Kirjoittaja Aihe: Elävän veden virrat??  (Luettu 4349 kertaa)

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Elävän veden virrat??
« Vastaus #15 : 17.05.14 - klo:09:53 »
Tarkoitan sillä sitä, että uskovista ei tule jumalia.
Sen tapaisia ajatuksia näkyy Vastiksen teksteissä. En tosin ole ihan varma tarkoittaako hän oikeasti sitä vai onko kyse huonosta kirjaimien ja sanojen asettelusta.

Tuo jae, "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.", kertoo samaa mitä kirjoitin. Aiotko kenties aloittaa keskustelun siitä, että se onkin sielu, joka todistaa Hengen kanssa?

Ahaa. hyvä :)
Eli olet tulkinnut oikein eli olen täysin varma että meistä tulee samanlaisia eli täysiä Jumalia / jumalia !
kenties uusi ketju ?

todella mielenkiitoista mihin perustuu tulkintasi eli kantasi ?
avaan uuden jollein, ellei jo ketjua ole.

ja vielä, tässä kohden sanojen sijainti on oikea ja sama uudeleen:
Minä ja Isä olemme yksi ja yhtä, huomenna eli tulevaisuudessa !
eli minä ja minusta tulee jumala !
en ole sitä vielä, kuin vauva-asteella, mutta kun muutun olen yhtä ja yksi Jumalan kanssa.

joh 10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"

33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
Tuossa jakeessa mikä oli viestissäni annetaan yksiselitteisesti ymmärtää, että Pyhä Henki ja ihmisen henki ovat erillisiä. Tarkoitatko, että uskovista tulisi jo maan päällä jumalia vai vasta taivaassa?

Taivaassax1
eli siinä muutoksen hetkessä kun tämä liha eli Sarx on laitettu pois, eli me muutumme silmän räpäyksessä, sen kuvan kaltaiseksi mitä katselemme. eli Jumalan.

eli meistä tulee jumalia / Jumalia, kun "menemme" naimisiin eli häihin eli kahdesta lihasta Sarx, tulle yksi.
Perus mihin tämä muutos kohdistuu ja mikä on sen alusta on ensimmäinen Aadam, ja toinen Aadam, viimeinen, esikoinen, antaa meille omaksi sen mitä sanotaan olen Jumalan Henki !
eli Jumala, eli Isä on Henki ja me muutumme Jumalan hengiksi.
no hyvä on jatkaa, kenties toisessa ketjussa, mutta tämäkin on hyvä.

eli taivaassa. mitä lie.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Elävän veden virrat??
« Vastaus #16 : 17.05.14 - klo:09:55 »
Tarkoitan sillä sitä, että uskovista ei tule jumalia.
Sen tapaisia ajatuksia näkyy Vastiksen teksteissä. En tosin ole ihan varma tarkoittaako hän oikeasti sitä vai onko kyse huonosta kirjaimien ja sanojen asettelusta.

Tuo jae, "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.", kertoo samaa mitä kirjoitin. Aiotko kenties aloittaa keskustelun siitä, että se onkin sielu, joka todistaa Hengen kanssa?

Ahaa. hyvä :)
Eli olet tulkinnut oikein eli olen täysin varma että meistä tulee samanlaisia eli täysiä Jumalia / jumalia !
kenties uusi ketju ?

todella mielenkiitoista mihin perustuu tulkintasi eli kantasi ?
avaan uuden jollein, ellei jo ketjua ole.

ja vielä, tässä kohden sanojen sijainti on oikea ja sama uudeleen:
Minä ja Isä olemme yksi ja yhtä, huomenna eli tulevaisuudessa !
eli minä ja minusta tulee jumala !
en ole sitä vielä, kuin vauva-asteella, mutta kun muutun olen yhtä ja yksi Jumalan kanssa.

joh 10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"

33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
Tuossa jakeessa mikä oli viestissäni annetaan yksiselitteisesti ymmärtää, että Pyhä Henki ja ihmisen henki ovat erillisiä. Tarkoitatko, että uskovista tulisi jo maan päällä jumalia vai vasta taivaassa?

Vs: Millä PERUSTEELLA Jeesus (Poika) on Jumala ??
http://puimatanner.net/index.php?topic=445.msg18408#msg18408

?