Kirjoittaja Aihe: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.  (Luettu 4211 kertaa)

Vastavoima

  • Vieras
Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« : 17.01.14 - klo:22:25 »
Paasto, mitä Kirjoitukset sanovat paastosta ja mitä maailman viisaat.
Kertokaa kokemuksia ja arveluja mitä ja miksi.

Paasto avaa korvat ??
_______________
Tässä on eräs hyvä paastoa käsittelevä ohjelma.
http://areena.yle.fi/tv/2108960

Länsimaissa podetaan yhä enemmän liikalihavuutta, diabetesta ja korkeaa verenpainetta ja lääketeollisuuden voitot kasvavat. Mutta mikä on tieteen näkemys vanhasta parannuskeinosta, paastoamisesta?


Kevennä paastolla. On monta hyvää syytä ryhtyä mehupaastolle

    Saat lisäenergiaa
    Olosi kevenee
    Saat tehopotkun terveellisempiin elämäntapoihin ja pysyvään painonhallintaan

http://www.vogel.fi/kuurit/Paasto/index.php?utm_source=Google+Haku&utm_medium=CPC&utm_campaign=A.+Vogel+Oy+Suomi&utm_content=Google+Haku+Paastoaminen
________________

Naisille erikoisesti  :-[  ja miehille.
Paasto antaa läskeille kyytiä ja pysyvät pois :)
ja parantakaa monia vaivoja sekä puhdistaa ihoa !

Kasvot säteilevät ja ovat puhtaat :)
hhmmm.

Ole kuitenkin VAROVAINEN.
jos on todettu esim, sydän vikaa tahi veriarvojen heikkoutta tahi painetta tahi muuta.

Erittäin tärkeää:

Valmistautuminen paastoon
Hyvä valmistautuminen pehmentää siirtymistä itse paastoon.

Palautuminen paastosta
Palautuminen on paaston tärkein ja vaikein vaihe
___________________________________

Ja ohita kaikki mikä ei ole hyvää, esim jooga ja muut itämaiset jutut!

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #1 : 17.01.14 - klo:22:29 »
Matt. 6:16 Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
17 Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi,
18 etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.


Matt. 9:14 Silloin Johanneksen opetuslapset tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Me ja fariseukset paastoamme paljon; miksi sinun opetuslapsesi eivät paastoa?"
15 Niin Jeesus sanoi heille: "Eiväthän häävieraat voi surra, niinkauan kuin ylkä on heidän kanssaan? Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin he paastoavat.

2. Kor. 11:21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa-puhun kuin mieletön-sen uskallan minäkin.
22 He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
23 He ovat Kristuksen palvelijoita-puhun kuin mieltä vailla-minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.

Lydia

  • Vieras
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #2 : 18.01.14 - klo:17:23 »
Miksiköhän Jumala puhuu oikeasta paastosta Jes. 58 joka ei olekkaan sitä että pidättäydytään ruuasta vaan muuta. Se on Raamatun paikka joka on puhutellut minua matkan varrella useamman kerran.

Lydia

  • Vieras
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #3 : 18.01.14 - klo:17:28 »
Ilmeisesti ihmiset paastosivat itsekkäin tarkoitusperin saadakseen siunausta ja nostetta hurskaudelleen.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #4 : 18.01.14 - klo:17:35 »
Miksiköhän Jumala puhuu oikeasta paastosta Jes. 58 joka ei olekkaan sitä että pidättäydytään ruuasta vaan muuta. Se on Raamatun paikka joka on puhutellut minua matkan varrella useamman kerran.
Näin minäkin ymmärrän.
Tuossa Jesajan luvussa Herra ilmaisee aivan selvästi, millainen paasto on Hänelle mieleen.

Olisiko syömättömyys, kuten muukin askeesi ja itsensä kiduttaminen, lähinnä ihmisen oman sielun tai mielen hoitamista (ruumiin lisäksi tietysti, jos on lihava)?

Paastoajathan sanovat kokevansa syviä sisäisiä erityistuntemuksia, kicksejä, joita he saavat vain ollessaan riittävän kauan syömättä.

Jotenkin on sellainen vaikutelma, että jos kristitty katsoo paaston olevan hengellinen toimenpide, hän yrittää silloin melkein sananmukaisesti naulita lihaansa ristille (laihtuminen, jopa näivettyminen), jotta saisi hengellistä potkua.

