Kirjoittaja Aihe: Esirukouspyyntöjä  (Luettu 66021 kertaa)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #120 : 04.05.18 - klo:20:42 »
Muistan teitä esirukousta pyytäneitä lyhyesti ja yleisesti, mutta tarvitsen Jumalan apua itse. En oikein jaksa. Selittää siis, minun pitäisi muuttua täysin toisenlaiseksi nykytilastani. Minussa ei ole mitään hyvää, en ole enää myöskään pelastusvarmuudessa. Kamalaa, aivan kamalaa, sillä Jumalan luo vain voin kääntyä. Herra auta!
Kuule, minäkin olen viime aikoina kokenut samantapaista. Tuntenut vajavaisuutta, ja syyllisyyttä ja häpeää monista vanhoistakin asioista, monta kertaa, tässä kevään mittaan. Ja se todella on kamalaa. Jotenkin silti aavistan, että tämä on sitä että minua (meitä) koulutetaan pois luottamasta omaan itseemme.

Vaikea vain on myöntää sitä, minkä kanssa Paavalikin tuskaili: "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää", ja "Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?"

Jos omasta olostamme ja tuntemuksestamme etsimme pelastusvarmuutta, niin eipä sitä taida siitä suunnasta löytyä. Mutta ei Jumala ole riippuvainen siitä miltä meistä tuntuu. Sitä tässä koen opettelevani ... mutta hitaalta tuntuu oppiminen.


Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #121 : 04.05.18 - klo:20:50 »
Jeesus, auta Pienvieljelijää hänen vaikeuksissaan. Anna hänelle luottamus siihen, että sinun uhrisi hänen puolestaan on se mikä riittää.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #122 : 04.05.18 - klo:20:55 »
Muistamme rukouksin nyt pienviljelijää. Minulla on semmoinen tunne, että meidän tulisi tällä foorumilla muistaa rukouksin useamminkin veljiämme ja sisariamme, vaikka esirukoupyyntöjä ei aina tulekaan. Jotenkin tämä alkaa muistuttamaan päivä päivältä enemmän ihan oikeaa seurakuntaa. Se on kiitosaihe.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1665
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #123 : 04.05.18 - klo:20:56 »
Jeesuksen täydellinen uhri kattaa meidän hyvän ja huonon vaelluksen, riiputaan hänessä niin hyvä tulee, ei itse olla luovuttamassa.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #124 : 04.05.18 - klo:23:16 »
Oma kokemukseni Herran koulusta.

Johanneksen 21 luvussa Jeesus kysyy hiilivalkealla kolmasti Pietarilta rakastiko tämä häntä ?
Sen jälkeen Jeesus sanoi; "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."

Tämä on alkanut avautua yhä enemmän. Minua on kuljetettu jo pitkään vuosia vuosia teitä, joita en olisi halunut kulkea.
Kokemuksia ja asioita, jotka aiheuttivat helvetillisiä ahdistuksia.
Ne ovat jatkuneet ja syventyneet. Tukalasta tilanteesta päästyäni olen huomannut joutuneeni vielä tukalampaan.
Ennen oli taistelu vain yhdellä rintamalla; muualla oli rauhaisampaa.
Nyt taistelut riehuvat usealla rintamalla.

Omat voimat ja terveys hiipuu. Ja tiedän. Jos pakoon lähden; joudun vain ojasta allikkoon ja sakkokierroksille.
Näin Herra kuljettaa ja tuskallisten kokemusten kautta; Hän Jeesus murtaa kovaa sydäntäni.
Vetää ahdistusten kautta lähelleen. Tekee itsestään riippuvaisen.
Omat voimat hiipuvat, jotta Hän; Herra Jeesus saisi enemmän tilaa.

Jokaisella meillä on omat koulumme. Meitä koulutetaan.
Tulevaisia tehtäviä varten. Ovatko ne täällä ajassa vaiko tulevassa ?

Kun Jumala siunaa. Hän painaa eteensä polvilleen. Täysin riippuvaiseksi Jumalasta.

Mietiskelijä

  • Vieras
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #125 : 05.05.18 - klo:00:18 »
Edellä esitetyt useat esirukouspyynnöt koskettivat. Jumala kuulkoon pyyntönne ja vastatkoon niihin. Aamen.

Poissa Pienviljelijä

  • Viestejä: 34
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #126 : 06.05.18 - klo:19:00 »
Ah, oi teitä ihania sisaria ja veljiä jotka jaksatte vastata ja rukoilla. Kiitos Sandia, Ifa, Pökkelö, Paulus, Pax, Taisto ja mietiskelijä! Kuulkaas tätä, eilen sain lähdettyä liikkeelle ja ahdistus keveni. Tässä on monia aisoita  ja tuntuu etten oikein saa hyvää päätöstä missään. Herra sen tietää mikä kaikki on minussa vialla. Tosiaankin enää ei aina voi itseänsä vyöttää, alkaa fyysisiä rajoitteita tulemaan eikä omaan henkiseen saati hengelliseen kanttiinkaan ole luottamista. Ja minä kun olen ollut kaikessa vahva uskoni ml kuin vuori aiemmin omasta mielestäni. Polvillaan tässä olisin muuten mutta siitä puheenollen ei vasen taivu, en pääse kyykistymään en kunnolla liikkumaan ja kevätkiireet alkavat nyt. Ensimmäistä kertaa pelkään. Mutta suurkiitos esirukouksistanne, vastauksenne koskettavat. Olen kädet ristissä kaiket yöt, muistan teitä Herrani edessä. Kiitos Herran emme ole yksin! Vaan osa Hänen suurta seurakuntaruumistaan, näin uskallan jälleen uskoa!

