Kirjoittaja Aihe: Pistoolikurssi  (Luettu 425 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Pistoolikurssi
« : 24.07.21 - klo:16:59 »
Kaikkeen sitä vanhoilla päivillään vielä joutuu. Mieheni pyysi minua ampumaradalle harjoittelemaan kanssaan pistooliammuntaa. En oikein pidä ajatuksesta, mutta silloin jostain syystä ajattelin, että teenpä mitä mieheni pyytää, mutta vaadin että ilman asianomaisia lupia en kyllä lähde hänen kanssaan toheloimaan.

Eli viime lauantaina meille tuli itse asiassa SUOMALAINEN henkilö, jonka vanhemmat muuttivat tänne heti sodan jälkeen, sitten muuttivat takaisin Suomeen, jolloin tämä henkilö syntyi. 11 vuotta Suomessa asuttuaan pojan syntymästä tulivat takaisin USAhan. Nyt mies on entinen ns. Navy Seal ei laivaston erikoisjoukkojen kouluttama.
Oli mm. useampaan kertaan Vietnamissa.

Hän yhä mitää NRAn pistoolikursseja. Mies ja lapset tutustuivat häneen partioleireillä.

Eli nyt sitten viime lauantai vanhin poika, joka haluaa oman osavaltiomme luvan, morsiammensa ja minä istuimme suuren osan päivää pistoolikurssilla. ???

Huomenna on kirjallinen koe ja ammuntaharjoitteluja -testi.

Onko täällä muita pistoolimiehiä/naisia?  :)

Tässä se suomalainen. On paljon hoikempi tätä nykyä.
https://www.norwichbulletin.com/news/20180615/meet-veteran-brooklyn-man-rose-through-ranks-in-navy

Vaimonsa oli upseerin Marine corp'issa. Siis merijalkaväessä.

« Viimeksi muokattu: 24.07.21 - klo:17:05 kirjoittanut sandia »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pistoolikurssi
« Vastaus #1 : 24.07.21 - klo:18:06 »
En ole muistaakseni koskaan pitänyt pistoolia kädessäni. Ja nyt on ikää 80, joten se kokemus jäänee kokematta.  ;)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Pistoolikurssi
« Vastaus #2 : 24.07.21 - klo:18:13 »
Kai armeijassa joutuu käsittelemään aseita?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pistoolikurssi
« Vastaus #3 : 24.07.21 - klo:18:22 »
Kai armeijassa joutuu käsittelemään aseita?

Sotilaskivääriä käytin, en muuta. Olen kertonut armeijakokemuksiani toisessa keskustelussa. Ne voi lukaista sieltä.

http://puimatanner.net/index.php?topic=855.msg32125#msg32125
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Pistoolikurssi
« Vastaus #4 : 24.07.21 - klo:18:52 »
Minä olen laukaissut aseen yhden kerran. Poika vei meidät ampumaradalle New Mexicossa ja näytteli taitojaan. Hän oli ostanut pistoolin sitä varten, että siellä, lähellä Meksikon rajaa on paljon rikollisuutta. Ja olihan hän puolustusvoimissa, joten oli jo koulutettu.

Pyysivät miehen kanssa, että kokeílin kerran. Peloissani suostuin. Poika neuvoi askel askelelta mitä tehdä, mihin asettaa sormet miten kohdistaa katseen. Tottelin niin kirjaimellisesti kuin pystyin. Meni napakymppiin. ;D

Päätin, että pistooliurani loppuu siihen, joskus 5 vuotta sitten.
Kunnes taas tuli luvattua.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Pistoolikurssi
« Vastaus #5 : 15.08.21 - klo:23:42 »
Tänään vihdoin oli pistoolikkurssin kirjallinen testi ja ampumatesti.
Pääsin kummastakin läpi.
Jatkan pojan ja morsiammensa kanssa seuraavaa tasoa ampumatestissä. He tasoa 4 ja minä tasoa 3.