Kirjoittaja Aihe: Kristittyjen yhteiskunnallinen vaikuttaminen  (Luettu 29374 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #210 : 28.02.20 - klo:10:25 »
Mikäs olis mielestäsi parempi vaihtoehto demokratialle?

Diktatuuri…  ;)
Syy siihen, miksi diktatuurit ovat epäonnistuneet, on siinä, ettei ole ollut hyviä diktaattoreita. Tuskin niitä tulee olemaankaan ja siksi on tyydyttävä demokratiaan. Demokratiahan on hyvin kallista hommaa, koska koko hallintokoneisto on laaja ja monimutkainen ja vaatii valtaisan määrän ihmisiä, jotka sitä toteuttavat.

Asiasta toiseen. Tämä keskustelu on jo aikoja sitten karannut otsikon aiheesta, mutta haetanneeko mittään…
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #211 : 28.02.20 - klo:10:49 »


Asiasta toiseen. Tämä keskustelu on jo aikoja sitten karannut otsikon aiheesta, mutta haetanneeko mittään…

Esivallan asema liittyy "tasa-arvoiseen avioliittoon" sikäli kun se katsoo sen olevan laillinen ja hyvä asia. Nyt tämä esivalta on jopa jossakin kohtaa tulkinnut, että kirkonkin pitäisi tähän alistua mikäli aikoo pitää avioliittovihkisoikeuden itsellään.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #212 : 28.02.20 - klo:10:50 »
Mikäs olis mielestäsi parempi vaihtoehto demokratialle?

Tietenkin teokratia.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #213 : 28.02.20 - klo:10:53 »
Mikäs olis mielestäsi parempi vaihtoehto demokratialle?


En halua mennä näin syvälle politiikkaan tässä. Vastasin vain siihen, kun äänestäminen esitettiin kansalaisvelvollisuutena ja jotenkin itsestään selvänä asiana. Että tätäkin asiaa on hyvä kyseenalaistaa.

Mutta silloinhan noustaan esivaltaa vastaan. Eli nyt en ymmarra .

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #214 : 28.02.20 - klo:10:56 »


Asiasta toiseen. Tämä keskustelu on jo aikoja sitten karannut otsikon aiheesta, mutta haetanneeko mittään…

Esivallan asema liittyy "tasa-arvoiseen avioliittoon" sikäli kun se katsoo sen olevan laillinen ja hyvä asia. Nyt tämä esivalta on jopa jossakin kohtaa tulkinnut, että kirkonkin pitäisi tähän alistua mikäli aikoo pitää avioliittovihkisoikeuden itsellään.

Wow. Niinpa.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #215 : 28.02.20 - klo:10:59 »
Lainaus
En halua mennä näin syvälle politiikkaan tässä. Vastasin vain siihen, kun äänestäminen esitettiin kansalaisvelvollisuutena ja jotenkin itsestään selvänä asiana. Että tätäkin asiaa on hyvä kyseenalaistaa.

Mutta silloinhan noustaan esivaltaa vastaan. Eli nyt en ymmarra .

Tarkoitatko oikeasti, että olisi esivaltaa vastaan nousemista kyseenalaistaa opetus jonka mukaan äänestäminen on jokaisen kansalaisen velvollisuus?

Mä oon käsittänyt, että äänestäminen on oikeus, ei velvollisuus.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #216 : 28.02.20 - klo:11:34 »
Mitä tulee äänestämiseen niin mä en itse koskaan äänestä. En pidä demokratiaa hyvänä muotona joten en halua olla osallisena siinä. Rukoilen kaiken esivallan puolesta ja kiitän kaikista terveiden arvojen mukaisista aloitteista ja päätöksistä, riippumatta siitä onko ne uskovien tai ei-uskovien tekemiä.

Olen muistaakseni äänestänyt kaikissa vaaleissa heti siitä lähtien, kun sain äänioikeuden. Minulla on ollut se käsitys, että se on tässä yhteiskuntajärjestelmässä (rukouksen ohella) paras tapa edistää omien arvojeni mukaista yhteiskuntaa.
 
Jos jätän äänestämättä, se on valtakirjan antamista niille, jotka edustavat vastakkaisia arvoja. Se ei ole hyvä asia. Aikoinaan "uskovaiset" olivat niin "pyhiä", etteivät voineet liata käsiään osallistumalla politiikkaan. Joissakin liikkeissä äänestämistä pidettiin syntinä…  :(
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #217 : 28.02.20 - klo:14:11 »
Olen muistaakseni äänestänyt kaikissa vaaleissa heti siitä lähtien, kun sain äänioikeuden.....

Jaahas. Teitä on paljon jotka ovat käyneet äänestämässä kaikissa vaaleissa ja tässä on lopputulos …. kepulaisittain sanoen, perskutasrallaa !  ::) Lähes kaikki pielessä ja "nuorukaiset ja naiset ovat meillä käskijöinä".


Lainaus käyttäjältä: Paulus
Jos jätän äänestämättä, se on valtakirjan antamista niille, jotka edustavat vastakkaisia arvoja. Se ei ole hyvä asia.

