Kirjoittaja Aihe: Kristittyjen yhteiskunnallinen vaikuttaminen  (Luettu 29627 kertaa)

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #195 : 27.02.20 - klo:23:48 »
Janne, en tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa, kun argumentoit yhä jatkuvasti samoilla argumenteilla joista ollaan ihan samaa mieltä. Mutta jotka eivät liity itse aiheeseen mitenkään. Mutta täytynee tulkita se niin, että et halua keskustella itse aiheesta, kun sitä noin kovasti väistelet.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #196 : 27.02.20 - klo:23:49 »
Tätä keskustelua on mielestäni (omalta osaltani) hyödytöntä jatkaa, koska osa kirjoittajista ei halua tehdä tai ei osaa tehdä eroa Jumalan säätämän esivallan tehtävästä ja Jeesuksen seurakunnan tehtävästä.

Näissä asioissa ei tarvitse vedota Vanhaan Liittoon, sillä Uuden Liiton opetus juuri on, että esivalta kantaa miekkaa ts. sillä on maallinen tuomiovalta, pahaa tekeville rangaistukseksi. Tämä on Raamatun opetuksen mukaan Jumalan säätämää valtaa maallisen järjestyksen ylläpitämiseksi yhteiskunnassa. Lienee harvassa maassa esivallan edustajista monetkaan ovat uskovaisia, mutta se ei muuta sitä raamatullista tosiasiaa, että "ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat".
Neuvoni on, että ei ruveta taistelemaan Jumalaa vastaan vaikka luulisimmekin olevamme viisaampia kuin Kristuksen apostolit, jotka Herran sanana ilmoittivat esivallan tehtävän.

Jossain toisessa aloituksessa voimme keskustella siitä armosta, jonka osallisuuteen pääsimme Jeesuksen Kristuksen lunastustyön tähden Golgatan ristillä. Se on elämäni kallein ja rakkain asia ja siitä kirjoitan mielelläni, mutta se ei kuulu tähän "maallisen esivallan asiaan". Hyvää yötä, Jeesus myötä.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #197 : 27.02.20 - klo:23:51 »

On aika omituista ajatella, että nyt 2000 vuotta myöhemmin perusteltaisiin esim. kuolemanrangaistusta osana jonkin maalllistuneen yhteiskunnan rikoslakia,
koska sellaisesta kerrotaan Vanhassa testamentissa, Vanhan liiton aikaisessa juutalaisten historiassa.


Näin juuri. Otetaan rusinat pullasta mikä milloinkin sopii agendaan. Tällainen rusinat pullasta ideologia on muuten joillakin populisteilla käytössä. Jos aistitaan mitä kansa janoaa, niin perustellaan päätöksiä jopa Raamatulla vaikka ei olla uskossa.

En nyt tarkoittanut ketään tähän foorumiin kirjoittavista vaan lähinnä tulee mieleeni jotkut populistipoliitikot.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #198 : 27.02.20 - klo:23:57 »

Jossain toisessa aloituksessa voimme keskustella siitä armosta, jonka osallisuuteen pääsimme Jeesuksen Kristuksen lunastustyön tähden Golgatan ristillä. Se on elämäni kallein ja rakkain asia ja siitä kirjoitan mielelläni, mutta se ei kuulu tähän "maallisen esivallan asiaan". Hyvää yötä, Jeesus myötä.

Tämä on tärkeintä rakas uskonveljeni. Se suunnaton armo ja rakkaus sekä veri joka on meidän edestämme vuodatettu ristillä.

Antakaa anteeksi, jos olen jankuttanut ja ymmärtänyt jotakin väärin tässä ketjussa. Tarkoitukseni ei ole ollut pahansuopainen. Hyvää yötä, Jeesus myötä.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #199 : 28.02.20 - klo:00:04 »
Hehe, tuo rusinat pullasta sopii kuin nakutettu teidän liberaalin linjaan. Kaikki mikä ei tunnu kivalta, laitetaan "vanhaan liittoon", ja uutta liittoa käytetään mukavana taikasauvana jolla saa häivytettyä pois kaiken mikä sotii pintapuolista raamatun lukemistanne vastaan.

Ei se minua haittaa, mutta ihmetyttää vaan miksi ei vaivauduta ottamaan selvää asioista, vaan niellään mitä joku humanistisaarnaaja selittelee.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #200 : 28.02.20 - klo:00:18 »
Hehe, tuo rusinat pullasta sopii kuin nakutettu teidän liberaalin linjaan. Kaikki mikä ei tunnu kivalta, laitetaan "vanhaan liittoon", ja uutta liittoa käytetään mukavana taikasauvana jolla saa häivytettyä pois kaiken mikä sotii pintapuolista raamatun lukemistanne vastaan.

Ei se minua haittaa, mutta ihmetyttää vaan miksi ei vaivauduta ottamaan selvää asioista, vaan niellään mitä joku humanistisaarnaaja selittelee.

Minä en missään nimessä ole humanisti-liberaali vaan konservatiivi.