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #127 : 06.05.18 - klo:19:39 »
Aikoinaan kirjoitin tänne omasta pilallemenemiskokemuksestani. Jotain tuollaista siinä tapahtuu, mutta ilmeisesti sekin räätälöidään jokaiselle yksilöllisten tarpeiden mukaan.  Sen läpikäytyään ihminen ei ole enää entisensä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #128 : 11.05.18 - klo:19:33 »
Tässä kuuntelen viikon luontoääniä läheisiltä peltoaukeilta, en tiedä onko siellä valametti, voorti vai massikka. Kuitenkin mielessäni huokailen ylöspäin, että Pienviljelijä saisi keväthommat hyvin tehtyä tai teetettyä. Ja moni muukin, jotka tässä maassa meille viljaa kasvattaa.

Poissa KeNi

  • Viestejä: 45
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #129 : 14.05.18 - klo:20:41 »
Pyytäisin esirukousta puolison työasioiden puolesta. Sisäilmaongelmien vuoksi joutunut olemaan poissa työstä useamman kuukauden. Tilanne kovin jumissa nyt. Olen kiitollinen jos jaksatte muistaa ko. asiaa Herran edessä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #130 : 14.05.18 - klo:21:29 »
Pyytäisin esirukousta puolison työasioiden puolesta. Sisäilmaongelmien vuoksi joutunut olemaan poissa työstä useamman kuukauden. Tilanne kovin jumissa nyt. Olen kiitollinen jos jaksatte muistaa ko. asiaa Herran edessä.

Lähetin pyynnön ylöspäin puolisosi työasian puolesta. Koetan muistaa jatkaa rukousta edelleen.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #131 : 14.05.18 - klo:21:36 »
Pyytäisin esirukousta puolison työasioiden puolesta. Sisäilmaongelmien vuoksi joutunut olemaan poissa työstä useamman kuukauden. Tilanne kovin jumissa nyt. Olen kiitollinen jos jaksatte muistaa ko. asiaa Herran edessä.
Muistan tätä asiaa rukouksissani.

Kun tämä aihe tuli nyt esille, niin pyytäisin esirukousta myös itseni puolesta. Useita kuukausia, oikeastaan koko talvi ja kevät on ollut todennäköisesti sisäilmasta johtuvia ongelmia: pitkään jatkunutta väsymystä, flunssan oireita vaikka ei kuitenkaan ole ollut flunssa päällä, hetkittäin kuumettakin, jossakin vaiheessa jopa yskin keuhkoputkesta pois limaa jonka veri oli värjännyt kirkkaanpunaiseksi. Pahinta kuitenkin on jatkuva outo väsymys.


-tarkennus: kyse on siis työpaikasta. Sisäilmaa on tutkittu, jonkin verran on ilman laadussa ongelmia, ei kuitenkaan niin paljon että porukka olisi siirretty sieltä pois. En ole siellä ainoa jolla kuitenkin on oireita.
« Viimeksi muokattu: 14.05.18 - klo:21:52 kirjoittanut Taisto »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #132 : 14.05.18 - klo:21:44 »
Muistan sinua rukouksessani.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #133 : 15.05.18 - klo:20:00 »
Muistan Keniä ja Taistoa myös.

Isäni asia on edelleen vaikea. Toipuu hiljalleen kolarista. Mihin kuntoon on yhä kysymysmerkki.
                                                         
Sain toissapäivänä n. 193 000 bhatin (n. 5000€) laskun sairaalasta.
Isän tilinkäyttö oikeutta minulla ei ole. Vaimo on lähinomainen, mutta ei osaa hoitaa asioita, ja minä en voi toimia edunvalvojana.
Asioita selvitellään. Maistraatin kautta ehkä saadaan viranomaisen edunvalvojaksi tai määrätään minut ?

Pahimmassa tapauksessa maksanen pitkän pennin omistani. Paikalliset vakuutukset olivat korvausvastuiltaan olemattomat. Muutamia tuhansia bhateja, ja ne on jo käytetty.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #134 : 15.05.18 - klo:20:33 »
Isän tilinkäyttö oikeutta minulla ei ole. Vaimo on lähinomainen, mutta ei osaa hoitaa asioita, ja minä en voi toimia edunvalvojana.
Asioita selvitellään. Maistraatin kautta ehkä saadaan viranomaisen edunvalvojaksi tai määrätään minut ?

Minulla oli hieman samanlainen tilanne viime vuoden alkupuolella, kun siskolleni tuli aivoinfarkti. Olen hänen lähin omaisensa, mutta en ollut edunvalvoja eikä minulla ollut hänen tiliensä käyttöoikeutta. Keräsin laskuja nippuun ja menin ko. pankkiin hoitamaan asioita. Maksut onnistuivat, kun virkailijan kanssa kävimme kaikki yksitellen lävitse. Hidastahan se oli ja vaivalloista ja osa laskuista ehti mennä vanhaksikin. Homma toimi kuitenkin siihen asti, että sain haettua siskolleni virallisen edunvalvojan maistraatista.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell