymyksessä ja epäilin itseäni turhankin ennakkoluuloiseksi. Opetuksen tässä asiassa sain erään Markku Koiviston kirjan "avulla". Minulla oli kumma "tunne" siitä, että kirjassa ei ole kaikki kohdallaan ja ajattelin ottaa itseäni "niskasta kiinni" ja lukea kirjan ilman mitään ennakko-asennetta. Luin kirjan melkein loppuun saakka ja kaikki vaikutti täysin raittiilta, mutta aivan viimeisillä sivuilla oli sitten se "sammakko", joka paljasti minulle epäraittiuden ja sen, että MK sekoitti merkittävissä kysymyksissä oikean ja väärän. Aikaa tästä on kulunut jo luultavasti yli 10 vuotta, kirjaa minulla ei ole, enkä edes muista sen nimeä enkä sitä, mikä se harha oli. Asia tuli kuitenkin selväksi kerta heitolla. On tietty riski siinä, että ottaa vastaan opetusta arvioimatta kokonaisuutta. Näin olisi hyvä tehdä täälläkin, koskee myös kaikkea sitä, mitä minä kirjoitan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa witness

  • Viestejä: 51
  • shots of faith
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #133 : 26.10.16 - klo:07:29 »

Eksytysten suhteen on hyvä ymmärtää se, että niissä on mukana paljon oikeitakin asioita, muutenhan niistä ei olisi mitään vaaraa.

Tämä koskee myös ns. yleisesti hyväksyttyjä totuuksia/käytäntöjä. Tämän sai kokea mm. Pietari. Onneksemme nekin on tallennettu Raamattuun.

Ei ilmestystieto ole vaihtoehto Sanalle, vaan sillä voi olla funktio siihen hetkeen ja tarkoitukseen, mitä varten se on esiin tuotu. Ymmärrettävästi sellainen aiheuttaa monenlaista argumentointia.

Kun elää ihmisten kanssa, joilla toistuvasti on erilainen mielipide, oppii arvostamaan sydämen ihmisiä, joiden sanat ei haavoita.

Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Jumalan läsnäolo
« Vastaus #134 : 26.10.16 - klo:23:03 »
Ei ilmestystieto ole vaihtoehto Sanalle, vaan sillä voi olla funktio siihen hetkeen ja tarkoitukseen, mitä varten se on esiin tuotu. Ymmärrettävästi sellainen aiheuttaa monenlaista argumentointia.

Haluatko selittää tarkemmin mitä tarkoitat tuolla "Ei ilmestystieto ole vaihtoehto Sanalle"?