Haluaakohan Jumala oikeasti uskoviltaan askeettisia suorituksia?

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #5 : 18.01.14 - klo:17:37 »
Miksiköhän Jumala puhuu oikeasta paastosta Jes. 58 joka ei olekkaan sitä että pidättäydytään ruuasta vaan muuta. Se on Raamatun paikka joka on puhutellut minua matkan varrella useamman kerran.
Näin minäkin ymmärrän.
Tuossa Jesajan luvussa Herra ilmaisee aivan selvästi, millainen paasto on Hänelle mieleen.

Olisiko syömättömyys, kuten muukin askeesi ja itsensä kiduttaminen, lähinnä ihmisen oman sielun tai mielen hoitamista (ruumiin lisäksi tietysti, jos on lihava)?

Paastoajathan sanovat kokevansa syviä sisäisiä erityistuntemuksia, kicksejä, joita he saavat vain ollessaan riittävän kauan syömättä.

Jotenkin on sellainen vaikutelma, että jos kristitty katsoo paaston olevan hengellinen toimenpide, hän yrittää silloin melkein sananmukaisesti naulita lihaansa ristille (laihtuminen, jopa näivettyminen), jotta saisi hengellistä potkua.

Haluaakohan Jumala oikeasti uskoviltaan askeettisia suorituksia?


P.S.    hehehh, Lydia ehti kirjoittaa samanaikaisesti samasta asiasta

Lydia

  • Vieras
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #6 : 18.01.14 - klo:17:41 »
Heh, ollaan samassa Hengessä.  ;)

Paastoa ei ole mielestäni helppoa selkeyttää itselleen niin että sen tarkoitusperä olisi vilpitön ja puhdas, tarkoitan siis syömättömyyttä.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #7 : 23.01.14 - klo:12:39 »
Paasto voi olla hengellinen tahi tavallinen tahi molempia yhdessä.
puhdistaa hengeä, sielua ja kehoa.
ja avaa korvia.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #8 : 23.01.14 - klo:13:20 »
Kuinkahan monet uskovat esim. Suomessa pitävät hengellisiä paastoja?

En siis tarkoita mitään retriittejä, joissa muutaman päivän ajan muka paastotaan
eli nautitaan hedelmämehuja ja lihalientä (olen kuullut tuollaisista),
vaan oikeaa syömättömyyttä eli nälkäkuuria.

Mitään lukumääriähän ei voi tietää, koska Jeesus itse kehottaa pitämään paastoamisen salassa (Matt. 6: 16-18).

Jotkut sanovat paastoavansa siten, että jättävät ruokavaliostaan pois jonkin tietyn
sörsselin.
Mielestäni tuollainen ei ole paastoa, vaan syömisillä kikkailua.

Minäkin olen lopettanut toistaiseksi suklaan syömisen, mutta vain sen vuoksi,
että alkava vatsani kumpu vetäytyisi kokoon.
Tätä ei siis voi kutsua paastoksi, koska syön päivittäin
(vihanneksia, juurikasveja, tonnikalaa ja banaaneja,
joskus pari rasvatonta kalkkunanakkia).

Täytyisi tulla jokin isku taivaasta, joka laittaisi minut kokemaan paaston hengellisenä
tekona.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #9 : 23.01.14 - klo:13:54 »
Varovainen tulee olla.

jos ihmisellä on 15 kiloa läskiä, niin tämä läski sallii, noin 30-40 päivää keholle ravintoa.
vettä on hyvä juoda.

joten jos ei ole kovin paljoa läski varastoa on päivät, vähempiä.
Peri-aatteessa, pitkä paasto on valmistautumista omaa kuolemaan ellei Jumala tule väliin !

toista sitten on kehon puhdistus, eli hyvän ruumiin kohdalla.
___________________

Paasto auttaa eli helpottaa kuulemaan Jumalan äänen ja tahdon.

Paasto saattaa olla erikois tilanteen viemistä Jumalan eteen, ja sitten on rukouksen voimakkain muoto.
lihaa säästämättä!

