Kirjoittaja Aihe: Onnea Suomi!  (Luettu 3000 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #15 : 08.12.19 - klo:17:25 »
Minä ajattelen ehkä enemmän niin kuin Anton. Missään ei Raamatussa ole ihmistä, joka on voinut sanoa, että jep, nyt loppui Jumalan kärsivällisyys ja tuomiot tuolle noille jumalattomille. Kyllä niin pahalta näyttää.
Daniel samastui kansansa syntiseen tilaan ja huusi Herran puoleen ja pyysi armoa.
Aabraham varmaan näki Somorran ja Gomorran pahan tilan ja yhä rukoili armoa.

Anton vähän viittasi siihen, että Jumala voi minä hetkenä tahansa lopettaa meidät kaikki. Ja se että niin ei ole käynyt on vain armoa. Synnin palkka on kuolema ja kaikki olemme syntiä tehneet.

Kyllä minäkin ihmisenä haluaisin tehdä arvion Suomen tilasta enkä todellakaan ollenkaan jotenkin täällä juhlistanut mieltäni itsenäisyyspäivänä. En ole ikinä ennen noin tuntenut.

Mutta Raamattu sanoo selvästi että kun me tuomitsemme, tuomitsemme myös itsemme koska me jotka tuomitsemme teemme samoja tekoja. Samasta syntisestä olemuksesta lähteviä tekoja

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #16 : 08.12.19 - klo:20:37 »
Jumalan kansa on aina ulkopuolinen muukalaiskansa,
vaikka sen jäsenet asuvat maallisten kansojen keskellä.

"Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?
Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut:
"Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
(2. Kor. 6: 14-18)

"Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.

 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin."
(Hepr. 11: 13-16)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #17 : 09.12.19 - klo:10:37 »
Minä ajattelen ehkä enemmän niin kuin Anton. Missään ei Raamatussa ole ihmistä, joka on voinut sanoa, että jep, nyt loppui Jumalan kärsivällisyys ja tuomiot tuolle noille jumalattomille.

Nyt Sinä kirjoitat Jumalan sanan vastaisesti. Lainasin erästä sellaista paikkaa toisesta aikakirjasta ja näitä paikkoja on Raamatussa monia ja kaikki ne on ilmoitettu ihmisten kautta.

""Ja Herra, heidän isiensä Jumala, lähetti, varhaisesta alkaen, vähän väliä heille varoituksia sanansaattajainsa kautta, sillä hän sääli kansaansa ja asumustansa. Mutta he pilkkasivat Jumalan sanansaattajia ja halveksivat hänen sanaansa ja häpäisivät hänen profeettojansa, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei apua enää ollut" 2.Aik. 36:15-16. Raamattu myös kertoo kuinka tuo kaldealainen kansa oli säälimätön ja armoton juutalaisille. Kohdat kyllä löytyvät Raamatusta. Historioitsija Josefus kertoo, että Jerusalemin ympäristöstä loppuivat puut vuonna 70 jKr., kun ristiinnaulittuja juutalaisia oli niin suuri määrä. Täällä Suomessa tehdään syntiä tavalla, joka saa sodomalaiset näyttämään vanhurskailta ja sitten hymistään, että Jumala on laupias ja ei tuomiot meitä kohtaa.

Minä en käsitä kuinka uskovat vääntävät Jumalan sanan noin väärään kuin Sinä tuossa ylempänä. 
No jaa, tietenkin nykyisin asiat etenevät niin, että Raamatun kaikki kiroukset ja tuomiot luetaan juutalaisille ja heille ilmoitetut siunaukset omitaan pakanoille.

Anton

  • Vieras
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #18 : 09.12.19 - klo:12:06 »
Pahoittelen jos annoin sen käsityksen että hymistelisin ja hyväksyn synnin. Ei ole siitä kyse! Olen vain varovainen tuomion sanojen kanssa kun helposti myös oma turhautuminen ja vihastuminen voi sekoittua siihen. Näin minä itse koen, mutta en sano että muiden kohdalla on niin. Joku joka on enemmän pyhittynyt voi varmasti pystyä sanomaan tuomion sanojakin rakkaudessa. Minä uskon kyllä siihen että tuomiot tulevat jos tarpeeksi kauan jatketaan Jumalan vastaan toimimista. Tai en tiedä onko se tuomiota vaiko vaan luonnollista seurausta synnistä. Mutta lopputulos on kuitenkin selvä. Tästä on myös kyllä hyvä varoittaa, sitä en vastusta ollenkaan. Mutta varoittaminen on juurikin sitä varten että kansa vielä tekisi kääntymyksen. Muutenhan ei ole enää hyötyä varoittaa, jos ei ole mahdollisuutta kääntymykseen eli Jumala ei kuule ja olisi hyljännyt kansan. Varoittaminen on rakkautta ku tapahtuu rakkauden vaikuttamana ja murtuneen hengen kautta. Ei omassa kovassa vihastumisessa ja turhautumisessa, silloin siitä maistuu astia ja ihmiset eivät koe Jumalan rakkautta eikä ymmärrä että varoittaminen on heidän parhaaksensa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #19 : 09.12.19 - klo:13:05 »
Ja tuomio Raamatun mukaan alkaa uskovissa. Meista. Lipsahti juuri miten se kohta menee..

