Kirjoittaja Aihe: Israelin rooli Jumalan pelastussuunnitelmassa kristillisen kirkon rinnalla  (Luettu 32793 kertaa)

KTS

  • Vieras
Tyypillisiä puolitotuuksia. Pidä ne Netmössössä äläkä tänne tunge.

Aabraham oli MONEN kansan kantaisä ja eniten lihallisia jälkeläisiä hänellä on arabikansojen keskuudessa.

En tosin tajua miksi Uuden Liiton aikana pitää kohkata lihallisisista jälkeläisistä mutta saattepahan maistaa omaa lääkettänne!

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Tyypillisiä puolitotuuksia. Pidä ne Netmössössä äläkä tänne tunge.

Aabraham oli MONEN kansan kantaisä ja eniten lihallisia jälkeläisiä hänellä on arabikansojen keskuudessa.

En tosin tajua miksi Uuden Liiton aikana pitää kohkata lihallisisista jälkeläisistä mutta saattepahan maistaa omaa lääkettänne!
Raamatun teksti voi kuulostaa sinusta puolitotuudelta, mutta minulle uskovana se on
kokonaan täysin totta.

Juutalaisten asemasta ja tulevaisuudesta Uuden liiton aikana puhutaan sekä Vanhassa että Uudessa testamentissa.

KTS

  • Vieras
Puolitotuudet muodostuvat valikoivista raamatunlainauksista.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Puolitotuudet muodostuvat valikoivista raamatunlainauksista.
Voisitko siinä tapauksessa täydentää kirjoitustani liittämällä siihen niitä raamatunlainauksia,
jotka tekevät siitä mielestäsi totuuden?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Aabraham oli MONEN kansan kantaisä ja eniten lihallisia jälkeläisiä hänellä on arabikansojen keskuudessa.

Niinpä.

Lainaus käyttäjältä: Room.9
6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
 

KTS

  • Vieras
Puolitotuudet muodostuvat valikoivista raamatunlainauksista.
Voisitko siinä tapauksessa täydentää kirjoitustani liittämällä siihen niitä raamatunlainauksia,
jotka tekevät siitä mielestäsi totuuden?

Var så god:

26:14 Mutta jos te ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä,
26:15 vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,
26:16 niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Puolitotuudet muodostuvat valikoivista raamatunlainauksista.
Voisitko siinä tapauksessa täydentää kirjoitustani liittämällä siihen niitä raamatunlainauksia,
jotka tekevät siitä mielestäsi totuuden?

Var så god:

26:14 Mutta jos te ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä,
26:15 vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,
26:16 niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen.
Eihän tuo liity mitenkään tähän aiheeseen.
Siinä Jumala ilmoittaa israelilaisille lakia antaessaan, mitä tapahtuu, jos kansa hylkää Hänet,
Jumalansa.
Tuo luku (3.Mooses 26) jatkuu tosin vielä lupauksella:

"Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa."
(jae 44)

KTS

  • Vieras
Ei taija mennä kaaliin se että Jumala ei KOSKAAN hylkää liittoaan KENENKÄÄN ihmisen kohdalla eikä kadu kutsumustaan KENENKÄÄN ihmisen kohdalla mutta IHMISELLÄ on oikeus purkaa liitto ja katua kutsumusta.

Keep it simple!

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Ei taija mennä kaaliin se että Jumala ei KOSKAAN hylkää liittoaan KENENKÄÄN ihmisen kohdalla eikä kadu kutsumustaan KENENKÄÄN ihmisen kohdalla mutta IHMISELLÄ on oikeus purkaa liitto ja katua kutsumusta.

Keep it simple!
Niin.  Kukaan ihminen ei tosin voi purkaa sitä armoliittoa, jonka Jumala teki uhratessaan
Poikansa syntiemme tähden. 
Mutta jos ihminen ei omalla kohdallaan tunnusta tuota liittoa
eli ei ota Jeesusta vastaan omana Herranaan ja Vapahtajanaan, armosta tapahtuva
pelastus ei koske tuota henkilöä. 
Hänet tuomitaan aikanaan ikuiseen helvettiin.  Ja silloin ei enää
ole armoa.

Hugo Boss

  • Vieras
Haluamatta loukata kenenkään uskonnollisia/hengellisiä tunteita, taustoja ja arvoja olen sitä mieltä, että monet kristityt luulevat hengellistä Israelia koskevia asioita maallista Israelin valtiota koskeviksi asioiksi. Mielestäni Israelin valtiolla ei ole Jumalan pelastussuunnitelmassa erillistä roolia kristillisen kirkon rinnalla, vaan Israelin valtio on vain valtio muiden valtioiden rinnalla.

Monet kristityt eivät pysy siinä yksinkertaisessa Raamatun totuudessa, että vain jäännös juutalaisista kääntyy kristityiksi ja pelastuu, osa paatuu ja joutuu helvettiin. Monet kristityt erehtyvät selvästä Raamatun totuudesta, jos he panevat erityistä merkitystä Israelin valtiolle.
« Viimeksi muokattu: 03.11.13 - klo:13:57 kirjoittanut Hugo Boss »

Poissa ElCaro

  • Viestejä: 169
Israelin valtion merkitys lienee lähinnä se että nähdään Jumalan lupausten täyttymisenä - vaikka sillä ei Jumalan pelastussuunnitelmassa olisi sen kummempaa merkitystä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Missä juutalaiset katsovat, ne, jotka katsovat, Häneen, jonka ovat lävistäneet? Omassa maassaanko vai muualla? Noinniiku isompana joukkona vai etko usko ko. asiaan ollenkaan?

Poissa ElCaro

  • Viestejä: 169
Missä juutalaiset katsovat, ne, jotka katsovat, Häneen, jonka ovat lävistäneet? Omassa maassaanko vai muualla? Noinniiku isompana joukkona vai etko usko ko. asiaan ollenkaan?

Kysyit kaiketi minulta?

Jerusalemissa. Toki uskon asiaan.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Koska Jumala teki mahdolliseksi perustaa jälleen Israelin valtion (1948),
olettaisi sillä olevan jokin tehtävä tulevaisuudessakin.

Maailman juutalaisista asuu n. 45 % Israelissa.
Israelin väestöstä juutalaisia on melkein 80 %.
Juutalaiset ovat Jumalan oma kansa, joten heidän tulevaisuutensa liittyy
ilman muuta Israelin valtion tuleviin tapahtumiin.

Onkohan joku arvioinut, kuinka paljon juutalaisista kenties siirtyy Israelin alueelle
ennen aikojen loppua?

Lydia

  • Vieras
Joskus sitä ihmettelee että miksi halutaan mitätöidä tai vähätellä Jumalan ilmoituksia Raamatussa esimerkiksi Israelin ja juutalaisten kohdalla. Kuuluuko tähän aikaan erityisesti tyyli..onko Jumala todella sanonut. Koskee muitakin aihepiirejä.