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #10 : 23.01.14 - klo:14:01 »
Täällä on varmaan oikeita asian tuntijoita jotka voivat kertoa että, jos keho ei saa ravintoa, niin maksa alkaa ottaa "sokeria", glukoosia, mitä lie, ja tätä kestää yhden päivän.
Nyt maksa eli pää eli aivot, alkavat käyttää proteenia ja kun noin 4% proteeneista on poltettu, alkaa maksa ja sisäelimet käyttämään läskiä.

jos läski on käytetty, jatkuu proteenien poltto.
Jos sydän lihaksista 50% on poltettu, saattaa sydän lopettaa sykkimisen, ja tulee kauan kaivattu kuolema.

kun läski on pelotettu tulee nälkä joka on eri asia kuin nälän tunne.
tämä oikea nälkä syö lihaa.
tämä on nälkä ja kivut ovat sitten samaa luokkaa.

Jos on kyseessä jumalaton, saattaa jumalton syödä omat lapsensa tahi sitten puuta aitasta tahi aiton vierestä.
jso on kyseessä Jumalan palvelija, ei huolta, sillä tavalla tai toisella on voitto varma, kuoleman kautta tahi Jumalan vastaus.
___________________

Olkaa varovaisia


Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #11 : 23.01.14 - klo:14:18 »
Tässä on lueteltu paastoamisen motiiveja;

Donald S. Whitney nostaa esiin kymmenen paaston merkitystä, jotka löytyvät Raamatusta (yksikään niistä ei ole Jumalan mielisuosion ansaitseminen!):

1) rukousten vahvistaminen (Esra 8:23; Neh.1:4; Apt.13:3)

2) Jumalan johdatuksen etsiminen (Tuom. 20:26; Apt. 14:23)

3) surun ilmaiseminen (2.Sam. 1:11 – 12)

4) jostakin pääseminen tai varjelus (2.Aik. 20:3 – 4, Ester 4:16)

5) katumuksen ilmaiseminen ja palaaminen Jumalan luo (1.Sam. 7:6; Joel 2:12; Joona 3:5 – 8 )

6) nöyrtyminen Jumalan edessä (Ps. 35:13)

7) Jumalan työstä huolen kantaminen (Dan. 9:3)

8 ) toisten tarpeista huolehtiminen (Jes. 58:6 – 7)

9) kiusausten voittaminen ja Jumalalle antautuminen (Matt. 4:1 – 11)

10) rakkauden ja palvonnan osoittaminen Jumalalle (Luuk. 2:37)

 

Koskaan ei pitäisi paastota, jotta ”toiset näkisivät”. Jeesus sanoi tämän olevan tekopyhää (Matt. 6:16 – 18). Paaston pitäisi tapahtua yksityisyydessä. Ja paasto piti aina toteuttaa nöyrästi (Jes. 58:3 – 5). Rukous vahvistuu suuresti, jos silloin tällöin – hengellisten tarpeiden ollessa suuria – käytämme aikaa myös paastoamiseen.

http://www.wycliffe.fi/rukouksen-merkitys-lahetystyossa/tietoa-paastosta/
« Viimeksi muokattu: 23.01.14 - klo:14:30 kirjoittanut Adina »
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #12 : 23.01.14 - klo:14:42 »
Esimerkit paastoamisesta ovat Vanhan liiton ajalta, paitsi Jeesuksen oma 40 vrk:n paasto ja naisprofeetta Hannan paasto.

Jeesushan tosin sanoi, että kun Hän lähtee maan päältä, opetuslapset paastoavat
(Mark. 2: 18-20).
Olikohan se kehotus kaikille ihmisille paastoamiseen?

Uudessa Testamentissa ei kuitenkaan ole minkäänlaisia ohjeita siitä, miten usein,
miten pitkään ja milloin olisi paastottava.

Vanhan liiton aikana ilmeisesti vain profeetat ja Daavid paastosivat, ei tavallinen kansa.

Lydia

  • Vieras
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #13 : 23.01.14 - klo:14:58 »
Ôlen ymmärtänyt ettei paastolla osteta mitään Jumalalta eikä siitä seuraa palkkio, vaan silloin paaston seurauksena ihminen itse on avoimempi Jumalan äänelle ja teoille kohdallaan.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Paasto voimallinen apu Jumalan edessä.
« Vastaus #14 : 23.01.14 - klo:20:24 »
Joskus nuorena törmäsin uskonnollisissa piireissä paastolla tehtävään hengelliseen vallankäyttöön.
Kehotan koko seurakuntaa aloittamaan paaston että rakennuspäätökset saataisiin tehtyä jo tässä kuussa, itse aloitan sen jo tänään.