Kirjoittaja Aihe: TUOMITSEMISESTA  (Luettu 1392 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
TUOMITSEMISESTA
« : 25.08.21 - klo:12:42 »
 :)  Erittäin onnistunutta opetusta kristityille tuomitsemisesta!  Suosittelen lämpimästi!

https://www.raamattusivut.fi/l/tuomitseminen-ja-nuhteleminen/

 :-*

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #1 : 27.08.21 - klo:13:48 »
 :) Varmuuden vuoksi päätin sanoa, että vaikka ylläoleva artikkeli/opetus on mielestäni oikea ja hyvä en tietenkään ole kääntymässä vapaasuuntaiseksi. Kaikista ko. kirjoittajan opetuksista en ole ollenkaan samanmielinen.  ???
Toivoisin, että täällä uskallettaisiin ilman riitoja sanoa rehellisesti mielipiteensä ja suuntansa niin kuin aikaisemminkin hyvän maun puitteissa ja purnausosastolla voisi rohkeamminkin arvioida maailman menoa, kun osaa varoa loukkauksia ja vihaa sekä sormella osoittelua (syyttelyä).
Täällä saisi mielestäni myös kehua itseäänkin eikä vain toisia.

Poissa papi

  • Viestejä: 42
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #2 : 27.08.21 - klo:21:42 »
Kyllä mielestäni tässä kirjoituksessa mentii Jumalan Sana edellä ja tulkinnassa ei väännetty selvää sanan totuutta. Mites se tekee tästä kirjoituksesta vapaasuuntalaisen?
Minä itse käännyn vaikka minkä suuntalaiseksi, jos näen siellä totuuden sanaa. Joka tapauksessa maanpäällä ei ole yhtäkään täysin oikea oppista kirkkokuntaa tai seurakuntaa.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #3 : 28.08.21 - klo:11:43 »
 :) Ei minustakaan tuo kirjoitus paljasta mitään vapaasuuntaista, mutta muu opetus paljastaa. Yritän olla parjaamatta vapaasuuntaisia ja etsiä heiltä "hyvää".
Kehällisissä asioissa, heti kolmannessa kehässä ne erot tulevat, enkä voi...
Yritän kuitenkin oppia sietämään olematta olemasta "anteeksi, että olen olemassa" -tyyppi.
(Vaikeaa se on!)
Tykkään kuitenkin erimielisestä, sovussa tehdystä keskustelusta. En usko kuitenkaan, että voisin muuttaa omaa näkemystäni asioista.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #4 : 28.08.21 - klo:18:14 »
Taa ei line keskustelun ydin mutta itse arvioin kaikki kirjoitukset riippimatta ovatko me "vapaan suunnan" vai in luterilaisen opinion piirista. Itse asiassa olen ehka skeptisempi luterilaisen otsikon alla olevien juttujen suhteen.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #5 : 29.08.21 - klo:09:39 »
 :)  Syyttä olet!

Yhtä eksyviä ja onnettomia ovat ihmiset kaikissa suunnissa. Yksi on kuitenkin totuus kaikille, jos sitä ei ole missään niin...

(Suomessa on muuten hiljattain kovia rikollisia saanut "luterilaisen" uskon "hellarien" kautta ja ovat vielä yhteiskristillisiä nyt!!! Heillä on jopa oma evankelioiva ohjelmansa Radio Deissä.)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #6 : 29.08.21 - klo:15:52 »
Tuli juuri vastaan artikkeli, mikä käsitteli sitä mitä tarkoitin.
https://uusitie.com/arveluttavia-aloitteita/

Eli tuossa on uuden Uusi Tie lehden maininta tämän kuukauden kirkolliskokouksen jostain kahdesta aloitteesta.
Eli se mitä luterilainen kirkko sinänsä tuottaa on melko usein täysin Raamatun vastaista.
Ikävä kyllä en olen Uuden Tien tilaaja, joten en kykene lukemaan tarkemmin tuota artikkelia.

Ollakseen raamatullinen luterilaisen kirkon julkaisut varmaan lähes säännönmukaisesti ovat eri herätysliikeiden tuottamia, ei siis luterilaisen kirkon virallisia tuotoksia.

Minusta ns. vapaiden suuntien tuotokset ovat useammin Raamatun mukaisia.
« Viimeksi muokattu: 29.08.21 - klo:16:36 kirjoittanut sandia »

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #7 : 29.08.21 - klo:16:32 »
Olin tilanteessa, missä tarvitsin tuomisemista, nuhtelemista, että en menisi ihan metsään itseni kanssa.
Herra teki sen hyvin hienovaraisesti. Ihmisten kautta, jotka eivät tienneet, että he puhuivat minulle. ;D
Jatkuvasti sain selviä varoituksia usemmasta suunnasta.

