Kirjoittaja Aihe: Keskustelua vaatimuksesta rakastaa ja olla täydellinen  (Luettu 10671 kertaa)

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Keskustelua vaatimuksesta rakastaa ja olla täydellinen
« Vastaus #60 : 08.11.18 - klo:19:10 »
Mulle tuli erikoinen ajatus tässä yks päivä :

kaikkien lasten nimet ovat syntyessään elämän kirjassa mutta jossain vaiheessa ne pyyhitään sieltä pois.

koska jossain lukee "en pyyhi sinun nimeäsi pois elämän kirjasta" joten se on siellä ja se voidaan pyyhkiä.

samoin siihen sopii ajatus että "Jumala haluaa että kaikki ihmiset pelastuvat"

Olen joskus ajatellut myös tuota, että onko kaikkien ihmisten nimet alunperin jo elämän kirjassa. Luultavasti tästä on erilaisia käännöksiä. Joku kieliä taitava voisi valaista tätä asiaa.

Vanhassa Bibliassa sanotaan näin: "Ja kaikki, jotka maassa asuvat, kumarsivat häntä, joiden nimet ei ole kirjoitetut Karitsan elämän kirjassa, joka maailman alusta tapettu on." Ilm. 13:8.

siihen sopisi myös ajatus "meidät on määrätty Jeesuksen kuvan kaltaisiksi" "ennalta määrännyt, ennalta tietänyt" jne

mutta ei tästä mitään oppia tarvitse tehdä, se vain jotenkin teki minulle suureksi Jumalan rakkauden että Hänellä olisi alunperin aikomus että kaikki pelastuvat mutta sitten ihmiset itse valitsevat toisin....
Vain Jumala ymmärtää kaiken.