Kirjoittaja Aihe: Uutta kieltä opettelemaan  (Luettu 359 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Uutta kieltä opettelemaan
« : 31.10.21 - klo:15:58 »
Päätin joku aika sitten, että yritän alkaa opiskelemaan espanjan kieltä. :)
Duolingo on sivusto,missä voi opetella kieliä ilmaiseksi.

Yritän pitää 15 min. oppitunnista päivässä kiinni.
Katsotaan miten käy.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Uutta kieltä opettelemaan
« Vastaus #1 : 31.10.21 - klo:17:40 »
Päätin joku aika sitten, että yritän alkaa opiskelemaan espanjan kieltä. :)
Duolingo on sivusto,missä voi opetella kieliä ilmaiseksi.

Yritän pitää 15 min. oppitunnista päivässä kiinni.
Katsotaan miten käy.

Nuorena (siitä on tosi kauan) koulussa oli ruotsi pakollisena, englantia opiskelin iltakursseilla ja mielestäni opinkin aika paljon.

Sitten yhtenä kesänä innostuin venäjän kielestä ja opiskelin sitä ahkerasti koko kesän. Syksyllä jatkoin opiskelua kansalaisopistossa, jossa ihmeteltiin venäjän taitoani. Minulta kysyttiin kuinka kauan olen sitä opiskellut. Kesän opiskelusta oli se hyöty, että opin lukemaan kyrillisin kirjaimin kirjoitettua, tietysti paljon muutakin.

Ja olihan siinä yksi vaihe, jolloin vaimon kanssa opiskeltiin italiaa, kun meillä oli yksi italialaispoikakin jonkin viikon.

Nyt täytyy sanoa, että en enää muista opitusta juuri mitään. Sanotaan, että se on sivistystä, mitä on jäänyt jäljelle, kun lähes kaiken on unohtanut.

Sandialle rohkaisuksi:
Ajattelen niin, että espanja ja italia ovat suomalaiselle melko helppoja oppia. Italian opiskelusta ainakin semmoinen tuntuma jäi mieleen.  :)
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo:17:50 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Uutta kieltä opettelemaan
« Vastaus #2 : 01.11.21 - klo:23:09 »
Hei, mahtavaa!

Ite oon tykästynyt norjaan ja islantiin viime aikoina, mut itse- ja etenkin yksinopiskelu ei tahdo ottaa tuulta alleen.

Espanjaa opiskellu muutamia kursseja. On kiva kieli, mut haasteena mulla kuullun ymmärtäminen...

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Uutta kieltä opettelemaan
« Vastaus #3 : 01.11.21 - klo:23:26 »
Joo islanti on tosi jännä kieli. Tykkään kuunnella ja sen kielen historia on mielenkiintoinen. Ärsyttää kun jonkun aikaa selviää ruotsin taidolla, mutta sitten tulee vastaan jotain minkä kirjaimia ei edes tunnista. ;D