Vai että sillä lailla! Uskovatko ovat syyllisiä, kun ovat uskoneet Jeesukseen ja luottaneet, että Jumala ohjaa kansakuntien vaiheita ja historiaa? Demokratiassa ihminen vaan tahtoo olla oma jumalansa ja tietää paremmin kuin Jumala mikä meille on parasta ja kuinka asiat järjestetään. Demokratia ei äänestä kärsimyksen ja puutteen puolesta, mutta ne ovat joskus Jumalan ihmeellinen johdatus yltäkylläiseen hengelliseen elämään. Se on sillä tavalla, että missä herraus on suuri, siellä rauha on loppumaton. Totisesti.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 264
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #218 : 28.02.20 - klo:14:41 »
Miten lienee!
Kolmisenkymmentä vuotta sitten eräässä seminaarissa kuulin, että kun Jumalan tuomiot lähestyvät Hän antaa hallitsemaan huonoja johtajia. 

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #219 : 28.02.20 - klo:16:45 »
Lainaus
En halua mennä näin syvälle politiikkaan tässä. Vastasin vain siihen, kun äänestäminen esitettiin kansalaisvelvollisuutena ja jotenkin itsestään selvänä asiana. Että tätäkin asiaa on hyvä kyseenalaistaa.

Mutta silloinhan noustaan esivaltaa vastaan. Eli nyt en ymmarra .

Tarkoitatko oikeasti, että olisi esivaltaa vastaan nousemista kyseenalaistaa opetus jonka mukaan äänestäminen on jokaisen kansalaisen velvollisuus?

Mä oon käsittänyt, että äänestäminen on oikeus, ei velvollisuus.

No jos lahdetaan esittamastasi lahtokohdasta etta esivalta on aina toteltava. Esivalta toimii lainsaadannon kautta. Aanestaminen lienee laissa maaritelty asia. Seuraan esittamaasi logikkaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #220 : 28.02.20 - klo:16:48 »
Miten lienee!
Kolmisenkymmentä vuotta sitten eräässä seminaarissa kuulin, että kun Jumalan tuomiot lähestyvät Hän antaa hallitsemaan huonoja johtajia.

Sen voi myos lukea VTn profeettakirjoista.

Anton

  • Vieras
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #221 : 28.02.20 - klo:16:53 »
Lainaus
En halua mennä näin syvälle politiikkaan tässä. Vastasin vain siihen, kun äänestäminen esitettiin kansalaisvelvollisuutena ja jotenkin itsestään selvänä asiana. Että tätäkin asiaa on hyvä kyseenalaistaa.

Mutta silloinhan noustaan esivaltaa vastaan. Eli nyt en ymmarra .

Tarkoitatko oikeasti, että olisi esivaltaa vastaan nousemista kyseenalaistaa opetus jonka mukaan äänestäminen on jokaisen kansalaisen velvollisuus?

Mä oon käsittänyt, että äänestäminen on oikeus, ei velvollisuus.

No jos lahdetaan esittamastasi lahtokohdasta etta esivalta on aina toteltava. Esivalta toimii lainsaadannon kautta. Aanestaminen lienee laissa maaritelty asia. Seuraan esittamaasi logikkaa.

Äänioikeus on laissa määritelty. Eli esivalta antaa minulle oikeuden äänestää. Mutta myös oikeuden olla äänestämättä.

Kai sinä ymmärrät mikä ero on oikeudella ja velvollisuudella? Suomen valtio antaa hyvin paljon oikeuksia kansalaisille, mutta ei todellakaan ole kapinoimista olla käyttämättä näitä oikeuksia.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 264
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #222 : 28.02.20 - klo:17:15 »
Miten lienee!
Kolmisenkymmentä vuotta sitten eräässä seminaarissa kuulin, että kun Jumalan tuomiot lähestyvät Hän antaa hallitsemaan huonoja johtajia.

Sen voi myos lukea VTn profeettakirjoista.

Kyllä. Sieltä se löytyy.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #223 : 28.02.20 - klo:17:21 »
Lainaus
En halua mennä näin syvälle politiikkaan tässä. Vastasin vain siihen, kun äänestäminen esitettiin kansalaisvelvollisuutena ja jotenkin itsestään selvänä asiana. Että tätäkin asiaa on hyvä kyseenalaistaa.

Mutta silloinhan noustaan esivaltaa vastaan. Eli nyt en ymmarra .

Tarkoitatko oikeasti, että olisi esivaltaa vastaan nousemista kyseenalaistaa opetus jonka mukaan äänestäminen on jokaisen kansalaisen velvollisuus?

Mä oon käsittänyt, että äänestäminen on oikeus, ei velvollisuus.

No jos lahdetaan esittamastasi lahtokohdasta etta esivalta on aina toteltava. Esivalta toimii lainsaadannon kautta. Aanestaminen lienee laissa maaritelty asia. Seuraan esittamaasi logikkaa.

Äänioikeus on laissa määritelty. Eli esivalta antaa minulle oikeuden äänestää. Mutta myös oikeuden olla äänestämättä.

Kai sinä ymmärrät mikä ero on oikeudella ja velvollisuudella? Suomen valtio antaa hyvin paljon oikeuksia kansalaisille, mutta ei todellakaan ole kapinoimista olla käyttämättä näitä oikeuksia.

No hyvä. Sitten et riko sääntöä. 
Me muut sitten äänimmälle määrittelemme minkälainen se esivalta on.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: "Tasa-arvoinen avioliitto" -tietopaketti
« Vastaus #224 : 28.02.20 - klo:17:22 »
Itse hyppään ketjusta tässä kohden pois, etten ala inttää kenenkään kanssa.