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #20 : 09.12.19 - klo:13:24 »
Oi, jospa kaikki muutkin armolahjat toimisivat yhtäväkevästi kuin väärinymmärtämisen armolahja foorumilla.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #21 : 09.12.19 - klo:16:13 »
Ja tuomio Raamatun mukaan alkaa uskovissa. Meista. Lipsahti juuri miten se kohta menee..
Tämä on hyvä huomio.
"Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?"
(1. Piet. 4:17)

Joka tapauksessa ns. kristillis-uskonnolliset kansat (joihin Suomikin ennen kuului)
ovat eri asia kuin Jumalan kansa,
siis Jeesukseen uskovat ja Hänestä todistavat.
Onkohan Uudessa Testamentissa edes sellaisia kohtia,
jotka kertoisivat Jumalan erityisesti siunaavan jotakin yksittäistä valtiota tai kansaa -
paitsi tietenkin alkuperäistä omaa kansaansa,
juutalaisia sekä Israelissa että muualla?

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #22 : 10.12.19 - klo:20:52 »
Jesajan kirjan 24. luku kuvaa Maapallon kaikkien kansojen tulevaisuutta
aikojen lopussa.
Vaikka valtion ja kansan keskuudessa kuinka kukoistaisi uskonnollisuus,
demokratia, tasa-arvo, poliittinen korrektius, feminismi,
usko tieteisiin, ilmastoaate ja muu luonnonsuojelu,
kansa joutuu silti lopulta perikatoon.
Vain harvat Taivaan Herraa avukseen huutavat ja Hänen Poikansa uhrityöhon luottavat lunastetaan ennen viimeistä tuomiota.

1 Katso, Herra tekee maan tyhjäksi ja autioksi, mullistaa sen muodon ja hajottaa sen asukkaat.
2 Ja niinkuin kansan käy, niin papinkin, niinkuin orjan, niin hänen herransa, niinkuin orjattaren, niin hänen emäntänsä, niinkuin ostajan, niin myyjän, niinkuin lainanottajan, niin lainanantajan, niinkuin velallisen, niin velkojankin.
3 Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
4 Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.
5 Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.

6 Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.
7 Viini murehtii, viiniköynnös kuihtuu, kaikki ilomieliset huokaavat.
8 Loppunut on vaskirumpujen riemu, lakannut remuavaisten melu, loppunut kanteleitten riemu.
9 Ei laulaen viiniä juoda, väkijuoma käy karvaaksi juojillensa.
10 Kukistettu on autio kaupunki, joka talo teljetty, sisään pääsemätön.
11 Viinistä on kaduilla valitus, kaikki ilo on mennyt mailleen, riemu maasta paennut.
12 Jäljellä on kaupungissa hävitys, portti on pirstaleiksi lyöty.

13 Sillä niin on käyvä maan päällä, kansojen keskuudessa, kuin öljypuuta karistettaessa, kuin jälkikorjuussa, viininkorjuun päätyttyä.
14 Ne korottavat äänensä ja riemuitsevat, ne huutavat mereltä päin Herran valtasuuruutta:
15 "Sentähden kunnioittakaa Herraa valon mailla, ja meren saarilla Herran, Israelin Jumalan, nimeä".
16 Maan äärestä kuulemme ylistysvirret: "Ihana on vanhurskaan osa!" Mutta minä sanon: "Riutumus, riutumus on minun osani, voi minua: ryöstäjät ryöstävät, raastaen ryöstäjät ryöstävät!"

17 Kauhu ja kuoppa ja paula on edessäsi, sinä maan asukas.
18 Joka pakenee kauhun ääntä, se putoaa kuoppaan, ja joka kuopasta nousee, se puuttuu paulaan. Sillä korkeuden akkunat aukenevat ja maan perustukset järkkyvät.
19 Maa murskaksi musertuu, maa halkee ja hajoaa, maa horjuu ja huojuu.
20 Maa hoippuu ja hoipertelee niinkuin juopunut, huojuu niinkuin lehvämaja. Raskaana painaa sitä sen rikkomus, se kaatuu eikä enää nouse.

21 Sinä päivänä Herra kostaa korkeuden sotajoukolle korkeudessa ja maan kuninkaille maan päällä.
22 Heidät kootaan sidottuina vankikuoppaan ja suljetaan vankeuteen; pitkän ajan kuluttua heitä etsiskellään.
23 Ja kuu punastuu, ja aurinko häpeää, sillä Herra Sebaot on kuningas Siionin vuorella ja Jerusalemissa, ja hänen vanhintensa edessä loistaa kirkkaus.
(Jesaja 24)

Poissa Opo

  • Viestejä: 345
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #23 : 06.12.22 - klo:12:00 »
Hyvää itsenäisyyspäivää tantereen väelle ja vierailijoille!

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #24 : 06.12.22 - klo:14:13 »
Joo siunausta entinen kotimaani.

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Onnea Suomi!
« Vastaus #25 : 06.12.22 - klo:15:14 »
Kiitollinen Suomesta.🙏🌹