Mitä tulee tuohon esivaltaan niin itse pyrin vaikuttamaan, että tuo esivalta olisi mahdollisimman jumalallinen. Eli äänestän uskovaisia joka ainoassa vaaleissa niin kirkollis-, eu-, kunnallis-, eduskunta-, presidentti- kuin jopa alueellisen osuuskaupan vaaleissa. Aina äänestän konservativiisia uskovaisia päättäjien paikoille ja näin yritän tehdä esivallasta hitusen jumalallisempaa omalta osaltani.

Tämä on onnistunut USA:ssa, Puolassa ja Unkarissa joten miksi ei Suomessakin? Uskoville on annettu mandaatti vaikuttaa asioihin.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #201 : 28.02.20 - klo:00:26 »
En sanonut mitään siitä mitä sinä olet, vaan tuosta linjasta. Tässä on usean keskustelijan toimesta esitetty todella vakuuttavia perusteita ja kumottu kaikki mitä te olette yrittäneet esittää, mutta väistätte kaikki nämä argumentit ja pyörittelette samoja useaan kertaan kumottuja ajatuksia. Se on liberaali linja.

Mitä tulee äänestämiseen niin mä en itse koskaan äänestä. En pidä demokratiaa hyvänä muotona joten en halua olla osallisena siinä. Rukoilen kaiken esivallan puolesta ja kiitän kaikista terveiden arvojen mukaisista aloitteista ja päätöksistä, riippumatta siitä onko ne uskovien tai ei-uskovien tekemiä.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #202 : 28.02.20 - klo:00:30 »

Mitä tulee äänestämiseen niin mä en itse koskaan äänestä. En pidä demokratiaa hyvänä muotona joten en halua olla osallisena siinä. Rukoilen kaiken esivallan puolesta ja kiitän kaikista terveiden arvojen mukaisista aloitteista ja päätöksistä, riippumatta siitä onko ne uskovien tai ei-uskovien tekemiä.

Itse koen, että äänestäminen on kansallisvelvollisuus ja isänmaallinen teko. Isänmaakin on lahja Jumalalta, jota tulee kunnioittaa ja puolustaa. Äänestäminen on osa tätä prosessia.

Kunnioitan sinunkin katsontakantaasi.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #203 : 28.02.20 - klo:00:51 »
Ootkohan nyt tätäkään asiaa miettinyt kovin pitkälle. Demokratialle et löydä raamatusta minkäänlaista tukea. Demokratia sana tarkoittaa kirjaimellisesti käännettynä, että ihmiset hallitsevat. Minusta se kuulostaa pikemminkin antikristilliseltä viritelmältä.

Mutta kukin taaplaa tavallaan, kehoitan vaan ottamaan tarkemmin selvää asioista.

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #204 : 28.02.20 - klo:04:17 »
Mikäs olis mielestäsi parempi vaihtoehto demokratialle?

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #205 : 28.02.20 - klo:04:34 »
Esivalta-asiasta... Ei voi olla niin, että kaikki esivallat olisivat tottelemisen arvoisia. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #206 : 28.02.20 - klo:06:05 »
En sanonut mitään siitä mitä sinä olet, vaan tuosta linjasta. Tässä on usean keskustelijan toimesta esitetty todella vakuuttavia perusteita ja kumottu kaikki mitä te olette yrittäneet esittää, mutta väistätte kaikki nämä argumentit ja pyörittelette samoja useaan kertaan kumottuja ajatuksia. Se on liberaali linja.

Mitä tulee äänestämiseen niin mä en itse koskaan äänestä. En pidä demokratiaa hyvänä muotona joten en halua olla osallisena siinä. Rukoilen kaiken esivallan puolesta ja kiitän kaikista terveiden arvojen mukaisista aloitteista ja päätöksistä, riippumatta siitä onko ne uskovien tai ei-uskovien tekemiä.

Hmm.  Minä puolestani äänestän sen takia, että esivalta niin on säätänyt.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #207 : 28.02.20 - klo:07:36 »

On aika omituista ajatella, että nyt 2000 vuotta myöhemmin perusteltaisiin esim. kuolemanrangaistusta osana jonkin maalllistuneen yhteiskunnan rikoslakia,
koska sellaisesta kerrotaan Vanhassa testamentissa, Vanhan liiton aikaisessa juutalaisten historiassa.
Entäpä Jeesuksen kuoleman jälkeiset noin 1800 tai 1900 vuotta? Aika monessa maassa on ollut kuolemanrangaistus käytössä. Ei sitä vasta 2000-luvulla ole alettu perustella... vaan päinvastoin vasta nyt on heitetty tuokin kahle pois harteilta, sivistyksen nimissä.

Onko vasta nyt saatu ymmärrys, että sellaista rangaistusta ei pidä tuomita kenellekään?

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #208 : 28.02.20 - klo:08:09 »
Esivalta-asiasta... Ei voi olla niin, että kaikki esivallat olisivat tottelemisen arvoisia. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Ei raamatussa niin sanotakaan.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #209 : 28.02.20 - klo:08:16 »
Mikäs olis mielestäsi parempi vaihtoehto demokratialle?

En halua mennä näin syvälle politiikkaan tässä. Vastasin vain siihen, kun äänestäminen esitettiin kansalaisvelvollisuutena ja jotenkin itsestään selvänä asiana. Että tätäkin asiaa on hyvä kyseenalaistaa.