Olin todella rikki ja epätoivoisen surullinen, joten Herra käytti keinoa minkä näki minun kykenevän ottaa vastaan.

Kaksi ihmistä näkivät eri aikoina näyn rukouspiirissä, minkä huolestuneena jakoivat ryhmälle.
Molemmissa oli näky ikäänkuin jostain pimeästä, mihin oli helppo tippua.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #8 : 31.08.21 - klo:23:20 »
 :) On ihan OK, että olet saanut apua "ylhäältä". Kyllä Jumalakin auttaa. Usein täytyisi vaan arvioida mistä lähteestä "yliluonnolliset" kokemukset ovat. Nehän voivat olla Paholaisesta, omasta sielusta ja Jumalasta.
Luonnollisesti osannet olla kiitollinen saamastasi avusta hätääsi, mutta varsinaisesta pelastuksesta siinä ei ole tietenkään kysymys. Muistutus: "Matt. 5:45: Hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin ja antaa sataa niin vanhurskaille kuin väärillekin."

Ei nykyinen luterilainen kirkko ole Lutherin mielen mukainen eikä Jumalankaan. Ei nykyisin mikään ole. Se on lopun ajan merkki sekin (kaikki eksyvät).
Jeesus neuvoo tien ja todistaa: "Joh. 11:25 Room. 5:2 Hepr. 10:20 Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #9 : 02.09.21 - klo:22:46 »
Kirjoitit, että "Jumalakin auttaa". Jäin miettimään, että kuka tai mikä se muu mielestäsi on, jonka lisäksi "Jumalakin" auttaa? :D

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #10 : 03.09.21 - klo:00:46 »
Harvoin koen, että Jumala auttaa tai saa oman mielensä mukaisen rukousvastauksen.
(Jotkut tuntuvat kyllä aina saavan mielekkään rukousvastauksen, en usko sitä.)
Vaikeita kysymyksiä, joihin ei ole vastausta, koska on tyydyttävä uskoon eikä näkemiseen.
Kyllä "perisyntiset" ihmisetkin pystyvät auttamaan toisia useimmiten ja kumma kyllä ns. uskovaiset ovat haluttomampia auttamaan kuin jotkut muut. Mahdollisuudet, olosuhteet, luonne ja lahjat vaikuttavat. Kuulunee psykologian asiaan.
Emme siis ymmärrä luonnostamme Jumalaa, kuin teologisesti ja silloin käytännössä, kun ns. hyvin käy. Omin voimin uskominen on minusta mahdotonta ja ihmiset ovat eri vaiheessa jne. Mahdoton on myös perimmältään selittää, mitä usko on.
Ihmisillä ja henkimaailmalla on kyky auttaa ja vahingoittaa, muttei antaa ikuista elämää eikä pelastaa kuolemalta. Jumalan Kaikkivaltius on meille salattu.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #11 : 03.09.21 - klo:13:39 »
Kyllä Jumala auttaa minua selvästi päivittäin.
On auttanut jo yli 40 vuotta.
En olisi selvinnyt ilman Häntä.

Todellakin luotan Häneen enemmän kuin itseeni.

Oman elämäni umpikuja mihin olin itseni saattanut ja missä totesin olevan kolmekymppisena olisi tuhonnut minut jos Herra ei olisi selvästi ottanut ohjakset käsiinsä.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #12 : 04.09.21 - klo:12:59 »
 :) Poistatko kirjoituksiasi, kun taas olin illalla näkevinäni toisenlaisen? Enpä osaa ottaa kantaa kokemuksiisi, mutta arvostan jakamistasi ja aktiivisuuttasi. Ei liene tarkoituskaan, että kaikesta kommentoidaan, vai?

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #13 : 04.09.21 - klo:18:15 »
En ole tästä poistanut mitään.
Mikäli muistan oikein, vastasin toisella samanlaisella viestillä, mutta se meni väärään ketjuun.
Korjasin sitten asian ja laitoin uuden vastauksen tähän. Muistaakseni tämä on lyhyempi versio edellisestä.

Letsa

  • Vieras
Vs: TUOMITSEMISESTA
« Vastaus #14 : 04.09.21 - klo:22:22 »
Tuohon Jumalan apuun elämässä kommentti. Hänen apunsa ja vaikutuksensa on päivittäistä. En jaksaisi ilman sitä.